Forum PeUndeMerg.ro

În lumea largă => Europa => Rutier => Topic started by: cristi5 on March 27, 2019, 01:01:44 PM

Title: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on March 27, 2019, 01:01:44 PM
Pt ca Romania e pe ultimul loc in Europa, poate merita discutate ideile si initiativele din tari care stau mai bine.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on March 27, 2019, 01:02:54 PM
Road safety: UK set to adopt vehicle speed limiters https://www.bbc.co.uk/news/business-47715415

Limitatorul de viteza va sti limita de viteza din locul respectiv (GPS) si va limita automat viteza vehiculului. Soferul va putea (inca) spune "vreau mai repede" apasand acceleratia.

(https://ichef.bbci.co.uk/news/375/cpsprodpb/24F3/production/_106195490_speedlimits_640-nc.png)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on March 27, 2019, 03:57:54 PM
 Din punctul meu de vedere este cea mai mare prostie. Va crea o mare nervozitate în rândul șoferilor, iar rezultatul va fi exact invers.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on March 27, 2019, 04:07:38 PM
Tot ce aduce in plus este, de fapt, conectarea cruise control la navigatie. :)

Si acum, masina mea imi arata limitele de viteza in fiecare moment daca am navigatia activa + am si recunoastere a semnelor de circulatie.
Doar ca nu transfera informatia catre cruise control ca sa reduca viteza pana la limita respectiva.

Iar la cruise control, e la fel. Daca stabilesc viteza de 130 km/h (autostrada  :D) pot sa merg si mai repede daca apas acceleratia.

Asa ca eu vad asta doar un cruise control ceva mai destept decat acum, adica cu setarea dinamica a vitezei (si nu static, cum e acum).

Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on March 27, 2019, 04:23:24 PM
 Pe autostradă este una, dar pe DN este altfel. Acest sistem va fi doar dotarea mașinilor noi.

Mergi pe un drum cu limitare la 30 (în afara localități) și în fața ta va merge unul cu 25, tu vei vrea să-l depășești, dar sistemul nu te lasă, pentru că ai avea nevoie de 50 și ai depăși viteza reglementată.
Nu cumva asta te va enerva ?
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on March 27, 2019, 04:28:39 PM
Sa inteleg ca toate masinile noi vor avea obligatoriu navigatie?
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on March 27, 2019, 04:33:52 PM
@Cezar - tocmai asta spune la punctul 4: soferul poate anula sistemul apasand pedala de acceleratie.
In varianta asta mi se pare OK.
Nici eu nu sunt de acord cu varianta in care sa nu te lase sistemul, pentru ca devine periculos.
Exact cum spui. daca unul merge cu 25 si pe tine nu te lasa cu mai mult de 30, iti va lua o vesnicie sa-l depasesti. Iar depasirea este cu atat mai periculoasa cu cat dureaza mai mult.

Dar daca masina te "ajuta" sa respecti limita de viteza nu e tocmai rau. Importanta e diferenta semantica intre a TE AJUTA si a TE OBLIGA!

@dr4qul4 - cam asa ceva. Nu vad cum ar putea functiona fara ca masina sa fie pozitionata prin GPS pe o harta virtuala de navigatie. Doar recunosterea semnelor de circulatie nu cred ca ar fi suficienta.
Si aici am un exemplu negativ.  :D Pe autostrada M35 din Ungaria, in apropiere de Debrecen, exista benzile laterale separate dar cu limitare la 90. Masina mea anterioara le citea si pe alea si-mi arata ca am limita la 90 desi eu eram pe autostrada cu limita la 130.  :lol: (sa nu-ti vina sa pomennesti de niste sfinti?  O:-) )
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on March 27, 2019, 04:41:02 PM
 Din 2022 ar trebui să intre în vigoare această reglementare. Reglementarea Europeană sună cam așa: toate mașinile noi produse cu anul 2022 var avea în dotare sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, în speță a celor de limitare a vitezei și vor reduce viteza automat pentru a se încadra în acea limitare de viteză. Reglementarea nu a fost încă legiferată, dar este aproape de final cu discuțiile și ar urma să fie aprobată până vara acestui an. Sistemul de monitorizare a vitezei pe autostradă există și acum, nu are nevoie de GPS, este funcțional în Serbia și se folosește de camere de supraveghere. Softul urmărește timpul de deplasare a mașini din A în B și face media, dacă rezultatul este 135 km/h ai bonus o amendă. Statul în parcare nu ajută, la intrarea în parcare vei fi deasemenea monitorizat.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on March 27, 2019, 04:43:39 PM
Recomand pentru (mai ales) cei mai tineri sa citeasca "1984" de George Orwell.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on March 27, 2019, 04:44:55 PM
 ^ Am văzut la știri un parlamentar european care dorea expres ca șoferul să nu mai aibă controlul, mașină să decidă. Domnul a motivat prin multele accidente provocate de depășirea vitezei.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on March 27, 2019, 04:46:59 PM
Off topic: deocamdata s-a vazut cat e de buna o asemenea decizie la Boeing 737 MAX....
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on March 27, 2019, 05:44:04 PM
@yetiman, in Ungaria nu cred ca era de la  recunoasterea semnelor, ci de la GPS.  GPS-urile au si ele o eroare de cativa m (posibil nici hartile sa nu fie perfecte), asa ca in astfel de cazuri se te vada mai aproape de drumul care merge paralel cu autostrada.
Eu sunt curios cum vor aplica la noi aceasta directiva. Vor recunoaste si semnele de circulatie ruginite? Dar pe cele montate in boscheti? Pe harti nu m-as baza. Noi nu suntem in stare sa facem exproprierile cum trebuie.
A stiu....vor pune RFID la fiecare semn de circulatie. Sa vezi atunci ce misto o sa fie cand isi pune caruta in spate semn cu 50/70/90.
La noi se practica  DPF OFF. Chiar credeti ca nu va aparea imediat ISA OFF?
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on March 27, 2019, 06:28:22 PM
 :lol:  Asta cu carutele a fost buna...

Nu era de la GPS. Stiu sigur ca merg des pe acolo. Masina respectiva (acum am alta) avea un "override" la semnele de circulatie fata de harta. Si e normal sa fie asa. O restrictie poate aparea pe viu cu mult timp inainte de a fi actualizata pe hartile de navigatie auto. Plus ca daca era camion pe dreapta intre mine si semn, nu se schimba si ramanea la 130.  :D

In rest, numai de bine... atata timp cat ramane AJUTOR si nu OBLIGATIE.
Ca daca devine obligatie o sa fiu si eu cu ISA OFF, chiar daca sunt 100% impotriva DPF OFF.  :D
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: adiarc on March 27, 2019, 07:10:16 PM
in UK chiar nu e necesara...si o spun in calitate de sofer care merge lunar pe drumurile de acolo...sunt atat de multe camere sau masini in miscare care au camere incat nu isi are rostul...

cat despre acel sistem pt 2022 cred ca va fii adoptat la nivel european ,fara doar si poate.....si e doar primul pas spre drumuri de mare viteza sau foarte mare viteza pe care doar masinile in mod autonom vor mai avea voie sa circule.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on March 28, 2019, 06:54:37 PM
https://youtu.be/IWN_PRu4i_U
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: rota on April 01, 2019, 10:30:39 AM
Țara cu cele mai sigure drumuri din Europa.

