Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#840
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-27102227-viteze-medii-43-46-cat-vor-face-trenurile-cand-redeschide-circulatia-linia-directa-bucuresti-giurgiu.htm

Trecutul:
QuoteLinia 102 București Nord - București Progresu - Giurgiu nu a fost niciodată una rapidă. Spre exemplu, în 2002, cu trei ani înainte ca podul să cadă, trenurile București - Giurgiu făceau fără oprire între 90 și 98 de minute. Trenurile București Progresu - Giurgiu, care opreau în toate cele 12 stații de pe traseu, făceau peste 90 de minute.

Viitorul apropiat:
Quote,,În relația București Nord – București Progresu – Giurgiu vor circula numai trenuri de rang Regio. Un tren de călători va parcurge distanța București Progresu – Giurgiu (61,4 km) în aproximativ 80 minute, iar distanța București Nord – București Progresu – Giurgiu (93,2 km) va fi parcursă în aproximativ 130 minute", spune CFR Infrastructură, într-un răspuns pentru HotNews.ro.

Aia cu 80 de minute e foarte aproximativa din moment ce dupa faza 2 se va face 84 minute cu 12 opriri (86 min in 1995). Oricum reies cam 45-50 minute pe cei 32 km intre Bucuresti Nord si Progresu! Din care timp de mers efectiv probabil 35-40 minute, restul rebrusarea. Un pic mai rapid decat STB (58 min).

Viitorul indepartat (dupa modernizare) il aflam din memoriul SFului fazei 2

67 de minute Giurgiu-Bucuresti Nord ar insemna cam 62 minute Giurgiu Nord-Bucuresti Nord. Comparat cu 82 minute intercity in 1995... Asta ar insemna ca timpii din tabelul de mai jos includ reparatia centurii feroviare Buc Nord-Jilava, si daca facem diferenta intre trenul de Progresu si trenul de Bucuresti Nord, este 22 minute (fata de 45-50 acum!). Dar atentie, portiunea de centura feroviara nu e cuprinsa in faza 2. Pentru ea se fac doar "lucrari de electrificare".

Centura feroviara va fi probabil modernizata in proiectul "complexul feroviar Bucuresti"




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

API pe Facebook

130 minute pe București Nord-Giurgiu, dar se poate mai rapid! După ce la final de 2023 presa românească a înghițit pe nemestecate o manipulare de la vecinii bulgari care anunțau 50 de minute între Ruse și Gara de Nord, a venit momentul să confruntăm realitatea, așa cum vă explicam în ianuarie 2024.

Într-un răspuns oferit HotNews.ro, CFR estimează "aproximativ 80 de minute" între București Progresu și Giurgiu Oraș (61 km) și nu mai puțin de 130 min între București Nord și Giurgiu (93 km).

Cum s-a ajuns aici și cum s-ar putea obține totuși timpi de parcurs decenți, comparabili cu transportul rutier? Vor ajuta lucrările de modernizare, electrificare și refacere a traseului la Daia? Spoiler: din păcate nu!

Dacă CFR SA, CFR Călători și ARF ar fi vrut să promoveze transportul feroviar, ar fi introdus și un serviciu InterRegio sau Regio-Expres fără opriri care poate face sub 90 minute. Dar s-au ales exclusiv trenuri Regio. Cele 130 minute includ cam 15 min aferente intrării în gara București Progresu și schimbarea sensului de mers plus alte 25 necesare pentru încetinirea și staționarea în 12 gări.

Firește că un serviciu Regio e necesar, poate exclusiv din stația Progresu, însă un serviciu Regio-Expres ar asigura conexiunea directă între cele două orașe și o legătură mai rapidă cu toate trenurile care ajung în Gara de Nord, inclusiv cele de aeroport.

Nici măcar unul din proiectele CFR SA nu își propune din păcate scăderea timpului de mers între București și Giurgiu. Faza 1 presupune redeschiderea circulației ("în curând"), iar Faza 2 înseamnă modernizare și electrificare dar pe același traseu: se schimbă doar 1 km la Daia ca să se evite terenul instabil.

