Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

@GeorgeS,
slava Domnului ca NU ai putere de decizie. Daca ai avea, trenul asta (toată garnitura) va avea mereu mai putini calatori decat un Uber...
Doi adulți și un copil mai mare de 6 ani vor trebui sa plătească triplu față de Uber/dublu față de taxi, în varianta ta. Tariful propus de tine ar fi cât de cât acceptabil doar pentru cei "single". Chiar și STB "te tăvălește" la asemenea tarife... Moartea definitivă a liniei feroviare GdN-OTP...

Quote from: punktnet on March 16, 2021, 12:59:27 PM
Ar trebui pus un tonomat de bilete pe peron, sa ai posibilitatea sa cumperi bilet doar la urmatorul tren...
Dar de ce?...
Iau trenul ca sa ma duc in Gara de Nord (GdN). Cu o mare probabilitate fac asta pentru ca vreau sa iau alt tren spre casa. Poate urmatorul meu tren spre "destinatia finala" pleaca peste 6 ore. In astea 6 ore pot sa ma duc si sa imi cumpar bilet la "naveta" OTP-GdN care imi convine cel mai mult (poate peste 3 ore - dar astfel nu risc sa ma aglomerez cu altii in ultima clipa, atunci cand abia va pleca trenul respectiv), iar dupa ce mi-am luat biletul pentru trenul de peste 3 ore pot sa ma duc sa beau o cafea/bere/suc in OTP. Crede-ma, in OTP te vei simti mai bine decat la o "butică" din GdN - va costa mult mai mult, dar nu vei simți nevoia să îți legi bagajul cu un lanț de cureaua pantalonilor....
(La fel de valabil este si "viceversa": trenul care m-a adus de acasa a ajuns cu 4-5 ore inainte de decolarea avionului... De ce sa nu imi cumpar ACUM biletul pentru trenul potrivit pentru OTP, si in timpul asta sa stau in GdN la terasa Mc - sau altceva - cu o cafea de 3-5 ori mai ieftină decât la OTP?...)

@AndreiB,
sistemul tău "agnostic de operatori" sună bine...
Nu știu dacă este posibil - am călătorit rar cu avionul "în afară", și atunci nu am avut nevoie de transport în comun...
Poate colegii "mai plimbati" ne pot lamuri cat este de realizabil pe liniile/sectiunile unde circula mai multi operatori.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#2101
@TibiV

In UK ai c20 de operatori feroviari privati (discutie mult mai larga daca e bine sau nu, dar sa ignoram pentru moment). Poti cumpara orice bilete de la orice statie din tara la orice statie din tara de la orice operator (toti vand bilete identic).

Ai doua tipuri de bilete: flexibile (cu mai multe categorii de pret in functie de ora de varf) si restrictionate la trenuri specifice (ca in Romania).

Biletele flexibile sunt valabile la orice operator (exista cateva bilete promo de bilete flexibile doar la anumiti OTF, dar sunt in minoritate) de pe linia respectiva. Exista o formula (ORCATS) dupa care vanzarile de bilete flexibile sunt alocate operatorilor de pe aceeiasi linie.

Biletele fixe sunt alocate direct operatorului care opereaza trenul, dar e vandut pe orice platforma de vanzari de bilete. Nu exista ca in Romania automat TFC care vinde doar bilete TFC samd.

In plus, poti cumpara bilete flexibile cu conexiuni cu mai multi operatori. Echivalentul in Romania (care e imposibil azi) in a cumpara un bilet Bucuresti-Zarnesti, cu schimb in Brasov si cu banii de pe B-Bv alocati CFR Calatori si banii de pe Bv-Zarnesti alocati Regio Calatori.

Eu personal imi doresc o reforma majora - un sistem de bilete flexibile, fara rezervari de locuri/tren si obligatii de a lua un tren specific in Romania. Sa pot cumpara pentru maine un bilet B-Bv la clasa I valabil la orice tren si sa iau ce tren vreau eu in functie de cum ma trezesc. Idem la retur, sa ma intorc cu ce tren vreau cand cobor de pe munte. Stiu ca asta nu e popular cu toata lumea si rezulta uneori in aglomeratie la orele de varf si stat in picioare. Personal flexibilitatea > confortul. Si e un sistem mai complicat de alocat financiar incasarile intre operatori.

