News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

rocklee

au inceput sa lucreze la relocarea stalpilor de inalta ...din zona barajului....

imaginile sunt facute din masina ....pentru ca nu era unde sa parchez ...



rocklee

sapaturile din dealul cu lilieci...paretea dinspre cf ...




rocklee

si ultimile imagini ...de  la pasajul cu dinspre soimus ...aici lucra si selina ...la dn 76 sub pasaj ....

culeia dinspre deal   
:D




rocklee

cteva imagini din zona brajului ...unde se fac unpluturi si se pare ca respectiva teava betonata ramine sub autostrada .....
pasajul de la bejan








zooom pe dealul cu lilieci...



rocklee


SkyPilot

N-ai somn, Rocklee! Dar si eu stau cu ochii pe tine ca sa-ti dau like-ul 6021!

Ionut

API @ Facebook




Cei de la HotNews.ro scriu un articol excelent care oferă detalii critice despre felul în care autoritățile au derulat proiectul Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, o investiție majoră cu un cost estimat de 2,2-2,9 miliarde de euro pentru 123 km de autostradă.

Articolul vorbește despre un raport realizat la comanda celor de la JASPERS, experți internaționali care oferă asistență tehnică pentru implementarea programelor majore de infrastructură în țări precum România.

Acest raport critică în termeni duri studiul de fezabilitate din 2008, analizând toate problemele și oferind soluții clare. Cele mai mari probleme sunt la studiul geotehnic. Experții internaționali recomandă peste 2200 de foraje geotehnice, în comparație cu doar cele 307 realizate. Majoritatea structurilor (viaducte, poduri, tuneluri), debleelor și terasamentelor erau insuficient analizate geotehnic. În mare grabă, în 2014 se lansează licitația pentru actualizarea acestui studiu, însă nu se iau în seamă recomandările JASPERS cu privire la termenele de execuție și costuri. Contractul este evaluat la mai puțin de 4 ori valoarea determinată de specialiștii internaționali.

În 2015 se semnează contractul, dar, previzibil, cei care au câștigat nu pot și nu vor să realizeze studiul conform bugetului și termenelor asumate. Compania de drumuri nu reziliază la timp contractul și prelungește termenele până la final de 2016. Până la urmă, se livrează studiul de fezabilitate abia în martie 2017, însă doar pentru secțiunile 1 și 5 ale autostrăzii, cele mai ușoare, secțiuni care sunt acum scoase la licitație pentru execuție. Pentru loturile cele mai dificile (2, 3 și 4), stadiul este aproape același ca în 2008!

Mai mult, contractele de proiectare și execuție pentru secțiunile 1 și 5 (licitate în iulie 2017), nu pot fi semnate dacă nu există acord de mediu pentru TOT segmentul de 123 de km între Sibiu și Pitești, acord care cere finalizarea studiului de fezabilitate pentru toată autostrada. Cerem tuturor autorităților implicate să găsească soluții juridice astfel încât să se poată emite acord de mediu pentru a se elibera autorizația de construire, fără de care constructorii nu pot intra în teren.

În plus, cerem să se identifice cât mai rapid soluții reale, fezabile, pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 unde trebuie finalizate studiile geotehnice fără de care niciun constructor serios nu va participa la licitație. Ne vom trezi cu firme de mâna a doua sau a treia din Italia, Spania sau Turcia care vor profita de haosul birocratic și lacunele din studiile de fezabilitate pentru a face claim-uri sau a tergiversa cu anii execuția autostrăzii, ajungându-se la rezilierea contractelor, așa cum DEJA s-a întâmplat pe alte loturi de autostradă!

Citiți aici articolul complet pe Hotnews:
http://bit.ly/2h3Jhue

CC: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Transporturilor România

#AutostradaSibiuPitești #AutostradaA1

alecu26

Intrebare: se tot vorbeste de acordul de mediu, am impresia ca e prins inclusiv in acele ""conditii"" de semnare a contractului.

Ceva pasi concreti in a obtine acordul de mediu s-au facut? Poate ne ajuta si NGC, sau cei care mai monitorizeaza ce se mai intampla pe site la ANPM.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#35903
Am si eu exact aceeasi intrebare. Mai exact din moment ce se cunoaste traseul PiSi de vreo 10 ani si a fost reconfirmat anul trecut, de ce nu elaboreaza MT acord de mediu pe tot traseul, pentru a evita dezastre manageriale de gen LD2???