Vitezele permise pe diferitele tronsoane sunt 80, 100 sau 120 km/h, însă timpul de parcurs după Faza 2 va fi cam același ca înainte: un tren Regio este estimat la 84 de minute Progresu-Giurgiu față de 86 min în 1995.

Dacă timpii Progresu-Giurgiu vor rămâne neschimbați, surpriza din studiul de fezabilitate pentru Faza 2 vine pe București Nord-Giurgiu: 68 de minute cu o oprire (la Giurgiu Nord probabil). Ne apropiem de visul bulgăresc de 50 min!

Se așteaptă deci reducerea tranzitului pe centura feroviară, între București Nord și Jilava (cam 30 km), de la vreo 35 de minute azi la aproximativ 25. Dar se "vinde blana ursului din pădure" deoarece modernizarea centurii nu face obiectul studiului, fiind inclusă doar electrificarea.

Se mai poate ajusta Faza 2 pentru timpi mai buni? Puțin probabil: studiul este deja recepționat, indicatorii tehnico-economici aprobați, finanțarea CEF2 asigurată și suntem în perioada de pregătire a licitației. Putem spera doar ca niște automotoare electrice să mai câștige câte ceva prin accelerare mai rapidă.

Atenție! Faza 2 presupune închideri de linie, mai ales acolo unde avem un singur fir. Adică deschidem linia ca apoi s-o închidem la loc! Până la începerea modernizării în teren mai avem însă licitația, contestațiile, proiectarea.

Cum rămâne cu Ruse?! Redeschiderea traficului se va face doar cu automotoare ușoare care au destinația Giurgiu Oraș. Din cauza lipsei unui racord, trenul trebuie să aleagă dacă merge la Giurgiu Oraș sau la Ruse fiindcă nu poate ajunge la ambele, iar cele mai grele cu vagoane și locomotive, care merg la Ruse prin Giurgiu Nord, vor continua să ocolească prin Videle până la finalizarea Fazei 2.


shift2rail

Foarte bun comunicatul API, sesizez un inceput de interes si in presa romana ptr timpii de parcurs calatori absolut inacceptabili ai CFR.

De de nu se introduc timpi maximali- tmax, nu vmax- in caietul de sarcini ptr fezabilitate/proiectare/executie lucrari modernizare calea ferata? I-ar angaja contractual pe proiectanti, constructori, CFR si ar oferi un indicator simplu, lizibil, value-for-money ptr miliardele de euro imvestite.

Buc N-Giurgiu Central 1h, Buc-Craiova 2h, Buc-Tim/Iasi 5h, BBuc-Cj 6h, samd.

cristi5

#844
@shift2rail multumim! Din pacate nu am vazut preluari in presa. Acum nu preiau ca sunt sarbatori, apoi nu vor prelua ca e campanie electorala...

Interesant ca chiar daca viteza maxima e 120 pe alocuri, viteza comerciala la un IR Progresu-Giurgiu iese 79 km/h dupa faza 2 (61 km in 46 min). E ok asa ceva la campie? Pentru mine nu!

Linia asta arata ce se intampla daca facem doar RK/QW: ramane traseul si standardul dinainte, deci timpii prosti dinainte (dupa doua faze de lucrari!).

Si nu mai prea exista linii de 120 pt RK. Cam toate au SF pt 160 sau chiar mai mult. Strategia cu RKul va fi aplicata pe aceste linii secundare (inclusiv Brasov-Vintu, SM-Oradea-Arad) si ne vom uita la pret (includ electrificare) si la viteza comerciala obtinuta si nu cred ca vom fi multumiti.

