Perdele forestiere pe drumuri

Started by alexa_adrian2001, November 15, 2019, 02:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Mda, sunt convins ca intre Praid si Gheorgheni e cazul sa mai taiem padurea pe vreo 100 de metri in lateralul culoarului pentru a realiza acele perdele forestiere.

Hai sa gandim putin: unde apar viscolele cele mai puternice, unde se inchid cele mai multe drumuri? In Baragan, si mai ales este vorba despre acele drumuri care au directia est-vest ( vantul predominant in cursul viscolelor cu inzapezire fiind dinspre nord-est spre sud -vest, oarecum dinspre Galati spre Giurgiu). Prin urmare sunt necesare acele perdele, OBLIGATORIU, pe A2, pe DN2, pe A7 (mai ales unde traseul este est-vest), pe DX Buzau - Braila si Focsani - Braila, pe DN2B, pe DN22. In rest, pe alte proiecte, e in mare masura inutil. Nu zic, o fi util pe dealurile dintre Tg. Frumos si Pascani, insa A8-ul odata construit pe acolo oricum va beneficia de ceva protectie (garduri, parapetii, etc...), probabil suficienta.

klausro

Bineinteles ca m-am referit la necesitatea perdelelor in afara zonelor impadurite. Probabil la fel este specificat si in proiect. Dar in rest, in multe zone de pe A8 sunt perdelele sunt mai mult decat necesare, nu degeaba au fost puse si in proiect.

De altfel, pe o mare parte din DN28 Iasi-Roman dar si DN28A catre Pascani au parazapezi montati in fiecare an. A8 merge pe aceeasi directie, deci necesitatea perdelelor pe A8 nu e o dotare optionala.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative adoptate în ședința Guvernului României din 22 octombrie 2020

31. HOTĂRÂRE privind aprobarea amplasamentului și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Perdele forestiere de protecție a Autostrăzii A2, județul Călărași, pozițiile kilometrice: 116+070 – 119+600; 119+700 – 122+270; 122+390 – 126+630; 126+730 – 128+290; 128+390 – 131+700; 131+800 – 132+390 de pe raza localităților Perișoru, Ștefan cel Mare și Borcea, județul Călărași"

gov.ro

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 28 octombrie 2020

4. HOTĂRÂRE privind aprobarea amplasamentului și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Perdele forestiere de protecție a Autostrăzii A2, județul Călărași, pozițiile kilometrice: 102+800 – 103+280; 103+380 – 105+100; 105+500 – 108+600; 108+700 – 111+530; 111+640 – 114+250; 114+350 – 115+970, de pe raza localităților Dragalina și Perișoru, județul Călărași"

gov.ro


tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 5 noiembrie 2020

17. HOTĂRÂRE privind aprobarea amplasamentului și declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Perdele forestiere de protecție a Autostrăzii A2, județul Călărași, pozițiile kilometrice: 44+000 – 46+000; 55+500 – 56+500; 59+000 – 60+000; 65+500 – 70+750, de pe raza localităților Sărulești, Nicolae Bălcescu, Lehliu, Lehliu Gară, Lupșanu și Dor Mărunt, județul Călărași"

gov.ro

kitsune

Pe Balta Ialomiței nu mai e nevoie, a crescut pădurea singură:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Scriu si aici o idee ce mi-a venit citind o postare de pe celalalt forum:

Avand in vedere ca populatia Romaniei este foarte sensibila la tema taierii de paduri, mi-ar placea sa vad o initiativa a Ministerului Transporturilor impreuna cu Ministerul Mediului / Apelor/Padurilor, de plantare in de copaci in interiorul tuturor nodurilor rutiere (mai intai pe autostrazi, apoi si pe langa DNuri unde se poate).

Zonele alea din interiorul nodurilor sunt oricum zone pierdute, in care nu prea poti desfasura nici o activitate (de multe ori nici activitati agricole ca e prea mic ori imposibil de ajuns cu utilaje agricole. Zonele astea ar fi ideale pentru amplasarea de mici paduri.

Iau ca exemplu nodul A1 / A11 de langa Arad. Cum ar fi ca toata zona asta sa fie impadurita? Acelasi lucru se poate face si la alte noduri.



Incerc sa gasesc dezavantaje, dar nu prea imi vin in minte.

Ne organizam un pic si, dupa alegeri si dupa instaurarea noului guvern (oricare ar fi acela), facem o scrisoare pentru Ministerul Transporturilor / Ministerul Mediului, plus un pic de reclama in mass-media?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vasile.silion

#52
Absolut de acord! Mi se pare de bun simț să plantezi copaci în acele spații "moarte" din nodurile autostrăzilor; de asemenea, plantările se pretează a fi făcute și de-a lungul autostrăzilor, ca niște perdele forestiere. Beneficii: ecologice, antifonice, antitroienire, peisagistice. Loc e destul. Numai voință sa fie!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

shAkur

Si mie mi-ar placea sa vad o astfel de initiativa de la autoritati sau chiar o actiune de voluntariat pentru impadurirea acelor zone. In masura in care se poate dpdv logistic/birocratic, count me in.

mircea

#54
+1.
În plus, în parcările de pe autostradă n-ar strica niște pomi. Parcarea de la Recea de pe A3 am văzut că Strabag au pus ceva puieți, dar deocamdată e devreme să-ți dai seama și dacă s-au prins sau nu. La Ohaba, pe cât de frumoasă e priveliștea pe atât de puțin îți dorești să stai în parcarea aia vara. Singura umbră e în jurul toaletei...

vasile.silion

După exemplul dat de @bogdymol, mi-am permis și eu să-mi imaginez cum ar putea să arate un nod de autostradă în România, împădurit:





Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

dr4qul4

vegetatia va atrage animale salbatice. Asa ca vor trebui sa puna garduri si sa existe subtraversari macar pentru animale mici.
Ideea este buna, dar da de munca CNAIR-ului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Ce animale va atrage impadurirea dupa terminarea nodului?
Pasari si insecte, in mod sigur, dar n-au nevoie de subtraversari.

Si probabil rozatoare, care asa cum vor intra sa populeze zona impadurita, asa vor si iesi.
In nici un caz nu vei vedea "herghelii" de ursi, caprioare, lupi samd.
Vor fi (daca vor fi...) doar niste padurici, mult prea mici pentru a deveni habitat pentru mamifere terestre de talie mare...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Garduri exista deja. Toata zona e inconjurata de gard, nu au cum sa ajunga animale salbatice acolo. Eventual ceva pasari sau animale mici ce vin prin podetele pentru scurgerea apelor, dar asta se intampla oriunde pe langa orice drum.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

ma gandeam la iepuri si vulpi. Vor trece prin podetele de scurgere a apelor si trebuie sa iasa tot pe acolo, nu printr-un gard lipsa. Una e sa pui gard doar in jurul nodului, si alta e sa pui langa fiecare bretea. mai ales ca vor fi multe locuri unde gardul se termina si la capete sunt mereu gauri
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024