Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Sunt pe telefon si imi e greu sa detaliez. Dar ma grabesc cu un raspuns:

1. Da, Brasov - Bretcu e plat, o campie lipsita chiar si de rauri (raul negru e singurul important). Deci fara poduri, fara lucrari de arta importanta (cateva pasaje peste CF400 si 403), vreo 70-75 de km fin NV-ul Codlei (unde s-ar lega de A3-CoBra) pana la Bretcu. Se poate vedea asta si Google maps, layout-ul teren.

3. Da, eu as prefera un A13 care sa ocoleasca Onesti-ul pe la sud si sa coboare spre SE pe Valea Trotusului. Ar intepa A7 langa Adjud si practic ar insemna o ruta E-V din Adjud pana la  Nadlac. Eventual s-ar putea continua ca A sau DX pe ruta Marasesti -Tecuci - Galati - podul peste Dunare - Constantacreand astfel o ruta intre Constanta si vest care sa nu treaca prin capitala.

2. Tronsonul montan e scurt, dar parca nici chiar 20 de Km. Cred ca sunt putini mai multi.

Ps: eu nu privesc lucrurile ca fiind A8 vs A13 ci ca fiind o alegere intre 2 treceri moderne peste Orientali sau una singura. Daca vrei una construiesti DOAR A8, daca vrei 2 modernizezi treptat traseul A13 si inca unul prin depresiunea Dornelor.

Dan027

#181
Eu cam asa as vedea la o prima "analiza" traseul A13 (Sibiu-Bacau). Are 251 km.
https://drive.google.com/open?id=1F2MSPtk6F_vpL8_bBk_EwGjxNIQ
Daca mai are cineva idei/sugestii putem face mai multe variante de traseu  :D



L.E: Ar mai trebui ceva rotunjiri ale curbelor.

Ionut

A13 începe de la Boita. E clar.

Dan027

#183
^
Solutia cea mai ieftina... In ideea in care oricum se fac cei 13-14 km pana la Boita ca parte a A1.
Dar este definitiv traseul?

Ionut

Ziceam și aseară ca SE PARE ca avem varianta finala intre Sibiu și Făgăraș. Adică varianta de traseu. Nodul Boita din A1 PiSi include bretele pentru A13. Adică nodul A1-A13 va face parte din proiectul A1.

pasadia

Revenind: dupa cum spuneam nu au cum sa fie doar 20 de km de traseu montan. Oricata optimizare ai cauta prin linii drepte, tronsonul montan ar fi mai lung:

varianta 1, de-a lungul DN11, cam 30-32 de km:



varianta 2 (plecand de la mentionarea ta a Casin-ului, dar recunosc ca nu am vizitat acea vale - insa pe Google maps pare lejera dupa loc. Scutaru), cam 27-30 de km:



@Dan: traseul meu ar fi cam asa:


Dan027

#186
^Ce am propus eu de la Onesti spre Bacau este o varianta mai dificila (fata de cea de la Onesti spre Adjud) dar totusi unde vrem sa "ajungem" cu autostrada?
Galati+Braila pot fi "conectate" via CoBra, eu pe acolo le-as conecta cu Vestul Europei...

Link harti: https://drive.google.com/open?id=1F2MSPtk6F_vpL8_bBk_EwGjxNIQ

dumbravaandrei

Sa vedem mai intai traseul A7.
Sincer sa fiu, cea mai optima cale e ca la onesti autostrada sa o ia prin nordul orasului si de acolo pe traseul  pe la Slobozia-Temelia-Radoaia-Parava - E85 la sud de Racaciuni. In cazul asta posibiltatea de nod este la sud de Racaciuni. Nu avem nici SN2000 nici alte rezervatii / situri protejate.  O astfel de ruta este mult mai scurta decat sa cobori autostrada la Adjud.

Pana la Onesti, pe Oituz nu stiu cate alte optiuni pot avea fata de ce a desenat pasadia.

Sa zicem ca la ora actuala, A13 pana la A7 este mai fezabil ca orizont de timp decat A8. Acolo nu se misca nimic. Macar de incepeau dinspre Iasi cu studii si actualizare de cantitati. Cu siguranta in urmatorii 10 ani A13 va ajunge la Brasov pe cand pana in 2020 sincer sa fiu nu vad miscare pe A8.

Dan027

#188
@dumbravaandrei sunt mai multe variante

Varianta cu 3 tuneluri 2 km + 800m + 300m + 2 viaducte (daca ma gandesc mai bine asta pica)
Varianta cu un tunel 2,6km + viaduct

Link harti: https://drive.google.com/open?id=1F2MSPtk6F_vpL8_bBk_EwGjxNIQ



Dan027

Am desenat si varianta propusa de @pasadia pentru traseul A13 Brasov-Bacau (linia mov): https://drive.google.com/open?id=1F2MSPtk6F_vpL8_bBk_EwGjxNIQ
Totusi ar fi cateva probleme cu aceasta varianta de traseu, printre care si un tunel de 5,3 - 6 km in plus.



dr4qul4

#190
Cred ca ar trebui sa studiem si posibilitatea de a face un fir pe Casin si unul pe Oituz. Depinde doar de cat de late sunt vaile.
Legat de traseul lui Dan027, nu are de ce sa mearga prin vestul Onestiului. Daca vrea sa ajunga la Bacau, atunci este mult mai bine sa treaca prin est pe la Capata si Fundu Racaciuni.
Eu unul as prefera aceasta varianta, decat una care sa mearga pe Valea Trotusului, care desi e mult mai lata, este si mult mai populata si are si o problema cu inundatiile, asa ca autostrada ar trebui cocoata putin.

Legat de trecerea nordica....pana facem noi prima trecere a Orientalilor, Ucraina (sau ce ai ramane din ea) va intra in UE (sau in ce mai ramane din ea) si vom avea autostrada la granita, la Cernauti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

#191

FRS

#192
^
Varianta portocalie cum o continui spre est?

dr4qul4

dea Fundu Racaciuni mergi drept spre Faraoani si dai exact in centura Bacau.
si uite asa ajungem la concluzia ca planul Ponta nu era  chiar rau. Doar ca "uitase" de PiSi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

^^  click aici si poti sa vezi harta pe google maps, inclusiv continuarea spre vest
In principiu varianta portocalie merge paralel cu DN11, iar in pasul Oituz ar fi un tunel de 2-3 km.