[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

Am văzut soluția asta la Lille, in partea centrală a orașului metroul este în subteran, după care iese din subteran direct pe piloni câțiva m deasupra nivelului străzii. Din păcate, ca și costuri și timp de execuție, nu cred că se încadrează la quick-win-ul sperat de ND.

hvm

Cam tot asa e și la Chicago. Rezultatul e ca toate blocurile din zona respectiva sunt extrem de ieftine datorita zgomotului care se propaga mult mai bine...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Ala nu e tren, e metrou. Tren inseamna conversia cu eforturi minime a unei infrastructuri feroviare existente in spatiul urban pentru transport intraurban/local. Constructia pe piloni sau subterana e altceva.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

zeckesan

De pe site-ul TPBI

QuoteAsociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a publicat în platforma națională de achiziții publice anunțul de consultare a pieței [MC1018278] având ca obiect determinarea valorii estimative pentru achiziția de material rulant nou, destinat transportului feroviar metropolitan de călători – rame electrice EMU și cotație pentru mentenanța acestora.

Se dorește obținerea unei valori estimative pentru două tipuri de rame electrice EMU, respectiv:

TIP 1 – capacitate de transport formată din minimum 110 locuri pe scaune fixe, minimum 2 locuri pentru persoane cu mobilitate redusă și 100 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

TIP 2 – capacitate de transport formată din minimum 180 locuri pe scaune fixe, minimum 4 locuri pentru persoane cu mobilitate redusă și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Vehiculele vor fi destinate transportului feroviar metropolitan de călători în regiunea București-Ilfov.

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100123900

lucian

Interesant...Pe ce traseu ar urma să intre primele?

lucian

Quote from: jonny on December 31, 2021, 11:06:26 AM
daca tot nu mai circula trenuri pe linia respectiva ... de ce nu il fac bulevard ? care sa ajunga in centura ?

ar mai elibera din haosul de pe Iuliu Maniu
Din ce am inteles,Nicușor ar avea susținerea premierului Ciucă.Posibil sa se tragă de la Iohannis asta.Cel mai probabil,linia va fi menținută pentru viitorul tren metropolitan si disputa să fie doar un joc de imagine.Vedem...

GAC

Ideea trenului sub-urban este trasa de par.
In Romania avem un paradox: DN-urile sunt axa de simetrie pentru majoritatea localitatilor in timp ce CF-urile au fost construite la distanta de localitati, de multe ori gara aferenta localitatilor rurale este la distanta f mare de localitatea omonima.
Dezvoltarile imobiliare de anvergura (Militari Residence, Popesti Leordeni, Metalurgiei, Prelungirea Ghencea, Bragadiru, Corbeanca, etc) s-au facut aproape exclusiv luand in calcul accesibilitatea cu masina. Singurele exceptii notabile sunt la IMGB si Theodor Pallady, unde avem metrou.
Avand in vedere aceste zone limitrofe dense, s-ar preta mai degraba prelungirea liniilor de tramvai / autobuz decat implementarea unui tren urban care "rateaza" majoritatea zonelor nou dezvoltate. De exemplu: tramvai pe Prel. Ghencea; prelungirea lui 32 pana in Bragadiru; prelungirea lui 21 pana in Voluntari, prelungirea lui 1/10 pana in Popesti Leordeni, prelungirea lui 45 pana in Chitila, prelungirea lui 16/36 pana in Pipera-Tunari, prelungirea lui 36/56 pana la Gara Catelu, etc.
De asemena, banii aferenti trenurilor urbane pot fi folositi pentru tramvaie noi. Atunci cand o sa fie niste intervale decente pe toate liniile de tramvai, transportul in comun se va promova de la sine.
Nu in ultimul rand, ideea de tren urban este utopica in contextul in care nu se aloca bani pentru reabilitarea ultimilor Km de sine cu otelu rosu, gen Barbu Vacarescu, zona care poate fi comparata cu Calea Crangasi si care cu siguranta ar genera multi calatori, avand in vedere ca in acea zona sunt peste 500,000 sqm de birouri.
Daca nu-i atragi in STB pe cei cu statii la cativa pasi de usa blocului, cum ii vei atrage in trenul urban pe cei ce ar avea de mers zeci de minute pe jos?

oc7avian

Liniile cu OR se doresc a fi modernizate prin Anghel Saligny. Au fost prezentate ca cereri de finanțare ce vor fi făcute. Deci nu sunt uitate.

