Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR


Ionut

Si cu ce ma ajuta reabilitarea pe linia veche daca nu am racordul nou? Iau trenul de la Odaile?

Ionut

Linia de tren Otopeni-Bucuresti nu va fi gata pana la Euro 2020. Mii de suporteri straini risca sa ramana blocati in aeroport

Din pacate, potrivit informatiilor oferite de Asociatia Pro Infrastructura pentru Ziare.com, licitatia n-a fost lansata nici pana astazi. In plus, CFR n-a obtinut, inca, nici acordul de mediu pentru proiect. Iar in aceste conditii - ca sa poata termina calea ferata pana in luna iunie a anului viitor, cand incepe Euro 2020 - CFR SA ar trebui sa rezolve toate probleme birocratice ale proiectului in urmatoarele 2-3 luni. Or, la ritmul in care se deruleaza procedurile in Romania, asa ceva e imposibil.

Ziare.com

GDPR

#393
Pai de ce credeti ca au inclus in proiectul de dublare a liniei dintre Mogosoaia-PO Otopeni si "construirea unui nou punct de acces la linia de cale ferată, prin realizarea Punctului de Oprire Otopeni ce include construcție nouă amplasată adiacent  unui peron nou ce se va construi, scări fixe, două scări rulante și lift pentru persoane cu dizabilități va asigura condiții de atragere a traficului de călători nu numai în relația directă cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (plecări-sosiri) ci și prin conectarea transportului feroviar cu cel auto (DN1) și asigurarea unei legături rapide cu centrul capitalei pentru locuitorii zonelor limitrofe (localitatea Balotești)"?

Tocmai pentru ca stiu si ei ca este imposibil sa finalizeze racordul nou pana in 20-20!

Dar si finalizarea la timp a noului punct de oprire e cu semnul intrebarii: durata de executie conform caietului de sarcini este de 17 luni, iar pana la primul meci mai sunt fix 16.5 luni!

dr4qul4

Saracii suporteri vor ramane blocati in aeroport. Ca nu stiu sa ia autobuzul. Sau taxiu-ul. Sau Uber/Taxify.
Sunt satul de stiri prapastioase. NU ramane nimeni blocat. Si daca ar fi existat tren, tot Taxi/Uber/Taxify ar fi fost principalul mod de transport de la otopeni spre Bucuresti. Si va ramane asa atat timp cat cat te cost sub 20 de euro o cursa. Cu tot cu tarif dinamic si care se mai si imparte la 2 sau 3.
Trenul de Otopeni NU va fi folosit de suporteri. Nu spun ca e inutil, pentru ca va fi folosit doar de cei din provincie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Vezi de treaba ca sunt multi straini obisnuiti sa ia trenul de la aeroport (in tarile lor si nu numai). Deci o sa fie folosit. Bine, sa avem material rulant decent si timpi de succedare de 12-15 minute. Altfel... bagam bani degeaba.

dr4qul4

#396
Vrei sa spui ca sunt multi straini constransi sa ia trenul de la aeroport. Dar asta pentru ca un Taxi de la Aeroport in centru costa 50-100 de euro (am colegi care au dat 200 pounds de la Lutton la ICE)
Eu m-as mira sa ia un strain trenul de la Otopeni la Gdn, si de acolo metroul pana Unirii/Aurel Vlaicu, cat timp km la taxi este sub 1 euro.

Dar la fel de adevarat ca nu toti merg in Bucuresti. Cei care au treaba la Brasov/Ploiesti/Pitesti/Galati/Braila/Constanta/Craiova, vor alege trenul pentru ca oricum trebuie sa ajunga la GdN.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on January 31, 2019, 07:05:39 PM
Vrei sa spui ca sunt multi straini constransi sa ia trenul de la aeroport.

Nu e nimeni constrans sa ia trenul. Avantajul (unde exista) trenului e periodicitatea si garantia ca ajungi la timp mai degraba decat costul trenului. Am luat trenul chiar si atunci cand taxiul mi-ar fi fost 100% decontat sau cand trenul e mai scump ca taxiul.

