Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Deci, pentru 1 (un) km de drum largit le trebuie SF, cu durata de 8 luni....
Oare executia cat timp??
24 luni????

TibiV

24 de luni fara extensiile de timp inerente unei lucrari atat de complexe...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Astăzi, 3 aprilie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizare DN52 Alexandria - Turnu Măgurele km 1+350 - km 44+600 și km 49+194 - km 52+649"

MT

BIGRED1984

Apropo de DN52 si modernizarea, de cateva luni au inceput lucrarile intre Crangu si Tr. Magurele, au excavat acostamentul si marginile benzilor de a mai ramas o banda si jumatate, pe mijloc. Doar ca s-au oprit si au lasat lucrarile asa, sunt si vreo 2 podete neterminate, se circula foarte urat pe portiunea asta de ~16km.

mirceaeliade

Intrebare generala: acum ca invatam cu A7 sa punem perdele forestiere pentru "crivatul de la iarna", s-au facut vreodata niste planuri sa localizeze niste puncte cheie pe arterele mari (gen DN2) unde niste perdele forestiere are putea ajuta sa nu se mai inchida drumurile?  Poate ca DN2 nu va mai fi asa esential cu A7 in functie, dar poate mai sunt alte puncte unde nu ar fi rau sa se mai planteze 2-3 copaci

GIV

ar trebui ca la fiecare lot sa se planteze copaci in noduri rutiere, pe debleuri, etc nu neaparat impotriva inzapezirii cat si poate stabilizare teren.

dumbravaandrei

#7641
@mirceaeliade din moment ce stiu unde sa puna parazapezile, normal ca stiu si unde sa puna perdelele forestiere
Numai ca acum cativa ani (sa fie macar 15), subit, Romania a capatat fobie la copacii de pe langa drum, dupa ce s-a saturat sa descalceasca cazanele/conservele de pe ei. Si de atunci s-a inceput a se taia activ perdele forestiere sau copacii de marginea drumului.
Probabil ca la a7 a fost unul mai tanar care zis "hai bre, ca avem si parapeti pe autostrazi, cam greu sa te incolacesti pe copac".
Din pacate, a fost doar unul...

Takacs

Se pare că s-a şi lansat licitaţia pentru sensul acesta giratoriu.
Pun mai jos două poze scoase din documentaţie.

Linkul licitaţiei: https://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100183010








Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader




Quote from: pasadia on October 20, 2022, 04:35:56 PM

Aceasta ideea nastrusnica a unui giratoriu alungit, pare a fi in planuri pentru intersectia DN13*DN13A*DJ142 de la Balauseri.

De la DRDP Brasov citire:

QuoteReamenajarea intersecției din Bălăușeri a intrat în linie dreaptă!
🔵Astăzi (19.10.2022) a avut loc o ședința la Primăria Bălăușeri referitoare la viitoarea sistematizare a intersecției intre DN13, DN13A si DJ142.
La invitația Prefectul județului Mureș, doamna Mara Togănel, reprezentanții DRDP Brașov au prezentat noua propunere de sistematizare, investiție fiind una importanta pentru îmbunătățirea siguranței traficului în zona.
🔵Lucrarea urmează să fie autorizată și scoasă la licitație în cursul sezonului rece astfel încât anului viitor lucrările să fie finalizate.

