Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hyp88

Felicitari pentru filmare, interesante imagini. Autostrada arata de parca s-au apucat in Martie de ea. Este foarte important cand iese AC -ul.
2017 pentru loturile 1 si 2 este unul optimist, chiar daca e terenul plat, au structuri de facut, poduri peste cale ferata, etc plus nodul de legatura cu A1.
Nu ma pricep, imi dau cu pararea comparand cu alte santiere de autostrazi cu teren plat.

voyageros

off topic, dar din "vina" autostrazii cladirea din fundal de la minutul 1:26  (dreapta spate, inchisa la culoare) din spatele organizarii de santier a celor de la Porr este viitoarea fabrica de componente Airbus

NGC

Quote from: Marius on March 10, 2016, 10:53:08 PM
Si nici nu stim macar care ar fi varianta propusa de Pizzarotti pentru nodul A1-A10.

Quote from: cutter on April 03, 2016, 09:25:07 PM
Quote from: clau on April 01, 2016, 02:08:01 PM
Oare a depus Pizzaroti declaratia de proiectare ieri? Parca asa zicea cutter ca au termen...

Da. Acum rămîne să fie și conformă cu cerințele din caietul de sarcini.

Din informatiile de la o alta sursa, nodul A1-A10 de la Sebes a ramas neschimbat, dar eu am oarece retineri.

Quote from: NGC20 on March 10, 2016, 11:18:03 PM
^^^ Unii dintre noi incercam sa aflam "pe surse", iar in momentul in care stim ceva sigur, va dam de stire. ;)

Va rog totusi sa nu luati drept 100% sigura informatia de mai sus, pana mai verificam si prin alte surse.

north

Dacă ne gândim la poziționarea viitoarelor noduri / puncte de acces la rețeaua rutieră convențională pe autostrada A10 Turda - Sebeș, putem observa câteva locații care ar putea beneficia de accese suplimentare. Asta dacă este să ne gândim la faptul că autostrada nu trebuie să deservească doar traficul de lungă distanță, ci și cât mai multe dintre mișcările locale, care în cazul salbei de orașe din județul Alba de-a lungul DN 1 apar a fi semnificative.
(... Și ne putem gândi și la ce s-a întâmplat recent pe A3 București - Ploiești sau A2 (ieșirea din București) privind adăugarea de noi noduri.)
Așadar, mi-am permis să imaginez poziționarea a patru noduri suplimentare pe A10, prezentate mai jos într-o posibilă ordine a importanței, astfel (întâi harta generală):


(galben cu roșu - autostrada; albastru - noduri / accese planificate a fi executate; violet - noduri suplimentare propuse).

1. Nod Alba Iulia est (la DJ 107) (cca. km. 11+300). Acest nod ar permite accesul facil din zona centrală Alba Iulia (inclusiv zona turistică), precum și de pe DN 74, dar și de la DJ 107 dinspre est la autostradă. În plus, ar potenția dezvoltarea unei zone industriale (și cu alte utilizări) în zona centrală a centurii Alba Iulia. Dezavantajele sunt că traversarea liniei CF 200A pe DJ 107 / str. Mărășești este planificată a rămâne la nivel; și că ar crește traficul în cartierul Lipoveni.
Tip nod propus: romb simplu, cu intersecții în cruce (nu sens giratoriu).

2. Nod Aiud est (la DJ 107E) (cca. km. 41+300). Acces dinspre Aiud înspre Alba Iulia (și Teiuș, Sebeș etc.). Acces dinspre Ciumbrud și alte localități deservite direct sau indirect de DJ 107E. [Dacă este să divaghez, cum îmi stă în fire - ne putem gândi la zona Ciumbrudului ca la un veritabil punct de greutate pentru furnizarea de material săditor pentru pomi și arbuști fructiferi, viță de vie, arbuști ornamentali și multe altele pentru o mare parte din Transilvania.  :)]
Tip nod propus: romb simplu, cu intersecții în cruce (nu sens giratoriu).

3. Nod Teiuș nord (la DC 19) (cca. km. 29), cu rampe exclusiv înspre / dinspre nord. Nod pentru accesul înspre Aiud / Cluj-Napoca din Teiuș.
Tip nod propus: semiromb dezvoltat în partea nordică a DC 19, cu intersecții în T.

