Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 36 Guests are viewing this topic.

NGC

Da, e zona cu pestera.
Horatiu, ai dreptate, trebuie respectate prevederile AM din 2016.

bogdix

Raspund si eu unui subiect mai din urma: "temporizarea lucrarilor de pe 3 ca sa fie ajunse de cele de pe 4".

Eu personal nu cred asa ceva. Oricare constructor nu vrea sa stea la infinit pe o lucrare fiindca are costuri destul de mari cu "mobilizarea". E vorba de cheltuielile indirecte: salarii, chirii pe diverse (birouri, masini, echipamente, utilaje etc.), care la un santier de autostrada ajung chiar la 500.000€ pe luna.
In contextul in care nu sunt "aditionate" macar ca si durata de timp contractele (cazul de pd LD2, 3 si 4) Antreprenorii nu au certitudinea recuperarii acestor cheltuieli (au variante, dar efectiv recuperarea banilor e dupa ani). Asa ca Antreprenorii prefera sa termine in timp si sa se mute pe alt contract.

Iar CNAiR nu pare dispusa (si nici nu ii permite legea achizitiilor prea lejer) sa aditioneze un contract doar pe motivul finalizarii in acelasi timp cu altul.

adiarc

Am pierdut putin șirul.....relocarea/construirea unui adăpost pt lilieci e in sarcina antreprenorului sau beneficiarul trebuie/trebuia sa faca licitatie pt asta si tot tacâmul?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nrb

cred că acum nimeni nu mai știe!

Ionut

Din ce am înțeles eu, UMB trebuie să caute o organizație care să mute efectiv liliecii. Adică trebuie să subcontracteze această operațiune. Să mă corecteze colegii dacă am înțeles greșit. Nu îmi e clar în schimb cum există autorizație de construire și pentru peșteră dar nu pot efectiv lucra. Adică se pot apuca imediat ce au fost mutați liliecii... că trebuie să respecte acordul de mediu.


GDPR

Quote from: bogdix on June 24, 2017, 07:34:36 AM
Legat de LD4, nu cred ca e relevant cine da AC in acest moment, atata timp cat nu e identificat amplasamentul "noii pesteri" si expropriat respectivul teren.

Personal, cred ca e mai bine ca MT sa emita autorizatia de construire. O AC emisa de comuna ar dura foarte mult, avand in vedere ar trebui certificat de urbanism separat, cel mai probabil avize noi, actele trebuie sa treaca pe la consiliul judetean, etc.

Europiu

La discuția legată de chiroptere aș mai adăuga următoarea întrebare: să presupun că se face adăpostul nou. Totul OK.
Cine prinde și mută vietățile? Ce se întămplă dacă, sătule de zgomotul de pe șantier, au plecat deja? Sau dacă nu le place noua locație și sucombă condițiilor stresante? Avem de-a face cu o violare a condițiilor acordului de mediu și implicit a autorizației de construire?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

csebi24

Dpmdv.

Daca le muta o firma/subcontractor care cu asta se ocupa, nu vad ce probleme ar avea AM. Daca tu ai asigurare pe casa si iti ia foc casa ca ti-ai facut singur instalatia, normal ca asiguratorul nu te despagubeste, dar daca iti faci instalatia electrica cu un electrician avizat, atunci te despagubeste. Eu cam asa vad situatia, altfel ramanem pe vecie la mila liliecilor. Nu contest ca trebuie avut grija in cum se face mutarea, dar acela este si motivul pentru care se va ocupa cineva specializat, pentru a fi cat mai  sigur ca nu o sa ai probleme.

Poate gresesc, dar ma gandesc ca asa e normal. Numai ca la noi in tara multe lucruri nu-s normale.

nrb

interesant de văzut finalul poveștii, o să fie cu surprize cred!

udar

Astazi Sebes - Saliste  o rusine de autostrada plina de gropi si denivelari pe banda 1:😈

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk


Dominik

Sti cineva se lucreaza azi la Holdea ?
You're in Steelers Country

Quest

Quote from: bogdix on July 04, 2017, 06:47:53 AM
Raspund si eu unui subiect mai din urma: "temporizarea lucrarilor de pe 3 ca sa fie ajunse de cele de pe 4.
(...)

Tot ce-ai spus e logic, dar eu mi-am corectat ulterior opinia si-am spus ca temporizarea poate nu e facuta cu consimtamintul Antreprenorului, ci prin intirzierea unor aprobari de care acesta are nevoie...

Uite, LD3 in amonte de ecoductul #1 (km58+700) sta cred ca de 1 an de zile in stadiul de 'indiciu' ca acolo va fi un terasament. Adica Comsa a ajuns in aval de acel ecoduct pina la asfalt strat de uzura sau precedentul, iar in amonte pina la bifurcatia bretelei catre DN68A n-a facut mai nimic cu exceptia structurii ecoduct #2 (km57+710). Ai informatii ce-i retine sa inainteze pe portiunea descrisa ?
Common sense will get you far !

Ionut

"Noutati". ISC nu a blocat lucrarile la Holdea.
Informatia initiala se duce astfel la "fake news"/dezinformare/manipulare.

Ionut

Sunt diverse teorii. Dar nu are rost sa le dezbatem. :)