Elveţia are, probabil, cele mai dure amenzi pentru depăşirea vitezei:

Ulrich Gloor, poliţia din cantonul Thurgau: ,,Dacă mergi cu 140 de kilometri la oră în loc de 80 în afara localităţii, ai depăşit viteza legală".
Reporter: Şi ce pedeapsă primeşti?
Ulrich Gloor: ,,Până la 4 ani de închisoare şi maşina ţi-ar putea fi confiscată, ca probă materială".

Pentru elveţieni, limitele de viteză sunt sacre. Ei le consideră a fi esenţiale pentru siguranţa pe drumurile publice.

Digi24 (https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/tara-cu-cele-mai-sigure-drumuri-din-europa-cum-s-a-ajuns-aici-1106064)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on April 03, 2019, 09:42:33 AM
Un nou trolling de la ambsasada Suediei, de data asta despre "Viziunea zero" a Suediei (zero victime in trafic).  Poate se gaseste video-ul si pe Youtube sa-l putem embedd pe forum.

https://www.facebook.com/watch/?v=288667978714994

Quote
Nimeni nu trebuie să moară ori să fie grav rănit ca urmare a unui accident rutier.

Acesta este conceptul fundamental al Viziunii Zero, introdusă în 🇸🇪 Suedia în 1995, transformând fundamental imaginea tradițională a lucrărilor de siguranță rutieră.

Anul viitor, Suedia va găzdui la Stockholm a treia Conferință Ministerială Globală pentru Siguranța Rutieră, pusă în scenă alături de Organizația Mondială a Sănătății.

https://www.roadsafetysweden.com
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Ionut on May 07, 2019, 07:52:11 AM
Europenii impun limitatoare de viteza pe toate masinile de serie

Europa schimba sofatul pentru totdeauna. In cadrul unei intalniri a Comisiei Europene, s-a discutat aprobarea unui nou proiect de siguranta a circulatiei. Acest proiect ar urma sa impuna montarea unor limitatoare de viteza la toate masinile ce urmeaza sa intre in circulatie in Europa. Proiectul de lege a intrat in dezbatere si a fost aprobat de Parlamentul European in Martie 2019, urmand sa intre in vigoare incepand cu anul 2022. Imediat dupa intrarea in anul 2022 toate masinile, indiferent de marca, model si capacitate, vor trebui sa aiba astfel de limitatoare, conform ZDNet. De asemenea, chiar si in UK vor fi valabile aceste legi, in pofida Brexitului, declara jurnalistii The Guardian.

Detalii si cifre de siguranta rutiera pe Wall-Street.ro (https://www.wall-street.ro/articol/Auto/240734/europenii-impun-limitatoare-de-viteza-pe-toate-masinile-de-serie.html)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ghrt on May 07, 2019, 11:41:58 PM
Va fi mişto când maşina din faţă frânează de la 130 la 60 că a rămas pe A2 indicatorul de restricţie de la înlocuirea glisierelor de acum 2 ani.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cezar-mario2012 on May 08, 2019, 08:15:26 AM
^ Efectul va fi contrar așteptărilor. Să vezi atunci accidente.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: pasadia on May 08, 2019, 05:58:46 PM
... și drobul de sare cădea...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: reed on May 09, 2019, 08:07:07 AM
In Germania pe A9 intre Munich si Nurnberg se da posibilitatea la orele de varf sa se foloseasca si banda de urgenta.panourile sunt dispuse cca din 2 in 2 km ,asadar daca exista vreun accident in imediata proximitate ,se reatrictioneaza traficul pe banda de urgenta,sau pe prima banda.
Cum vedeti in poze,un tip a luat o caprioara(nu sunt garduri!!) ,iar panourile s-au schimat automat.deasemeni exista tot din 2 in 2 km camere de trafic.
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=48.379276275555554,11.596776962222222)
(https://i.imgur.com/K8QzqgHh.jpg) (https://i.imgur.com/K8QzqgH.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=48.557876586666666,11.588557243333334)
(https://i.imgur.com/GlN6vJbh.jpg) (https://i.imgur.com/GlN6vJb.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=48.42701339694444,11.589570045277778)
(https://i.imgur.com/ECOvMmeh.jpg) (https://i.imgur.com/ECOvMme.jpg)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: reed on May 09, 2019, 09:41:42 AM
Mai las una tot aici,"cârpeala" pe A7 Germania autostrada de beton,se pune o "plasa de Buzau" si un soi de geotextil ,(Asta vis a vis de A2 ul nostru)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.2022094725,10.234145164444444)
(https://i.imgur.com/1lxuehvh.jpg) (https://i.imgur.com/1lxuehv.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=49.20708465555556,10.231527328333334)
(https://i.imgur.com/h6sZICth.jpg) (https://i.imgur.com/h6sZICt.jpg)

Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Ionut on May 18, 2019, 06:56:24 AM
Reguli noi pentru şoferi de la Uniunea Europeană: Toate maşinile noi ar trebui să aibă limitatoare de viteză din 2022

O serie de reguli noi de la Uniunea Europeană ar putea impune tuturor maşinilor noi să aibă limitatoare de viteză începând cu 2022, potrivit The Sun. Vehiculele noi ar trebui să fie dotate cu un limitator de viteză de tip ISA (Intelligent Speed Assistance) după ce legislaţia a primit undă verde de la Comisia Europeană. Decizia este doar una dintre noile reguli de circulaţie pe care Parlamentul European vrea să le aprobe în luna septembrie. Astfel, maşinile ar avea jurnal de bord, frânare de urgenţă autonomă şi printre altele senzori care detectează dacă şoferul este prea obosit.

Noile modele vor fi nevoite de asemenea să aibă un tip de etilotest legat de sistemul de pornire al vehiculului, care nu ar mai permite şoferilor în stare de ebrietate să pornească la drum – această aplicabilitate fiind impusă doar pentru şoferii care au mai fost prinşi în stare de ebrietate. Prin sistemul de limitare de viteză, şoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea prin sunet şi efect vizual până când vor încetini sub imita legală. Leglislaţia ar intra în vigoare din luna mai 2022 pentru modelele care nu au fsot aprobate încă pentru producţie şi din mai 2024 pentru modelele care sunt deja în vânzare. CE estimează că decizia va reduce accidentele cu circa 30% şi va salva astfel aproximativ 25.000 de vieţi în primii 15 ani de la implementare.

ZF (https://www.zf.ro/zf-24/reguli-noi-pentru-soferi-de-la-uniunea-europeana-toate-masinile-noi-ar-trebui-sa-aiba-limitatoare-de-viteza-din-2022-18133226)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: kitsune on May 18, 2019, 12:38:03 PM
^ Fără intenția de a fi răutăcios, un sistem care să avertizeze pe cel care intră în depășire (cu 91 km/h) și trece brusc de pe banda 1 pe banda 2, fără a se asigura? Că e plină Europa de dinăștia. Zici că intenționat așteaptă până când ajungi în dreptul lor ca să se bage în față. Hai, turismele ca turismele, dar au TIR-iștii un stil de a schimba banda brusc, de rupi ferodourile.