De exemplu, in San Francisco, spre aeroport prefer sa iau BART daca stau oriunde in zona BART, pentru ca stiu ca ajung la timp. Dinspre aeroport spre oras iau totdeauna taxiul; ca e mai comod. Dar poate dura 30 de minute sau 2 ore, si nu am de unde sa stiu. La fel la Heathrow - pe banii mei merg cu metroul, pe banii altora cu Heathrow Express (care e o jecmaneala, dar e rapid). Taxiul nu ar fi cu mult mai scump, dar nu stiu daca ajung la timp.

Quote from: dr4qul4 on January 31, 2019, 07:05:39 PM
Dar asta pentru ca un Taxi de la Aeroport in centru costa 50-100 de euro (am colegi care au dat 200 pounds de la Lutton la ICE)

In unele cazuri, atat costa si pentru un strain un taxi pana in centru in Bucuresti - dar asta e alta poveste. Si da, costa 50-100 euro un taxi, dar si trenul costa 10-25 euro! In Bucuresti diferenta va fi similara, 2 euro cu trenul vs. 10 cu taxiul. Nu stiu ce e ICE, dar presupun ca Lutton este aeroportul Luton din Londra. O vagauna infecta aflata la mama dracu care n-are acces la tren (ma rog, are o solutie jegoasa cu microbuz pana la cea mai apropiata gara, suna familiar?) si e plina de taximetristi pirati. Un taxi precomandat sau un uber face in jur de 100 lire. Sper ca s-au invatat sa nu mai foloseasca infectia si sa zboare pe un aeroport mai normal la cap.

Quote from: dr4qul4 on January 31, 2019, 07:05:39 PM
Eu m-as mira sa ia un strain trenul de la Otopeni la Gdn, si de acolo metroul pana Unirii/Aurel Vlaicu, cat timp km la taxi este sub 1 euro.

Nu pentru Aurel Vlaicu si zona Pipera, aia clar nu, dar pentru alte destinatii va fi atragator. De exemplu pentru cei care au treaba langa gara, de exemplu in noua zona de business Grozavesti, care se extinde rapid spre Gara Basarab (vechea fabrica de bere devine centru de afaceri), in zona de business care se formeaza in zona Grivita - Piata Victoriei (unde ajungi din gara in 5 minute pe jos), cei care au treaba in centru (Eroilor - Izvor - Unirii - Timpuri Noi) etc. etc.

Si da, splitul modal nu va fi excelent, dar trenul cu siguranta va lua un 10-20% din pasageri - aceiasi problema ar fi avut-o si metroul si aceiasi problema o au si autobuzele. Apropierea de oras face ca taxiurile sa fie favorizate, si toata lumea e constienta ca asta va ramane. Dar chiar si la 10%-20% automotoare diesel usoare, se poate asigura profitablitatea cu mare usurinta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Poate STB va realiza curse shuttle de la aeroport la halta Otopeni (halta proiectata). Cursa dus intors dureaza 10 minute (deci 2 autobuze articulate ar fi mai mult decat suficiente pentru a realiza transbordarea

subway

Pe A3 Tiriac iese <la inaintare>...e chiar interesant ce spune desi nu sunt totalmente de acord, dar orice voce cat de cat semnificativa conteaza...si vorba lui e si a mea, nu poti sa-ti ti gura inchisa la infinit...

dr4qul4

Eu mereu am fost pentru proiectul trenului OTP-GdN. Il consider extrem de util. Ma refeream doar la stirea aceasta prapastioasa. Iar din microbistii care vor veni pt euro 2020 nu-i vad pe multi luand trenul de la OTP spre Arena Nationala. Sau mai degraba spre centrul vechi, pentru ca pe acolo vor face  prima oprire. Sau spre RIN Vitan. Cei care vor sta pe la Ibis, posibil sa aleaga trenul.
Taxiul poate ii costa mult, dar Uberul ii costa la fel.
ICE e una din expozitiile ce se tin la Excel.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Intrebare: avem ceva bani pe 2019 in buget pentru conexiunea GdN-OTP? Ar trebui pentru licitatia de dublare a liniei... ca pentru lucrari la racordul nou nici nu cred ca e nevoie.

subway

Povestile despre buget sunt de cinemateca, bagam gros <in plan> si apoi la <rectificativ> taiem tot, ca oricum nu vor avea ordonatorii nici cand nici cum sa cheltuie ceva...e deja vu!
Nu-ti suna ciudat ca Orlando vrea ca sa dea el binecuvantarea pentru orice facturica?