Daca dorim sa retinem sistemul actual de bilete, cu rezervari la trenuri specifice, cred ca avem nevoie la minim de o platforma de bilete unificata, care in orice statie din tara sa vinda orice bilet, prin casa sau automat la orice tren care opereaza in Romania. In sistemul asta, alocarea financiara e extrem de simpla - ai vandut bilet pentru CFR, banii sunt virati la CFR. Pentru Softrans - la fel.

subway

Linia asta e deja in suferinta profunda, mai lipsesc ceva idei cretze ca sa o ingropi definitiv...

fulger nc

#2103
In general sunt de acord cu ce propune @AndreiB.
Strict ptr linia de Otopeni ..nu vad o problema in modalitatile de achizitie bilete
Se poate plati calatoria in tren ..si costa la fel ca la automat/ghiseu/internet.
Problema ar fi ptr turistii straini(cand vor veni si nu vor mai fi restrictiile)..ptr ca nu sunt familiarizati cu modalitatea de plata , in tren.
Cum nu stiu se vor invarti in jurul automatelor.
Solutia simpla ...semnalizarea modalitatii de plata (in tren) ..inainte de a ajunge in statie si pe peron ..in mai multe limbi.
Asa nu se ingramadesc la ghiseul CFR ..ca sa le raspunda o casierita fara chef de vorba.
La ghiseul CFR se pot rezerva bilete ..pina la destinatie.
Ideal ar fi ..cum spune @AndreiB.Sa existe o singura firma care se ocupa de emiterea biletelor ..combinand toti operatorii ..ca sa poti sa alegi combinatia optima de calatorie ..fara sa cauti intre operatori.
Pe tabelele electronice poti ghici tu combinatiile optime , sau in aplicatie ..dar dupa trebuie sa mergi sa iti iei bilete de la diferitele ghisee ..daca combini doi operatori(asta e valabila ptr GdN).
Optim ..aplicatie unica/automate/ghisee.
Cu cat e mai simplu ..cu atat e mai bine.
De doua ori mi s-a intamplat sa vad oamenii inghesuiti(nu erau multi) la ghiseul CFR  de frica sa nu piarda trenul.
Si am spus de multe ori ca semnalizarea e primul pas inspre.
Si ca nu e intuitiva si corect facuta.
Semnalizare la sol , in campul vizual..si in spatiile mai ample , la inaltime.
In gara intri inspre peroane , ai ghiseul CFR in stanga , tabela de informare e fata in fata cu ghiseul,la inaltime , deci vizibil dinspre peroane..si automatele de bilete ptr operatori ..pe partea ghiseului dinspre linia a doua , de unde oricum nu pleaca trenuri(deci oarecum ascunse).
Ori logica iti spune sa fie toate pe aceeasi directie.
In ordine:
-semnalizare
-tabele informare
-ghisee/automate
Ori toate sunt puse alandala fara noima.
O sa stai 5 minute sa articulezi in cap ordinea operatiilor..unde vad trenul , de unde iau bilet ..unde e trenul ..cu toate ca le ai pe toate in fata.A mai spus cineva ca erau oameni de nu stiau directia in care sa mearga spre terminal.
Simplu.
Sub copertina dinspre terminal automatele/tabela electronica/colantare cu traseu/opriri/operatori/modalitati de plata in diferite limbi.

GeorgeS

4 lei/bilet X 300 bilete = 1,200 lei
1,200 lei : 20 km = 60 lei/km
Cu trenul plin cheltuielile de operare a unui tren trebuie sa fie sub 12.3 Euro/km. Din cate stiu la nivel euopean acest numar este minim 20 Euro/km.
BTW, noi eram 9 (noua) in tren.

Spre ca nimeni nu a gandit ca acest tren va putea supravetui fara subventie. Proiectul a fost facut din cu totul alte motive.


PS: @TibiV nu raspund si nu intru in dicutii pro/contra. Imi spun parearea - buna, rea - si atat. Fac o exceptie pentru tine. Considera asta o forma de respect nu de polemica.

dragos76

GerogeS nici măcar de subvenție nu e vorba aici. E vorba de a acapara o cotă de piață, unde până îți fidelizezi o cotă de piață e posibil să fi nevoit să mergi în pierdere.

Sorinus

Am cautat consumul ptr Desiro, am gasit minimum 25%, maximum 80%. Daca luam best case scenario, inseamna ca, consuma 5l pe cei 20km pana la aeroport, la pretul pietei inseamna 25ron. Inseamana ca isi scot motorina din 6 clienti.

Desi mi se pare imposibil sa consume 25% , un TIR consuma mai mult in anumite conditii.

punktnet

#2107
In situația în care zborurile pe OTP sunt la 20% (sau mai puțin) din ce a fost înainte de pandemie, mă tem că rulajul in pierdere se va prelungi destul de mult.
Pe acest proiect există un paradox, oricât este de atractiv trenul, in perioada de acum când sunt uneori sub 3 zboruri / oră nu ne putem face o părere asupra rentabilității.