Va fi interesat de urmarit/studiat in SFul Buc-Giurgiu faza 2:
- cat va costa faza 2 pe km la licitatie. Cu electrificare si ERMS mi-e teama ca ajungem aproape de preturi de 160 (care ar da viteza comerciala in jur de 110)
- daca se reface fundatia (nu am gasit in SF, poate gasesc alti colegi), sper ca se poate folosi (cu muuulta vointa) acel normativ care permite ridicarea VS cu 10-20 km/h.

PS: Timpi maximali la calatori nu au fost niciodata (focusul CFR fiind marfa), ce am avut a fost "160 pe 90% din traseu" pe Brasov-Curtici (viteza comerciala va fi peste 110). S-a ridicat la 160 si pe 77% din Craiova-Calafat (viteza comerciala 105) dar acolo nu gasim finantare.

Xed

QuoteThe team of PORR România together with PORR Slab Track experts are proud to announce the first Rail Expansion Device slabs casting last week on the bridge over Arges river as part of the modernisation of railway line București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră in a collaboration with VAE Romania.

The event was marked by the presence of High Speed Two Ltd (HS2) representatives together with our colleagues from PORR UK and the Romanian Client, Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. Currently PORR UK is delivering the Slab Track Austria Technology for High Speed Two (HS2).

PORR Slab Track System was developed by hashtag#PORRGroup and OEBB and is in use since 1989. Today more than 1,500 km of hashtag#SlabTrack are installed in Austria, Germany, Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Romania, UK, Qatar, India, Singapore and Australia.

👉🏽 Find out more about PORR RED precast slab track approach for the hashtag#RailExpansionDevice: https://lnkd.in/dZdqpUBB










Sursa: LinkedIn - Porr Group

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

petcu.adrian

Salut,

Anul trecut am avut ocazia sa merg cu trenul in Italia intre Venetia si Verona aflate la o distanta de 110 km.
Aveam 3 optiuni:
- Frecciarossa  timp 1 ora;
- Regionale timp 2 ore si 10 min;
- Regionale Veloce timp 1 ora si 15 min.

Am ales varianta Regionale Veloce pentru ca nu se justifica pretul triplu (Frecciarossa) pentru 15 min mai putin.

Si acum sa facem comparatiile:
(IT)Regionale (16 opriri - 110km) viteza 50,77  vs (RO)Regio (Progresu - Giurgiu) (12 opriri-61,9km) viteza 44,22
(IT)Regionala Veloce (4 opriri - 110km) viteza 88,00  vs (RO)Interregio (Progresu - Giurgiu) (1 oprire-61,9km) viteza 80,53

Pe aproximativ aceeasi distanta (61,9km):
(IT)Regionale (8 opriri - 59km) ar ajunge cu 11 min mai devreme ca un (RO)Regio (12 opriri - 61,9km)
(IT)Regionale Veloce (1 oprire - 59km) ar ajunge cu 4 min mai devreme ca un (RO)Interregio (1 oprire - 61,9km)

Referitor la timpi, eu cred ca dramatizati. Eu m-as axa pe conditiile de transport, trenuri noi (rame electrice), dublarea linie pe toata distanta (mai putin intre Vidra si Comana), astfel incat sa nu existe risc de intarzieri cauzate de "cruci" sau alte probleme tehnice pe vreun fir.




 


cristi5

#848
@petcu.adrian

De acord cu tine ca intre 80 si 100 VC, vorbim de o diferenta de vreo 10 minute pe 60km.  Depinde insa cati  bani se economisesc in faza 2 lasand viteza asa in loc s-o ridice la 160. Vom vedea pretul pe km cand liciteaza.

