[GL] Transportul public in Galati

Started by tom_sawyer, May 28, 2018, 03:17:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Primăria Galați a lansat licitația pentru achiziția a 18 tramvaie noi

Primăria Galați a lansat licitația pentru cumpărarea a 18 tramvaie noi, având valoarea estimată la 100 milioane lei (21 milioane euro, 1,16 milioane euro/tramvai), sub forma unui acord cadru.

Criteriile de atribuire sunt prețul cel mai scăzut (70%), podeaua total coborâtă (10%), consumul de energie (15%) și durabilitatea bandajelor roților care trebuie să fie de minim 240.000 km (5%).

Contractul este finanțat prin Fondurile europene nerambursabile – 85%; Bugetul national – 13 %; Bugetul local- 2%.

Ofertele vor fi deschise la data de 2 iulie 2018, urmând ca atribuirea să aibă loc până la sfârșitul anului.

Conform caietului de sarcini publicat pe SEAP, tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă, sistem de frânare recuperativă, motoare asincrone cu invertoare de tracțiune, viteza maximă posibilă de 70 km/h, limitată electronic la 50 km/h și vor respecta toate standardele actuale SR, EN, ISO și IEC.
Tramvaiele vor avea o lungime maximă de 17,5-20,0 metri, o durată de serviciu de 30 de ani și o capacitate de minim 100 călători, din care 30 pe scaune. Vagoanele vor fi echipate cu aer condiționat pentru călători, sisteme de numărare a călătorilor, supraveghere video, e-ticketing și informare dinamică.

http://newsby.marianandrei.com/galati-licitatia-18-tramvaie/

tom_sawyer

#1
Anunt de participare pe noul SEAP: CN1000689

Cantități minime si maxime pentru acordul cadru: minim 8 buc.tramvaie – maxim 18 buc. tramvaie

Cantități minime si maxime contract subsecvent: minim 1 buc tramvai- maxim 8 buc. tramvaie.

Data limita depunere ofere: 02.07.2018 15:00

Avand in vedere pretul foarte mic per travai, cerintele din caietul de sarcini precum lungimea maxima 20 m si doar 3 usi pentru accesul calatorilor, pare o licitatie facuta cu dedicatie pentru Astra Arad - tramvaiul Astra Autentic, cu 2 module, testat la Timisoara se incadreza la fix in cerintele astea.

Macar la Cluj au cerut prin caietul de sarcini lungime maxima 34 m, ceea ce inseamna ca Astra va oferi probabil tramvaiul Autentic cu mai mult de 2 module (desi singurul testat e cel cu 2 module, la Timisoara).
La Oradea au cerut 26-28 metri lungime.

Din pacate autoritatile n-au inteles ca tramvaiul trebuie sa fie un mijloc de transport de mare capacitate, nu un autobuz articulat pe sine.

tom_sawyer

Servicii de proiectare - faza DALI - pentru obiectivul ,,Modernizare depou tramvaie"

Anunt de participare simplificat Nr. SCN1005256 / 21.06.2018

Valoarea totala estimata: 421.732 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor: 11.07.2018 15:00

tom_sawyer

La licitatia pentru tramvaie s-a prelungit termenul de depunere oferte pana pe 09.07.

Un ofertant a cerut sa poata licita tramvaie cu 4 usi, dar a fost refuzat pe motiv ca primaria are in curs de implementare un sistem de tiketing care prevede ca vor fi sisteme de numarare a calatorilor din tramvaie la doar 3 usi. Ce prostie...O sa iasa un fel de microbuz pe sine.

tom_sawyer

Modernizare linii de tramvai și carosabil strada Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918

Anunt de participare Nr. CN1002126 / 07.07.2018

Valoare estimata:  83.249.289,65  RON

Data limita depunere oferta: 08.08.2018 15:00

Sectorul care face obiectul prezentei documentații se situează între tronson Inelul de rocadă și b-dul Milcov, cu o lungime totală de 2560 m.


tom_sawyer

La licitatia pentru 18 tramvaie avem, ca si la Cluj si Oradea, acelasi unic ofertant: ASTRA VAGOANE CALATORI S.A.