Legat de bulevard pe Strada Liniei... ar putea fi doar o repoziționare a dopurilor de trafic. Unde vărsăm bulevardul spre oraș? Rezolvăm dopul masiv de la Lujerului ori Politehnica? Nu. Idem alte puncte critice. Parc pe linie e o alternativă viabilă, însă.

________

Revenind la transport feroviar urban, cred că e locul cel mai potrivit pentru următoarea intenție anunțată:
Quote
Urmează integrarea tarifară a liniei de tren București – Ploiești până la limita județului Ilfov.
sursa Facebook - Nicușor Dan, anunțând integrarea tarifară cu Aeroportul Otopeni

zeckesan

#533
@oc7avian mersi de link. Stațiile de pe București - Ploiești care ar intra în această următoare etapă de integrare tarifară, dacă am notat corect
- Chitila
- Buftea
- (Dârza este în DB, ce se întâmplă oare acolo?)
- Periș
- Scroviștea (actual 6.3 lei la CFR, clasa a 2-a)

Ca exercițiu de imaginație, cred că astea sunt stațiile din Ilfov care ar putea urma la integrare

Spre Urziceni - pe 700
(Mogoșoaia intră în prima fază, cu trenul spre aeroport)
Otopeni Nord
Balotești
Căciulați
Moara Vlăsiei
Greci (cel mai scump bilet actual, 6.8 lei la CFR, clasa a 2-a)

Spre Constanța - pe 800
București Băneasa
Pantelimon
Pasărea
Brănești sat
Brănești
Islaz

Spre Oltenița - pe 801
București Sud
Căldăraru
(Halta Cernica este în Călărași)
Tânganu

Spre Giurgiu (când va fi cazul) - pe 102
Jilava
Sintești
Vidra

Spre Videle - pe 100
Chiajna
Parc Divertisment Chiajna
Domneștii de Sus

Spre Pitești - pe 101
Săbăreni

Gendan

Quick reminder ca pentru strada Liniei sunt alte planuri. Cel putin pentru zona dintre strada Lujerului si Vasile Milea se doreste parc. Avem si licitatie pentru executie unde s-a depus o oferta deja.
Mai mult, proiectul bugetului PS6 include pentru anul 2022 aproximativ 9/15 milioane de lei necesare acestui proiect.

Bulevard era prevazut in PUZ sector 6, PUZ care a fost anulat definitiv in instanta tocmai pentru ca nu respecta alocarea spatiului verde, regimuri de inaltimi pentru constructii si asa mai departe.
Calea ferata este complet demantelata sau ingropata sub un strat gros de moloz pe acest tronson. Cu toate acestea, ea va fi curatata si acoperita cu o palisada de lemn in contractul de mai sus. Cu ce scop, nimeni nu stie inca: pacura la Grozavesti nu mai vedem prea curand iar trenurile suburbane sunt o fantezie demontata de mai multe ori: nu exista suburbii pentru un asemenea tren, timpii de transport sunt mai mari pentru orice relatie vs. transportul public urban (metrou sau STB), cadenta e net inferioara metroului (de 41 nici nu mai vorbesc) iar numeroasele treceri la nivel prin S6 nu sunt dorite de nimeni.

E momentul ca si primaria generala sa constate realitatea si sa se concentreze pe alte proiecte mai importante pentru zona cum ar fi bus lanes sau reorganizarea liniilor STB pentru a putea creste conectivitatea intre Drumul Taberei si Militari. Nu sunt singurele, dar ar avea un impact pozitiv imediat. Aliniamentul fostei linii devine spatiu verde, ideal cu express bike lanes pentru un timp de deplasare cat mai redus intre vestul si estul cartierului. Primul exemplu de 15 minutes city din capitala.

