Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: pasadia on November 26, 2016, 11:20:03 PM
Toata discutia a plecat de la siguranta. De la ce sa faci sa reduci numarul de accidente, de morti. Cum naiba s-a ajuns la altceva nu pricep!

Nici eu ... :o

Vorba ta...
Mai importanta pare sa devina capacitatea cimitirului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

MATEMATICĂ ȘI FIZICĂ:



Avem așa:

Figura 1: o zona cu 1 singură bandă. Capacitatea maximă se atinge atunci când vehiculele circulă constant și aproape unele de altele, la viteza maximă admisă de lege.
Figura 2: apare zona cu 2 benzi. Cazul A: nici un vehicul nu intră în depășire, ca atare capacitatea drumului nu se schimbă
Figura 3: apare zona cu 3 benzi. Cazul B: UN vehicul iese din coloană și intră în depășire. Acesta dorește la un moment dat să se încadreze din nou în coloană.
Figura 4: întreaga coloană de vehicule trebuie să încetinească, pentru a crea spațiul pentru cel care dorește să se încadreze în coloană. Într-un caz ideal frânează doar atât cât este necesar, adică același spațiu eliberat de vehiculul intrat în depășire se umple din nou.

Concluzie: capacitatea drumului nu a crescut în nici un fel. QED.


Puteți s-o întoarceți pe toate fețele, puteți să credeți și să vă transformați credința într-o nouă religie. Situația nu se schimbă. Revin imediat cu câteva comentarii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#4112
Comentarii legate de demonstratia de mai sus:

1. la figura 4: In realitatea franarea vehiculelor din coloana pentru a face loc unui vehicul venit in depasire este mai puternica (nu poate fi perfecta). Luam un exemplu: coloana se misca cu 50km/h, cel care face loc franeaza la 45km/h. Cel din spatele sau, ca urmare a reactiei usor intarziate cu o fractiune de secunda, TREBUIE sa reduca mai tare viteza pentru a nu intra in cel din fata sa: 40km/h. Urmatorul franeaza la 35km/h. O atenuare a acestui fenomen are loc doar daca in coloana exista spatii mai mari intre vehicule. Daca este asa, atunci inseamna ca NU SE CIRCULA LA CAPACITATEA MAXIMA A UNUI DRUM CU  1 BANDA, ca atare nici nu putem vorbi in vreun fel de depasirea debitului maxim al unui drum cu 1 banda. Prin urmare, singura situatie in care putem specula, este cea in care pe zona cu 1 banda se vine in coloana bara la bara, deci la limita capacitatii, si sa vedem daca este posibil sa ajungem prin depasire la o capacitate mai mare. Dar, asa cum aratat, prin franarea descrisa mai sus in realitate nu numai ca nu creste capacitate, ci dimpotriva, se ajunge la franari succesive si care in final duc la stationare. Asa numitul fenomen stop-and-go. Specific de altfel oricarui drum full, in punctele in care apare o congestionare, nu trebuie sa fie neaparat un vehicul in depasire care cauta sa revina in coloana. O descriere a fenomenului o gasiti si aici:



sursa: http://www.zukunft-mobilitaet.net/3344/strassenverkehr/wie-entstehen-staus-phantomstau/.

Acolo gasiti si un video interesant in engleza - desi site-ul este in germana. Descrie exact fenomenul stop-and-go (phantom traffic jam), adica ambuteiajele fara o cauza clara.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 12:59:37 AM
capacitatea drumului nu a crescut în nici un fel. QED
(...)
Puteți s-o întoarceți pe toate fețele, puteți să credeți și să vă transformați credința într-o nouă religie. Situația nu se schimbă.

Pai nu este cazul sa ne transformam noi credinta in religie, ai facut-o tu deja !
"2+1 alternativ = kkt"

OK, "this is a free country!", fiecare cu parerea lui... DESPRE CAPACITATEA DRUMULUI !

Dar despre numarul inmormantarilor provocate de acel drum NU ai spus nimic...

Dar ce sa zic...
Poate iti plac si tie jurnalele de la ora 17 ale televiziunilor, in care aproape zilnic ai morti si raniti pe DN2.
Cand numarul mortilor sare de 3-4, atunci "au noroc" si sunt "promovati" si la stirile de la 19...