Un SF perfect n-o sa avem niciodata. Dar traseul se stie, se stiu si cele mai importante lucrari (tunele, viaducte), deci avem consens national, cam ca integrarea euroatlantica (si aproape la fel de important). Uite, si partidul care acum 4 ani voia CoBra zice acum ca vrea sa liciteze PiSi (cu Banca Mondiala pe CoBra sunt inca la nivel de cafelute de complezenta). Mai mult decat atat, si Jaspers e ok cu traseul conform raportului lor din 2013 (au zis sa se mai studieze alternative, s-au studiat anul trecut).

Cu pozitia nodurilor si a spatiilor de servicii nu sunt chiar asa de incantati Jaspers dar pentru alea se poate revizui AM daca e cazul.

Speranta mea e ca cu atatea tunele si viaducte poate scapam usor cu mamiferele mari. Dar numai cine incearca poate reusi. "Cine cauta gaseste iar celui ce va bate i se va deschide". E din Biblie dar se pare ca numai providenta ne mai poate ajuta sa prindem finantare EU cu PiSi.

iulius

+1 si  de la  mine @ cristi5,
Stau  si  ma  intreb, luand ca exemplu primele  constructii de autostrazii  in Europa (inceputul  sec. XX) daca pentru realizarea unui proiect (ca si  in cazul de fata, autostrada in zona de munte) au fost atatea cerinte  (studii  geo, vezi tu 1200 de forare, etc.etc.) piedici birocratice, ani si ani  pierduti pentru niste hartii, avize etc.???
Eu un prea cred...
Traseul exista pentru  PiSi. constructori seriosi sa avem!

cristi5

#35905
Pana la constructori/constructie trebuie acord de mediu. Sa lansezi electoral o licitatie nu e asa mare filozofie, s-a facut deja pe doua loturi (mai usoare si mai bine pregatite ce-i drept). Sa elaborezi un acord de mediu e mult mai complicat si ia mult timp, si te poti trezi cu traseul schimbat, cu un tunel si cateva ecoducte in plus si licitatia e degeaba, te câcâi cativa ani si apoi o reziliezi partial si mai faci un vernisaj muzeal cu autostrada spectaculoasa, de munte.

Asa ca eu propun sa cerem actualului guvern sa ne arate ca vrea cu adevarat sa construiasca PiSi prin elaborarea unui acord de mediu impreuna cu toate institutiile implicate, asa pas cu pas, transparent, ca banuiesc ca nu-i vreun secret de stat.

Si in paralel, fireste, sa aranjeze forajele necesare definitivarii solutiilor tehnice ale structurilor, terasamentelor si tunelurilor deja planuite pe 2,3 si 4, ca sa stie apoi ce sa liciteze. Tot transparent, ca nu toata natia are incredere oarba in ei.

alecu26

Iulius, nu e problema chiar asa.

Birocratia si restrictiile privind cheltuirea banilor te imping catre asta. Da...de acord cu tine. Hai sa intram de maine in santier fara foraje, fara nimic.

Ce facem daca începem executia unui tunel si pe la mijlocul lui, dam de o falie oarecare, si lucrarile devin mult mai scumpe?

Uita-te ca la Deva  Lugoj la tunele se stia de problema de vreo 3-4-5 ani. SI INCA BATEM PASUL PE LOC.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

In toate acordurile de mediu pentru lucrari de infrastructura se descriu in mod detaliat lucrarile, inclusiv podurile, viaductele, tunelurile, cu pozitii kilometrice, etc. Pe ce baza s-ar face aici documentatia pentru acordul de mediu, studiul IPTANA?

cristi5

#35908
Se cunosc toate, vezi raportul Jaspers. Daca se muta putin la proiectare se poate revizui AM. Unele revizuiri minore iau doar cateva luni :) Dar daca n-ai deloc AM pe un traseu initial, proiectul e in continuare 100% blocat. Nu se poate semna niciun contract.

La LD2 a fost o aberatie birocratica, exista un AM foarte slab, care era in curs de revizuire, si se stia ca nu se poate construi conform proiectului licitat pt ca AM revizuit nu il va aproba. Dar pt ca exista AM s-a putut semna, era legal (chiar daca AM era prost), s-a mers inainte, asa cum se face si acum. La licitatie tovarasi, vedem noi mai tarziu AM si alte detalii. De-asta spun ca trebuie rezolvat AM mai intai, pe tot proiectul.

delacroix

Si cine emite acordul de mediu ? Jaspers, UE, NATO... extraterestrii? Nu tot cei care au emis un acord "foarte slab" ?