Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

naivu

#765
Asta zic si eu, sa se dea sume serioase la licitatiile de proiectare (parca se recomanda 3-4% din valoarea proiectului). Cu banii pt executia a doua loturi de A/DX s-ar putea plati SF+PT pe bune pt 50 loturi.
Pt comparatie, am numarat 9 loturi in executie (si probabil in plata), pt la anul am numarat 18 loturi care vor fi probabil in plata si, daca ar intra in executie toate loturile ramase de pe proiectele prioritare (A0, A1, A3, A7, A8, DX12), s-ar ajunge la vreo 40 loturi in plata. Inca vreo 10-20 SF+PT-uri in plata abia s-ar simti!

ghrt

Şi dacă s-ar da aceşti bani, la ce folos? Ştie şi poate CNAIR să impună un standard de calitate al proiectului?

Costurile sunt mai mici dacă stai în birou şi consulţi Google Maps, profitul mai mare. Am văzut cu ochii mei proiect Fidic Roşu făcut din birou, proiectantul a aşteptat expirarea contractului iniţial şi a refuzat prelungirea. Forajele iniţiale pt proiectare erau mai scurte decât adâncimea la care urma să se excaveze.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

#767
Am vazut ca o parte din finantarea catorva SF+PT este din bani europeni; ar fi suficient ca tot ce se face sa fie verificat SI de un organism european (JASPERS cred ca se ocupa) si sa nu se plateasca nimic fara avizul european (si cine lucreaza in bataie de joc da si avansul inapoi)! Am impresia ca, pe A8 cel putin, pregatirea proiectului va fi monitorizata f detaliat de institutiile europene; de ce nu si restul?

minisoferul

Se mai stie ceva de aceasta cerere de finantare ? A inceput proiectul Sf-ului ?

tom_sawyer

Au depus o alta aplicatie de finantare (a se vedea si prima postare a acestui topic):

Elaborare SF, PAC si Proiect Tehnic de Executie, inclusiv prestare servicii asistenta tehnica, pentru proiectul Drum de mare viteza Bucuresti - Alexandria – Rosiori - Caracal - Craiova (Valahia Expres), sector Bucuresti – Alexandria

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 31.07.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul  ,,Elaborare SF, PAC si Proiect Tehnic de Executie, inclusiv prestare servicii asistenta tehnica, pentru proiectul Drum de mare viteza Bucuresti - Alexandria – Rosiori - Caracal - Craiova (Valahia Expres), sector Bucuresti – Alexandria" in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, Obiectiv Specific 1.1. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII  RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T centrala.

Obiectivul general al proiectului ca parte din TEN-T CORE, este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Studiul de Fezabilitate elaborat, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde,legi etc.);

2. Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC);

3. Proiect Tehnic de Executie;

4. Pregatirea documentatiei de atribuire a contractului/lor de executie, lucrari privind asistenta tehnica acordata Beneficiarului/Autoritatii Contractante in perioada derularii procedurii/lor de licitatii pentru executie lucrari

5. Intocmirea documentatiei suport si asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru depunerea si aprobarea aplicatiei de finantare.


Valoarea totală a  proiectului este de 17.793.947,40 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-12.770.455,35 lei,15% contributia proprie-2.253.609,77 lei, restul de 2.719.909,28 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 27 luni

Cod proiect 140231.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeana din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

CNAIR

carutasul

păi și dacă tot s-au apucat nu au depus și o cerere de finanțare pentru upgrade la DX a porțiunii Caracal-Mihăești?  Ca să nu mai refacă licitația degeaba?

ciprebbe

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să realizeze din fonduri europene studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru tronsonul București - Alexandria din drumul de mare viteză Valahia Expres, cunoscut și ca Autostrada Sudului  (A6).

https://www.economica.net/autostrada-sudului-bucuresti-alexandria-valahia-expres-studiu-de-fezabilitate-fonduri-europene_188225.html

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

Mda, de sectiunea Lugoj - Calafat nu spune nimic...  :(
You're in Steelers Country


naivu

E un semn bun, dar de utilitate redusa; celelalte doua A pt care s-a dat lege sunt A8 si CoBra! Mai util (dar mai putin spectaculos) ar fi fost lansarea licitatiei pt elaborarea/completarea unui SF+PT profesionist!

Dominik

Fiecare A sau DX are utilitatea lor/lui.
You're in Steelers Country

vladioan_bv

pt aceasta autostrada nu se pot face pasi inainte?

naivu

^Ma tem ca momentan s-au atins si depasit multe capacitati. Poate sa inceapa o licitatie elaborare SF+PT peste 3-4 ani, pe masura ce alte proiecte se vor termina sau vor intra cu executia in linie dreapta. La limita, o alianta a judetelor de pe traseu ar putea gasi/asigura finantare pt elaborarea SF+PT ceva mai devreme (dar sa-i vad unde mai gasesc firma de proiectare serioasa).

AlexxC

#778
M-am prapadit de ras cand am citit alianta judetelor :))
Sa iti zic despre ce judete ar fi vorba : Teleorman,Olt,Dolj si Mehedinti...nu Bihor, nu Sibiu!
Exceptand poate Doljul care se misca binisor pe reabilitarea judetenelor,pe celelalte nu le vad capabile sa aiba o astfel de initiativa sau sa fie capabile de un asemenea proiect.
A6 pe zona de sud are sens doar pana la Alexandria,maxim Rosiori, restul pana la Craiova intra cumva in concurenta cu DX CraPi, valorile de trafic pe sectorul Rosiori-Caracal nu sunt deloc grozave.
Apoi ar mai fi sectorul Lugoj-Drobeta pe care se suprapun doua fluxuri de trafic: spre Craiova si podul de la Calafat. Despre acest sector s-a mai discutat ca ar trebui pornit macar Lugoj-Caransebes

Ultima stire concreta despre A6 este asta:
"CNAIR, în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 31 iulie 2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul ,,Elaborare SF, PAC si Proiect Tehnic de Executie, inclusiv prestare servicii asistenta tehnica, pentru proiectul Drum de mare viteza Bucuresti - Alexandria – Rosiori - Caracal - Craiova (Valahia Expres),sector Bucuresti – Alexandria"
https://www.economica.net/autostrada-sudului-bucuresti-alexandria-valahia-expres-studiu-de-fezabilitate-fonduri-europene_188225.html

Si uite ce zicea Horatiu cu vreo 2 ani in urma:
"Legat de Autostrada Sudului, să vă zic câteva chestiuni din analiza mea pe studiul de fundamentare pus în consultare publică de CNSP și din discuția de azi cu Ghizdeanu în Parlament:
Din studiul de fundamentare înțeleg că vorbim doar de București-Alexandria-Craiova-DTS (doar aici au reușit în extremis să scoată un RIR peste limita 5, spre Lugoj e sub zero). Există un SPF de prin 2002 pe baza căruia s-a construit studiul de fundamentare. S-au făcut mici corectări de traseu, fără a modifica valoarea lucrării (2,5 miliarde euro fără TVA). Prognozele de trafic sunt modeste (4-5-6 mii de vehicule în 2030, abia prin 2050 trece de 10.000). "

ioio_viola

daca asa sta treaba cu A6 intre Lugoj si Orsova macar sa largeasca E70 pe unele portiuni la 3/4 benzi si crearea de centuri ocolitoare cel putin a satelor unde drumul e foarte inghesuit (gen Cornea)