LE: și o altă întrebare (că tot îmi iau minusuri pentru prima), sistemul ăsta care încetinește când se depășește viteza legală va și accelera când se merge sub viteza legală? Apropo, eu la școala de șoferi am învățat de niște semne de circulație de formă rotundă, fond albastru, două-trei cifre scrise cu alb. Personal nu am văzut niciunul în țara noastră. Știe cineva de vreunul?
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Liviu M on May 18, 2019, 11:39:42 PM
Quote from: Ionut on May 18, 2019, 06:56:24 AM
Prin sistemul de limitare de viteză, şoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea prin sunet şi efect vizual până când vor încetini sub imita legală.
Sunt curios cum vor face la nemti...  :lol:
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ovicor on May 19, 2019, 11:18:47 AM
@ yk17fox, nu stiu minusuri, dar un "+" ai primit sigur! Poate "viteza recomandata" cu +/- 20 km/h ar fi indicata.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Io on May 19, 2019, 11:33:07 AM
Informatia provine din "The Sun"? Atunci cred ca poate fi ignorata.
Altfel Parlamentul European ar fi bine sa-si vada de bogodele (bihorenism) si se ocupe de lucrurile importante la care se presupune ca s-ar pricepe.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on August 03, 2019, 10:32:48 AM
Am trecut de multe ori pe drumul asta suedez dar abia acum vad un element de siguranta: au zgariat intentionat asfaltul pe mijloc, sa vibreze masina cand treci axul drumului. Nu stiu cu ce utilaj e facut (se vede ca e automat, la intervale regulate) dar pare o solutie foarte simpla.

https://goo.gl/maps/PiyS8BjVYYboM5L28

La fel e si mai la vest pe portiunea 2+1 fara parapete median (doar linie dubla continua)

https://goo.gl/maps/bVELC2cjMUoVkVEX7
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Earthchild on August 05, 2019, 01:46:59 PM
La noi, in Romania, asfaltul se "zgarie" in mod natural, datorita calitatii superioare.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on August 13, 2019, 06:15:53 PM
In UK o comisie parlamentara a ajuns la concluzia ca o convorbire telefonica hands-free distrage soferul la fel de mult ca o convorbire cu telefonul in mana si reduce capacitatea de reactie la fel de mult ca alcoolul la limita legala. Legislatia curenta face convorbirea folosind hands-free sa apara "sigura", ceea ce e o iluzie periculoasa.

Hands-free phone ban for drivers 'should be considered' https://www.bbc.co.uk/news/uk-49320473
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Io on August 13, 2019, 06:50:55 PM
Cristi, sa stii ca poate fi ceva adevarat in treaba asta cu hands free la volan. Sint in situatia respectiva, cind sint la volan pot purta prin telefon (BT obligatoriu) o discutie usoara dar nu mai mult iar daca se intimpla ceva pe drum nu mai inteleg nimic din ce mi se spune! Fara vreo exagerare! Asta prin microfonul si prin boxele masinii! Daca am "urechelnita" e si mai rau. Curios fiind am incercat sa vad ce se intimpla daca tin telefonul in mina si era sa ajung in 50m in primul sant ziua-n amiaza mare singur pe drum drept ca-n palma!

Am fost si martorul unei situatii complet opuse: soferita, foarte buna soferita altfel - desi imi delega mie cu orice ocazie treaba cu condusul -, mergind in marche ariere cam 30m intr-o parcare destul de strimta cu o masina destul de mare, A6, in timp ce discuta foarte aprins cu o clienta iar manevrele ii ieseau impecabil. O fi de la chestia aia cu uni si multi tasking, desi cunosc si femei care declara ca sint unitasking si barbati pe care i-am vazut conducind bine si vorbind la telefon fara vreo problema. Pare ca eu nu pot, in fapt sint sigur de asta.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Liviu M on August 13, 2019, 11:01:52 PM
Pe mine nu m-ati crezut... (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg247836#msg247836)  :(
:lol:

Desi am fost chiar insistent... (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg231880#msg231880)  :lol:
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on August 19, 2019, 09:54:29 AM
Numarul de morti in trafic din iulie 2019 in Suedia a fost 22, de la 44 in iulie 2018. Este record low in epoca moderna.

Nu se cunosc factorii care au produs aceasta scadere dar vor fi studiati... Nu se cunosc nici cauzele maximului de anul trecut...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bogdymol on August 19, 2019, 07:07:37 PM
Un clip din Elvetia de educare a soferilor in legatura cu condusul pe autostrada. Dupa imagini pare din anii '60 - '70, cand nu existau atatea autostrazi si la ei.

Temele abordate sunt standard: cum intrii sau cum iesi de pe autostrada, pastrarea distantei intre masini, asigurarea la schimbarea benzii, condusul pe banda din dreapta nu pe cea din mijloc.

Clipul e disponibil doar pe facebook: https://www.facebook.com/srfarchiv/videos/981532795342941/UzpfSTIwNDQ3MTAxMzA0Mzc0NzoxMzYwMzMzMDcwNzkwODYz/
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on December 10, 2019, 04:29:33 PM
Voi avea placerea de a reprezenta universitatea mea, dar si API, la Road Safety Sweden 2020. A trebuit sa scriu cateva randuri sa-i conving sa ma invite, se pare ca am reusit :)

https://www.roadsafetysweden.com/programme/preliminary-programme/

Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: qionescu1 on January 03, 2020, 11:45:54 PM
Depasirea din clip a avut loc in Germania. Pt asta soferul a primit se pare ca 2 ani si 6 luni de inchisoare cu executare.

https://www.facebook.com/roumaniantruckdriver/videos/2542953055985476/?comment_id=508034736477172
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: qionescu1 on January 03, 2020, 11:50:33 PM
"Pe 22 ianuarie anul curent, un șofer ceh, se angaja într-o depășire interzisă și deosebit de periculoasă pe drumul național B12 din Germania.

Unul din cele doua camioane depășite de acesta, a filmat scena cu o camera de bord.
De aici până la instanță, a fost doar un pas.
Pe data de 12 decembrie, în urmă cu aproximativ două săptămâni, a primit sentința la judecătoria din Passau.

Doi ani și trei luni de închisoare cu executare, fără posibilitatea eliberării condiționate și patru ani permisul suspendat.

