[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


TibiV

Au inceput sa acopere la Eroilor....

Pozele sunt de pe MU, si au fost postate azi de userul survola...





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Catalin azi in discutia pe Reddit.

Revenind la magistrala 5/Drumul Taberei - acolo e așa, din ce înțeleg (unele info sunt aproximative, dar în mare cam asta e povestea): contractul semnat în 2011-2012 nu a inclus unele lucrări necesare ulterior. Spre exemplu, nu au fost identificate toate utilitățile - sunt conducte mari de canalizare care n-au fost prinse în documentația de licitație. Sau în alt caz, pereții mulați au fost modificați de la 80cm la 100cm conform normativelor europene de proiectare.

Ei bine, toate modificările astea (e vorba de cîteva procente din valoarea contractului), în România, în prezent sunt "moartea proiectului". De ce? Pentru că toți funcționarii de pe fir se feresc ca dracul de tămîie. Orice adiționare sau ajustare e văzută ca potențial suspectă - dacă vine și mă ia DNA-ul, Curtea de Conturi, bau-bau-l. Și nici nu trebuie să fie foarte plauzibil că s-ar întîmpla asta pentru că oameni sunt foarte creativi cînd vine vorba de riscuri imaginare. Așa că ce se întîmplă e că se pasează interminabil pisica. Funcționarul public/la stat e ușurat, de obicei, cînd se întîmplă unul din două lucruri: 1) se reziliază contractul (ce contează că asta înseamnă ani de zile de întîrziere pentru proiect) sau 2) decizia o ia cu mîna judecătorului (faimosul "dă-ne în judecată, o să cîștigi și îți plătim atunci").

Efectul e dezastruos pentru proiecte. Iar ăsta de la M5 a fost mai mult blocat vreo doi ani 2014 și 2015 din modificările astea minore nerezolvate contractual. Evident în mod public se trîmbițează altceva ("constructorul cel neserios", "i-am avertizat", "trebuie să accelereze", etc), dar de fapt cineva nu ia, paralizat de frică sau de indiferență, deciziile necesare.

În sfîrșit, anul acesta s-au cam asanat lucrurile pe M5 spre luna august se înlăturaseră toate aceste blocaje, concretizate într-un ordin de modificare a contractului. Din ce aud, se pare că la momentul plății efective, iarăși a făcut cineva un atac de paralizie și indecizie... E foarte trist si cred că lucrurile astea trebuie expuse cît mai mult public și societatea sa aibă o dezbatere asupra lor (asta spunea parțial și premierul la întîlnirea USR). Pierdem cu toții în felul acesta.

dr4qul4

Cand spuneam de frica acum 1 an, mi-ati sarit in cap (chiar si el).
Frica nu e doar de dna si curtea de conturi. E si frica de sef (de institutie, de partid). Inainte sa semnezi ceva trebuie sa te asiguri ca nu-i strici ploile.
Si mai e si ura asta de a lasa totul praf de la un primar/guvern la altul.

Totusi, sa faci 1 linie noua de metrou (+extensia le M4) in doar 5-6 ani, in Romania de azi pare cu adevarat o realizare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 14, 2016, 09:01:59 PM
sa faci 1 linie noua de metrou (+extensia le M4) in doar 5-6 ani, in Romania de azi pare cu adevarat o realizare.

Nu doar pare, chiar este !
Hai sa vedem cat va dura oricare dintre urmatoarele linii...
(Cand vor fi gata, sa le puneti harta pe mormantul meu. Caci in viata nu le prind !... :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Şi-acum se lucrează şi am şi recuperat din întârzierea care era, deci Magistrala 5 o să fie dată în folosinţă în semestrul doi al anului viitor. Mai mult decât atât, o să vă invităm pe 27, deci în două săptămâni, o să facem şi acolo cum am făcut la Străuleşti, ziua porţilor deschise, însă acolo veţi putea vizita trei staţii de metrou: Favorit, Orizont, Drumul Taberei 34 - sunt gata aproape 90% şi cetăţenii şi dumneavoastră, toată lumea, o să puteţi vedea cum o să arate aceste staţii de metrou.

