Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

I-am raspuns deja lui pasadia, nu insist cu ideea ca Predeal-Brasov sa fie primul, e chestiune absolut secundara.

In esenta eu am enuntat deja foarte detaliat si argumentat cum vad rezolvarea pe Valea Prahovei, aici: http://www.contributors.ro/?p=24413
Ideea de acolo este sa dezvoltam prioritar partea feroviara, iar pe rutier sa facem intai o centura Busteni la nivel de DN.

Aici pe acest thread nu este locul potrivit sa dezvolt toata ideea cu Valea Prahovei. Din acea strategie rezulta faptul ca e mai bine sa se faca intai zona de serpentine Predeal / Paraul Rece. Aici pe threadul general de proiecte de autostrazi vroiam doar sa subliniez ca si A3 Ploiesti - Brasov ar trebui luat in calcul.

----------------------

Scuze cu privire la reactie. Vroiam sa spun ca-ti respect parerea, chiar daca nu este aceeasi cu a mea. Am formulat defectuos, sorry.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

#5356
Quote from: vancouver on August 21, 2018, 12:13:34 AM
@carutasul: Consider A7 ca fiind pe teava. Nu e nevoie sa gasim solutii in plus. Pe viitorul A8 nu stiu sa avem ambuteiaje, poate doar Tg. Frumos - Iasi ar merita o prioritizare, dar singur acest tronson va fi cam ca A3 Bucuresti-Ploiesti acum, cand lumea prefera tot DN1. Tot DN28a o sa ramana aglomerat, acea parte din A8 ar fi un ocol.

Este nod chiar la Letcani, nu ar fi ca la A3, la aceeasi iesire din Iasi ai avea 2 solutii: ori DN ori A.
Din punctul acesta de vedere e foarte ok, pentru ca ar deveni o alternativa reala la DN pt oricine merge cel putin pana la Tg Frumos.

A este absolut necesara si urgenta pe Iasi->TgFrumos->DN2.
Momentan sectiunea e denumita "Drumul Mortii".

Ar separa clar traficul local de cel de medie/lunga distanta.
Dar e nevoie de sectorul pana la DN2 pentru a avea impact.

Din pacate tratarea acestui segment impreuna cu restul de A8 face cam improbabila executia in urmatorii 10 ani.

Poate are cineva curaj sa le "sparga", A8 sa ramana pana la nodul cu A7, apoi spre est sa avem A81 sa zicem spre Iasi si A71 spre Suceava la nord de nod.

carutasul

Păi nu înțeleg de ce încurcă tratarea la grămadă cu A8. Orice drum începe cu primul pas, respectiv cu primul tronson, nu?
Chiar dacă la un moment dat se hotărăște să nu se mai facă A8 în totalitate, nu e nici o problemă că există acest tronson. De fapt probabil ar fi cel mai bun început, dinspre Turda se vine oricum cu A3 spre tg Mureș, dacă se vine și dinspre Iași spre tg Neamț probabil că se pot face niște modernizări, reparații, lărgiri etc  să se poată circula mult mai bine chiar în lipsa segmentului montan.

nirolf



Quote from: pasadia on August 20, 2018, 11:50:26 PM
Quote[...]dar invers, realizarea tronsonului Sinaia-Busteni-Predeal Sud, care apoi sa dea in serpentinele de la Timisu, mi se pare mai absurda. Asa macar se rezolva in prima faza problema tranzitului din timpul saptamanii, se usureaza mult legatura judetului BV cu sudul.[...]

Problema tranzitului in timpul saptamanii s-a rezolvat cand au scos traficul greu de pe DN1 si l-au mutat pe DN1A. Ma rog, "rezolvat" e un mod de a spune, dar cat timp lipsesc tirurile de pe acesti 100 km (Brasov - Ploiesti, caci sa fim seriosi, pana si pe Campina - Ploiesti sunt foarte putine tiruri), traficul de tranzit merge in viteza permisa de punctele cele mai congestionate. Si acestea sunt intersectiile din Busteni (eu nu dau vina pe trecerile de pietoni ci mai degraba pe virajele la stanga, permise pentru iesirea sau intrarea din DN1) si din Comarnic (plus cele 2 din capetele centurii Sinaia si intersectia cu DN71).