De reținut este, că nu au existat victime."

https://www.facebook.com/roumaniantruckdriver/videos/2542953055985476/?comment_id=508034736477172
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: alin2pas on January 05, 2020, 10:31:40 AM
@qionescu1: observ totuși că pentru sancționarea șoferului ceh au fost îndeplinite trei condiții care nu se prea îndeplinesc în România:
1. s-a găsit un șofer care să reclame fapta la poliție;
2. organele statului s-au pus în mișcare pentru sancționarea unei abateri care nu a fost surprinsă de nici un agent de circulație și nu a fost înregistrată de o cameră video omologată;
3. condamnarea s-a dat la mai puțin de 11 luni de la producerea faptei.
Singurul caz pe care îl cunosc în care să fie dată o condamnare în România având ca probă principală o înregistrare cu cameră de bord a fost cazul de acum câțiva ani când un SUV a tamponat intenționat un Logan și l-a proiectat în afara drumului, cât pe ce să lovească și un pieton și în care sentința definitivă s-a dat recent (după ani de la producerea faptei). În acest caz condamnarea a fost posibilă numai deoarece s-a făcut în baza codului penal și nu a codului rutier.
Înțeleg că infrastructura rutieră e greu de dezvoltat, dar chiar la capitolul legislație nu se poate face nimic? Chiar dacă vom avea drumuri mai ceva ca în Germania, fără niște modificări ale legislației nu va scădea semnificativ nici numărul accidentelor, nici numărul bizonilor în trafic, vedeți cazul cu cei doi care se șicanau pe autostrada pustie.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: yetiman on January 05, 2020, 11:17:29 AM
Oare cazul din Germania nu a fost judecat tot pe legea penala? Ma indoiesc ca in codul rutier german sa existe pedeapsa cu inchisoarea de 2 ani si 3 luni pentru infractiuni rutiere. Cred ca si la ei a fost considerata ca si tentativa de omor.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: qionescu1 on January 05, 2020, 06:47:40 PM
@ yetiman @alin2pas
Nu trebuie invocat musai codul penal pentru că acesta nu poate cuprinde toate infracțiunile din societate. Norme penale pot exista și în alte legi de ex. Legea silviculturii sau bugetului. Dar cel mai bun exemplu aici e codul rutier care e o lege ce cuprinde norme penale. Daca in codul rutier depășirea care pune in pericol vieților altor persoane va fi sancționată de la amendă penală la închisoare atunci nu va fi nevoie de nicio alta norma din codul penal. In schimb daca intri cu mașina în cineva cu intenția vădită de a-l omori atunci vei fi încadrat pe codul penal la omor/tentativă de omor.  Nu știu pe ce cod a fost condamnat șoferul dar ideea e că și codul rutier poate fi mai aspru și cuprinde mai multe infracțiuni.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bgd77 on January 05, 2020, 07:09:42 PM
In comment-uri la video scrie cel care a pus video-ul:
QuoteÎn final a primit "atât de mult" fiind acuzat de tentativă de omor.

Mai sunt si alte comment-uri cu link-uri la diverse publicatii din Germania care trateaza subiectul. De exemplu vedeti acesta: https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=hU7eUiMWWF8&app=desktop

Acolo se explica ce s-a intamplat mai clar (initial a fost acuzat de tentativa de omor dar in instanta s-a schimbat incadrarea). Nu am timp acum sa pun traducerea, dar puteti folosi Google Translate.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: qionescu1 on January 05, 2020, 09:27:41 PM
Acuzația de tentativa de omor în prima instanță a fost o exagerare evidenta. Dar din cazul asta putem trage și noi concluzii că sunt destule comportamente ilicite in trafic care ar putea fi incadrate la infracțiuni și nu doar la amenzi cum e la noi.  Depășirea care pune in pericol viața altor participanți la trafic ar putea fi pedepsită penal.  La noi răspunderea penală în cazul prezentat ar fi intervenit doar daca ar fi avut că urmare vătămarea corporală sau moartea celor din autobuz iar infracțiunea reținută ar fi doar ucidere sau vătămare corporală din culpă (cu limite de pedepse mai mici și liberare condiționată după min. jumătate de pedeapsă). 
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ghrt on January 06, 2020, 12:30:47 AM
O amendă de circulaţie se mai dă cum se mai dă, dar un dosar penal ia ani. Atunci când e soluţionat. Dorei şi probleme sistemice grave există peste tot.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on January 07, 2020, 10:45:09 AM
@Ionut poate reusesti sa muti discutia cu soferul ceh la Siguranta circulatiei in Europa.

A contat oare ca din fata venea un autobuz de scoala? Bietii copii, intra cu ditai TIRul peste ei.

Linia de aparare a fost "cate sute de mii de km a condus soferul". Eu sunt curios daca soferul era localnic, daca primea aceeasi pedeapsa.

Si foarte interesant ca pana si nemtii continua sa discute cat de periculoase sunt DNurile fata de autostrazi. Daca nici ei nu au autostrazi destule, nu stiu cine are.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: BIGRED1984 on March 04, 2020, 11:00:50 AM
(probabil ca aici trebuie pusa stirea) Se pare ca Ministerul de interne al Bulgariei si-a facut upgrade, au inceput sa vina amenzi direct in Romania, traduse frumos. Mai au totusi de lucrat la viteza de transmitere.
Am primit o 'felicitare' ieri, pentru o amenda din 1.06.2019, deci daca ati fost prin BG si stiti ca mergeti tare, asteptati-va la ceva.(Ei au dat-o pe 1.06, MI a tradus-o pe 26.08, in RO a ajuns pe 27.02)
A fost de la un radar mobil, habar n-am pe unde era ascuns, desi scrie strada, 100BGN, 70BGN daca platesc in 2 sapt.
Sper sa nu mai vina alta.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on March 04, 2020, 11:41:19 AM
ce viteza aveai si care e limita?
Nu de alta, dar sa ne facem si noi socotelile  :lol:
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: BIGRED1984 on March 04, 2020, 01:16:57 PM
Eram in oras (vorba vine, ca eram pe o sosea la margine, intre orasul kavarna si niste hoteluri la plaja, pustietate cum e la ei) , limita de 50, m-a luat cu 77.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on March 04, 2020, 11:15:11 PM
E bine atunci. <30kmh peste , 150 lei, nu e panica :))
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: voicul on March 05, 2020, 09:56:04 AM
Si daca nu platesti ... oare ce se intampla? Nu se prescrie de la sine? Iti zice cand vrei sa intrii in tara?
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: BIGRED1984 on March 06, 2020, 10:24:30 AM
Conform scrisorii, daca nu platesti te pot da in judecata si pot cere executare silita.
(am platit la curs de banca, e 177 lei, s-a mai scumpit leul lor).
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: voicul on March 06, 2020, 10:51:40 AM
Zici ca era radar mobil? Ei mai au radare fixe si functioneaza - cum e pe centura la Ruse.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: BIGRED1984 on March 06, 2020, 04:04:09 PM
Era mobil pentru ca scria in hartie tipul de radar, TFR1-M, l-am cautat pe net, e mobil.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: voicul on April 12, 2020, 09:59:26 PM
Deci nu doar la noi stau ascunsi politistii cu radarul - exista traducere.

https://www.youtube.com/watch?v=-2TsZZL4cpw
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: punktnet on April 13, 2020, 11:32:44 AM
Ce-ar mai fi sa aiba si la noi jandarmeria Trucam-uri...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on May 05, 2020, 09:40:23 AM
https://www.youtube.com/watch?v=SYeeTvitvFU
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: TibiV on May 05, 2020, 03:03:35 PM
In Romania, baiatul asta ar avea de lucru 250 de zile pe zi, pana ar iesi la pensie...  :(
Title: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on May 05, 2020, 04:36:47 PM
Mi s-a parut foarte interesant ca
- soferul nu vede ciclistul de stalpul din dreapta  al parbrizului. Am patit si eu, conduceam relaxat si zic, ia sa tai curba asta la stanga ca drumul e gol. N-am taiat-o. Era gol drumul dar dupa stalpul din stanga era un mopedist pe care nu l-am vazut timp de cateva secunde din cauza configuratiei curbei

- masina e mereu in spatele ciclistului pana la impact

- si la ei, ca la noi, remedierea desi e evidenta (schimbat unghiul la intersectie) nu se poa din tot felul de motive (rezervatie naturala, bani, politica locala etc)

Si toate astea, vorba aia, in camp deschis.

