Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SB76UFO

Nu fiti rai, nu se pricepe la romana, in schimb matematica, o mananca pe paine. :)
"Prostia este eternă și invincibilă"

NGC

Sa punem paie pe foc.

CNAIR a lansat recent cateva licitatii pentru verificarea proiectelor tehnice.

30.08.2018: "Servicii de verificare a Proiectului Tehnic și a Detaliilor de Execuție aferente lucrărilor pentru obiectivul de investiții "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila""
27.09.2018: "Servicii de verificare a Proiectului Tehnic de Executie (cu Detalii de Executie) pentru obiectivul "Drum de legatura DN 5 km 60+500 - Soseaua de Centura - Pod Prieteniei km 61+400""
27.09.2018: "Servicii de verificare a Proiectului Tehnic de Executie (cu Detalii de Executie) pentru obiectivul "Proiectarea si executia lucrarilor pentru varianta de ocolire Timisoara Sud"

Este foarte bine ca se vor verifica extern proiectele tehnice, si este de inteles asta mai ales pentru podul de la Braila.

@CNAIR: Voi pentru ce va luati salariile mai exact? In CTE veti pune doar stampila si veti luati bonusurile? :lol:

perfidus

#1532
Da - e un fel de recunoastere a competentei, la fel ca si in cazul contractarii de servicii ale caselor de avocatura desi departamentul juridic are vreo 50 si ceva de juristi (daca nu a dezinformat Alin Goga).
Nu-mi vine sa cred ca la CNAIR nu sunt angajati si verificatori de proiecte cu parafa de la MDRAP. Sau au iesit toti la pensie si au si ei nevoie de o paine?

EDIT: Cifra exacta de juristi (135!) o aflam de la Curtea de Conturi:
QuoteŞefii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au cheltuit cel mai mult: 11 milioane de euro pe avocaţi privaţi în doi ani. Asta, deşi aveau în subordine 135 de jurişti. CNAIR a plătit aceste onorarii către case de avocatură în perioada 2013-2015.
Sursa: EVZ
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GrmmrNzi

Poate le vine mintea la cap și externalizează și licitațiile... și managementul proiectelor...

La Asfinag, de exemplu.

tom_sawyer

Bode cere o comisie parlamentară de anchetă pentru verificarea atribuirii contractelor CNAIR

Preşedintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a declarat miercuri că aşteaptă o listă cu contractele atribuite prin licitaţii de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) şi de CFR Infrastructură cu o valoare mai mare de 50 de milioane de euro, astfel încât să ceară Parlamentului constituirea unei comisii de anchetă pentru verificarea acestora.

"Am solicitat (ministrului Transporturilor Lucian Şova - n.r.) situaţiile unde au existat contestaţii a căror valoare depăşeşte 50 de milioane de euro. Încă nu am primit această listă. Ar fi incorect ca o comisie de anchetă parlamentară să cerceteze o chestiune care poate fi judecată în instanţă. Am vrea să vedem dacă aceasta este o practică a comisiilor care atribuie aceste contracte şi, dacă domnul ministru are această deschidere faţă de comisia noastră, va pune la dispoziţie toate aceste date şi fiţi convinşi că vom cere Biroului permanent al Camerei să aprobe această comisie de anchetă", a explicat Bode.

Cătălin Rădulescu a mai anunţat că vrea, printr-o iniţiativă legislativă, tragerea la răspundere penală a membrilor comisiilor de evaluare în cazul în care Consiliul National de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSCE) dă dreptate constructorilor.

economica.net

adiarc

^stiti vb aia..daca vrei sa complici lucrurile ,daca vrei sa le ingropi si eventual sa le dai alta conotatie...faci o comisie...de tipul acesta,la fel ca cnair....taiat frunze la caini
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

cumva, scopul comisiei e cu totul altul :)

perfidus

Quote"Constructorii au ajuns să fie bătaia de joc a unor comisii (de evaluare - n.r.) din anumite instituţii pe banii românilor.
Când va fi momentul, vă asigur că o să începem o anchetă foarte drastică", le-a transmis Rădulescu reprezentanţilor CNAIR şi CFR Infrastructură participanţi la dezbatere.
Hait, cineva din piata e tare suparat a inceput sa faca lobby, de-a ajuns "portavocea" Radulescu sa faca asa declaratii. Pana mai ieri
nu erau constructorii - in special cei straini - cei care sugeau sangele poporului?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pasadia

