Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#1920
Quote from: pasadia on January 30, 2015, 12:34:25 PM
Si apropo de aceasta bucata de DN1, in sens invers, de lntrarea in Predeal pana dincolo de Comarnic:

Este cea mai buna reclama la CFR din toate care pot exista.

Quote from: vancouver on January 31, 2015, 02:02:28 AM
O rezolvare imediata ar fi semaforizarea. In România exista o lege de o absurditate nelimitata, mentinuta de niste cr***** care fac codul rutier, prin care pe DN-uri se interzic semafoarele. DA, BAI, IM*********, PE DN IN AFARA LOCALITATII. Nu daca un drum intr-o localitate este administrat de CNADNR automat nu ai voie semafor.

Ce lege e? Am cautat-o si n-am gasit-o nicaieri, nici normele de la Codul Rutier, nici OG 43/97, nici Legea Drumurilor din 1977. Esti sigur ca nu e doar regula "nescrisa"/"interna" la CNADNR, ca sa nu-si bata capul cu intretinerea semafoarelor si cu asigurarea curentului electiric? Tin minte aproape sigur ca exista, de altfel, un semafor, la Dalga, pe DN3A.

In rest, semaforul optimizeaza, cu o singura conditie - ca fluxul sa mearga constant la debitul si viteza programata pentru semafor sau la debitul si viteza pentru sincronul de semafoare.  Daca apar inconstante de viteza intre participantii la trafic, atunci capacitatea scade drastic, mai ales daca viteza e sub cea prognozata (se formeaza dopuri incepute de cei care prind mai multe semafoare decat ar trebui). Oricum, chiar si in cea mai rea situatie cu semafor, va fi mai bine ca in cea mai buna situatie fara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Din cate imi amintesc exista unul singur in Busteni, putin mai la nord de gara (vizibil la secunda 2:15 in filmul de mai sus). E gandit pentru pietoni, cu buton pe care sa-ll actioneze acestia cand doresc sa treaca. In suficiente cazuri am vazut pietonii trecand fara sa mai apese, fapt care oricum determina franarea masinii, chiar daca aceasta are prioritate.

Aceeasi situatie si la pasarele supraterane - marcajele pentru trecerea de pietoni exista (si cu niste indicatoare alaturi care permit accesul pesoanelor cu handicap),  ca atare ele sunt folosite in continuare si de oamenii obisnuiti cand nu e Politia in preajma (ma refer in zilele saptamanii). Deci cozile se formeaza in Busteni tot timpul...

dr4qul4

1 singur, dar asta demonstreaza ca nu exista nici o interdictie legala!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Eurocopter

Sunt o gramada de semafoare pe DN-uri pe raza localitatilor.

medicul de garda

Quote from: vancouver on January 31, 2015, 02:02:28 AM
SEMAFOARE LA BUSTENI?


Culmea e ca la un moment dat, acum vreo 2-3 ani, a fost licitat un contract pentru semaforizarea Busteniului in sistem "unda verde", ca solutie pentru traficul criminal de pe DN1. Dupa care, nu se mai stie care a fost soarta lui, ca s-a razgandit CNADNR la un moment dat si a decis ca mai utile si mai "productive" sunt niste pasarele pietonale imprastiate pe alocuri...
Trust me, I'm an east-european doctor!

NGC

#1926
^^^ E vorba de licitatia [336094] / 26.09.2012, "Amenajare intersectii, in localitatea lineara Busteni, judetul Prahova".
Conform anuntului de atribuire [161664] / 16.11.2012, contractul 111 / 30.10.2012 a fost atribuit catre "asocierea SC CAST SRL - SC UTI GRUP SA".
Am trecut in topicul dedicat, o intrebare care sa fie adresata catre CNADNR privind stadiul actual al proiectului.