Si remarca ca nu exista semne STOP in UK. Acuma daca ma gandesc, n-am vazut. Dar sunt muuulte marcaje transversale de stop (linie continua)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Telvanni on June 13, 2020, 04:01:50 PM
Eu sunt total de acord cu limitarea automata a vitezei la maximul permis pe acel sector de drum, viata este mult prea importanta ca sa ne plangem de aceasta masura. Pentru acele depasiri de care zic unii, as permite incalcarea limitei pentru o perioada limitata de timp, sa zicem 30secunde, nu stiu.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ghrt on June 15, 2020, 07:55:43 PM
Ar putea să pună o oglindă.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Liviu M on June 15, 2020, 08:17:00 PM
Sau ar putea invata sa conduca. Cum era vorba din batrani? A, da, la STOP trebuie sa stea roata.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ionut.cava on June 15, 2020, 09:34:03 PM
Ar putea, dar cum spune si in video, multi sunt "reckless" si nu opresc. 2 ciclisti morti in ultimii 10 ani. Si asta datorita geometriei intersectiei. Ca sofer vezi stanga-dreapta libere si zici ca nu-i nevoie sa opresti, chiar daca te obliga codul rutier. Nici nu te gandesti la unghiul mort.
O oglinda nu ar ajuta fiindca problema e cu soferii care nu opresc oricum.  O masina o vezi, dar un ciclist intr-o oglinda cand te apropii cu 60 de mile la ora (limita de viteza) si vezi ca-i gol in jur? Cam greu. La ultimul accident mortal soferul a zis ca daca incetineste pana la 37mph e suficient, de exemplu.

UK sta foarte bine la siguranta rutiera prin impunere fizica de restrictii nu prin educarea soferilor neaparat. Conduc toate natiile planetei aici si mai ales prin periferii dai de niste bizoni autentici.
Autostrazi si drumuri express, limite de viteza si insule de calmare prin orase, insule pentru asteptat de facut dreapta pe A si B roads, etc. Infrastructura + multa politie + camere peste tot. Solutia propusa pentru intersectia asta este tot una fizica si destul de invaziva. "Staggering"/decalarea drumurilor adiacente.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bogdymol on June 15, 2020, 10:09:19 PM
^

Infrastructura da, in general e buna spre foarte buna. Cu toate acestea, inca mai sunt zone care pot fi imbunatatite.

Camere da, sunt multe.

Dar in legatura cu politia trebuie sa te contrazic. Dintre toate tarile pe unde am umblat, cred ca in Marea Britanie am vazut cea mai putina politie pe strazi. Dupa ce am condus acolo mii si mii de km, i-am vazut doar de cateva ori cu radarul (microbus cu insemnele Politiei parcat pe marginea drumului cu geamul din spate deschis cu camera radar; nu opreau nici o masina, doar trimiteau scrisorile acasa). I-am mai vazut de cateva ori stand pe marginea autostrazii asteptand ceva. Dar niciodata nu am vazut controale in trafic, politisti care sa traga pe careva pe dreapta, stat cu pistolul cu radar ascunsi pe undeva sau alte chestii de genul. Chiar ma mir ca britanicii sunt atat de disciplinati in trafic, cand pe strazi e 10% politie din cata e la noi.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: ionut.cava on June 15, 2020, 10:16:51 PM
Politia nu te trage pe "stanga" in UK. Nu are de ce. Pe autostrazi mai sunt "civili" care te prind cu radarul din spate, dar nu te trag nici aia. Te inregistreaza si merg mai departe.
Politia nu este efectiv pe strazi ci sta la o "camera" distanta. Autostrazile sunt impanzite de camere si daca tragi pe banda de urgenta apare politia in vreo 5 minute (in zone mai aglomerate, zic din experienta).

In orase, amenda vine automat acasa daca ai trecut pe rosu, ai depasit viteza, etc. Mai toate intersectiile din oras au camere de supraveghere iar cand fac baietii liniute noaptea de exemplu, sunt calmati rapid.
Singura ocazie cand ies la panda e in cadrul unei campanii sau ceva si atunci stau doar in zone unde se stie ca se mai merge peste limita.

Le-au tot redus bugetul masiv in ultimul deceniu si nu mai au efective suficiente pentru a umple strazile, asa ca solutia curenta e mai smart, dar da, dezvoltata din nevoie.

Conduc in UK de 7 ani deja si frica de politie (i.e. amenda) e reala aici fata de Ro unde mai conduc doar de vreo 2 ori pe an dar nu am avut probleme vreodata gandidu-ma de 2 ori daca am fortat galbenul ala prea tare sau daca aveam 65 la ora pe bulevard.
Principalele probleme de siguranta sunt fix alea unde politia ar trebui sa fie pe strazi: drunk driving si drug use la volan. Aici chiar e grava situatia (https://www.drinkdriving.org/drink_driving_statistics_uk.php) si sunt foarte stricti cand te prind, dar din pacate, camerele chiar nu sunt eficiente.

L.E.: Vorbesc de Midlands + South E&W. Nordul Angliei e alta mancare de peste.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bogdymol on December 05, 2020, 05:48:14 PM
Fiti atenti aici depasire de bo$$ in Franta. Chiar asa nici la noi nu am vazut:

https://www.facebook.com/laurent.ltn.1/videos/381370656299632/?t=51
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on December 06, 2020, 01:08:52 AM
ce inseamna sa ai inca 3m pana la sant. La noi se lasa cu victime
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Morosanu on December 06, 2020, 11:02:29 PM
Tir-istul tot de prin estul nostru se trage, mai precis Cehia. Nu ca vesticii ar fi mai presus...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: voicul on July 10, 2021, 10:40:21 AM
Pai cu trotineta mea merg cu 25 - 27  :lol:
Culmea s-ar putea sa se reduca timpul de deplasare asa.

,,Oraşul cu 30 km pe oră". Parisul limitează viteza automobilelor de luna viitoare

De la sfârșitul lunii august, Parisul va limita viteza de circulație în oraş la 30 km/h, iar primăria încurajează mersul cu bicicleta.