Iar in ultima ta postare (care cred ca se refera la zone urbane, nu la sosele in camp...) mi se pare foarte "potrivita" pentru DN2 solutia cu "COUNTERMEASURES... BUS LANES"
Aha...
Deci pe DN2 lipseste banda dedicata autobuzelor ?!?!...
Cool... Ce sa zic...

Dar, pe de alta parte, din acelasi grafic, solutia "COUNTERMEASURES... REVERSIBLE LANES " suna mult mai aproape de 2+1 alternativ... Un fel de "reversible lanes"... permanent !"
;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#4114
Continui comentariile:

2. Daca in loc de o masina, din coloana ies mai multe, fenomenul descris la punctul 1 devine nu neaparat mai grav, dar poate fi mai haotic. Prin plecarea unui numar mai mare de vehicule de pe banda 1 se creeaza spatii mai mari acolo, dar oricum nu mai mari decat spatiul necesar revenirii. La momentul revenirii se creeaza un ambuteiaj, asa cum am descris si asa cum se creeaza si in realitate pe drumurile extrem de aglomerate cu numar de benzi variabil. Un exemplu este autostrada A6 Heilbronn-Mannheim. Acolo intre Heilbronn si Mannheim autostrada se ingusteaza de 3 ori de la 3 la 2 benzi. In zonele de 3 benzi se circula minunat - la revenirea la 2 este congestie aproape permanent in orele de trafic important.

3. O sa spuneti, bun, dar ai desenat numai masini mici. In realitate marele avantaj al 2+1 este posibilitatea de depasire a camioanelor (veh. lente). Da. Corect. Asa este. Aici avem marele avantaj de comfort si siguranta. Si teoretic poate si o minima crestere de capacitate de trafic. Da... dar numai si numai daca presupunem ca pe drum se afla un singur vehicul lent. Pentru ca in realitate avem asa: 1-3 camioane + GRUP 10-20 masini mici in spatele lor, apoi PAUZA (spatiu gol), apoi iar 1-3 camioane + grup masini mici + pauza si asa mai departe. ATENTIE: In acest caz inseamna ca NU SE CIRCULA LA CAPACITATEA MAXIMA A UNUI DRUM 1+1. Pauzele inseamna mai putine vehicule pe ora. Numai daca TOATE vehiculele circula intr-o coloana continua sa zicem cu 80km/h, atunci si numai atunci ajungem la capacitatea maxima pe zona 1+1 si putem spera ca prin vreo minune sa o crestem f.f. putin prin depasirile de pe zona de 2 benzi. Daca venim in grupuri, atunci da, vom creste usor capacitatea prin faptul ca un intreg grup va trece de cele 1-3 camioane, dar in spatele grupului depasitorilor se creeaza un nou SPATIU GOL pana la camionul abia depasit. Si asa cum am spus, acest spatiu gol este cel care arata ca inca nu se merge la capacitatea maxima a drumului 1+1.

4. Capacitatea maxima a drumului 1+1 se atinge la 70-80km/h, cand toate vehiculele, inclusiv camioanele, circula intr-o uriasa coloana. La 70-80km/h distanta intre vehicule este inca f. mica, aproape la fel ca si la 40-50 km/h. Peste 80km/h psihologic si de altfel si cf. legii distanta intre vehicule trebuie marita. Aceasta marire face ca debitul efectiv de trecere sa scada. Peste 130 km/h scaderea este dramatica, se circula de regula la distante de peste 40-100 m intre vehicule. Asta duce inevitabil la aparitia prematura a unor ambuteiaje (da culmea, viteza mai mare cauzeaza asta). Ca atare, la atingerea unor valori de trafic prestabilite, in Germania, pe panourile VMS, amplasate la distanta de max. 2 km intre ele, apar imediat restrictii de viteza. Initial 120km/h, asta deja calmeaza traficul, apoi 100 km/h, apoi 80km/h. Conform studiilor lor amanuntite, la 80km/h se inregistreaza debitul maxim, debitul care defineste capacitatea drumului respectiv. Daca soferii respecta restrictia, atunci, la aceleasi valori de trafic, este posibil sa se evite un ambuteiaj pe autostrada, care, in lipsa restrictiilor aparea din neant.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#4115
Quote from: TibiV on November 27, 2016, 01:34:13 AM
Pai nu este cazul sa ne transformam noi credinta in religie, ai facut-o tu deja !
"2+1 alternativ = kkt"
;)

