Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

#1290
Quote from: Dan74 on June 15, 2014, 01:24:49 AM
Nu stiu exact ce se intampla, dar in portiunea unde CCCF avea utilaje, acum o saptamana nici urma de utilaje, nu am vazut nici o evolutie a lucrarilor, iar pe portiunea pe care am mers am vazut doar o echipa de la SCT Bucuresti.
din cate stiu eu SCT Bucuresti a cumparat CCCF si acum ei lucreaza pe oradea-beius.....dar sunt slabi si ei,plus ca au o gramada de datorii catre angajati.....
Romania are un viitor doar daca are prezent!

davyl

#1291
Salve colegi forumisti!

Am si eu o mica intrebare: daca de la Sannicolau Mare merg pe DJ682 spre Periam si Zadareni, pot iesi in A1, nu? Vad pe harta calitatii drumurilor ca as avea un nod la Zadareni si ca drumul ar fi relativ OK!

Vin in vacanta in Romania si dorm la Cenad si vreau sa stiu cum reintru pe A1...

Va multumesc pt. ajutor! Multumesc anticipat!

frunzaverde

#1292
^

Intri pe A1 la nodul numit (ilogic) Arad Est 1, e nod direct A1/DJ682. Te vei bucura si de unul din putinele DJ-uri din Romania care au o sectiune de drum 2+2.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

davyl

#1293
Multumesc frunzaverde... Super prompt! N-am mai fost pe acolo, deocamdata, si imi faceam griji cu privire la calitatea drumului si la existenta nodului.

Cu mine calatoresc (cu o alta masina) un grup de prieteni francezi (vin in vacanta) si eu le servesc de ghid. Dormim seara la Cenad si vrem sa reintram pe A1 a doua zi dimineta. Nu vroiam sa ii aduc pe un drum care se infunda, fiind prima data pe acolo...

Mii de mutumiri inca o data!

davyl

frunzaverde

#1294
^

Drumul e reabilitat complet in Timis, si cativa km in Arad, pana la Secusigiu. De la Secusigiu pana la intrarea in Arad nu e reabilitat, dar e destul de ok. E acoperit complet de Google Street View (inclusiv intersectia cu A1), asa ca daca vrei mai multa siguranta, poti sa-l faci "virtual" inainte sa mergi cu masina pe el. Google Street View pt. Romania e excelent ca unealta de planificare. In SE e la fel, m-am vindecat sa mai aleg rute dupa GPS fara sa le verific inainte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

davyl

Grozava ideea cu turul virtual, multumesc! Ai mare dreptate, GPS-ul uneori te baga si-n balarii.. :)

erw78ar

#1296
In judetul Arad de la Sinpetru German pina la intrare in Arad e in stare jalnica am fost eu   saptamina trecuta pe acel drum!

north

#1297
Mai mult, exista posibilitatea de a crea automat un film din cadrele din street view pe o ruta la alegere, cu Google Street View Hyperlapse:

http://hyperlapse.tllabs.io/

Odata creat filmul, chiar in timp ce acesta ruleaza, se poate utiliza hand tool pentru a schimba perspectiva.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Ionut a inchis topicul, dar eu incerc sa dau un mic raspuns la aceasta intrebare:

QuoteAs dori sa stiu daca pot merge la Sovata prin Tg Neamt Toplita Reghin Eremitu sau celalalt traseu Piatra Neamt Bicaz Lacu Rosu Gheorgheni. Care din ele e mai bun, nu conteaza distanta, ci sa protejez masina.

In primul rand precizez ca acele drumuri nu le-am mai strabatut din 2010-2011, deci e posibil ca situatia din prezent sa se fi schimbat:

DJ 153 Reghin - Eremitu se prezenta intr-o stare foarte proasta. Portiunile dintre sate erau perfect asfaltate, te indemnau la peste 100 km pe ora (trafic redus, curbe placute, peisaj spectaculos) insa asfaltul din sate si din preajma podetelor era aproape lipsa - gropi mari, foarte adanci, etc..
DJ 153A, Ernei - Eremitu, continuat apoi de DJ153, Eremitu - Sovata se prezenta intr-o stare mai buna, cam de verde in catalogul din prezent.

