Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stef01lm

Am vazut ca pe 13.05 a fost terment la CAB privind licitatie pe segmentul Apata-Cata.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000877337&id_inst=2

Solutia pe scurt: Ia act de renunţarea recurentei-pârâte CN CFR SA la judecarea recursului propriu. Admite excepţia caracterului neavenit al recursului formulat de recurenta-intervenientă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S.. Respinge recursul formulat de recurenta-intervenientă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S. ca neavenit. Cu recurs în 15 zile de la comunicare în privinţa soluţiei date declaraţiei de renunţare la recurs. Definitivă în privinţa soluţiei date recursului formulat de recurenta-intervenientă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei.

E un pas spre finalizarea contestatiilor?

Xenos

Practic da, s-a terminat. Recursul acela pe renunţare ar fi doar dacă partea care a renunţat ar susţine că nu a renunţat de fapt, o ipoteză mai mult teoretică.
Asta înseamnă că rămâne definitivă hotărârea tribunalului. Mai ştie cineva ce dispusese tribunalul?

florin74

Dupa comunicarea Dec.375/21.06.2019 motivate, in data de 23.10.2019 CFR a fost citata de Curtea de Apel Bucuresti cu privire la noua contestatie in anulare formulata de Asocierea FCC impotriva deciziei nr 375/ 21.06.2019- dosar 5775/2/2019 Termen de judecata amanat: 29.11.2019.
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000377546&id_inst=2
Renunta FCC

În data 28.10.2019- ASOCIEREA ALSIM a depus la CAB contestaţie atribuire Dec.375/21.06.2019 - dosar 6070/2/2019 - Termen de judecata 29.11.2019.
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000377952&id_inst=2
Respinsa

In perioada de evaluare a ofertelor Asocierea ALSIM a depus contestație, respectiv în data de 28.10.2019 ca urmare a comunicării transmise la finalizarea etapei de verificare a propunerilor financiare. Urmare a punerii in aplicare a Deciziei CAB nr.375/21.06.2019 și Hotararii TB nr 5242 din 24.07.2019 a fost aprobat Raportul procedurii nr.11/1/911/30.10.2019 și au fost transmise comunicările. In data de 11.11.2019 ofertantul asocierea ALSIM au depus o noua contestatie la CNSC si au cerut si suspendrea solutionarii contestatiilor - CNSC a emis incheierea 1739/C9/2253/ din 08.11.2019 prin care a decis suspendarea solutionarii contestatiilor CFR atacă la Curtea de Apel Hotărârea 5242/2019 emisă de Tribunalul Bucuresti - dosar 16042/3/2019. - hotararea din mesajul de mai sus.
Ce spunea Hotararea 5242/2019?
Solutia pe scurt: Respinge excepţia autorităţii de lucru judecat, ca neîntemeiată . Admite excepţia tardivităţii capetelor de cerere subsidiare. Admite în parte acţiunea. Anulează adresa nr. 11/1/425/13.05.2019, precum şi actele subsecvente respingerii ofertei reclamantei. Obligă pârâta la reevaluarea propunerii financiare a reclamantei. Respinge cererea în rest.
Respinge subsidiarul acţiunii, ca tardiv formulat. Cu drept de recurs in termen de 10 de zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Bucureşti - Secţia a II a Contencios Administrativ şi Fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei ia dispoziţia părţilor de către grefa instanţei astăzi, 24.07.2019.
Document: Hotarâre  5242/2019  24.07.2019

Aici reclamant a fost FCC-ASTALDI

Alsim pare ca  a iesit definitiv din cursa. Ce spune decizia CAB 375/21.06.2019? Admite plângerea. Anulează raportul procedurii de atribuire şi actele pe care se fundamentează acesta, precum şi actele subsecvente acestuia. Dispune reevaluarea ofertelor. Definitivă. Hotarâre 375/2019 . In acest raport al procedurii ALSIM a fost castigator.

Cred ca si FCC nu se mai zbate.

Se indreapta spre Aktor-Alstom-Arcada...
Adica o sa ramana asa, ca in ultimul raport al procedurii ei sunt castigatori...


Phenol

Interesant, adica este posibil ca tot proiectul Brasov - Sighisoara sa ajunga la Alstom-Aktor-Arcada.

alinuttt

Ar fi destul de trist să se semneze. CFR SA trebuie să vină cu explicatii privind finanțarea acestui tronson. Ce strategie au după CEF? Altfel va fi o treabă foarte urâtă pe Sighișoara Brașov după 2023. Timpul câștigat pe Sighișoara-Cata, Brașov-Apata se pierde pe Cata-Apata unde există riscul să rămânem cu linia spartă din 2022 când se pierde finanțarea pentru acest tronson.

vancouver

Trebuie sa se semneze. Alt varianta legala nu exista. In cazul in care statul nu semneaza, castigatorul il va da in judecata si va castiga, obligand statul sa semneze. Doar ca abia peste 2-3 ani de procese, cand finantarea chiar ca va fi papa.