Mi se pare ca se potriveste cel mai bine aici:

http://www.bizbrasov.ro/2018/11/19/o-firma-cu-4-angajati-va-castiga-peste-21-de-milioane-de-euro-urmatorii-4-ani-pentru-intretine-drumurile-din-zona-brasovului/

Datorira acestui pasaj:

QuoteFirma de construcții Teo Trans Consulting a primit contracte în valoare de 369,94 milioane de lei (79,3 milioane de euro), fără TVA, pentru lucrări de întreținere curentă pe timp de vară a drumurilor, în conformitate cu un anunț  publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


La Teo Trans Consulting acționarii sunt fratele și mama lui Theodor Răzvan Emil Teodorescu, un fost director al Direcției de Achiziții din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, potrivit News.ro.

   

Frumos, nu?

prd.marius


nenea_hartia

^ Nu știu ce te miră, probabil că nu e firmă de proiectare care să nu aibă în spate sau prin conducere pe cineva din CNAIR. Unii sunt plătiți în calitate de ,,consultanți", pe factură.

pasadia

Nu ma mira. Dar imi doresc sa fie cunoscute [bold]toate[/bold] aceste situatii. Asta ca sa stim cat de grava e situatia si care sunt consecintele.

voicul

Ce mai freaca menta CNAIR asta.
E clar ca avem nevoie de constructori care sa poata face totul pe banii lor SI dupa sa apeleze la un partener serios ca sa primeasca banii.
Exemplu:
"Centura Carei, alocați 20,95 milioane lei, cheltuiți 94 mii lei." cand in curand ii dau drumul?

--
(nu merita prea mult pus, ca articolul zice: sunt bani necheltuiti care se redistribuie. NU zici nimic cum de nu s-au cheltuit acei bani, si datorita cui).

Ce autostrăzi și drumuri rămân fără bani după rectificarea bugetară

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ce-autostrazi-si-drumuri-raman-fara-bani-dupa-rectificarea-bugetara-1037083

adiarc

iar unii vor continuua din nou ,ca in fiecare an ,sa intoarca bugetul pe toate partile desi el are o valoare ( cel putin la transporturi ),sub cea a unei role de hartie igienica.

Realitatea pt urmatorul an va fii probabil la fel ca cea de anul acesta si in trecut.Proiectele in stadiu avansat care pot consuma vor avea mai putini bani si in schimb va fii constituit un fond de rezerva consistent care sa poata fii repede reorientat prin rectificari bugetare ( proiecte care nu pot consuma cat au alocat )..bineanteles vor aparea infractorii cu prelata de politicieni care se vor lauda cu ce sume astronomice au alocat ei la autostrazi.........si de fapt nu va face nimeni nimic pentru imbunatatirea capacitatii administrative.

Pentru mine,macar la proiectele cu finantare europeana sa tai banii e crima economica,subminarea economiei nationale.. sa nu iei bani gratis...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#1544
Quote from: tom_sawyer on May 15, 2018, 06:38:55 PM
CNAIR SA a cumpărat, marți, 15.05.2018, 16 autobasculante 4142D Euro 6C Ford , livrate de Cefin Trucks, în urma lansării unui contract de licitație publică deschisă, în valoare de 6.019.840 lei (fără TVA).

CNAIR a recepționat 103 autobasculante Ford cu lamă și răspanditor !

Cele 103 Autobasculante Ford 3542D, recepționate astăzi, vor fi intra în dotarea Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri din Bucuresti, Constanța, Craiova, Brașov, Iași, Timișoara și Cluj și vor întări capacitatea acestora de a desfășura în regie proprie inclusiv acțiuni de deszăpezire pe autostrazile și drumurile naționale din România.

Noile autobasculante care au o configurație a tracțiunii tip 6X4, sunt dotate cu lamă pentru îndepărtarea zăpezii și răspânditor pentru materiale antiderapante și vor fi folosite inclusiv pentru alte activităti specifice CNAIR S.A, ca de exemplu transportul agregatelor destinate stațiilor de asfalt și al asfaltului produs de acestea.

Valoarea contractului pentru cele 103 utilaje este de aproximativ 9.800.000 euro, fără TVA și include un pachet de servicii asociat care urmează să se deruleze pe parcursul următorilor 2 ani.

CNAIR