Parizienii vor fi nevoiţi să calce frâna mai puternic de acum încolo. Primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă, astfel că, din 30 august, Parisul va deveni ,,oraşul cu 30 km pe oră". Asta pentru că limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, cu excepţia şoselelor de centură şi a câtorva bulevarde.

Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea ,,noi mobilităţi", în special bicicleta, scrie Mediafax.

,,Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici", a adăugat Belliard, care a reamintit că ,,oraşul cu 30 km pe oră" a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.

Pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi, limita va rămâne la 50 km/h.

Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.

Bicicliştii, care parcurg distanţele cu mare viteză, fără să renunţe la trotuare, se dovedesc a fi la fel de imprudenţi ca şi şoferii, apoi există problema scuterelor electrice.

Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris - Lime, Tier şi Dott - să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/orasul-cu-30-km-pe-ora-parisul-limiteaza-viteza-automobilelor-de-luna-viitoare-1592785
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dumbravaandrei on July 12, 2021, 03:05:20 PM
^^^Din pacate, pe Brasov-Sibiu am vazut destule depasiri din astea
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on August 09, 2021, 01:48:20 AM
Planul grecesc de reducere a victimelor traficului rutier

https://drive.google.com/file/d/1i89MeIeYm4unCHu2rWrwXw8Aq3vZqFou
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Duta C on August 10, 2021, 10:21:47 PM
@voicul....pai,lumea viitoare se construieste in jurul restrictiilor.....bine,unele sunt binevenite ,altele sunt neintelepte...
??? ???
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bogdymol on October 20, 2021, 09:22:07 PM
Uitati cum arata un accident complet evitabil, daca soferul se mai uita si la drum din cand in cand:

https://www.youtube.com/watch?v=kICnQ5Za5rc
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dumbravaandrei on October 21, 2021, 09:25:49 AM
sau daca masina ar fi fost echipata cu sisteme automate de franare.... ca na... se mai intampla si cate un infarct la volan, din cand in cand...
Title: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: cristi5 on October 21, 2021, 02:07:29 PM
Ceva atentie la drum era, s-a inscris perfect in curba la dreapta, frumos pe mijlocul benzii.  Avea in fata acel SUV mare si frumos, poate i-a obturat oarecum vederea.

Pare ca privea local in fata masinii, strict sa tina banda, cum fac soferii incepatori si incerc s-o dezvat pe fiica-mea, nu in departare si pe laterale, ca sa anticipeze.

Interesant accident dpdv factor uman. Sunt curios daca se va afla cauza.

Poate fi "confundat frana cu acceleratia"? Ca exact cand trebuie sa franeze sa nu intre in SUV, parca decoleaza.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on October 21, 2021, 03:31:52 PM
Acea mașină pare destul de veche. Poate ia cedat ceva și nu a mai putut frâna șoferul...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dr4qul4 on October 21, 2021, 06:02:24 PM
daca erau franele cred ca ar fi tras de volan sa intre in parapet. E de preferat decat impact frontal.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: RaduC on October 26, 2021, 10:11:05 PM
Las aici, spre comparatie, Regulile de Circulatie din Irlanda - Road Safety Authority Rules of the Road.
https://www.rsa.ie/Documents/Learner%20Drivers/Rules_of_the_road.pdf

De notat accentul pe preventie si folosirea unui limbaj uzual, menit a fi usor inteles de cat mai multi oameni, chiar si imigranti care inca se obisnuiesc cu limba engleza.

Exemplu, regula pentru pastrarea unei distante de siguranta:


(https://i.imgur.com/NWu0XGA.png)
(https://i.imgur.com/Np2ufOv.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

https://www.rsa.ie/Documents/Learner%20Drivers/Rules_of_the_road.pdf
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on October 27, 2021, 09:06:21 AM
De menționat și modul lor în care gândesc normativele rutiere, ei având unele dintre cele mai late drumuri din Europa, având nivelul de confort superior și implicit nivelul de siguranță ridicat (ei spre exemplu nu amplasează parapete de beton ca în România, fără să lățească platforma drumului). Exemplu (https://www.nationaltransport.ie/wp-content/uploads/2011/12/provision_of_cycling_facilities_ch3_2006.pdf).
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: bogdymol on October 27, 2021, 10:42:14 AM
Quote from: b1 on October 27, 2021, 09:06:21 AM
ei având unele dintre cele mai late drumuri din Europa

Nu tot timpul. Am condus pe cateva DN-uri de la ei, unele destul de importante, care erau foarte inguste si se simteau cam ca un DJ de la noi.

Uite aici (https://goo.gl/maps/Mm4D2N6ts1NGNuDu5) un exemplu. Pe aici am circulat luna trecuta, noaptea. Abia am asteptat sa se termine bucata asta, ca era greoi de condus din cauza latimii foarte reduse a drumului, precum si a diverselor obiecte imediat langa drumuri (tufe, pomi, garduri etc.).

(https://i.imgur.com/aeRYx2u.png)


Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on December 28, 2021, 08:26:19 PM
Șoferul unei freze de zăpadă a murit în Oslo, Norvegia:

Person omkom i ulykke med traktorsnøfreser på Hovseter i Oslo

En person er erklært død etter å ha havnet under en traktor med snøfreser på Hovseter i Oslo, opplyser politiet i Oslo.

Meldingen om ulykken kom like etter klokka 10 tirsdag formiddag. Først opplyste politiet at skadeomfanget var ukjent. Noen få minutter senere ble det opplyst at det dreide seg om en dødsulykke.
– Skadd person på stedet er erklært død av helsepersonell på stedet. Årsaken til ulykken er per nå uavklart, tvitrer politiet.
Da nødetatene kom til stedet, fremsto personen som bevisstløs. Kort tid etter ble vedkommende erklært død. Politiet fikk melding om hendelsen fra en nabo, melder VG.
– Vedkommende har ikke vært vitne til hendelsen. Vi vet lite om hendelsesforløpet per nå. Politiet er på stedet nå og mottar forklaring fra eventuelle vitner, sier operasjonsleder Per-Ivar Iversen i Oslo politidistrikt.
Til NRK opplyser politiet at det ser ut til å være føreren av traktoren som har omkommet. Det har snødd kraftig i området det siste halve døgnet.