---------------------

Cat despre finantare, da, WOW, statul roman TREBUIE sa dea bani pentru o cale ferata. INCREDIBIL, NU? Pana acum eram obisnuiti sa nu construiasca extraterestrii caile ferate si acum --- nu pot sa cred --- trebuie sa dam singuri bani.

Cum, nu cresc banii in copac in Germania si Franta si aia ne pot da la infinit? Da, trebuie sa mai si muncim si sa platim impozite si din impozitele astea sa se faca si altceva decat sa dam pensii ????

SERIOS?

OF, si eu care credeam ca pica para malaiata in gura lui natafleata chiar merge pe bune....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Xenos

Eu cred ca din programele keynesiene care vor urma pt relansarea economiilor UE putem lua ceva si pt acest proiect, dar daca suntem inteligenti si pt altele prioritare, de care vorbea frunzaverde..., precum:
- RK Predeal-Brasov;
- RK cu upgrade de viteza Bucuresti - Craiova - Filiasi  - Strehaia;
- RK-uri diverse pe magistrale, cateva sute de km, adaug eu;
- Balota;
- RK cu upgrade de viteza M 600.

Creier sa fie, bani sunt...

Pdap daca in cazul optimist se vor face si celebrele tuneluri Ormenis si Homorod, as vrea sa vedem si noi un Railjet care sa zburde pe Curtici - Brasov in vreo 5 ore maxim si in inca 2 h 20 la Bucuresti...

RobertH


AndreiB

@Xenos

Bucuresti-Brasov deja e 2h20. Macar 2h10 sa tintim, daca nu 2h.

pasadia

Quote from: alinuttt on May 15, 2020, 01:27:46 PM
Timpul câștigat pe Sighișoara-Cata, Brașov-Apata se pierde pe Cata-Apata unde există riscul să rămânem cu linia spartă din 2022 când se pierde finanțarea pentru acest tronson.

Tehnic vorbind bucata Apata - Cata contine aproape exclusiv traseu nou. Din traseul vechi sunt portiunile de la Racos si ceva in apropiere de Cata.  Deci santierul pe lotul asta, oricat de lent va merge, nu va afecta semnificativ viteza Brasov - Sighisoara dupa reabilitarea celorlalte loturi. 

NGC

Informatiile detaliate prezentate de florin74 mai sus sunt luate din acest document de la CFR si completate cu deciziile instantelor. :cheers:

Poate ar trebui sa cer drepturi de autor de la CFR pentru ideea de marcare cu rosu a diferentelor la fiecare actualizare a documentului. :lol:
Mai important insa ar fi sa preia si CNAIR modelul de la CFR si sa actualizeze serios fituica aia numita "stadiul proiectelor". ;)

cristi5

Quote from: RobertH on May 15, 2020, 05:20:43 PM
Care e situatia(AM,AC) pe Apata-Cata ?
La tot ce liciteaza CFR exista PT si AM (am pus eu un link prin 2015, cred ca dupa el am desenat trasee OSM :) ).

AC se emite de obicei foarte curand dupa semnare, intai pe traseu existent, apoi (dupa exproprieri probabil) pe traseu nou.

Tunelurile sunt cut&cover parca (partial cel putin)? Cum se face cu terenul la cut&cover? Se inchiriaza sau se expropriaza?

@NGC deci se poate semna? Merci!

@vancouver si eu sper sa semneze si sa clarifice finantarea. Trenul e un mijloc de transport de mare viitor, vor fi bani intr-un fel sau altul.

florin74

Impresia mea e ca suntem in urmatorul punct

Aktor-Arcad-Alstom loc 1
FCC-Astaldi loc 2
Alsim descalificati, dupa ce initial erau castigatori. Au cam pierdut orice sansa sa revina in carti

FCC-Astaldi cred ca pierdut orice sansa sa descalifice oferta Aktor-Arcada-Alstom
Deci cam este game over...

Din ce mi-am dat eu seama pana acum. Decizia cheie care a intors totul a fost 375/21.06.2019 a CAB.
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000373803&id_inst=2

alinuttt

Quote from: cristi5 on May 15, 2020, 08:51:32 PM

Tunelurile sunt cut&cover parca (partial cel putin)? Cum se face cu terenul la cut&cover?

Nu e TBM? Sunt totusi tuneluri de câte 5 km

pasadia

Nu sunt cut&cover, ce naiba! Or fi mici, dar sunt totuși munți Persanii și cred că în unele locuri tunelul va fi la -300m sau mai mult sub cota naturala a terenului.