4. Nod Rădești la DJ 142L (cca. km. 35+700). Acces în zona de est a Mureșului la comunele de pe DJ 142L, atât dinspre Teiuș cât și dinspre Aiud, ca alternativă la podul care arată astfel:

Tip nod propus: romb simplu, cu intersecții în cruce (nu sens giratoriu).

Dacă ar fi posibil ca proiectele de execuție să fie amendate (ideal fără a cauza întârzieri execuției), măcar pentru primele două noduri suplimentare propuse, poate că API ar putea să aibă o intervenție pe această temă. Hm?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

luc

#4744
Pot sa ma pronunt in cazul nodului 1: nu se justifica, deorece cel mai apropriat nod (Alba Iulia Nord) va fi la aprox 6 km, iar accesul la zona specificata este facil de pe soseaua de centura.

elion

@Alecu26
Quote from: AiudA10 on December 16, 2014, 04:08:30 PM
Cam asa arata zona de langa podul peste mures lot3 activitate 0




alecu26

@north: super propuneri nodurile  1 si 2. La 3 si 4 cu greu le gasesc justificare, dar daca este pe acolo deja o subtraversare, un pasaj superior...niste bretele de cateva sute mii euro...evident ca se pot oricând executa. Ce vad eu insa ca o chestiune frumoasa, si care s-ar putea face pe fonduri regionale, sau oricum ceva de la judet....o legatura din nodul Alba Iulia Nord in DN 74, undeva la limita cartierului Orizont, sau oricum inainte de localitate Sard. (Un DN, DX...ceva de genul)....doar ca nu e usoara de loc zona.
@elion: deci 18 luni de la incepere lucrari si podul e inca departe de finalizare. Concluzie....lot 2 nu pupam noi in 2017. Si pod peste Mures are si Pizzaroti, si cam cel mai mare, ca e dupa afluenta cu Târnavele.
@cristi5: eu zic ca poti sa pui inceput de 2017 pentru 3 si 4. Mai bine sa fim usor pesimisti, decat sa faci promisiuni electorale pe OSM. Poate totusi aflam niste targeturi interne de la Porr si TS privind finalizarea loturilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

StefanCelMare

Faină filmarea, mulțumim!
La cum erau de pesimiste previziunile referitoare la lot 2 (Aktor) vara trecută, lotul 2 arată mai bine decât m-aș fi așteptat atunci.
Dezamăgirea este evident lotul 1... acolo s-a intrat în teren înainte de lotul 2, și totuși arată mult mai slab decât ce ne așteptam.
Să vină acordurile și avizele, și banii.
Atunci dacă nu se intră pe bune în teren... reziliere.
Ar fi nasol rău să rezilieze lotul 1... sper să nu dea și Pizzarotti în șantaje ca Impregilio (știu bine și ei că este un lot foarte important pentru România, dar cred că și CNADNR-ul s-a mai deșteptat și dă rezilieri mai ușor).

mircea

@north părerea mea e că nu se justifică nici unul dintre noduri. Să pui câte două ieșiri la niște sate cu blocuri ( un pic exagerat să numești Aiud și Teiuș orașe) e risipă. Alba Iulia (care e oraș) are deja 2 noduri și e arhi suficient, iar un nod în plin câmp ca alternativă la un pod peste Mureș nu este o rezolvare. Ocolești X km ca să treci Mureșul  :lol: 

clau

Eu cred ca se justifica toate daca exista o sub/supra traversare si mai trebuie doar bretele si iluminat... Sunt locuitori in zonele alea iar o autostrada trebuie utilizata la maxim nu doar pentru tranzit... Eu sunt pentru cat mai multe conexiuni... Cj Timis vrea sa faca vreo 4 pe A1... Dar macar la Recas daca reusesc e bine... Aceste noduri ar trebui sa le faca consiliile judetene prin POR sau alte fonduri...

Eurocopter

Lot 4 ramane pe finalizare anul acesta. Lot 3 este sub semnul intrebarii, s-ar putea sa fi intarziat prea mult autorizatia de constructie.

florin74

Nod 1 chiar nu se justifica, daca nu se rezolva supratraversarea CF. Altfel, o sa fie o splendoare de blocaj acolo, (de fapt si acum se intampla)
Plus ca o sa bagi trafic in zona de case.
Acum chiar sa facem nod din 2 in 2 km mi se pare exagerat, nu este Alba Iulia cine stie ce aglomerare urbana astfel incat sa avem  3 noduri rutiere pe 8 km, in conditiile in care pe A3 se chinuie de ani buni sa introduca un nod intre Turda si Gilau (44 km). Mai degraba as vedea prioritara o legatura de la unul din nodurile proiectate cu DN 74. Si asta sa o faca primaria ALBA din fonduri europene.