AlexIP

Quote from: vancouver on January 31, 2015, 02:02:28 AMIn România exista o lege de o absurditate nelimitata, mentinuta de niste cr***** care fac codul rutier, prin care pe DN-uri se interzic semafoarele. DA, BAI, IM*********, PE DN IN AFARA LOCALITATII. Nu daca un drum intr-o localitate este administrat de CNADNR automat nu ai voie semafor. *etc random rant*

Cred că greșești, pe DN7 în Deva în ultimii 3 ani au fost plantate încă 3 semafoare pe lângă cele 2 existente, unul fiind chiar pietonal, cu buton. Și în Orăștie, și în Hațeg, și în Brad sunt pe DN semafoare. Ce să mai vorbim de Sebeș, unde la intersecția DN1/DN7 e un ditai semaforul (locul de tristă amintire a ambuteiajelor de 1-2 ore).

MNU

#1928
^^
Deva, Orastie, Brad si Sebes sunt municipii. CNADNR nu administreaza DN in interiorul municipiilor, din cate stiu. La Hateg, nu cunosc situatia.

horatiu.cosma

DN1 ce trece prin Cluj:Calea Turzii,Piata Cipariu,Avram Iancu, Unirii, Calea Manastur etc daca nu ar fi semaforizat nu stiu ce s-ar alege de saracul Cluj acuma :)

nenea_hartia

Quote from: MNU on February 03, 2015, 12:40:10 PM
Deva, Orastie, Brad si Sebes sunt municipii. CNADNR nu administreaza DN in interiorul municipiilor, din cate stiu.
Da, în  principiu, dar nu obligatoriu. Municipiul face cerere către CNADNR privind trecerea în administrare. Deva, Orăștie și Sebeș își administrează singure porțiunea de drum național din interiorul urbei. Nu știu la Brad sau Hațeg, dar cunosc situația de la Sebeș, unde solicitarea către CNADNR s-a făcut și pentru a realiza ceva combinații cu retrocedările de terenuri. La ieșirea din oraș spre Orăștie zona de siguranță a DN a fost desființată, iar oamenii au fost împroprietăriți inclusiv cu șanțul de scurgere a apelor, ca să iasă hectarele la număr. Gurile rele spun că din manevra asta a rezultat un surplus de teren în altă parte, care a fost atribuit cui trebuie.
Ca un exemplu de limite de administrare, să ne uităm la ieșirea din oraș spre Sibiu: aici se poate vedea clar pe asfalt unde se termină zona de administrare a Sebeșului și unde începe cea a Companiei.

@horatiu.cosma: evident că municipiul Cluj își administrează singur porțiunile de DN care-l tranzitează :).

pasadia

Un alt exemplu: Brasov-ul a largit DN73 pe raza sa de administrare, marindu-l de la 1*1 la 2*2 (era singurul DN care intra in oras pe 1*1). Bineinteles, asta produce si efecte interesante: pe portiunea de 1*1 viteza maxima permisa e de DN, de 100km/h, pe portiunea de 2*2 viteza e cea din municipiu de 70km/h. Evident, in mod uzual se circula mult mai rapid, intre 100 si 120 pe portiunea cu 2 benzi pe snes si doar cu 80-100 pe portiunea de 1*1.

florin74

#1932
Nu stiu daca s-a mentionat, dar am observat ca in localitatile de pe DN7 - Valea Oltului (cele din jud Valcea) s-a marit limita de viteza.

Balota, Corbu, Robesti : 60 km/h
Brezoi : a disparut limita de 40km/h, prietena politistilor (si ieri acolo erau)
Caineni Mari, Tutulesti (la fel, un loc preferat de radar) :D : 70 km/h


In rest, drumul a inceput sa se strice, in zona localitatilor spre Bascov, unde a fost scandal acum vreo 5 ani cand s-a facut praf drumul atunci.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

Da, dar idioti sunt pe tot drumul. Ieri am stat mai bine de o ora si jumatate din cauza unui accident la Lazaret.