Pe de alta parte DN13B, Praid - Gheorgheni e un drum mai important pentru traficul local si sunt sigur ca e mai bine intretinut decat cele 2 mentionate mai sus. As recomanda mai degraba parcurgerea lui, eventual combinat nu cu DN12C, Gheorgheni - Bicaz ci cu DN12 +DN15, Gheorgheni - Toplita - Targu Neamt. Oraselul Gheorgheni il puteti ocoli pe DJ126, Lazarea - Joseni.

asztalos

#1299
Scuze pentru off-topic, dar incerc sa raspund la intrebare. Am facut si niste filmulete pe tronsonul de DJ  (DN13D de fapt) dintre Sovata si Eremitu pe youtube :


De la Sovata la Eremitu drumul este reasfaltat, dar cu denivelari (le simti daca mergi cu peste 80 km/h) si marcajele rutiere (indicatoare + marcaje) lipsesc cu desavarsire.
Oricum, am un vecin la Sovata care si-a rupt roata intr-o groapa intre Ernei si Eremitu recent (aprox. 2 saptamani). A nimerit un crater (ca doar de regula inainte de Festivalul de la Campu Cetatii din septembrie se plombeaza drumul) plin cu apa (ploua) si a ramas in pana in acel moment. Pe Reghin-Eremitu am umblat (trebuia sa ajung de la Sovata la Gornesti si mi s-a parut ruta mai scurta), dar sa stiti ca aceasta portiune de DJ are multe gropi/cratere! Numai in anumite locuri au reasfaltat + are drumul foarte multe curbe. Cateodata mai intalnesti si ursul in plina zi pe la Chiheru de Sus (un amic l-a intalnit).
Am trecut de 1 mai si prin pasul Bucin, veneam dinspre Gheorgheni si ma indreptam spre Sovata. DN13B se afla intr-o stare acceptabila. Cu cat te apropii de varf (Pasul Bucin), cu atat apar mai multe gropi, dar daca nu mergi tare, poti sa le ocolesti. Ma asteptam la ceva mai rau. De la Gheorgheni la Bicaz am fost acum doi ani si drumul era rau/foarte rau, mai ales in judetul Harghita, de la Gheorgheni pana la Bicazul Ardelenesc. De acolo incet dar sigur drumul se facea mai bun.

Dan74

Aseara m-am intors de la Govora si am ales traseul Oradea - Soimus - Sibiu - Rimnicu Valcea, astfel ca am avut "placerea" de a vedea cum se lucreaza la reabilitarea DN76.
Sincer m-a uimit Selina, care lucra cu foarte multe utilaje si cred ca sunt mari sanse ca peste un an sa termine.
Pe sectorul Porr nu am vazut a se misca prea mult, in schimb am vazut ca o echipa din conducere inspecta sectorul, sper eu ca dupa acest moment sa treaca serios la lucru.
Pe sectorul Ionesti - Varfurile liniste, sper ca spaniolii aia sa nu uite ca au de reabilitat acel sector.
Pe sectorul Construct Mod se lucra fara graba, am vazut ca lucreaza cu mai multi subcontractori iar impresia generala a santierului este ca se lucreaza haotic, nu planificat.
O alta surpriza placuta este Azvi, pe sectorul careia se vad progrese de la o saptamana la alta.
Pe portiunea pe care am mers din sectorul Beius - Oradea in continuare putina miscare.
Deci in concluzie Selina si Azvi fac treaba buna, in Porr am incredere in continuare ca vor fi seriosi. In schimb spaniolii aia si sectorul Beius - Oradea par a fi cu probleme, iar Construct Mod sper sa aiba posibilitatea sa finalizeze chiar si cu intarziere sectorul acum ca Selina i-a parasit, pentru ca eu cred ca cei de la Selina au fost ei care au lucrat efectiv pe acest sector.

marcelbanu

Imagini din data de 24 iunie 2014 de pe DN 76 Şoimiş - Brad în reabilitare de către Selina...


























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

alecu26

#1302
Exact despre acest drum vroiam sa scriu si eu si un mic raport de la fata locului (Am parcurs tot pe 24.06 Oradea-Deva, dar spre seara).