Mai sunt și parcările în spic din Bușteni, coloana se oprește de fiecare dată când cineva face manevre pentru a ieși din parcare. Ar trebui desființate, o parte sunt foarte aproape de Penne, se poate folosi parcarea de acolo.

pasadia

Corect, de acord si cu asta. Dar din pacate Busteni-ul e stat in stat, primarul a stiut sa-si creeze o retea intreaga de "prieteni" si "cunostinte".

@vancouver - continui sa nu-ti dau dreptate. Faci o centura la nivel de DN, 1+1, la Busteni daca ti-ai propus sa amani cobstructia A3 inca 2-3 decenii. Dar daca vrei totusi A3 in zona, atunci stabilesti traseul si faci macar un fir (practic un tunel si caile de legatura). Si vei avea 1+1 de la centura Sinaia pana intre Busteni si Azuga fara toate obstacolele mentionate mai sus. Iar restul de A3 il faci ulterior, dar macar ai rezolvat congestia.

Si la fel, interventii punctuale in loc de ditamai proiectul poti face in multe locuri:
- tunel Oituz si centura Onesti pe A13
- tunel Meses si centura Zalau pe A3
- prelungire A11 pana la DN79 in zona Zimandu pentru a elibera centura Arad
- mentionata mai sus de bucata A8 intre DN2 si Iasi (eventual Ungheni daca se face si pod peste Prut).

vancouver

Quote from: pasadia on August 21, 2018, 10:07:18 AM
@vancouver - (...) Dar daca vrei totusi A3 in zona, atunci stabilesti traseul si faci macar un fir (practic un tunel si caile de legatura). Si vei avea 1+1 de la centura Sinaia pana intre Busteni si Azuga fara toate obstacolele mentionate mai sus. Iar restul de A3 il faci ulterior, dar macar ai rezolvat congestia.

Am inteles asta. Accept ca este cea mai buna varianta, mai ales in situatia in care A3 este singurul lucru care se face pe Valea Prahovei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Quote from: Ionut on August 21, 2018, 10:19:05 PM
Vai de curu nostru. Deci o sa dureze un an de zile povestea la CCR?

Eu pana acum nu imi aduc aminte de 1 proiect lansat in actuala guvernare care sa ... nu stiu ce sa.

Tot ce a fost lansat a reusit:
1. Sa fie anulat! - ca sa mearga treaba bine.
2. In cel mai rau caz (pentru saracii functionari din CNAIR, care acum chiar trebuie sa miste 3 taste acum - aka sa mimezi din greu munca) s-au amanat de 100 de ori sau sunt in procese!

BIG realization for za "partener serios"!

TibiV

Quote from: voicul on August 21, 2018, 10:26:11 PM
BIG realization for za "partener serios"!

Mai multa atentie la sintaxa si la ortografie te rog...
Corect se scrie "for ză siriăs partnăr"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

luc



Quote from: Ionut on August 22, 2018, 12:46:46 PM

Combinatia fatala este: PROSTIA, ticalosenia, dorinta de razbunare, hotia si slugarnicia politica neconditionata a CNAIR PLUS constructori rupti in fund si/sau lenesi si/sau veniti la furat in Romania PLUS birocratie excesiva (chiar aberanta) PLUS factori politici total incompetenti, prosti gramada, slugi ieftine, lenesi, incapabili sa inteleaga problemele reale.

Acesta este răspunsul la întrebarea "De ce nu avem autostrăzi în România?"
@Ionuț poți să îl pui ca motto al acestui forum, ai sintetizat perfect acești 30 de ani de neputință!!

dr4qul4

tocmai ce m-am intors din vacanta. Am facut 4800 km pe traseul Bucuresti-Budapesta-Ljubliana-Firenze-Napoli-Rimini-Venetia-Zagreb-Belgrad. O sa scriu detaliat pe alte topicuri, insa vreau sa punctez cateva lucruri:
- Noi nu avem trafic de A cu 2 benzi+ banda de urgenta.
- DX-uri cu 2 benzi, virajate, denivelate si inguste cat si o singura cale de autostrada (cealalta fiind in reparatie) duc trafic mult mai mare decat ce avem noi.
- In Ungaria, Slovenia si Croatia am mers pe autostrazi cu o singura banda. Probabil le vor dubla (la unele se lucra).
- Pe A8 croat toate viaductele si tunelele sunt facute 1+1 fara banda de urgenta. Dar nefiind serpentine, localitati si intersectii la nivel, am mers fara stres. Si am si platit taxa pt 1+1. La noi s-ar face o noua revolutie pentru asa ceva
- Am platit de m-a uscat taxe. De la Zagreb la granita cu serbia 19,2 euro. Pana acolo sau de italia, nu mai zic
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

QuoteNoi nu avem trafic de A cu 2 benzi+ banda de urgenta.