Da, consumul este mic, vorbim de motoare MTU diesel undeva la 1.8 - 2 litri
Just kidding.

AndreiB

@Sorinus

Nici eu nu am gasit un consum exact pentru Desiro - am gasit la fel ca tine.

Trebuie sa adaugi si TUI (Taxa de utilizare a infrastructurii), care e in medie, cred 10 lei per tren/km. Deci un tren consuma intre 5 - 16L de motorina (25-80 de lei) si plateste TUI de 200 de lei per dus. Costuri de operare de 225-280 de lei, plus salariul controlorului si mecanicului (aici personal nu stiu cat e nivelul de salarizare) si costurile de mentenanta material rulant.

Dar sincer, nu prea conteaza. Nici Metroul nu isi acopera costurile dar ofera suficiente externalitati pozitive. Nici pentru linia de Otopeni nu cred ca e asa important farebox recovery ratio, dar ce conteaza e capacitatea mica de pasageri (in vremuri normale).

TUI e fix indiferent daca circula un automotor de 120 de locuri sau unul de 360 de locuri (inteleg ca exista o formula, dar nu creste de 3x). Salariul mecanicului si controlorului la fel, pana la un punct (nu stiu ce reguli are CFR de numar de controlori per vagoane). Cresterea eficientiei pe linia asta poate sa vina doar daca la un moment dat se folosesc automotoare cu o capacitate mai mare, care sa acopere mai bine costurile fixe. Insa pentru asta trebuie sa asteptam sfarsitul pandemiei si probabil sa oferim o frecventa mai buna care sa faca linia mult mai atractiva (i.e. un tren la 20 de minute ideal).

Radu Marius Garnita

TUI are trei componente: tonaj tren, distanta parcursa si utilizare elemente electrificare. In plus, mai conteaza si tipul sectiei pe care se deplaseaza (sunt 4 categorii in functie de vitezele permise de infrastructura). Deci este un pic mai complicat de facut calculul ... Mai jos sunt cele 3 anexe pe baza carora se poate face calculul pentru TUI.

http://www.cfr.ro/files/ddr/RO%202021/Anexa%2020.a%20-%20Metodologia%20de%20tarifare%20a%20utilizarii%20infrastructurii%20feroviare.pdf
http://www.cfr.ro/files/ddr/RO%202021/Anexa%2021%20-%20Tarife%20pentru%20serviciile%20furnizate%20de%20CFR%202021%20v10.0.2.pdf
http://www.cfr.ro/files/ddr/RO%202021/Anexa%2020.b%20-%20Lista%20sec_iilor%20pentru%20calcului%20TUI.pdf

razvan96

A aparut Memoriul Tehnic pentru lucrarile de modernizare a legaturii feroviare cu AIHCB faza II, adica racordul catre noul terminal si reabilitarea+electrificarea liniei existente.

Il puteti gasi aici: http://apmif-old.anpm.ro/upload/171314_Memoriu%20prezentare%20Otopeni%20II_compressed.pdf

tom_sawyer

Rahat. Deci tot gară înfundată ca la T1. Se mai poate modifica ceva în stadiul ăsta?

Trebuie ca trenurile de la Galați, Brăila, Slobozia să poată ajunge direct la aeroport. Daca tot facem un terminal nou, de ce să nu așezăm lucrurile cum trebuie? Proiectanții ăia cred că doar bucureștenii ar merge cu trenul la aeroport?

AndreiB

Am cateva intrebari in legatura cu capacitatea totala a liniei. Raman portiuni semnificative de linie simpla (Bucuresti Nord - Pajura; Pajura - Mogosoaia; Balotesti - OTP T2). Se poate asigura o frecventa de 2tph OTP T1 + 2tph OTP T2 + IR B-Galati + R B-Urziceni + marfa? Tineti cont de faptul ca se propune un terminal multimodal de containere langa A3 asa ca traficul de marfa s-ar putea sa fie semniticativ.

Nu inteleg de ce nu se tinteste pentru 140 km/h la calatori - alianamentul e similar cu M1000 exceptand unele curbe.

frunzaverde

E o adevarata mizerie toata porcaria aia...

Deci:
1. ramane linie simpla racordul Pajura
2. ramane linie simpla 700, deci deci trenul de azi, chinuit 1 / 40 minute pentru T1 se va rupe in doua ramuri, unul pentru T1 si unul pentru T2. Nici vorba de 1 tren la 20 minute, va fi un tren la ora, unul pentru T1 si unul pentru T2, cu tot haosul posibil...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian