News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thinker

#135
Super documentare. Locomotiva asta de 500 de tone am vazut-o la Detroit la Muzeul Ford. Cred ca aceasta era, bine acolo ziceau de 600 tone, dar la americani tona are 900kg. Spuneau ca are 47 m lungime, dar cautand pe net am vazut ca era ceva mai scurta.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Harry

App de locomotivele f lungi, 1935




thinker

@Harry

si apropo de ziaristi, care au ramas la fel :lol:

locomotiva care duce un tren de 250 tone greutate bruta...poate 2500 de tone. Probabil doar locomotiva se apropia de 100 de tone, daca nu mai mult...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

^

Nu chiar. Cifra de 250 tone este corecta, si chiar atat a fost trenul de incercare a locomotivei. Dar e vorba de 250 tone la viteza maxima, de 200 (doua sute) de km pe ora!

Locomotiva cu pricina este faimoasa, este DRG 05 001, care a tractat primul serviciu HSR din istorie. Da, oamenii faceau HSR cu aburoase, inainte sa existe macar conceptul de "mare viteza". 05-ul alterna cu automotorul 877 (Fliegender Hamburger) pentru a trage serviciul expres special FD (Fernschnellzug) cu supliment intre Berlin si Hamburg si retur.

Viteza maxima 200 km/h, in mers comercial regulat 175 km/h, in 1935. Numai clasa I si II, bineinteles (pe vremea aia, in Germania erau 4 clase la tren). Intre Hamburg si Berlin a scos, cel mai mult, o viteza comerciala de 139.4 km/h. Fara pasageri, ca n-au avut curajul. In serviciu comercial scotea in jur 120-125 km/h viteza comerciala, cu toate opririle, pe orar. Si ajungea frecvent mai repede la destinatii, mecanicii ii dadeau 200 km/h. Dupa razboi a durat pana in 1998 ca trenurile sa mearga la fel de repede ca inainte de razboi. 1998!

Locomotiva din poza a supravietuit razboiului, si a fost folosita si dupa, tragand expresuri pana cand reconstructia Germaniei a facut sa poata fi inlocuita cu vehicule care puteau trage mai multe vagoane, chiar daca nu la fel de repede. Bineinteles, n-au taiat asa ceva, cum sa tai asa ceva, si azi e la muzeu in Nuremberg unde poate fi vazuta:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#139
ok, my mistake, :(  am inteles, pentru 200 km/h.

Oare cate tone are locomotiva cu vagonul de carbune incarcat? La viteze moderate avea putere sa traga mult mai mult.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Quote from: thinker on January 14, 2019, 07:23:51 PM
Oare cate tone are locomotiva cu vagonul de carbune incarcat? La viteze moderate avea putere sa traga mult mai mult.

Locomotiva venea cu tender propriu, care cara 10 tone de carbune si 37 tone de apa (la aburoase apa e mai grea de obicei ca combustibilul). 130 tone locomotiva "gata de drum". Si da, bineinteles ca ar fi putut fi adaptata ori pentru tonaje grele ori pentru viteze mari.

De altfel locomotiva a fost parte dintr-o platforma de locomotive numite "unitare" sau "standardizate" (Einheitsdampflokomotiven) - existau variante pentru marfa, pentru pasageri si pentru expres facute pe aceiasi platforma. Asta e ruda de marfa a locomotivei de mare viteze (clasa DRG 41):



P.S. Intotdeauna cand se masoara tonajul unui tren, nu se masoara si locomotiva/locomotivele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Nu se iau in calculul tonajului doar daca nu participa la tractiune.


frunzaverde

#142
Quote from: dan tm on January 14, 2019, 11:22:42 PM
Nu se iau in calculul tonajului doar daca nu participa la tractiune.

Exact. Daca o locomotiva participa la tras trenul sau impins trenul, nu se ia in calcul la tonaj, indiferent cat e de grea. Un tren trase de EA + 6 5 vagoane de 56 tone tara fiecare si 80 locuri/vagon va avea un tonaj de 5 6 * 56 + 80 * 0.1 * 6 5 ("incarcatura") adica 384 tone.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#143
5*56+5*80*0.1 :)

5*56=280
80*0.1=8
nu inteleg calculul cu 384
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Quote from: thinker on January 23, 2019, 01:19:03 PM
nu inteleg calculul cu 384

Am scris 5 vagoane, am calculat cu 6... Greseala mea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Reloc SA castiga contractul pentru reparatia unor locomotive CFR Calatori



Operatorul national de transport feroviar de pasageri a atribuit companiei Reloc SA trei contracte pentru furnizarea de servicii de reparatie planificata tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM si alte servicii de reparatii constatate in prezenta Receptiei CFR pe fluxul de reparatie tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM. Va fi incheiat si un acord-cadru. Subcontractarea nu este posibila.

Finantarea va fi asigurata de catre CFR Calatori din surse proprii. Potrivit anuntului de atribuire, pentru contractul-cadru se estimeaza o valoare cuprinsa intre 6, 75 milioane lei si 37,27 milioane lei. Pentru primul contract subsecvent, privind reparatie planificata tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM, suma estimata este de 8,07 milioane lei. Cel de-al doilea contract subsecvent, pentru servicii de reparatii constatate in prezenta Receptiei CFR Calatori pe fluxul tehnologic de reparatii tip RR la locomotivele electrice 5100KW TSAM, are o valoare estimata la 82,76 mii lei.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Reloc si-a omologat locomotiva pe baterii pentru manevra feroviara



Compania Reloc SA, cu sediul in Craiova, a anuntat ca a primit certificatul de omologare tehnica pentru locomotiva electrica cu baterii tip LE 310 kW-BAT-RC pentru serviciul de manevra feroviara. Locomotiva a fost omologata tehnic de tip in faza preliminara pentru a fi utilizata in domeniul transportului feroviar. Certificatul de omologare tehnica este valabil pana la 6 februarie 2020.

Materialul rulant se incadreaza in clasa de risc IA. Locomotiva poate fi utilizata pe ecartament standard de 1435 mm, viteza maxima de deplasare fiind de 100 km/h. Sarcina maxima pe osie (alimentata cu nisip) este de 17,5 t. Motorul de tractiune este de tip MAS-T si are o putere nominala de 310kW.  Acesta este alimentat de la un invertor trifazat cu o putere nominala de 350 kW si este racit cu un ventilator cu o putere de 2,2 kW. Locomotiva este echipata cu 240 baterii de acumulatoare tip Lithium-lon-Cell LFP 3,2 V400 Ah legate in serie fiecare avand o tensiune nominala de 3,2 V si o capacitate nominala de 400Ah. Noua locomotiva este echipata si cu un sistem de comanda prin radio de la distanta.

ClubFeroviar.ro

kitsune

Mai este una electrică (pe baterii), în prezent închiriată la Acelor Mittal. Făcută la Constanța

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Cu acumulatori mai e una la care au lasat cabina


adymartianul

Si la locomotivele de mai sus a participat o firma din Craiova. Sunt curios daca s-ar uni toate firmele de profil din Craiova ce-ar iesi.
http://www.inda.ro/TrLea.html