Nu sorry, n-am afirmat asta. Am spus de n ori: siguranta crescuta, comfort crescut, se preteaza la zone de deal, cu urcari si coborari. Am apus asta de mai multe ori.

Atentie, eu combat aici un singur singurel punct: CAPACITATEA. Si legat de asta modul in care se preteaza 2+1 pentru DN2. Am mers pe alte meleaguri pe 2+1 si am zis: uau ce bine daca si in Romania drumul x ar fi fost asa....

Va rog, nu ma intelegeti gresit. Sunt chiar un adept al drumurilor 2+1  :D. De exemplu ar fi excelent pentru Constanta - Tulcea - Braila sau Constanta - Adamclisi - Ovidiu sau Calarasi - Drajna - Slobozia - Braila. Si asta in primul rand pentru ca in zona deja avem o autostrada, A2, care a preluat ruta principala Bucuresti - Constanta, si atunci in jur drumurile pot fi facute 2+1.

Daca Ploiesti-Bacau-Iasi va fi gata ca autostrada, voi fi primul care va sugera ca DN24 Doaga-Tecuci-Barlad-Vaslui-Iasi sa fie facut 2+1.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: cristi5 on November 26, 2016, 06:34:23 PM
@vancouver,
OK, am priceput. La pagina 32 a documentului suedez despre MZA vezi capacitatea maxima (Qmax)  diferitelor tipuri de drumuri. 2+1 simplu (mai ingust si cu intersectii la nivel) are capacitatea maxima 1500 vehicule pe ora (mai mult de 30000 pe zi) mergand cu 110, si 1550 daca merg cu 90. Exact asa cum spui tu, Qmax scade de la o anumita viteza pt pastrarea distantei.

Un drum 1+1 are Qmax 2600 la 90 _dar_ pe ambele fire! Adica aproximativ 1300 pe fir. Banda in plus si separarea de sens (care da siguranta pt viteza mare) la un 2+1 adauga cam 400 de vehicule pe ora.

Multumesc cristi5 pentru intarirea ideii ca la viteza mai mica, capacítatea poate sa creasca. Desigur, discutam de capacitatea maxima. In conditii de aglomeratie este evident ca este importanta disciplina si omogenitatea traficului. Nervozitatea duce la scaderea capacitatii.

Pe de alta parte, daca avem capacitatea maxima la drumul 2+1 la viteza de 90km/h, pentru ce-l mai facem? Ce mai depasim? Cam toate vehiculele pot merge cu 90km/h, iar depasiri cu delta (adica diferenta intre viteze) sub 10km/h sunt toxice, pur si simplu dureaza enorm depasirea (un camion care merge cu 85 este depasit de un turims care merge cu 90 in 1,8km  :lol: daca presupunem ca trebuie sa respecte mereu distanta minima intre vehicule, adica nu sta mai aprope de 45m de camion pe aceeasi banda. )

Si acum iti spun eu Cristi5, de ce drumurile suedeze 1+1 au capacitate doar 1300. Pentru ca circula pe acolo si TRACTOARE si camioane agricole si alte vehicule super lente, care nu depasesc 40km/. PENTRU CA EI NU CONCEP SA DISCUTE DESPRE UN DRUM 1+1 CA DRUM PRINCIPAL INTRE CAPITALA TARII SI 3 ALTE MARI ORASE ! ! ! Ei cand vorbesc de drumuri 1+1 se gandesc la DRUMURI DE TARA. Si pe aceste drumuri pe care au voie si "carute", daaaaaa, daca fac 2+1 chiar mai creste capacitatea.

