Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Europiu

Quote from: ciprebbe on August 04, 2016, 10:51:58 PM
Quote from: RaduL@Bv on August 02, 2016, 06:07:55 PM
@SB76UFO Mie mi se pare ca biciclistii circula regulamentar, pe partea dreapta, in limita benzii de urgenta si au si vesta reflectorizanta..😂😂😂

Nu cunosti regulamentul. Biciclistii nu au ce cauta pe o autostrada.

Era doar o ironie, cip! :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

RaduL@Bv

#1876
@Cip, stiu ca nu au ce cauta biciclistii, cu atat mai putin carutele sau pietonii..am incercat sa fiu ironic. Saptamana trecuta pe A2 un grup de aprox 10-12 persoane traversau in fuga autostrada, intre doua spatii de servicii. Noroc ca i-am vazut la timp si am putut sa evit o nenorocire..

north

Asta îmi amintește despre cum acum nu mulți ani veneam pe A2 între Drajna și Lehliu, și am văzut un om mergând (per pedes, ca să fie clar) pe banda de staționare accidentală (pe sensul de mers, deci cu spatele la trafic).
Am sunat la 112, am fost pus în legătură cu (?) poliția rutieră, am descris situația, iar reacția a fost ceva în genul... "Așa, și?"
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

Cand or fi vreo 20 din astia "card" pe banda de urgenta, si vine unul si "ii ia" pe toti, atunci incepem sa gandim.
2-3 morti "it's not enough"
In tara asta asta doar chestiile "Colectiv" ne fac sa gandim. De la 20 de morti in sus... :(

Dar dupa parastasul de un an uitam.
Gandirea presupune un efort prea mare.
"Hai, da-o naibii, nu s-o intampla iarasi... Nu pe tura mea !"
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

legat de spatiile de serviciu....stiu ca era o discutie ca sa devina obligatorie prin normativ...sa nu mai poata fi amplasate fata in fata, pentru a descuraja aceasta traversare.

Pe de alta parte sunt voci care spun ca tocmai asta va incuraja traversarea, oamenii oprind vis-a-vis. Ideea e sa fie totusi aproape unul de altul...dar nu vis a vis. O decalare de 100-200-300 de metri intre axele lor sa zic.

Sau daca se doreste un spatiu mai mare, cu hotel, restaurant...etc...sa fie facut in zona unui pasaj superior/inferior.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

icristian

Am fost sambata pe A3 intre Bucuresti- Ploiesti. Am observat ca au disparut aproape in totalitate panourile anti orbire. Cred ca au mai ramas pe maximum 10 km. E destul de obositor sa mergi in felul acesta.
Banuiesc ca au fost furate, desi nu stiu ce naiba fac cu ele ca sunt din plastic.
Aveti idee daca au de gand sa puna altele?

vancouver

Nici macar in Germania nu se ingrijesc de panourile antiorbire, aceste lipsesc pe 90% din reteaua lor sau sunt murdare (in schimba pe exteriorul benzii de urgenta au acele bete din 50 in 50m, cu 2 benzi reflectorizante, alea sunt peste tot si au grija de ele). Daramite in Romania. Nu am vazut vreodata sa se inlocuiasca sau curete in Romania.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

#1882
Am vazut ca au disparut si cele de pe DN7 din curba aceea de la Ferma Chitila. Nu stiu daca au fost furate sau doar doborate de vant.

@vancouver...diferenta e ca in Germania majoritatea masinilor au faruri din fabrica, nu Xenoane chinezesti.
Iar acele betisoare de pe margine...cei mai multi soferi din Romania nu stiu la ce folosesc. Pe autostrada (pt aprecierea distantei) nu le-au pus la noi, dar au fost puse pe DJ-urile reabilitate (pentru a se vedea marginea drumului), dar aproape la toate au disparut catadioptriile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Eu as cumpara 5.000.000 de buline reflectorizante si le-as distribui fiecarei primarii rurale din Romania, care sa le puna gratis la dispozitia locuitorilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Am venit aici cu o discutie adusa din "Drumurile vecinilor..." pentru ca acolo devenise off-topic....

Quote from: cezar.ionescu on August 09, 2016, 02:02:32 PM
^^
Conform normativelor de proiectare [ ultima versiune din 2015]  din Romania o intersectie dintre doua drumuri de clasa A(A, DN, Dx) nu se poate realiza printr-un giratoriu. Stau si ma intreb daca solutiile noi [ de dupa 2015] cu giratoriu de la noi nu incalca normativul.

Nu stiu daca s-a mai proiectat vreo intersectie noua dupa ce s-a modificat normativul... :(
Cred ca ceea ce se face acum (adica aproape nimic...) sunt proiecte dinainte de 2015...

Plus ca nu ma ajuta daca pe un DN fac un giratoriu cu un DJ...
DNCB are o multime de d'astea...
Faimosul giratoriu de pe Centura Bucuresti de la Stefanesti este intre DNCB si DJ200...
Adica nu sunt doua drumuri de clasa A... Deci respecta normativul...
La fel la Tunari (acolo este intersectia cu DJ200B... Este adevarat, acolo nu avem nici macar un giratoriu... :(

Cool...  >:(

Normativul ar fi trebuit sa zica ca nici un drum de clasa A nu se intersecteaza cu nimic la nivel.
Ca la autostrazi. Pui drumul agricol/comunal/judetean pe deasupra.
Punct.
Fara tractoare si carute care traverseaza DN-ul dintr-o parte in alta fix la apus, cand soferul are de multe ori soarele in ochi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: vancouver on August 10, 2016, 01:14:33 AM
Eu as cumpara 5.000.000 de buline reflectorizante si le-as distribui fiecarei primarii rurale din Romania, care sa le puna gratis la dispozitia locuitorilor.