GDPR

#403
^^In proiectul de buget e alocata o suma de 1.55 milioane pentru Revizuirea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii - Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti

Ionut

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni: Bugetul prevede bani doar pentru studiul de fezabilitate, deși guvernul vrea să o termine în aprilie 2020. Minister: Banii vor fi alocați după aprobarea indicatorilor

Aprilie 2020. Atunci ar trebui să se încheie lucrările la legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, obiectiv de investiții esențial dacă România vrea să găzduiască meciuri din Campionatul European de fotbal din 2020. Cel puțin asta este prevăzut în calendarul de implementare al proiectului redactat de CFR SA și făcut public de Ministerul Transporturilor, printr-un răspuns la o interpelare a unui deputat.

"În fișele aferente propunerii de buget pentru 2019 sunt incluse la acest moment doar sumele aferente decontării studiului de fezabilitate (FEN aproximativ 2 milioane RON). Ulterior aprobării Hotărârii de Guvern referitoare la indicatori, în temeiul Legii 500/2002 va fi inclusă în buget investiția sub forma unei investiții noi la nivelul valorii din Fișa de fundamentare (aprox. 633 milioane lei), pentru anul 2019 fiind prevăzute întreaga valoare a creditelor de angajament și aproximativ 316 milioane lei credite bugetare", a transmis Ministerul Transporturilor, la solicitarea G4Media.ro.

În dezbatere publică este în prezent doar proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești". A fost pus în dezbatere publică pe 10 decembrie și încă nu a fost adoptat. HG-ul prin care se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Proiectarea și execuția racordului căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului" se lasă așteptat. Acesta abia a fost transmis de către CFR SA pe 25 ianuarie Ministerului Transporturilor pentru avizare și promovare.

"În acest moment documentele necesare demarării procedurii de achiziţie a serviciului de proiectare și execuție lucrări pentru Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord CF la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București se află în analiză la ANAP, în vederea validării. După validarea lor şi publicarea anunţului se va cunoaşte numărul de companii interesate de realizarea acestor lucrări", au transmis cei de la CFR SA la solicitarea G4Media.ro.

"Lista proprietarilor/deținătorilor imobilelor, aşa cum rezultă din evidențele Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și ale unităţii administrativ – teritoriale, cuprinde un număr total 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 mp, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 mp, 11 construcții împrejmuiri în lungime de 586 ml. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.816.647,84 lei", a transmis CFR SA la solicitarea G4Media.ro. La această oră nu există în dezbatere publică un proiect de un act normativ prin care să fie alocate fonduri pentru exproprierea terenurilor și imobilele necesare pentru realizarea legăturii feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

,,Varianta de subtraversare a DN 1 a fost respinsă de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, din cauza apropierii de antena ILS a Aeroportului, soluția de supratraversare prezentând avantaj din punct de vedere economic. Soluţia de realizare a terasamentului pe linia CF Mogoșoaia – Balotești, intersecție cu strada Marin Preda, pe estacade peste DN1 pe restul traseului are avantajul supratraversării drumurilor și canalelor din zonă, cu un impact mai mic asupra mediului înconjurător, flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă şi implică exproprieri mai mici", spun cei de la CFR SA. ,,Practic, chiar dacă se expropriează amprenta viaductului, suprafaţa de teren de sub viaduct poate fi folosită pentru circulaţia rutieră sau a pietonilor sau orice altă destinaţie care să nu restricţioneze accesul echipelor de întreţinere. În zona locuită, o pilă ocupă sub 100 m.p. şi se află la o distanţă de peste 30 m una de cealaltă.", adaugă CFR SA.

"Distanța minimă dintre tronsonul de cale ferată și patinoarul olimpic este de aprox. 22,60 m, iar traseul liniei CF Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă nu afectează Patinoarul Arena și nici accesul la acest obiectiv", spun cei de la CFR SA.

G4Media