Si eu zic la fel: drumurile judetene si comunale mai circulate de acum inainte sa se faca 2+1  :lol: :lol: :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 01:50:13 AM
Va rog, nu ma intelegeti gresit. Sunt chiar un adept al drumurilor 2+1  :D.
Pana acum nu am prea inteles asta (eu cel putin...)

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 01:50:13 AM
De exemplu ar fi excelent pentru Constanta - Tulcea - Braila sau Constanta - Adamclisi - Ovidiu sau Calarasi - Drajna - Slobozia - Braila.
Aha...
Deci ar fi excelent acolo unde drumul (latimea drumului, mai exact...) NU iti permite 2+1...
Dar nu ar fi bun acolo unde latimea drumului (DN2 mai exact) iti permite...
Pentru ca DN2 a fost construit exact pe standard 1,5+1,5=3=2+1

Deci tu esti adept al drumului 2+1 unde nu se poate face, dar te opui la 2+1 acolo unde se poate face pentru ca "nu mareste capacitatea"...  :o :o :o

OK, fiecare cu parea lui...

Dar la urma urmei de asta este un FORUM. Incercam sa ne convigem unii pe altii.
Dar, ca si in viata reala, rareori reusim asta... ;)

:cheers:


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: ovideatza on November 25, 2016, 01:51:02 PM
Cum ar fi in afara localitatii sa ai 120km/h pe asa ceva (nu imi ziceti ca limita e 100km/h, una e limita alta e realitatea pe care trebuie sa o confruntam) si pe banda 1 sa ai un TIR (sunt zeci, sute de tiruri pe DN2) care merge cu 80km/h si sa trebuiasca sa te incadrezi si tu pe banda 1, ca vine parapetele de beton/ cabluri/ etc?

Cum vi se par ingustarile de pe DN1 ca mijloc de crestere a sigurantei??? Din zona Clujului? Despre acea lucrare toata lumea zice ca e rea. Imaginati-va ca ar fi din 2 in 2 km.

In ce priveste viteza, pe zonele de 2, cei de pe banda 2 merg uneori cu 30-40 peste limita. Dar n-am vazut nicaieri radare fixe, semn ca in locurile respective nu prea sunt probleme (radarele fixe in Suedia sunt semnalizate din timp pt ca sunt pt prevenire, nu pt pedepsire).

Ca sofer, stii din semnele pe asfalt, si din semne de circulatie, ca parapetele vine cam cu 100m inaine sa se ingusteze complet la o banda. E foarte lunga si "lina" zona de tranzitie, nu are nimic  comun cu o insula de calmare. Am facut sute de astfel de reverniri, nu m-am simtit niciodata in pericol. Plus ca localnicii intrau in depasire cam unde reveneam eu... Stiau exact cat pot sa riste, cat loc mai este, etc. Nu am auzit niciodata de un accident in zona de revenire (poate ca sunt dar nu au cum sa fie grave, in niciun caz in comparatie cu ciocnire pe contrasens). Nu am vazut pe nimeni sa trebuiasca sa renunte la depasire. Cei de pe banda 1 probabil ajuta putin, dar nu-mi amintesc sa fi franat vreodata sa fac loc cuiva, cel mult nu am mai accelerat.

Pe bune, siguranta e depaaarte de orice 1,5+1,5. Stiu ca Romania e un loc deosebit si mai ales DN2 :) :) dar panglica de asfalt are o latime similara, traficul are valori similare cu traficul intens de weekend din Suedia (voi vorbi de capacitate in alt mesaj), nu vad ce ar putea fi asa diferit. Chiar daca initial oamenii nu ar fi obisnuiti si s-ar intampla una-alta, aceste incidente sunt de gravitate muult mai mica decat ciocnirea pe contrasens. Practic te freci de un parapete care e un pic oblic pe directia de mers, sau de un vehicul care merge in aceeasi directie...

vancouver

#4119
@TibiV

Inseamna ca esti superficial si nu citesti ce scriu. Atunci de ce mai comentezi. N-ar fi mai normal sa-i lasi pe altii, care poate citesc. Uite iti subliniez o parte din postarea anterioara:

QuoteSi acum iti spun eu Cristi5, de ce drumurile suedeze 1+1 au capacitate doar 1300. Pentru ca circula pe acolo si TRACTOARE si camioane agricole si alte vehicule super lente, care nu depasesc 40km/. PENTRU CA EI NU CONCEP SA DISCUTE DESPRE UN DRUM 1+1 CA DRUM PRINCIPAL INTRE CAPITALA TARII SI 3 ALTE MARI ORASE ! ! ! Ei cand vorbesc de drumuri 1+1 se gandesc la DRUMURI DE TARA. Si pe aceste drumuri pe care au voie si "carute", daaaaaa, daca fac 2+1 chiar mai creste capacitatea.

