News:

Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Recent posts

#1
Feroviar / Re: Discuții ca-n gară
Last post by dragos76 - Today at 04:45:52 PM
Oare este/a fost vreodată folosit racordul Sebeș-Alba Iulia, care nu mai intră în Vinț, pentru trenuri de persoane?
Știu că au fost discuții entuziaste (pe bună dreptate) că e o oportunitate mare pentru traficul de navetă din zonă. Dar nici măcar pe trenuri de mediu parcurs nu văd, ce e pe Cluj-Sibiu tot prin Copșa e rutat.
#2
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by carutasul - Today at 04:22:27 PM
stăteam eu în stație și așteptam tramvaiul 10 și trece pe lângă mine 25 de la Gara Progresu spre Militari așa că în urma discuțiilor de pe acest topic mă gândeam că poate o linie nouă de tramvai care de pe Trafic Greu să nu se ducă în Militari ci pe podul Basarab ar putea deveni utilă pentru a duce mai puține trenuri la Gara de Nord ( în mare e același traseu cu linia de tren veche de la Cotroceni-Filaret-Progresu) și cred că traseul e destul de bun, parțial cu linie separată, ar putea fi competitiv... 
#3
[B] Metrorex / Re: [B] Știri și discuții dive...
Last post by survola - Today at 04:20:07 PM
O să aflăm la alegerile viitoare :/
#4
Rutier / Re: Infrastructura rutieră și ...
Last post by StefanCelMare - Today at 03:48:20 PM
Câte ceva pentru cei care sunt mai deschiși la minte și vor să înțeleagă de ce e necesar să planificăm lucrările majore de infrastructură ținând cont de biodiversitate (ex. făcând pasaje pentru animale, montând panouri fono-absorbante, etc).
În linkul de mai jos se explică conceptul de meta-populație, și de ce construcțiile realizate de om pot duce la colapsul unor populații de animale, deși par că afectează doar punctual unii indivizi.


De asemenea, în clipul de mai jos, se explică de ce crearea de obstacole noi (fie că sunt drumuri intens circulate, sau garduri electrice de exemplu) duce la creșterea numărului de conflicte între specii (omul e și el o specie, să știți):


Recomand canalul dacă vreți să înțelegeți mai bine fundamentele științifice din spatele atât de hulitelor (de către unii) studii de mediu.
#5
Nivel național / Re: Programul Transport și Com...
Last post by tom_sawyer - Today at 03:37:18 PM
Astăzi, 28 mai 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Scurtă descriere

Prin proiectul de hotărâre se propune, în vederea asigurării continuității finantarii proiectelor de infrastructura de transport, până la rectificarea bugetară:
1 suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024 cu suma de 1.850.000 mii lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, la capitolul 84.01 ,,Transporturi", titlul 56 ,,Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN ) postaderare ", în vederea asigurării necesarului de finanțare de la bugetul de stat a Finantarii nationale si a Cheltuielilor neeligibile pentru proiectelor din domeniul transporturilor derulate de către beneficiarii Programului Transport.
2. suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024 cu suma de 850.000 mii lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, la capitolul 84.01 ,,Transporturi", titlul 61 ,,Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de imprumut a PNRR", în vederea asigurării necesarului de finanțare de la bugetul de stat a Finantarii publice nationale si a Sumelor aferente TVA pentru proiectele finantate in cadrul PNRR – Componenta 4 Transport sustenabil.

MT

https://clubferoviar.ro/ministerul-transporturilor-cere-peste-doua-miliarde-lei-de-la-buget-pentru-metrourile-bucuresti-si-cluj/
#6
Rutier / Re: Pasaje rutiere noi peste c...
Last post by tom_sawyer - Today at 03:30:15 PM
Astăzi, 28 mai 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pasaj superior pe DN2, peste CF la Roman, km 332+961'', aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unității administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional

MT
#7
S-a deblocat si ultimul lot, termen 14 iunie.
#8
Material rulant / Re: Locomotive
Last post by cristi5 - Today at 03:19:04 PM
https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5308-hg10052024dtf-2

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Achiziție 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160  km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători"

 
Scopul obiectivului de investiții ,,Achiziție 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160  km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători", este de a înnoi flota de material rulant, deoarece materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice.
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by IonutPad - Today at 03:18:36 PM
Legat de Dex12 Pitești-Craiova: țin minte că în 2021 Drulă declara la un post de radio (EuropaFM?) că Pitești-Craiova ar fi putut fi autostadă, dar Olguța Vasilescu și Victor Ponta s-au opus. Logica ar fi că, dacă tot e pe bani europeni și e la câmpie nu ar trebui să te limitezi la drum expres.

Mai mult, pe toate hărțile Ministerului Transporturilor făcute înainte de 2012 apărea A12, nu DEx12.
#10
Feroviar / Re: Discuții ca-n gară
Last post by TVlad - Today at 03:11:34 PM
Eu sint convins ca daca a fost nevoie sa fie dati afara niste oameni, i-au dat pe cei mai vulnerabili, muncitorii de pe teren. Nu cred ca s-au atins de functionarime pentru ca acolo e vorba de hāțișul de pile si complicitati.

Am o vaga banuiala ca numarul de angajati poate ramine acelasi sau poate fi chiar mai mic dar cu conditia sa mecanizeze si sa automatizeze tot ce se poate iar personalul sa fie preponderent "in productie".