Banuiesc ca aici vor oferta modelul de tramvai Autentic, cel cu 2 module testat la Timisoara, pentru ca prin caietul de sarcini lungimea este max. 20 m.
La Cluj si Oradea se pare ca au ofertat modelul Imperio, facut dupa licenta Siemens.

dr4qul4

Mi se pare mie sau miza pentru absorbtia fondurilor s-a mutat pe mijloacele de transport public? Intr-un fel este foarte bine, mai ales cand acestea se asambleaza la noi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Da, e o efervescenta acum, multe primarii o sa liciteze tramvaie si autobuze electrice. La tramvaie urmeaza Arad, Ploiesti, Iasi, mi se pare ca si Botosani.
Si la ministerul dezvoltarii e un proiect prin care vor sa sprijine achizitia de electrice pentru primariile din tara.

dr4qul4

Mie autobuzele electrice mi se par doar un moft in orasele unde avem retea de troleibuze. Poate doar daca le iau cu pantograf sa se incarce in mers. Dar parca ar fi mai simplu sa extinda reteaua de alimentare a troleibuzelor.
Iar unde avem linie de tramvai si nu avem tramvaie destule (sau linie trebuie reparata) este deja prostie sa iei autobuz electric motivand ca "e mai ieftin"
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

^^
Ofertant unic in licitatia pentru tramvaie noi din Galati

Astra Vagoane Calatori Arad este unic ofertant si in licitatia pentru achizitionarea a 18 tramvaie noi, organizata in luna mai de catre municipalitatea din Galati. Achizitia este estimata la o valoare totala de 100.656.000 lei (21,6 milioane euro). Suma alocata provine din fonduri europene nerambursabile în proporţie de 85%, de la bugetul national – 13 % şi de la bugetul local – 2%, finanţarea europeană fiind obtinuta prin intermediul Programului Operational Regional – POR.

Potrivit caietului de sarcini se solicită ca noile tramvaie să aibă podeaua coborâtă cu facilităţi (rampe) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor şi a persoanelor cu mobilitate redusă, aer condiţionat pentru pasageri, dar şi pentru vatman, sisteme de numărare a călătorilor, instalaţie audio-video, să fie echipate cu instalaţie pentru e-ticketing (se va lua legătura cu consorţiul care implementează acest sistem în municipiul Galaţi), dar şi instalaţie de informare a călătorilor atât interior, cât şi exterior. Termenul prevăzut în documentaţia de licitaţie este de 16 luni pentru proiectare, producţie, testări şi livrare, termen socotit de la data încheierii contractului, cu specificaţia că primul tramvai ar trebui implementat în 10 luni.

De asemenea, in caietul de sarcini s-a solicitat ca viteza maxima a noilor tramvaie sa fie 70 km/h, pe sectoarele de aliniament neted, reglabila, limitata electronic la 50 km/h, cu recuperare de energie la franare. Tramvaiele trebuie sa aiba un grad inalt de fiabilitate, un consum scazut de energie si un cost scazut pentru intreaga durata de viata. Vor trebui sa aiba o capacitate pentru transportul a 100 de pasageri, dintre care minim 30 pe scaune.

Oferta depusa este in curs de evaluare, iar daca va fi validata se va incheia un acord-cadru pentru minim 8 si maxim 18 tramvaie. Tot in caietul de sarcini se mentioneaza ca noile tramvaie vor fi trebui sa fie dotate cu un echipament care sa nu permita plecarea din statiile de parcurs cu usile deschise, precum si cu un echipament pentru comanda automata a schimbarii macazelor.

Galati se alatura astfel altor doua orase din Romania care au lansat anul acesta licitatii pentru achizitionarea de tramvaie noi, iar unica oferta primita a fost de la producatorul aradean de material rulant. Este vorba de municipiile Cluj si Oradea, primul dintre acestea intentionand sa achizitioneze 22 de tramvaie noi, in timp ce la Oradea se vor achizitiona 20 de tramvaie noi (in doua etape, fiecare a cate zece tramvaie).