Dublarea pe toata distanta iese din orice discutie, podul nou e pentru un singur fir. Dar se mareste putin nr de km de linie dubla in faza 2

Banui ca te referi la Venezia Mestre, ca de-acolo la Verona PN timpii sunt cum spui si 4 opriri la RE (2 la Frecciarossa)

As calcula ca se pierd (cu franare, accelerare) minim 3 minute pt o oprire de 1 minut. De-asta pe o linie ca Progresu-Giurgiu cu VS 80, 100 si 120 ajungem (cu plecare, sosire, o oprire) la viteza comerciala 80. Italienii au VS de la 135 in sus, vezi openrailwaymap.org

Padova si Vincenza sunt opriri de 2 min. Deci in total se pierd cam 14 min cu 4 opriri. Pe calculul asta, VC la RE cu o singura oprire de 1 min ar fi peste 100. Si nu-i de mirare, avand VS peste 120 pe cea mai mare parte din distanta.

Pe langa RE care la noi exista doar ipotetic, italienii au Freciarossa pe linii de 220 Venezia-Padova si SF Verona-Padova pt 250.

Noi avem SF faza 2 care nu creste viteza comerciala, dar macar va permite si tren cu vagoane (de dormit de ex, pt mers in Balcani)

Practic comparam solutia lor conventionala (existenta de decenii probabil) cu solutia noastra de "viitor"...

voicul

Mie mi se pare cu foarte multa logica si coerenta proiectat:
Daca in 2024 CNAIR poate licita VO cu pana la 1 banda pe sense, de ce nu ar putea CFR proiecta 1 pod doar cu un fir? (adica se vede omogenitatea si organizarea guvernului, nu?)

Partea buna ca fiind trenuri, care se pot program simplu, daca este dublata linia intr-un viitor oarecare, trecerea peste pod nu ar fi chiar un impediment.
Adica ce trafic de trenuri ar trebui sa fie acolo ca acolo sa fie bottle neck?

venom637

#850
A luat-o cineva acasa cand a fost darmata gara :).
LE : Din cate am auzit, domnul din imagine este consilier la primaria Comana.



TVlad

Bravo, deci noroc cu acest consilier ca altfel, daca era dupa CFR, ajungea si placa la gunoi.

Sorinus

Practic, amandoi aveti dreptate. Daca tot se baga bani, pt un cost marginal mai mare, se poate merge pe o solutie mai ok, mai de anul 2024. Dar de asemenea, si daca fac 30 minute pana la Giurgiu (ireal oricum), daca tre sa ma duc pana la Progresu sa iau o sageata cu juma din geamuri sparte si scaune soioase (cam asa sunt toate care n-au prins inca un R...ce fel de R s-a facut, ca nu chiar RK), tot cum masina ma duc.

Deci, atata timp cat materialul rulant e in conditii rusionase, tot oamenii care chiar n-au de ales il vor folosi, indiferent de timpii scosi.

Also, daca am face linia de 160, ar trebui sa bagam ceva misto pana la Sofia, macar o data pe zi, coroborat cu ceva lucrari la Bulgari si steamlined controlul la frontiera (ce poate dura f mult).

5-6 ore intre capitale, in conditii decente, ar atrage ceva public si ar maximiza investitia in linie.


cristi5

#853
Conform SF linia a devenit simpla prin desfiintarea statiei Gradistea din cauza noului pod. Practic acum este linie simpla Jilava (km 8)-Comana (km 30), cu o halta de miscare intermediara la Vidra (km 18) unde se pot face "cruci". Jilava-Vidra e proiectat la 120, cu 100 prin Vidra.

Deci cel mai lung interval de linie simpla e cel peste poduri, Vidra-Comana, 12 km executati deja in faza 1 pt 120 km/h.

Tot linie simpla este (si a fost) Progresu-Jilava. In mod ciudat Progresu e la km 5, nu 0.

Jilava-Chiajna e dubla si nu va fi modernizata, doar electrificata + BLAI + ERTMS. S-au facut ceva reparatii in faza 1 pe cateva sute de metri

TibiV

Quote from: cristi5 on May 09, 2024, 01:33:16 AMIn mod ciudat Progresu e la km 5.

Nu e deloc ciudat.
Progresu e la 5 km de Gara Filaret, de unde pornea inițial linia CF București - Giurgiu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)