Celelalte? Poate pe termen foarte lung, dar ar trebui sa fie proiecte ale autoritatilor locale, (primarii/CJ). Si un pod peste Mures pana la urma pentru trafic usor poate sa faca si CJ Alba.  (pentru nod 4)



alecu26

Nodul 1 face legatura si la localitatile dinspre est. Acolo e de fapt principala facilitate, mentionata de north, si la fel se mentioneaza problema pasajului superior.

Banuiesc ca pasajul nu s-a facut (chiar daca avem 160 si e obligatoriu), ca de fapt fiind iesire din statia Alba Iulia nu prea poate fi 160 si atunci nu si-ai mai batut capul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Tavi

Exproprieri Lot 4: detalii in HG 218/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 252 de astazi, 5 aprilie 2016.
Well done @cutter! :)

vancouver

#4754
Quote from: north on April 05, 2016, 01:08:19 AM
Dacă ne gândim la poziționarea viitoarelor noduri / puncte de acces la rețeaua rutieră convențională pe autostrada A10 Turda - Sebeș, putem observa câteva locații care ar putea beneficia de accese suplimentare.

(...)


Tip nod propus: romb simplu, cu intersecții în cruce (nu sens giratoriu).

Personal sunt total impotriva unor astfel de noduri. Este chiar foarte periculos ca pe autostrada sa patrunda vehicule pentru trafic local. Comportamentul aceluiasi sofer, in trafic local si de tranzit difera f. mult. Dupa parerea mea cea mai mare problema a DN-urilor actuale exact asta este: coliziunea dintre cele 2 stiluri de condus:
- STILUL 1: de acasa pana la farmacia sau pana la prietenul din satul vecin
- STILUL 2: de la Constanta la Viena sau de la Brasov la München

Stilul 1 inseamna 10 minute de condus, este egal daca merge cu 40 sau 60 km /h. Motorul e rece, masina costa bani, benzina costa bani. Nea Mitica in drum spre farmacie nu-si ambaleaza motorul, ca nu are de ce.
Stilul 2 inseamna asa: daca in fiecare localitate perd 5 minute dupa un nea Mitica, pana la autostrada pierd 2-3 ore. Asta inseamna oboseala, o oprire in plus ca sa se pise nevasta si sa manance copilul. Cine merge la Viena o "arde" la limita legala la care amenda inca este acceptabila (adica 70-80 km/h in localitate). Ca ne place sau nu, asa este. Asta rezulta de ex. si din Waze. Daca nu mergi cu 70 in localitati si 120 afara, pierzi permanent fata de media calculata de Waze pe acelasi drum, media celorlalti soferi. Deci nu veniti cu idei ca nu e bine, ca e bine - eu nu comentez acest aspect. Este o realitate.

Marele avantaj al autostrazii, este ca SEPARA CELE 2 STILURI DE CONDUS. Pe DN prin localitati nu mai trece nici un bizon grabit, iar pe autostrada nu mai trece nici un localnic, care doar se plimba cativa kilometri.


Realizarea de noduri dese suprima total acest avantaj, aducand pe autostrada soferi neexperimentati sau extrem de lenti, pe care camioanele trebuie sa-i depaseasca sau care depasesc camioanele, dar cu viteza mica, resp. se baga cu viteza mica de pe banda 1 in 2 si nu inteleg de ce vin imediat unii repede in spatele lor. Vreau sa spun ca acest fenomen este vizibil chiar si in Germania sau Franta, acolo unde sunt multe noduri. Langa Paris sunt de altfel mai multe intrari / iesiri, care au fost suprimate (blocate) tocmai din acest motiv, pe fondul aglomerarii excesive si a schimbarilor dese de banda in zona nodurilor (=risc mai mare de accidente).


Cât despre podul din imagine, este absurd sa dam 3-6 milioane de € pe 2 noduri de autostrada, in loc sa reabilitam podul cu o suma sigur mai mica. Mai ales ca podul oricum trebuie reabilitat, daca nu mai este bun, chiar daca se fac nodurile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.