Si intr-o alta nota, sunt in jur de 10.000 de votanti impactati direct de proiectul parcului din primul paragraf. Poate pentru primaria generala nu e play maker dar pentru primaria S6, da. Nu spun ca este o cauzalitate intre acest lucru si abordarile diferite ale celor doua institutii insa cred ca o corelatie intre cele doua exista.

lucian

#535
Primăria Capitalei vrea să cumpere 25 de rame electrice noi care vor fi utilizate în cadrul proiectului ,,Tren Metropolitan București – Ilfov" un anunț pentru consultarea pieței fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) dorește obținerea unor valori estimative pentru două tipuri de rame electrice, primul model, cu 210 locuri din care 110 pe scaune fixe și 100 în picioare respectiv al doilea model, cu o capacitate totală de 380 de locuri din care 180 de scaune și 200 în picioare.

Pentru ambele variante, contractul întreținere este de minimum 15 ani cu o posibilitate de extindere până la 30 de ani. Ramele trebuie să fie prevăzute cu două posturi de conducere, viteza maximă va fi de 160 km/h, podeaua joasă pe cel puțin 40% din suprafața vagonului, iar interiorul de tip metrou.
Specificațiile tehnice cerute de Primăria Capitalei sunt aproape identice cu cele din anunțul pentru consultarea pieței al Autorității pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 62 de rame regionale. Este vorba despre rame electrice noi care vor intra pe traseele alocate Trenului Metropolitan, dar și pe rutele deservite de rame Regio.

,,Consultare de piață pentru a obține valoarea estimativă unitară actualizată pentru achiziția de rame electrice noi pentru scurt parcurs (RE-R/EMU-R). Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din : – prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă, – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani", arată ARF.

Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin cotractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
• Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
• Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
• Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.
https://economedia.ro/primaria-capitalei-vrea-sa-cumpere-25-de-rame-electrice-noi-pentru-trenul-metropolitan-bucuresti-ilfov.html#.YgETeSX8swB

zeckesan

Legat de trenul metropolitan am trimis acum câteva săptămâni un mail către TPBI în care am cerut detalii despre planul pentru faza 1, cel despre care au spus în septembrie că va apărea public până la finalul lui 2021. Am primit răspunsul atașat în 10 zile lucrătoare, măcar avem promptitudine.



Powered by API/PUM imgur uploader

lucian

Mai exact care vor primele trasee din rețeaua existentă? Ca si data se spunea că până în 2024 vor fi date în circulație primele trasee(tronsoane)

hefaistos

Daca in 2022 fac analize in 2021 ce au facut, ca nu mai tin minte?
Si in 2023 vor lua decizii, iar in 2024 vor pregati documetatii de licitatie, studii de fezabilitate. Si la sfarsit de 2024 vin si alegerile unde bucurestenii si vor face studiile si analizele proprii.
N-au bani (cu ministru PSD la transporturi cu atat mai putin), n-au solutii fezabile, sustinute de analize de trafic si atunci ne duc cu vorba.
ND ar trebui sa ia aminte: e al doilea an (iarna) in care, rand pe rand, bucurestenii fac frigul si n-au apa calda (ma rog, ca sa fim sinceri e cam al treilea dar oamenii uita ce s-a intamplat pe timpul primarilor anteriori). In aceste conditii discutiile despre proiectul utopic mai sus mentionat incep sa fie la fel de ofensatoare ca expresia Mariei Antoaneta - "daca nu au paine, sa manance cozonac".   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

dan tm

Am gasit pe forumul stpt, o discutie despre schimbarea proiectului de refacere a Garii de Nord.

se aduce in discutie dorinta CFR de a pune alucobond.
adica porcariile astea de tip nou, placi.

Nu stiu cum sa pun discutia asa ca pun un link, poate intereseaza pe cineva sau are si alte informatii.

http://1.stpt.ro/forum/index.php?showtopic=575&st=460