Plecand dinspre Oradea:

- SCT (Oradea Beius) lucrari absolut anemice, absolut dezorganizate, plin de Dorel. M-as mira foarte, foarte mult sa termine lucrarea. Vor intra mai repede in faliment.

- AZVI-AZCALE (Beius-Stei) nu am remarcat exact limitele intre lucrari, dar destul de slaba prezenta. Aproape ca SCT de slab.

- Construct Mod Oradea (Stei-Varfurile) sunt Dumnezeu pe pamant. Au poate cea mai grea zona, de departe, dar sunt si foarte inaintati. Pe ei cred ca doar complexitatea lucrarilor ii impiedica sa termine in urmatoarele luni, oricum anul asta. Unde a fost mai usor, deja au stratul de AB2 sau chiar Binder si se asteapta stratul de uzura. La fel, se vedea ca de cateva zile au inceput sa monteze si primii parapeti. Am ramas impresionat mai ales in zona satului Grosi, unde largirea drumului e atat de mare si complexa incat in loc sa ""sape"" versantul dinspre drum spre munte, au taiat intai versantul si acum sapa spre drumul existent. Initial am crezut ca se va face un fel de tunel, sau varianta de trafic, dar cred ca asta e singura explicatie posibila. Ar fi interesant de vazut proiectul acolo.
Oricum aceasta firma e ani lumina in fata oricarui contractor de pe acest drum, si s-ar putea lua oricand la tranta cu UMB sau alte firme straine la ce mobilizarea si ce lucrari au reusit sa faca in asa scurt timp. Eu zic ca ei vor termina poate cu 1-2-3 ani inaintea restului de firme.
Inca odata sunt impresionante lucrarile facute acolo pe acei versanti, unde si ca sa largesti cu 1 metru trebuie volume imporatnte de beton sau ziduri de sprijin sau piloti. Poate da cineva o fuga sa faca poze mai multe.
- Lujan - Viales (Varfurile-Ionesti) (sau cum ii cheam...oricum ceva spanioli) au ceva lucrari, dar nimic impresioanant. Multe multe casete deschise, multe semne de circulatie pe care scrie Viales (balize din acelea cu dungi oblice), restrictii dar cam atat.

- Porr (Ionesti-Brad) s-a miscat binisor, au multe poduri deja reparate, si turnata o noua placa de suprabetonare, si foarte multe casete deschise si deja umplute cu piatra sparta.

- Selina (Brad-Soimus-DN7)....au lucrart si ei un pic, dar mai mult asa, la impresie, si mai ales unde este usor.


Am vzut si insemne cu Azvi pe acolo...dar nu mai stiu exact care e tronsonul lor.

Asa ca un clasament al progresului:

1.Construct MOD (ani lumina in fata restului)

2. Porr

3. Lujan-Viales

4. Selina

5. Azvi-Azcale

6. SCT (CCCF) la ani lumina in urma celoralati.

Intre Porr, Lujan, Azvi Selina nu pot sa spun ca sunt diferente majore, cam toti aceasi apa si pamant....progresul fiecaruia probabil ffind influentat de alti factori (expropieri, anumite lucrari mai usor de accesat, abordat, etc).

PS: Aceasta e una din serpentine construite prin taierea efectiva in doua a dealului din fata

https://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=46.367794,22.551445&spn=0.000015,0.013078&t=h&z=17&layer=c&cbll=46.367808,22.551573&panoid=tB61tItOVQB-g3P95cxyfw&cbp=12,84.62,,0,0.3
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

LUJAN e cu VIALES  (IONESTI VARFURILE)
AZVI-AZCALE are in lucru STEI-BEIUS
CONSTRUCT MOD (VARFURILE-STEI)
PORR (BRAD - IONESTI)
SELINA (SOIMUS BRAD)
SCCF TIMISOARA sau cine i-a cumparat BEIUS ORADEA

alecu26

Mersi, am ajustat raportul.

Legat de Selina...si filmarea recenta de pe Lot 4: deja selina lucreaza intre DN si Mures, acolo unde vine cocotata pe deal autostrada lui UMB.

Va fi interesant de urmarit.

Iar ce e interesant...practic nici una din firmele astea nu au castigat centura Stei, chiar daca era langa contractul lor...dar cine stie, paote se ajunge la o intelegere intre spanioli.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).