Sursa. (https://www.veier24.no/artikler/person-omkom-i-ulykke-med-traktorsnofreser-pa-hovseter-i-oslo/516121)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on January 17, 2022, 04:48:06 PM
O muncă începută de anul trecut: (https://www.motor.es/noticias/que-son-las-carreteras-21-202176413.html) 2+1 alternativ în Spania:
- în martie a fost publicat normativul (cu tot cu indicatoare, modul în care acestea sunt dispuse și moduri de configurare a intersecțiilor): http://normativa.itafec.com/trazado/ES.05.01.013.OC.pdf
- zilele trecute a fost publicat Ordinul Privind Recomandările Pentru Proiectarea Drumurilor 2+1 Și a Benzilor Suplimentare Pentru Depășiri:
https://1library.co/document/zp69k9oq-orden-circular-recomendaciones-diseno-carreteras-carriles-adicionales-adelantamiento.html
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: stangabriel on January 17, 2022, 05:42:14 PM
Si poza din Romania in articol cu drum 2+1, valea Oltului imi pare.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on January 29, 2022, 11:51:56 AM
Accident în lanț cu 20 de mașini și 16 camioane la kilometrul 33 a autostrăzii D5, pe sensul spre Praga, Cehia. (video) (https://www.novinky.cz/iframe/player?allowPolicy=autoplay%3B%20fullscreen&author=Tom%C3%A1%C5%A1%20Hubka&autoContentSwitch=false&autoPlay=false&mutedAutoPlay=true&autoPlaySubtitles=false&mutedAutoPlaySubtitles=true&collocation=&contentId=1351597&contentInfo=true&contentInfoAuthor=true&contentInfoDescription=true&contentInfoDuration=false&contentInfoLink=true&contentInfoPp=false&contentInfoTitle=false&contextId=40384645&countAds=false&cutFrom=0&cutTo=0&description=Hromadnou%20nehodu%20na%20d%C3%A1lnici%20D5%20zachytila%20kamera%20v%20aut%C4%9B&disableSplashScreen=false&duration=42&embed=&height=449&hideFullScreen=false&hideSubtitles=false&itemType=video&linkLabel=&linkTarget=_punk&linkUrl=&pipButton=false&poster=%2F%2Fwww.novinky.cz%2FuL9jDYLqkGbicXToMlqNMNk4JExbHv81b4BMnbJruZ6MrFeJ%2FqdctvspGNxw8m8km1KzizYABKw1pJ%3Ffl%3Dcro%2C0%2C0%2C799%2C449%257Cres%2C1200%2C%2C1%257Cwebp%2C75&pp=false&sensitiveContent=false&serviceName=Novinky.cz&serviceSlug=novinky&showAdvert=true&splVersion=VOD&src=https%3A%2F%2Fv15-a.sdn.cz%2Fv_15%2Fvmd%2F91162%3Ffl%3Dmdk%2C59215a88%7C&title=Hromadnou%20nehodu%20na%20d%C3%A1lnici%20D5%20zachytila%20kamera%20v%20aut%C4%9B&width=799&mute=false&version=0.14.267&dotService=novinky&gemiusPrismIdentifier=nGDrO8virEBauptzdkLRFpZznO5FISQJ.kxuiQGnjxH.O7&zoneIdPreroll=167131&skipOffsetPreroll=0&sectionPrefixPreroll=%2Fnovinky%2Fzpravodajstvi&zoneIdPostroll=167131&skipOffsetPostroll=0&sectionPrefixPostroll=%2Fnovinky%2Fzpravodajstvi&zoneIdOverlay=167151&startOffsetOverlay=10&closeOffsetOverlay=10&sectionPrefixOverlay=%2Fnovinky%2Fzpravodajstvi&zoneIdCm=71733&sectionPrefixCm=%2Fnovinky%2Fzpravodajstvi&regression=false)

Sursa. (https://www.novinky.cz/krimi/clanek/drama-na-d5-auta-do-sebe-v-bile-tme-vrazela-jako-kostky-domina-40384645)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on February 12, 2022, 07:22:15 PM
Comparația standardelor de proiectare a drumurilor 2+1 în lume:
(https://i.imgur.com/w7M2B7Y.jpg)

Tabelul a fost publicat pe 02 septembrie 2018. Sursa. (https://www.hindawi.com/journals/ace/2018/2705716/tab2/)

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on February 18, 2022, 11:44:58 PM
Importanța spațiului median mare:
(https://stop-cham.pl/wp-content/uploads/2022/02/779-768x435.jpg)

Video (de la minutul 4:25):
https://www.youtube.com/watch?v=iuBwsoVxpFw
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on March 28, 2022, 10:49:29 PM
Un accident interesant a avut loc pe autostrada A28 din Olanda, în apropiere de localitatea Rouveen (pe scurt: Lamborghini + piruete :)  :o ) - VIDEO. (https://nos.nl/video/2422821-peperdure-lamborghini-crasht-op-a28-bij-rouveen)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on June 01, 2022, 05:42:05 PM
Pliante oferite de poliție șoferilor din Vilnius, Lituania:
(https://i.imgur.com/wOGtlIK.png)

Sursa + mai multe detalii. (https://www-lrt-lt.translate.goog/naujienos/eismas/7/1708003/vilniuje-vykes-reidas-paskatino-suklusti-trecdalis-tevu-savo-atzalas-automobiliuose-vezioja-neteisingai?_x_tr_sl=lt&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=wapp)

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on June 03, 2022, 11:17:15 PM
Un camion a lovit piciorul unui pod dintr-un nod rutier (D649 + A2) de lângă orașul Valenciennes, Franța

(https://i.imgur.com/lDv6N0g.jpg)

(https://i.imgur.com/QaWLFhl.jpg)

(https://i.imgur.com/1bFVXQp.png)

În urma incendiului este posibil ca pasajul să fi fost compromis, o parte din D649 rămânând închisă traficului.

Locație. (https://www.google.com/maps/@50.3360487,3.5513279,3a,49.5y,293.4h,84.82t/data=!3m7!1e1!3m5!1sICa4ngFEDLLrryg42on_ig!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DICa4ngFEDLLrryg42on_ig%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D79.582%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!5m1!1e1?hl=ro-RO) Se pare că acel parapet de beton a fost inutil.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: adiarc on June 04, 2022, 02:35:25 PM
asta e si pt cei care tot critica renuntarea la piloni...ca e plin de ei prin alta parte
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on June 28, 2022, 10:26:25 PM
Protestele fermierilor din Olanda:
- Autostrada A67:
(https://api.omroepbrabant.nl/img/f/768/432/0.5/0.5/bWVkaWEvcHJvZC80MTA4OTQxLmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz1IUmJTdHdHZjdYJTJGUnVxMHhkajJzMldUamw1a3ZTMGVuWTdQNG1oNEhuTHclM0Q=)

- Autostrada A30:
(https://i.regiogroei.cloud/1104x620/70255a91-ee5b-343f-8469-c20d6a600a49.jpg)

- Autostrada A2:
(https://images0.persgroep.net/rcs/fXFUyPa19Gw3BfrQ_mi8NeZcrk8/diocontent/218265603/_fill/1200/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9)

- Autostrada A28:
(https://i.regiogroei.cloud/1104x620/84f0a65e-fa58-3701-b36a-9bb60d25c2db.jpg)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on July 29, 2022, 12:32:38 AM
Protestele au continuat. Autostrada A1 stă închisă din cauza unei grămezi de azbest:
(https://i.imgur.com/fETcfmb.jpg)

Există reglementări stricte cu privire la modul de manipulare al azbestului. Nu va fi așa de simplu de înlăturat.

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: b1 on August 17, 2022, 12:58:10 AM
Când vorbești la telefon...
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Manodragon on August 17, 2023, 07:43:39 PM
Tot aud despre bizoni in Romania, despre cum te depasesc nebunii pe banda de urgenta.
Aici un exemplu de civilizatie din Germania. Traducere: pompierii din Hessen (aici pe A3 langa Wiesbaden) lauda cum participantii la trafic au facut o perfecta Rettungsgasse.