Bachus01

@dumbravaandrei . Acum 15 ani sa procedat corect cu taiatul copacilor de pe marginea drumului . Încă si acum ar trebui tăiați copacii cu diametru mare si stabilit un normativ . Eu personal am iesit in decor acum   vreo 5-6 ani pe un DJ in Harghita . Am depășit o bicicletă care mergea pe mijlocul benzii  (toamna tarziu , era noapte pe la ora 20) si m-am trezit in fata cu o căruță nesemnalizata . Fracțiune de secundă sa nu intru in el. Reflexul a fost sa trag stanga de tot si am trecut fix printre 2 copaci destui de masivi . Noroc ca nu aveam viteza , vreo 40-50 km/h . Dacă luăm vreun copac in plin, cam dăuna totala luam la masina si nici eu numai eram intreg.
Sa numai luam in calcul dinamica accidentelor (trist dar se intampla) . Dacă ai iesit in decor si ai intrat într-un copac cu diametru mare, iti scad considerabil șansele de supraviețuire.  Viata trebuie sa fie mai presus de orice .
Cred ca trebuie analizată putin problema . Nu ar strica niste arbori/arbusti care cresc dens si nu au tulpina groasă. Asa am avea mai multe avantaje , perdea naturală contra viscolului,  atenuare impact in caz de ieșire in decor + ceva verdeață.

alin2pas

Într-adevăr, un rând de arbori mari, cu trunchiuri groase și cu coroana la înălțime mare sunt frumoși, dar nu opresc zăpada adusă de viscol și constituie un pericol atât pentru mașinile ieșite de pe carosabil (datorită trunchiului gros), cât și pentru mașinile care circulă pe drum în condiții de vânt puternic. În urmă cu aproape doi ani era cât pe ce să mă aleg cu niște crengi groase pe capota mașinii în apropiere de Bacău în timpul unei vijelii.
În schimb, perdelele forestiere realizate din arbori mici, arbuști și tufișuri dese nu au trunchiuri sau crengi groase care să pună în pericol mașinile, dar opresc praful și zăpada.

carutasul

Azi am făcut un drum pe "plaiurile căruțești" și înapoi.Înapoi am mers pe alt traseu, aveam de mai multă vreme o curiozitate- Corabia-Tr Măgurele-Zimnicea-Giurgiu și DN5 - cardul a păstrat cam de la Zimnicea încoace, poate adun niște imagini pentru "trasee de vacanță", să văd, din păcate a plouat și imaginile sunt mai întunecate decât aș fi vrut. Pe DN6 era pe waze aglomerația tipică de sărbători , deși am înțeles că se merge mult mai bine datorită centurii Mihăilești, dar aglomerat tot e...
Prilej cu care am "pus deoparte" filmarea cu porțiunea Mihăești-Centura Caracal (fostă Romstrade) la care în sfârșit se lucrează. Azi nu erau lucrări ceea ce e normal. Sunt mai multe semafoare pe porțiunea de până la podul de la Olt și se merge pe o singură bandă; inclusiv pe pod și porțiunea de după sunt săpături masive. După zona adiacentă podului spre Caracal lărgirea era cam gata din perioada anterioară, din ce mi-am dat seama au pus un strat de asfalt și bordurile și se circulă normal ( cred că mai trebuie uzura și parapeții). Deocamdată nu e gata HD.

carutasul

Și, era să uit. Pe DN5 o surpriză nu prea plăcută, podul de la Daia pare că are nevoie de reparații:


mirceaeliade

Quoteiar 23.727 km erau drumuri pietruite si de pamant. Din totalul drumurilor publice, din cele de pamant, 18 km sunt drumuri nationale,
De asemenea, 112 km de drumuri nationale sunt pietruite,
Unde sunt km astia de DN neasfaltati?
https://infrapress.ro/2023/04/21/situatia-drumurilor-in-romania-avem-aproape-24-000-km-de-drumuri-pietruite-si-de-pamant/

Hercule

Eu stiu de o bucata de ~5 km pe DN17D imediat dupa Carlibaba.
In fond DN17D intre Carlibaba si Sanț arata ca un drum judetean.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Sunt vreo 45 de km pe DN66A, intre Cerna Sat si Campusel. Si de fapt distanta e si mai mare caci intre intersectia cu DN67D si Cerna Sat nu prea as considera ca exista imbracaminte asfaltica pe acel drum.

Dar, pe de alta parte, acel drum nu ar trebui sa fie considerat DN ci ar trebui retrogradat la statul de DC.