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Producătorul din Arad a fost unic ofertant şi la licitaţiile pentru tramvaie noi din Oradea şi Cluj. Spre deosebire de aceste licitaţii, unde a oferit modelul Imperio, la cea din Galaţi, Astra Vagoane Călători poate oferi şi modelul Autentic.

"Ambele modele de tramvaie pe care le producem respectă specificaţiile din caietul de sarcini", a spus pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Florin Sîrbu, directorul general al Astra Vagoane Călători. El a menţionat că încă nu s-a decis ce model va fi oferit la Galaţi.

economica.net

tom_sawyer

#11
Mercedes plimba prin tara autobuzul cu tehnologie hibrid, va ajunge si la Galati:

În colaborare cu Transurb, Mercedes Benz România va prezenta joi, 2 august, la Galaţi, ultimul model de autobuz urban hibrid Mercedes-Benz Citaro Hybrid.



viata-libera.ro

Prin mai, s-a adoptat o HCL de achizitionare de autobuze cu tehnologie hibrid:

La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii Galaţiului au modificat hotărârea votată în mai 2017 şi au decis achiziţionarea a 50 de autobuze hibrid şi a 20 de autobuze mici, investiţie în valoare totală de 85.746.000 lei fără TVA, bani de la bugetul local şi dintr-un credit bancar. Decizia nu a fost lipsită de dispute.

viata-libera.ro

Despre tehnologia hibrid de la Mercedes:

Funcționarea de bază a noului Citaro hybrid este una ușoară: motorul electric sub formă de disc și conceput într-un mod extrem de rezistent este integrat între motorul cu ardere internă și cutia de viteze automată. El funcționează, printre altele, la decelerarea omnibuzului ca alternator și transformă energia de decelerare în curent electric – la frânare și la slăbirea accelerației. Curentul astfel generat este stocat ca energie electrică. Fără tehnologia hibrid, această energie câștigată în etapa de recuperare s-ar pierde – noul Citaro hybrid o folosește și economisește: în momentul în care autobuzul pornește din regim staționar, motorul electric susține agregatul diesel sau cel pe gaz, printr-un cuplu motor suplimentar – așa-numita fază Boost. Astfel, motorul cu ardere internă trebuie să aibă o putere mai mică la pornire și este economisit combustibilul. Suplimentar, motorul electric asistă funcționarea la ralanti. Aceasta optimizează randamentul motorului cu ardere internă și contribuie la un consum de combustibil semnificativ redus și implicit la emisii mai puține.

Motorul electric nu servește la amplificarea puterii maxime. Din aceste considerente, atât puterea și cuplul motor la noul Citaro hybrid nu se modifică, prin comparație cu un motor cu ardere internă, similar din punct de vedere constructiv. Turația motorului cu ardere internă nu se reduce în etapa Boost. Doar performanța excelentă este redusă insesizabil și este completată de motorul electric.

Motorul electric de 14 kW generează energie la rulare până la oprire și frânare. La pornire, el asistă astfel motorul cu ardere internă sai motorul pe gaz. Astfel, se reduce consumul de combustibil, în funcție de utilizare, cu până la maxim 8,5 procente.

mercedes-benz.ro

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 09, 2018, 09:37:51 PM
Modernizare linii de tramvai și carosabil strada Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918
Valoare estimata:  83.249.289,65  RON
Sectorul care face obiectul prezentei documentații se situează între tronson Inelul de rocadă și b-dul Milcov, cu o lungime totală de 2560 m.

Ofertanti:
1. PORR CONSTRUCT S.R.L. (+subcontractori)
2. Asociere : Tancrad SRL - Lemacons SRL - Citadina 98 SA - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL

tom_sawyer

Vor mai veni inca 3 troleibuze noi pana la sfarsitul anului, pe langa cele 14 Skoda-Solaris deja sosite la inceputul anului.

tom_sawyer

Se convoacă, în ședinţă ordinară, Consiliul local al Municipiului Galaţi, în data de 27.09.2018

38. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate în vederea achiziționării a 50 de autobuze electric hibride în municipiul Galați;