(https://i.imgur.com/xjApr8d.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: misiekwas on August 17, 2023, 08:54:24 PM
Dealtfel, în Polonia șoferi sunt reamintiți pe drumuri pe autostrăzi și dnuri prin panouri despre cum se face coridorul și lucruri precum organizarea circulației în caz de blocarea benzii sau circulație pe banda 1. Mult mai eficient imho fata de "Viata are prioritate"

(https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/sites/1/nggallery/korytarz-zycia-komunikaty/koryta%E2%94%90.jpg)
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: dumbravaandrei on August 17, 2023, 09:24:16 PM
Ma intreb totusi cand naiba o sa fie aceeasi regula in ue... ori banda de urgenta ori sistemul nemtesc... nu de putine ori am asistat la situatii in care cele doua regul s-au intalnit la acelaei ambuteiaj si a iesit un rahat cat casa de i-a luat politiei 20 de minute sa desfunde si sa faca loc salvatorilor. Cel mai des am intalnit situatiile astea in Ungaria.
Si semnalizata regula asta in mod corespunzator. De exemplu la noi nu am vazut vreun indicator care sa te atentioneze pe autostrada sa lasi banda de urgente libera. Mai circula si altii pe la noi, nu doar localnici.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: Liviu M on August 18, 2023, 09:53:18 AM
Păi banda de urgență e de fapt pentru opriri de urgență. De circulat se circulă pe benzile de circulație. De-aia la nemți e cu Rettungsgasse.
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: RaduC on August 29, 2023, 02:02:50 PM
Bilantul Autoritatii de Drumuri Natioanle din Irlanda (National Roads Authority) pentru deceniul 2000-2010 si cum viziunea de atunci, implementata pas cu pasa sta la baza unei retele rutiere
care prezinta siguranta, utilitate si economie pentru utilizatori.

https://www.tii.ie/tii-library/policies/TII%20General%20Publications/A-Decade-of-Progress.pdf
Title: Re: Siguranta circulatiei rutiere in Europa
Post by: oneLess on April 19, 2024, 09:12:05 AM
piataauto.md (https://piataauto.md/Stiri/2024/04/VIDEO-Elvetienii-au-inventat-o-solutie-geniala-pentru-a-lucra-la-reparatia-autostrazilor-fara-a-bloca-traficul/)

Astra Bridge

(VIDEO) Elveţienii au inventat o soluţie genială pentru a lucra la reparaţia autostrăzilor fără a bloca traficul

QuoteReparaţiile de drumuri şi autostrăzi sunt necesare peste tot în lume, dar de cele mai multe ori acestea pot crea deranjamente traficului, dacă blochează porţiuni întregi de drum sau chiar şi o bandă a acelor drumuri. În unele ţări se încearcă a lucra pe timp de noapte, dar nici asta nu e întotdeauna posibil. Elveţienii, însă, au inventat o soluţie genială pentru a putea lucra la reparaţia autostrăzilor din ţara lor, fără a bloca traficul. Soluţia e aşa-numitul pod Astra şi a început deja să fie folosită acum, în luna aprilie 2024, la reparaţia autostrăzii A1 de lângă Zurich.

Podul Astra reprezintă efectiv un pod segmentat şi modular, transportabil cu camioanele până la locul unde au loc lucrările de reparaţie pe autostradă. Podul e format astfel din 18 segmente, inclusiv segmentele ce formează rampele, şi toate au platforme cu roţi motrice dedesubt, pentru a fi mobile.

Camioanele vin la locul lucrărilor şi descarcă toate aceste segmente care formează podul, iar fiecare segment e apoi ridicat la nivelul corect, şi segmentele sunt unite între ele prin mecanisme sigure, iar părţile carosabile sunt depliate pentru a închide toate spaţiile pe partea exterioară şi a forma un carosabil unitar.

În rezultat, se obţine un pod de 257 metri lungime cu tot cu rampe, care au o declivitate de 1,25%, iar podul are două benzi continue.

Genialitatea acestui pod e că el se ridică la peste 3 metri deasupra autostrăzii, lăsând dedesubtul lui un spaţiu de 3 metri înălţime şi 5 metri lăţime, în care au loc lucrările de reparaţie propriu-zisă a autostrăzii. Deci, în timp ce muncitorii lucrează cu utilajele sub pod, traficul autostrăzii circulă deasupra, pe podul Astra!

Desigur, traficul e restricţionat în viteză, la 60 km/h, dar nicio bandă nu e blocată şi nu se formează congestii, decât cele date de reducerea vitezei în zona lucrărilor. Mai mult ca atât, muncitorii muncesc sub pod în condiţii de umbră, cea ce le îmbunătăţeşte mediul de lucru.

După ce a fost reparat un segment de circa 200 metri de autostradă, cuprins între rampe, noaptea podul asamblat poate înainta pe propriile roţi spre următorul segment, cu o viteză de 0,5 km/h. Deci, în circa 20-30 minute va ajunge la poziţia următorului segment şi va fi gata pentru următoarea etapă de lucrări, din nou fără a bloca traficul.

Podul a fost testat pentru prima dată în 2022, dar au atunci au fost observate probleme cu camioanele care intrau pe rampa podului. Podul avea o lungime de 238 metri atunci, cu rampe la 6,1% declivitate, iar când camioanele intrau cu 60 km/h pe el, încărcăturile acestora săreau în remorcile lor, uneori afectând integritatea obiectelor transportate.

Şoferii de camioane s-au plâns, iar timp de doi ani podul a post perfecţionat şi au fost alungite rampele cu câte 10 metri în fiecare parte, astfel încât acum podul ar 257 metri şi rampe mult mai fine. Şi de această dată el fost testat pe poligoanele agenţiei federale elveţiene pentru siguranţă rutieră, astfel încât acum a ajuns a fi folosit pe autostrada A1 în varianta lui definitivată.

Costul proiectării şi construcţiei podului Astra e de 26 milioane de franci elveţieni, deci cam tot atâţia euro. Folosirea lui acum la autostrada A1, din aprilie până în august, cât vor dura lucrările la un segment mai mare de autostradă, va fi facturată cu 10,3 milioane de franci.

Aparent, poate părea că e un preţ foarte mare, dar există două beneficii majore pentru acest preţ — activitatea economică din regiune nu e perturbată esenţial prin evitarea blocării uneia din cele mai circulate autostrăzi din Elveţia, deci sunt evitate pierderile economice, iar celălalt beneficiu e că lucrările de reparaţie la autostradă nu se mai desfăşoară noaptea, doar ziua, iar astfel muncitorilor nu mai trebuie să li se plătească adaos la retribuţiile lor din cauza muncii nocturne, iar astfel scade cost lucrărilor de reparaţie a autostrăzii.

Vezi mai jos şi un video cu ilustraţia grafică a modului în care a instalat podul Astra în Elveţia.  :p

E lung rău articolul cu video simulare și multe poze care merită văzute!