Fix la asta ma gandeam inainte sa postez...
Campanii.
Intrebat primarul:
"- Cate carute ai in sat ?
- 25....
- Ia de aici 150 de "buline" si imparte- oamenilor..." (Cred ca ajung, ca doar nu ii pune calului si pe copite... :)  )

Dar in acelasi timp ar trebuie marcaj pe catadioprii CNADNR (cum isi marcheaza unii retrovizoarele)...
Simpla posesie a lor ar trebui sanctionata drastic.
<<Nu zic ca tu i-ai furat, dar NU ai voie sa ii folosesti chiar daca i-ai primit "cadou" sau i-ai "gasit" cazuti pe strada!...>>
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1886
Ca tot am vorbit de semnalizarea si marcajele proaste de la A1/A6... Circulatie in ambele sensuri la o iesire de pe A7 (simpla iesire, nu intersectie) in Germania



Observatii
- cele 2 linii continue vin in continuarea liniei continue din stanga benzilor cu un singur sens. Asta transmite clar mesajul "asfaltul e comun dar ce e in stanga nu e banda ta"
- cele 2 linii continue sunt departate una de alta, intarind mesajul de mai sus
- la inceputul portiunii (aici se vede sfarsitul) nu exista semn de circulatie in ambele sensuri si nici vreun alt semn care sa interzica accesul la banda din stanga. Pesemne marcajul e destul de clar

Simplu de aplicat la A1/A6. Ar si ingusta benzile un pic, ceea ce poate ar ajuta la reducerea vitezei

dr4qul4

@TibiV, sa nu cadem in extrema cealalta. DN-urile nu sunt autostrazi sa nu se inersecteze la nivel cu nimic.
La fel avem DN-uri cu trafic mic care se intersecteaza cu DJ-uri cu trafic inexistent.
Poate normativul ar fi trebuit sa fie raportat la MZA cumulata a celor 2 drumuri (cf ultimului recensamant), nu la categoria de drumuri.

Nu pot sa nu remarc, ca, dupa normativul actual, cand vor asfalta DN66A, ar tb sa contruiasca pasaj denivelat la intersectia cu DN67D! Si eventual 2 pasaje la intersectia 7a cu 67C!! wtf???

Cand o sa invatam ca nu putem dimensiona structurile rutiere in functie de decizii administrative, ci doar in functie de trafic?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

slartibartfast

Mai depinde și de alți factori. Discuția despre normativ a pornit de la faptul că eu remarcam pe threadul de drumuri ale vecinilor că în Bulgaria aproape fiecare intersecție de drumuri importante este construită ca denivelată de multă vreme, în schimb noi abia acum am descoperit virtuțile giratoriului.

Exemplul de intersecție de drumuri naționale implementată cu giratoriu la care mă gândesc eu este cea de la Buzău, între DN2 și DN1B, două drumuri campioane la MZA, unde giratoriul pare să funcționeze. Eu am trecut pe acolo doar prin weekenduri (cel mult vineri seara) și atunci nu am văzut coloană mai lungă de 5 mașini pe DN1B, dar nu prea știu cum merge în timpul săptămânii. Bine, acolo soluția e să construiești A/DX și apoi scade și MZA-ul drumurilor naționale. Tot la Buzău, dar în partea cealaltă a orașului, la podul Mărăcineni este o intersecție denivelată cu un drum județean, DJ203K dacă nu mă înșel. Și, deși acel județean nu are trafic nici comparabil cu DN1B, acolo nu cred că ar funcționa corespunzător un giratoriu.

Problema cu giratoriile nu e neapărat că nu fluidizează traficul, pentru că de sarcina asta ele se achită destul de bine, ci de faptul că nu sunt o soluție care să scaleze, adică să meargă la un număr mare de intersecții, deoarece este obositoare pentru conducătorul auto. Fiecare giratoriu necesită atenție sporită - trebuie acordată prioritate, și nu doar atât, trebuie acordată prioritate de stânga, ceea ce e contra obișnuinței. Dacă faci asta la un giratoriu, mai treacă-meargă, dar dacă o faci la fiecare 10 km sau chiar mai des, deja te consumă mult și la un drum lung oboseala asta devine periculoasă. Centura Ploieștiului, a Focșaniului și a Craiovei sunt exemple de zone cu giratorii repetate și obositoare.

adiarc

Quote from: vancouver on August 10, 2016, 01:14:33 AM
Eu as cumpara 5.000.000 de buline reflectorizante si le-as distribui fiecarei primarii rurale din Romania, care sa le puna gratis la dispozitia locuitorilor.
Buna idee...la un mom.dat Alecu venea cu ideea de a împărțiți astfel de buline tuturor riveranilor ,înainte de inaugurarea oricărei autostrazi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura