News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mns

#8370
Nu poti sa pui parapete pe toate drumurile din tara - oricum asta creaza o falsa stare de am facut ceva, nu mai avem nimic de facut. Pana si la asta, cat timp nu exista pedepse adevarate, nu doar amezi si pentru regiile ce administreaza drumurile, ne tocim tastaturile aici degeaba. Cand se vor suspenda permise pe viata, cand oameni ce incalca regulile constant si circula fara permis nu vor ajunge in inchisoare, cat timp nu vei fi obligat sa mergi la psiholog si sa treci printr-un program serios de rabilitare dupa ce ai fost prins baut la volan, poti sa pui triplu parapete, pentru ca drumuri exista multe in tara.

tom_sawyer

#8371
Noi aici încercăm să găsim solutii cât de cât realiste.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#8373
Sint curios daca in tarile date ca exemplu mai sus masurile punitive sint mult mai dure decit la noi. Nu prea cred.

In plus, ar fi interesant de aflat ce procent din totalul accidentelor se datoreaza unor incalcari ale regulilor de circulatie (factor uman). De fapt, de cele mai multe ori e un cumul de factori, cu ponderi diferite si greu de estimat.

Ceea ce poate face statul/administratorul drumului este sa reduca la minimum contributia proprie prin proiectarea si intretinerea corecta a infrastructurii. Noi - prin specificul forumului - de asta sintem interesati.

oc7avian

Contează enorm nu doar elementele de siguranță, ci și cum e proiectat drumul să-l percepi. De exemplu, în poza de mai jos întreaga porțiune e de ~700m are restricție de 50km/h (logic, e foarte scurtă). Însă întregul design e făcut pentru viteză (100km/h), de la lățimea benzii la lungimea marcajelor de linie întreruptă. Senzația este că stai pe loc și trebuie să mă concentrez activ să merg legal, mai ales că nu câștig mare timp s-o calc și să frânez imediat la următorul giratoriu.

Locație: drum legătură A3 Râșnov - Cristian





Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

oare nu se poate face un sistem de alerta, cu semnale luminoase si pe sensul de mers afectat, dar mai ales pe breteaua pe care se detecteaza mers din contrasens? Un set de bobine in asfalt nu cred ca e chiar asa de scump...



QuoteUn șofer a fost filmat pe contrasens pe A1, în județul Argeș. El riscă o amendă între 1.500 și 3.300 de lei și ar putea să rămână fără permis pentru o perioadă de patru luni.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/la-un-pas-de-tragedie-o-masina-a-fost-filmata-pe-contrasens-pe-a1-un-sofer-a-evitat-impactul-la-limita-2775853

Sorinus

Ma dar eu chiar nu inteleg, a condus doar pe camp pana acum? Bine, gresesti, intri pe breteaua aiurea, dar cand tu esti SINGURUL care merge pe un sens si toti vin tare din fata, plus ca vezi si traficul peste parapeti, indicatoarele cu spatele la tine, te prinzi naibii ca esti aiurea si te bagi pe banda de urgenta.

Cred ca pe langa contraventie, ar trebui facut un test phihologic, poate omul nu e chiar ok la caput.

JohannDB

Când nici bine nu s-a uscat cerneala pe semnătura din permis (era o vorbă "mai veche", de pe vremea când permisul  acea două foi/file , dar tot rozaliu la culoare) și ai senzația "zmeității"  personale (ce termen).... Sau, ""nici bine nu i-a căzut cașul de la gură"".... Din păcate rezultatul este trist !! Prea trist !!! O familie lovită de necazul necruțător.....

DIN ARTICOL..........     UPDATE: Inspectoratul de Poliție Județean Olt a fost sesizat, pe 29 aprilie a.c., în jurul orei 09:20, prin apel 112, cu privire la faptul că, pe Drumul Național 65 – European 574, în afara comunei Slătioara, a avut loc un eveniment rutier.

Polițiști din cadrul Serviciului Rutier Olt s-au deplasat la faţa locului.

,,Din primele verificări, oamenii legii au stabilit faptul că un autoturism condus de către un tânăr, în vârstă de 18 ani, din municipiul Slatina, din cauze ce urmează a fi stabilite în cursul cercetărilor, ar fi intrat în coliziune frontală cu un ansamblu de vehicule, format din cap tractor și semiremorcă, condus de un bărbat, în vârstă de 39 de ani, din comuna Vlădești, județul Vâlcea.

În urma evenimentului rutier, conducătorul autoturismului a decedat, iar trupul acestuia a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență Slatina", potrivit IPJ Olt.

Conducătorul ansamblului de vehicule a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
 Polițiștii efectuează cercetări pentru stabilirea cu exactitate a tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul, în cauză fiind întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă.

Ştirea iniţială

Traficul rutier pe Drumul Național 65 este blocat, în aceste momente, pe ambele sensuri de deplasare, în comuna Slătioara ca urmare a producerii unui eveniment rutier.

Polițiștii sunt prezenți la fața locului pentru a stabili împrejurările producerii evenimentului, potrivit IPJ Olt."""""



Powered by API/PUM imgur uploader



Powered by API/PUM imgur uploader

https://evenimentdeolt.ro/2024/04/29/un-sofer-si-a-pierdut-viata-in-urma-unui-grav-accident-rutier-produs-pe-dn-65-e-574-in-zona-comunei-slatioara-trafic-blocat/
https://www.gds.ro/Local/Olt/2024-04-29/trafic-blocat-pe-dn-65-in-comuna-slatioara/

TVlad

Nu stiu daca tinarul din acest caz a fost victima teribilismului dar e posibil. Eu nu ii inteleg pe acesti incepatori: cind e evident ca nu ai reflexele pe deplin formate si experienta necesara pe care nici o scoala nu ti-o poate da, stai cuminte. Eu dupa ce dobindisem permisul conduceam stresat, cu ochii in 4, cu toate simturile in alerta. Primul drum mai lung a fost Bucuresti - Moroeni (DB), putin peste 100km si, ajuns la destinatie, eram rupt de oboseala. Acum, retrospecitiv, e ridicol dar ma gindesc ca asa ar face orice om normal, ar incepe cu precautie.

danutzu_1069

Eu, pa-ăștia care se nimeresc pe contrasens, nu-i înțeleg de ce dreaqu nu merg pe banda de urgenta???
Vor ei mortis sa meargă  invers pe banda 2.... Chiar ca trebuie sa fi cretin sa nu-ti dai seama de ceea ce faci...
Trebuie anulat permisul, si fără drept de redobândire!!

TibiV

Si de la PRO TV, stirea cu mortul de pe A1.

Interesant ca si din filmarile de la fata locului se vede ca s-a "infipt" in parapetele de pe sensul opus, nu in cel din stanga lui - adica de pe sensul lui de mers...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#8381
Se vede clar că s-a înfipt în ambii parapeți (șansă dublă să fie străpunși pasagerii), deci animația ProTv nu e conformă cu realitatea.

Problema e design-ul de anii '70 a parapetelui. Nu știu dacă spațiul dintre sensuri are 3 m, ca să permită înlocuirea lui cu modelul curent de parapete median.

danutzu_1069

#8382
Nu e chiar de anii 70...
Pe vremea aia (când s-a construit Bucuresti-Piteste, spațiul median era cu verdeața / gard viu. La reabilitare s-a "scos" spațiul verde si are "forma" actuala. In zona unde s-a produs evenimentul (km 82), pe vremuri nici măcar nu era parapet sau spațiu verde pe mijloc, iar calea de rulare era din placi de beton... precum la pistele de aeroport.
Și da, zona respectiva era pista de aterizare. Zona avea, si încă are doua caracteristici: aliniament si lungime de 3,5 km (km81 - km84+500)
Si mai este o caracteristica, in stânga si in dreapta platformei drumului este zona libera de orice, si terenul la nivel.

La momentul actual, pe zona respectiva este parapet median pentru ambele căi, prins pe un singur stâlp, cumva precum cel ce se demontează pentru a se face trecere de pe un sens pe celălalt.

tom_sawyer

#8383
Când am zis design de anii 70 am avut în minte imagini de genul acesta:


sursa

S-a dovedit criminal tipul acesta de parapet. Dacă se poate "normaliza" în dreptul pilei pasajului, nu cred că e o mare problemă să fie schimbat pe toată lungimea:




Niște poze mai clare cu accidentul:








observatornews.ro