Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

#23670
Na, le-au făcut banda dedicata pentru stanga... Adica de la Sebes, cel putin ptr masini mari se merge pana in giratoriu...

TibiV

Alin a surprins foarte bine o idiotenie la 10.35, idiotenie cauzata de zgarcenia exproprierilor.

Acolo, la intrarea spre Toskana, va fi mama accidentelor.
Cei care vin pe DN1 dinspre Alba-Iulia spre Teius trebuie sa faca o "sicana" in doar ~150 de metri...

Desi ar fi existat o solutie mult mai eleganta, pe acelasi "format", dar care ar fi presupus inca 500-1000 metri patrati de expropriat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

Normal, asta se întâmplă când lași constructorul să facă proiectarea. Va scoate bani din orice soluție de proiectare care îi va aduce 500 sau 1000 m2 mai puțini de asfalt, balast, etc. Ce dacă există soluții mai safe? Banii vorbesc.

dorum

Traficul va scadea mult in aceasta locatie... nu vad problema de banda de incadrare la stanga..., iar sicana sa fim seriosi...

TibiV

#23674
Vine unul de la Alba Iulia spre Teius.
A trecut de giratoriul "vechi", urca pe pasajul nou (unde ii da gaz pe rampa, ca este in urcare), deci va cobora ca vijelia.
Si fix in capatul rampei de coborare (nu cred ca sunt 50 de metri) trebuie sa faca "sicana" aia ca sa ii ocoleasca pe cei care vor sa faca stanga spre Toskana, venind dinspre Teius...

Vor fi putini cei care merg la Toskana, dar eu am senzatia ca cel putin unul din 20 va fi lovit de unul obosit/neatent care vine dinspre Alba Iulia si nu vede "sicana", care are doar marcaj pe sosea, nici o alta restrictie fizica...

LE
De cate ori ai vazut ca banda de incadrare/asteptare stanga sa fie fix pe directia inainte a sensului opus?!.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

Am impresia ca e vorba de perspectiva... sicana pare stransa daca te uiti dinpre Teius spre Alba si mult mai relaxata daca te uiti invers... Poate fi iluzie optica...

RaduG

#23676
Sunt niște raze minime de curbură în normativele de proiectare, în funcție de viteza proiectată pe sectorul respectiv de drum național, stați liniștiți că nu face nimeni șicane. E iluzie optică.
LE: Pe filmare se văd restricțiile de viteză, pe pod va fi 60 iar în zona cu ,,șicane" 30km/h.

vasile.silion

#23677
S-a găsit aici pe topic soluția accesului pietonal dinspre Sântimbru înspre Alba Iulia?
Poate o variantă ar fi de-a lungul căii ferate?
Poate ar fi mers și o ieșire înspre est din giratoriul acesta de care vorbim, cea de-a patra deci, care să ducă spre calea ferată, mai precis spre drumul care să lege Sântimbru de Alba Iulia de-a lungul căii ferate?

Prin această a patra ieșire din giratoriu, cu niste exproprieri, se putea face și accesul la Toskana... Fără să mai faci minunile alea de șicane de pe DN.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

TibiV

@RaduG,
stii cati oameni au murit "pe restrictii de viteza" sau "pe depasirea interzisa / linie continua"?....

@dorum,
nu este nici o iluzie optica...  >:(



Da, voi aveti dreptate, dpdv legal marcajele si restrictiile de viteza sunt corecte.
Cati le vor respecta?...
Poate nu vor fi mai mult de doua "evenimente majore" pe an (din alea care sa implice preotul si groparul...) dar in mod sigur vor fi multe table indoite, si la fel de multe discutii cu inpectorii de dauna.

Ceea ce am vrut sa spun este ca obiectivul principal ar trebui sa fie siguranta.
Inclusiv solutii anti-oboseala, anti-prost, anti-bizon etc.

Adica solutiile implementate sa minimeze riscul unor "evenimente rutiere".
"Chestia" aia face invers - maximizeaza riscul unor "evenimente rutiere".

Nu mai insist, vad ca altora li se pare OK...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

Da, trebuia ca acea iesire spre firma de spatii verzi sa fie a 4-a intrare/iesire din sens... dar asta implica exproprieri suplimentare si costa mai mult. Totusi, eu inclin sa cred ca in configuratia actuala, la traficul preconizat si tinand cont ca doar cateva masini pe zi vor face stanga acolo dinspre sens spre acea firma, nu vom avea accidente!

mircea

@TibiV mie nu atât șicana de la coborârea de pe overpass îmi displace cât aia dinspre giratoriu. Vorbim despre o economie de maxim 200 mp expropriați și 70 mp ( cu indulgență) de asfalt... Te obligă să revii spre ax ca în 2 sau 3 m să virezi din nou ușor spre dreapta... Nu știu de ce dar în cap îmi răsună Toto cu celebra lui melodie.  :lol:

cristi5

Pe relatia Alba Iulia->Toskana  se intoarce in giratie, apoi  se face stanga? Adica inlocuim cea mai sigura manevra (curba la dreapta) cu una din cele mai nesigure, curba la stanga peste contrasens.

Si de ce sa scrie Toskana pe indicator, ii numai pt cunoscatori :)

Facem autostrazi cu cele mai late benzi din lume, dar la noduri ne zgarcim la latimea unei bretele sau la o expropriere

alin2pas

Pentru cei care merg dinspre Alba spre Turda pe DN, ramificația spre Toskana vine după un vârf de pantă pe pasaj și o curbă ușoară la stânga la coborârea de pe pasaj. Acolo ar trebui indicatoare succesive de reducere a vitezei, marcaje rezonatoare transversale și elemente reflectorizante în asfalt pentru o semnalizare mai bună, dar cel mai sigur ar fi realizarea unui drum din giratoriu până la drumul de pământ care se vede pe lângă calea ferată, iar ieșirea de la Toskana ar putea rămâne cum e configurată acum.

Europiu

Sau un parapete în fața benzii dedicate curbei la stânga?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

naivu

Mi se pare un pic exagerata problema cu iesirea spre Toskana: vorbim de cateva masini pe zi care vor face stanga peste un drum cu trafic de DN paralel cu o A. Iesirea e intr-un loc cu vizibilitate buna, iar sicana aia ajuta pe cei care coboara de pe pod sa nu intre cu viteza prea mare in giratoriu