La suprafaţă deja s-a deschis traficul, pe Magistrala 5 traficul – am făcut ca prioritate să se redea dinspre porţiunile care vin dinspre centru, adică dinspre Academia Militară, că acolo este punctul unde se congestionează şi să meargă de acolo înspre Parcul Moghioroş, înspre spate, deci se descongestionează traficul până la sfârşitul anului. Urmând ca restul să fie probabil februarie-martie, pe măsură ce lucrările avansează. Însă am dat ca prioritate să se focalizeze pe zonele care concentrează traficul din Militari.

Buse la Hotnews

GDPR

Lucrarile la statia Raul Doamnei sunt iarasi sistate desi nici peretii mulati de incinta nu sunt finalizati. Daca sustin in continuare ca vor sa puna in functiune metroul la anul, inseamna ca intentia lor e dea in folosinta M5 fara Raul Doamnei si implicit Valea Argesului.

TibiV

S-a avansat fata de luni (pozele de cu 7 postari mai sus...)

Poze tot de pe MU, facute tot de survola, astazi...






Toate pozele aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=234&t=3455&p=224620#p224620
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ziua porţilor deschise la staţiile de metrou Favorit, Drumul Taberei 34 şi Orizont

Metrorex organizează, sâmbăta viitoare, ziua porţilor deschise la noile stații de metrou Favorit, Drumul Taberei 34 și Orizont de pe Magistrala 5, tronson care urmează să fie dat în funcțiune în semestrul doi al anului viitor. "De mâine într-o săptămână vă invităm din nou la Ziua Porților Deschise în Drumul Taberei și acolo o să vă punem la dispoziție trei stații de metrou, Favorit, Drumul Taberei 34 și Orizont, care o să fie puțin mai avansate decât cele de la Străulești și Laminorului. Vrem să le arătăm bucureștenilor care au fost afectați mulți ani de trafic cum o să arate magistrala. Aceasta va fi gata în semestrul doi al anului viitor, probabil octombrie — noiembrie 2017", a spus Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, prezent la evenimentul organizat de Metrorex la Dispeceratul Central, pentru a marca 37 de ani de la punerea în exploatare a metroului.

B365

Ionut

Nu mai e sambata, e duminica. :lol:




Bucureştenii pot vizita duminică staţiile de metrou
Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34, din cadrul Magistralei 5


Bucureştenii pot vizita duminică, între orele 10.00 şi 15.00, viitoarele staţii de metrou Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34, care vor face parte din Magistrala 5, pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, a anunţat marţi Metrorex.

Cei interesaţi vor putea efectua turul staţiei Orizont, cu intrarea din intersecţia bulevardul Drumul Taberei cu intrarea Drumul Taberei, paralelă cu bulevardul general Vasile Milea, cu o durată estimată a turului de circa 15 minute. De asemenea, aceştia pot vizita staţia Favorit, cu accesul în intersecţia bulevardul Drumul Taberei cu strada Sibiu, turul având o durată de aproximativ 20 de minute. Vizitatorii pot vedea şi tunelul de legătură între staţiile Favorit şi Drumul Taberei 34, cu intrarea/ieşirea prin staţia Favorit, într-o "excursie" de 45 de minute. La eveniment va participa şi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, de la ora 12.00, care-şi va începe vizita cu turul staţiei Orizont.

News.ro

GDPR

Chiar ma miram, sambata e zi lucratoare pe santier.

__dir

Exista vreo sansa pentru deschidere trafic in Eroilor anul acesta?

Goldmund

_dir,
un raspuns ambiguu, ca de obicei:


"Șeful Metrorex a amintit, în context, că parcul de trenuri al companiei este de aproximativ 90 de trenuri, iar în prezent se circulă cu 55 — 57 de trenuri.

Pe de altă parte, acesta a precizat că reluarea traficului de suprafață în zona Drumul Taberei urmează aibă loc, în mare parte, până la sfârșitul acestui an."

http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/02/sectiunea-2-a-magistralei-5-de-metrou-eroilor-piata-iancului-ar-putea-fi-finalizata-pana-in-2021-13-20-20

GDPR

Mai ale naibii, toate vor fi gata in 2021, si PiSi si M5 si M6. Iar ei se cacaie cu anii la cele cateva ecoducte de pe LD2.

voicul

Ca noutate: au scos gardurile la Eroilor, pe partea cu bulevardul Eroilor. Lucrurile sunt cam la nivel  si muntele de pamant de acolo probabil o sa ajute la finisare/terminare.