Foarte corect. Spun asta de mult timp. Si oarecum in gol, caci in afara de cristi cam nimeni altcineva de pe aici nu a spus acelasi lucru. Ba chiar inca astept ca alecu sa explice unde a numarat acel MZA care ar fi demn de o autostrada.
Probabil trebuie 2 benzi + una de urgenta pe A0 si in preajma localitatilor mari. Dar si acolo e discutabil, caci asa cum A3-ul intre Turda si Gilau nu se umple, asa cum A1 nu se umple in jurul Arad-ului, tot asa nu se va umple A8 prin dealurile de la nord de Iasi.

QuoteDX-uri cu 2 benzi, virajate, denivelate si inguste cat si o singura cale de autostrada (cealalta fiind in reparatie) duc trafic mult mai mare decat ce avem noi.

Si exista o explicatie simpla pentru lipsa de trafic de la noi - nivelul traficului de tranzit. In multe tari aflate la vest, exista trafic de tranzit atras dinspre est spre vest (si in unele trafic nord-sud). La noi acest trafic e practic inexistent din 2 cauze:
- nivelul economic redus, atat in Rep. Moldova si Ucraina, cat si in Bulgaria
- declinul demografic

QuoteIn Ungaria, Slovenia si Croatia am mers pe autostrazi cu o singura banda. Probabil le vor dubla (la unele se lucra).

M70-ul il dubleaza, dar nu pot zice ca e un mare avantaj (maresti viteza pentru autovehicule de la 90 la 130, dar cam atat. Iar in Slovenia, pe A5-ul lor, confirm multele zone in care nu exista banda de urgenta.

QuoteAm platit de m-a uscat taxe. De la Zagreb la granita cu serbia 19,2 euro. Pana acolo sau de italia, nu mai zic

Parca as prefera sa nu le dau idei in sensul asta. Da, si mie mi s-a parut ridicol nivelul de taxare propus pentru CoBra la ultimul PPP, dar totusi - as prefera sa consruim corect, nu dedicat.

Europiu

Quote from: pasadia on August 23, 2018, 02:07:40 PM
QuoteNoi nu avem trafic de A cu 2 benzi+ banda de urgenta.

Foarte corect. Spun asta de mult timp. Si oarecum in gol, caci in afara de cristi cam nimeni altcineva de pe aici nu a spus acelasi lucru.

Sustin. Dar nu am indraznit sa ma exprim pentru ca exista riscul de a fi subiectiv, raportandu-ma aproape exclusiv la autostrazile din Europa de vest...

Cand am vazut recenta filmare a lui Ionut de pe A10, sambata si am comparat-o cu drumul Essen-Muenchen pe care l-am facut eu duminica (fara TIR-uri!), oh, well...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Prin munti/dealuri inalte ar trebui sa facem doar half profile. Inclusiv pt Pisi si CoBra. Nodurile le faci din prima full, ca sa eviti aglomeratia.  Iar pt A8 (sau orice alta autostrada montana) ajunge si half profile fara banda de urgenta. Adica 1+1. Nu moare nimeni daca nu depaseste camionul care merge cu 90 (la urcare aparea si la ei 2+1). Ba mai mult...nu te flashuieste nimeni sa te dai de pe banda 2, daca ai o alta masina in fata. Se circula linistit in coloana, cu 80-90 sau cat de tare se poate in siguranta de catre majoritatea participantilor la trafic.
A trebuit sa ajung inapoi in Romania ca sa-mi dea tirul flashuri pe DN6, in localitate si pe linie continua...Si mergeam cu 75-80..noaptea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovideatza

Ce sens ar avea sa construiesti 1+1 pe zona de munte???
Avem si acum, doar ca trece si prin localitati.
In afara de a omite localitatile din localitate + traseu mai drept, nu ar ajuta, tot depasiri in conditii de risc s-ar efectua. "urcare" in zona de munte e continua...

Half-profile pe trecerile montane. Hai sa nu tot "taiem"...

nirolf