Deci inca o data, suedezii lauda 2+1 ca fiind bune. Dar lor nu le trece prin cap sa faca 2+1 in loc de autostrada intre mari orase ale tarii. Ei se intreaba in ce masura merita INVESTITIA de a trece de la 1+1 la 2+1 pe drumuri de tara. Intelegi diferenta Tibi?

Actualmente DN2 este un drum 2+2 cu benzi ingustate. 2+1 ar fi un regres pentru acest drum, nu un progres. Dar in orice materiale din lumea civilizata, atunci cand se vorbeste de 2+1 se subliniaza AVANTAJALE in raport cu un drum 1+1. Nimeni nu se gandeste sa reduca un drum 2+2 la 2+1, ci doar sa faca un upgrade de la 1+1 la 2+1.

Si asta sustin si eu. Pentru unele drumuri 1+1 pe care circulatia este limitata, putem face upgrade la 2+1. Din acest punct de vedere sunt un adept al sistemului 2+1.
Dar NEVER EVER nu o sa ma gandesc la 2+1 ca o optiune de a lega Bucurestiul de Iasi + Bacau + Buzau + Suceava.

Daca iti aduci aminte, am explicat anterior cat de rau este chiar si un drum express pe distante lungi, adica 2+2 fara banda de urgenta. Asta in perspectiva DX7/A7. Adica trebuie sa faci o diferentiere. Nu poti baga in aceeasi oala drumurile PRINCIPALE ale Romaniei cu drumuri judetene / locale usor mai intens circulate. Pentru drumurile principale exista o singura optiune: autostrada.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

#4120
Quote from: vancouver on November 27, 2016, 02:09:15 AM
Pe de alta parte, daca avem capacitatea maxima la drumul 2+1 la viteza de 90km/h, pentru ce-l mai facem? Ce mai depasim? Cam toate vehiculele pot merge cu 90km/h, iar depasiri cu delta (adica diferenta intre viteze) sub 10km/h sunt toxice, pur si simplu dureaza enorm depasirea (un camion care merge cu 85 este depasit de un turims care merge cu 90 in 1,8km  :lol: daca presupunem ca trebuie sa respecte mereu distanta minima intre vehicule, adica nu sta mai aprope de 45m de camion pe aceeasi banda. )

Capacitatea maxima la 110 km/h e cu doar 50 vehicule pe ora mai mica decat la 90. Nimeni n-a spus ca lumea respecta limita de viteza, mai ales pe 2+1 si mai ales pe banda 2. Acolo se merge 120-140.  Pe un drum sigur, unde nu se intampla evenimente, politia nu prea sta, ca au treaba in alte parti.

De asemenea, s-a descoperit empiric ca 100 e limita cea mai potrivita pe 2+1 (sursa)
Quote
Until recently, the roads had the original 90 km/h (55 mph) speed limit in use on most highways. As a result of this, many people drove at 90 km/h at 1-lane parts but 110 km/h (70 mph) at 2-lane parts, this being the speed limit on motorways. The speed limit has now been changed to 100 km/h (60 mph) with a notably smoother traffic flow.

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 02:09:15 AM
Si acum iti spun eu Cristi5, de ce drumurile suedeze 1+1 au capacitate doar 1300. Pentru ca circula pe acolo si TRACTOARE si camioane agricole si alte vehicule super lente, care nu depasesc 40km/

Din ce inteleg din documentul suedez aia e capacitatea maxima (maxima inseamna cu conditiile cele mai favorabile, adica cu majoritatea vehiculelor capabile de 90) daca se merge cu 90. Si e data pe tot drumul dintr-un motiv simplu: chiar daca unii depasesc si merg cu peste 90, incurca sensul opus, deci suma sensurilor nu trece de 2600 vehicule pe ora. Iar tractoare zau ca nu prea vezi, nu in ora de varf sau in weekend de varf in orice caz. In Suedia (si in Romania cel putin pe Brasov-Bucuresti) problemele de capacitate apar in weekend/vacanta cu autoturisme, tractoarele n-au treaba.

De ce e mai mare capacitatea maxima 2+1 decat 1+1? Eu cred ca din cauza separarii de sens. Oamenii se simt mai in siguranta sa conduca mai rapid si sa depaseasca si deci trec mai multe vehicule pe ora. Deci nu e numai mate si fizica, e si psihologie.

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 02:09:15 AM
PENTRU CA EI NU CONCEP SA DISCUTE DESPRE UN DRUM 1+1 CA DRUM PRINCIPAL INTRE CAPITALA TARII SI 3 ALTE MARI ORASE ! ! ! Ei cand vorbesc de drumuri 1+1 se gandesc la DRUMURI DE TARA. Si pe aceste drumuri pe care au voie si "carute", daaaaaa, daca fac 2+1 chiar mai creste capacitatea.

Exista inca acum vreo 2 ani o zona 1+1 pe drumul cel mai scurt dintre Stockholm si Göteborg. Hai sa nu o dam in stereotipuri... Acel 2600 e capacitatea calculata pt drum 1+1 indiferent unde anume, si ce fel de vehicule trec.

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 03:01:27 AM
Deci inca o data, suedezii lauda 2+1 ca fiind bune. Dar lor nu le trece prin cap sa faca 2+1 in loc de autostrada intre mari orase ale tarii. Ei se intreaba in ce masura merita INVESTITIA de a trece de la 1+1 la 2+1 pe drumuri de tara. Intelegi diferenta Tibi?
Da, dar nu numai. Suedezii fac deseori 2+1 acolo unde nu e inca trafic destul pt autostrada. Apoi (din ce-am vazut ca sofer pe drumul E4 care strabate tara nord-sud) extind acel drum la autostrada. Si apropo, totul e la campie, deal si munte nu prea este.

Nici eu nu propun 2+1 ca alternativa la autostrada, ci pentru marirea sigurantei pe drumul existent, cu investitii minime. Daca drumul nu ar trece prin nicio localitate si intersectiile majore ar fi denivelate, poate-poate ar fi de ajuns 2+1 si extinde la 2+2 unde e nevoie. Dar pentru ca nu e cazul, trebuie A/DX de la zero.

Quote from: vancouver on November 27, 2016, 03:01:27 AM
Actualmente DN2 este un drum 2+2 cu benzi ingustate. 2+1 ar fi un regres pentru acest drum, nu un progres. Dar in orice materiale din lumea civilizata, atunci cand se vorbeste de 2+1 se subliniaza AVANTAJALE in raport cu un drum 1+1. Nimeni nu se gandeste sa reduca un drum 2+2 la 2+1, ci doar sa faca un upgrade de la 1+1 la 2+1.

Nu sunt chiar asa convins de capacitatea actualului 1,5+1,5. Inteleg ca 3 vehicule pot trece unul pe langa altul in siguranta, dar nu 4. Exact ca la 2+1. Chiar daca pe un sens pare ca poti depasi tot timpul, cand pui sensurile impreuna, nu mai e chiar asa, poti depasi cam pe jumatate din distanta. Fix ca la 2+1. Atata ca acolo stii sigur unde si nu depinzi de sensul opus. Sigur, daca traficul intr-un sens e mult mai mare decat in celalalt, drumul de acum e mai flexibil. Dar nu sunt convins ca pentru aceasta flexibiliate merita compromisa siguranta.

Si tot vorbim de capacitatea maxima. Exact atunci e valoros un 2+1, cand e drumul plin de masini, riscul de accident e mai mare, si orice accident ar bloca mii de oameni. Drumul fiind mai sigur, accidentele sunt evitate. Ca s-ar ajunge la ambuteiaj "din nimic" cu 2-3 zile pe an in plus fata de actualul drum, nu cred ca e capat de tara.

Din pacate discutia despre capacitate e sterila fara date de trafic. In plus, nu trebuie facut 2+1 tot drumul, nu e "totul sau nimic". Daca am avea datele CESTRIN am putea sa vedem in ce zone 1500 de vehicule pe ora pe sens sunt de-ajuns (sau hai sa zicem 1400 sa ramana o marja de cresterea traficului, pana se inaugureaza A7). Alea s-ar putea transforma in 2+1 maine. Dar celelalte ar trebui largite la 2+2 adevarat, cu separare de sens, tot maine.

Ionut

Bai baieti, voi n-aveti somn. :lol:

Quote from: TibiV on November 27, 2016, 02:14:34 AM
Dar la urma urmei de asta este un FORUM. Incercam sa ne convigem unii pe altii.
Dar, ca si in viata reala, rareori reusim asta... ;)

Nu chiar. Rolul forumului, printre altele, este de a dezbate idei mai mult sau mai putin stralucite, debitate atat de diletanti, dar pasionati, cat si de experti din domeniul infrastructurii (ingineri de diverse formari). Acum, daca voi reusiti din toata nebunia asta sa scoateti niste idei coerente si asupra carora majoritatea este de acord, noi, API, putem sa luam o pozitie oficiala si sa trimitem la Companie, presa & lumea interesata ce am gandit noi.

Deci, putem avea o pozitie comuna pe subiectul DN2 2+1 alternativ? :D

adiarc

Concluzie
Indiferent ce se intampla cu autostrada,trebuie urgent băgat la modernizare pe fonduri europene pe 2014-2020 ( 2+2 real cu parapeti New Jersey cel putin in curbe sau chiar si zonele f.drepte,unde se zboară,plus control electronic al vitezei,permanent )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mircea

Dacă se măreşte la 2+2 real, se va amâna apoi A7, pe motiv că s-a făcut upgrade la DN2 şi poate suporta traficul. Nu cred că e ceva care să îşi dorească cineva de pe aici.

cristi5

#4124
Da, ar fi o noua realizare a managementului autohton. Doua drumuri 2+2 paralele pe vreo 300 km.

Cat ar costa transformarea in 2+1 pe km, 10% din largirea la 2+2? Vorbim de pictat asfaltul (ca parapete median trebuie in ambele cazuri). Poate capacitatea ar fi ceva mai mica si pana la deschiderea A7 s-ar crea ambuteiaj pe unele portiuni de cateva ori pe an. Asa si? Numarul de accidente ar scadea dramatic, ce e mai important?

Din pacate pentru mine concluzia e una foarte trista. Vine omul/oamenii cu o idee simpla si experiente la prima mana (dar si documentatie) dintr-un sistem rutier cu siguranta de top si urmeaza o discutie pe chichite tehnice, cazuri extreme si exceptionalismul romanesc si DN2-esc. (La fel a fost si centura de siguranta, s-a transformat intr-o discutie tehnica despre airbagul cel sofisticat. Mi-e frica sa scriu asta ca poate incepe din nou)

Romania are nevoie de 2+1 alternativ pe DNuri, oamenii cu putere de decizie, dar si societatea care pune presiune pe ei trebuie sa priceapa ce-i aia si ce potential urias are pt cresterea sigurantei cu pretul unui parapete, a unor marcaje si eventual a unei largiri de drum. Reducerea posibilitatii de a intra (voluntar sau ba) pe contrasens (si standardizarea unei solutii flexibile si ieftine, nu betoane) e cruciala pentru siguranta circulatiei. API are un rol major in a promova aceasta idee. Ma rog, ar avea, dac-ar reusi cineva sa-i convinga, eu n-am reusit dar nici n-o sa mai incerc :)

In cazul DN2 poate aveti acces la niste date CESTRIN si atunci stiti daca merita acolo (Qmax 1500 vehicule pe ora), macar pe o portiune de test (cam 10 km ajunge). Daca nu, test pe alt DN. Dar chiar merita incercat...