Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roata

#810
Multumim pentru foto & video !
Indicatorul de drum expres pare ca lipseste la intrearea pe acest tronson.
De asemenea din poze dar si din filmarea de mai sus (minutul 7:46), ce reprezinta acel semn de "sfarsit autostrada" pe fundal albastru?
Presupunand ca acesta este indicatorul romanesc de drum expres, el oricum nu este prezent la intrarea pe tronson, ci apare doar aici.

nedcatalin

Eu mor cate putin la fiecare tronson deschis. La A0/DN4 mi s-a sters mesajul dar ideea principala ramane: efectiv la fiecare nou tronson deschis sunt probleme cu aceste indicatoare. Iar cu DEx16, o dam deja in penibil / haotic / Bangladesh. Doar o tara de lumea a treia foloseste indicatoare improvizate cu font diferit care nu se gasesc in normativ.

De altfel, aici e putin si paradoxul: pe de o parte ni se flutura in fata normative / legi / acte prin care aceste indicatoare sunt creionate in cel mai mizer stil cu putinta, pe de alta apare acest semn de autostrada pe fundal albastru, de nicaieri, fara niciun supoort legal. Nu zic, mi se pare mai inspirat decat "masinuta" si ar putea constitui o modificare bine-venita pentru viitor. Dar ea, la acest moment, e doar o inventie, o joaca.

In mod absolut normal un drum expres trebuie semnalizat la inceput / sfarsit, pentru ca, spre deosebire de un DN, este un drum cu acces controlat. Si trebuie sa stii cand intri si cand iesi de pe el. Adica atunci cand se termina controlul.

Este absolut strigator la cer ca toate indicatoarele (ba, da toate toate) de pe acest nou drum sa fie gresite.

Cireasa de pe tort evident ramane Satu Mare pe un indicator de drum comunal (tampitii de la drumuri vor zice ca pentru ca DC se termina in DN care merge la Satu Mare...). La modul ca chiar cand am crezut ca le-am vazut pe toate.

Eu de exemplu, legat de postarea de mai devreme, as fi pus la iesirea de pe A3, 2 indicatoare:
- unul cu destinatiile via DN
Deva + indicator DN76
Arad + indicator DN79 (pe care veneam peste 3 ani si lipeam DEx11
+ lipit temporar Cluj Napoca (via DN1) - pana e gata A3 macar pana la Zalau (dupa care inlocuiam cu ceva gen Baile Felix..)

- al doilea indicator cu destinatiile locale
Oradea si un dreptunghi alb
Vest
Centru
Aeroport..

In fine, avem si un topic general, dedicat pentru indicatoare si semnalizare. Poate nu ar fi rau sa continuam acolo, sa revenim asupra tuturor problemelor pe care le tipam de ani de zile. Nu stiu daca se poate face ceva, cred ca urlam la luna. E pacat, peste garla la unguri chiar avem parte de un sistem de semnalizare mult mai bun. Poate nu grozav PE drumurile de viteza (M) dar ireprosabil pe cele secundare la intersectiile cu autostrazile / drumurile expres, unde efectiv nu ai cum sa gresesti directia.

marinul

Va multumesc inca odata pentru aprecieri si interesul acordat acestui proiect.

Nodul cu A3 si indicatoarele sunt marele minus al acestui proiect. Indicatoarele se pot rezolva usor, cu nodul mai greu. Inca mai sunt de instalat niste indicatoare

(GPS)


credeam ca e Precon/Selina

pe centura au dat jos indicatorul cu Satu Mare dreapta



foto via skyscrapercity.com








Powered by API/PUM imgur uploader


si filmarea din ziua inaugurarii, nu s-a inghesuit lumea sa intre de la Biharia  :D indicatoarele ii duc doar spre Bors 2


O sa vedem de marti incolo cat de mult se aglomereaza Bors 2. E pastele catolic si probabil tirurile au interzis in Ungaria duminica si luni





survola

#813
Așteptăm Schengen-ul rutier/ terestru.

In altă ordine de idei, am găsit o filmare de la deschidere.
O dezordine caracteristică și câteva manevre interesante (de la min. 2:15, de exemplu), fără accidente insă.


Nu prea îmi plac ieșirile acelea din proprietățile riverane în zona benzii de ocolire prin dreapta a pasajului. Pare o zonă predispusă la tamponări.

rezin

penibil 



Powered by API/PUM imgur uploader   Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


Câți intră în țară pe A3 la Biharia ca să treacă doar pe acestă centură(dex) ca să iasă apoi iarăși din țară pe DN1 pe la Borș?

Desigur că prima poziție pe panou trebuiea să fie Oradea Vest deoarece acesta este traficul principal și apoi Borș.

Feri

#815
Există indicatorul ăsta undeva în normativul nostru?
Quote from: marinul on March 28, 2024, 05:17:36 PM

Și din sens opus:


(captură din filmarea istiby pe la 3:20)

tom_sawyer

#816
A existat din 1966 până în 1971. De atunci e pe fond verde.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Indicatoarele_rutiere_din_Rom%C3%A2nia

http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/BTR%2008-09-2012.pdf

Am mai avut o discuție pe forum cu cineva din DRDP Craiova legat de indicatoarele pe drumurile expres:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=125.msg434742#msg434742

pasadia

Totusi, pare ca uiti ca si noi limitam circulatia peste 7,5 tone inclusiv pe drumuri construite si cu finantare europeana (precum A2)

Si nu, nu exista nici o scuza pentru modul stupid de a construi nodurile - in aceasta speta pentru ca nu a fost construit cu 2 benzi pe sens macar breteaua dinspre Oradea spre Bors II.

reed

Mie mi se pare că proiectele făcute până în 2016 au mai mult bun simt ingineresc decât ce facem acum.De înțeles,SF-uri Consitrans și Search...

voicul

^O alta solutie interesanta si mai "out of the box" ar fi ca Romania sa fie in Schengen de acum 2 - 3 ani.

reed

Shenghen nu garantează că nu vor fi controale la vămi .2 benzi acolo ar fi fost oricum de bun simt

Stefan01

Porțiunea inaugurată recent a apărut pe Google Maps.


voicul

@reed nu contest, dar cu siguranta cu siguranta va rezolva problema si raman exceptiile (adica cand H nu lasa tranzit greu).

Ca perspectiva posibila:
Acum noi zicem ca, de ce nu 2 benzi, ca e clara treaba - uite in trafic.
Dar mai acum 3 - 4 ani "tu" ai fi semnat contract pentru 2 benzi acolo, stiind ca sansa e sa intram in Schengen, care ar cam face nejustificat banda 2, deci posibil control de la UE pentru risipa de fonduri?
(doar zic si eu, ca nu stiu legislatia in domeniu)

Seraphymus

Daca e sa luam in calcul si tot traficul care o sa vina dinspre Arad... cred ca nodul ala trebuia categoric sa aiba 2 benzi...

hefaistos

^^
Nu exista control UE pentru "risipa de fonduri".
1. Proiectul e sau nu e aprobat de UE.
2. Controlul ulterior de pe antifrauda.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.