Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ALEXCFR

Trenul IC București Brașov Teiuș Cluj-Napoca va fi cum a fost trasat în perioada 1.02-16.06.2022 12346/12347 .
Interregional vor fi trenuri RE și R pe aceste rute.
IC 531 București 13 :00-Cluj Napoca 21:15
IC 532 Cluj-Napoca 08:15-Bucuresti 15:45

Xenos

Ma gandeam la Interregional ce rame folosesc...cat despre IC Buc - Cluj 8 ore si mai mult, este o gluma proasta.

ALEXCFR

Interregional Calatori vor folosi duaweg pe aceste rute.

frunzaverde

Sat fara caini... Ordin de ministru care elimina regulile de viteza pentru ranguri, inlocuindu-le cu "de principiu", targuiala balcanica. Cum poate sa permita CFR SA consumarea unei trase pe o ruta pe care deja e bataie pe locuri ca Bucuresti - Brasov cu automotoare de scurt parcurs, de mica capacitate, Diesel sub catenara?

Cat de IC - trenurile IC n-au nici un sens pe reteaua feroviara romana. Preturile la IR sunt deja foarte mari fata de calitatea serviciului oferit, pe distante medii-lungi foarte necompetitiv fata de avion sau masina personala. Un tren la un rang superior, chiar si cu o ora mai putin pentru Cluj sau Iasi va fi, in continuare, deloc competitiv, mai ales ca tarifele vor fi uriase.

Deja, in momentul asta, tarifele MT/CFR IR sunt semnificativ peste cele practicate in HU si CZ, unde vitezele sunt mult mai bune, confortul mult peste CFR... 250 km in HU, cu un tren cu opriri putine (S,IC,EC...) costa intre 29 si 68 de lei, in CZ intre 55 si 65 lei, dar 65 lei e HSR, cu Pendolino... Iar concurentii merg toti la rang R, ca nu-s prosti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ALEXCFR

Ce noutăți despre noul mers al trenurilor 2022-2023 aveți?

contador

Quote from: frunzaverde on July 21, 2022, 03:58:16 AMDeja, in momentul asta, tarifele MT/CFR IR sunt semnificativ peste cele practicate in HU si CZ, unde vitezele sunt mult mai bune, confortul mult peste CFR...

Cred ca poti adauga si Polonia la lista aia. Preturi iulie 2022, fara reduceri/promotii:
Gdansk --> Varsovia (327 km, 3:25 ore) = 75 Lei
Varsovia --> Cracovia (293 km, 3:05 ore) = 72 Lei

Pret CFR:
Iasi --> Bucuresti (406 km, 6:04 -- 6:23 ore) = 104 Lei, vagoane murdare, becuri arse, usi care nu se mai inchid, AC lipsa, WC-uri imputite chiar de la inceputul cursei, plus intarziere de 30-60 minute.



AndreiB

Asta inseamna cam asa:

Gdansk - Varsovia = 0.23lei/km
Varsovia - Cracovia = 0.25lei/km
Bucuresti - Iasi = 0.26lei/km

Nu e chiar asa incomparabil. Problema majora la tarifare e imho sistemul de tarifare pe "rang" care duce la decizii ilogice de operare - e.g. trenuri Regio cu parcurs foarte lung vs conexiuni.

Problema majora e ca sistemul feroviar are niste costuri fixe imense. Cu cat ai mai mult volum, cu atat poti creste incasarile si tine preturile mici.

Hai sa luam Bucuresti - Iasi @ 6h. Asta inseamna ca o garnitura de tren face probabil maxim 2-3 curse pe zi. Un vagon plin de 80 locuri = 109 lei per loc. Incasari zilnice posibile per vagon = 17-26k lei.

Aceeiasi garnitura pe B-Ct @ 2h poate sa faca c8 curse pe zi. Incasari zilnice posibile 40k lei.

Calculul e evident demonstrativ, dar CFR are prea multe curse gen B-Iasi si prea putine gen B-Constanta.

Daca vrem sa crestem viabilitatea financiara a sistemului trebuie sa crestem viteza comerciala. Asta inseamna RK, RK, RK.