Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

sa raspund si lui Delacroix si tie...

Experienta actala care o am pe DN 7 pe unde deja avem A1...este ca nu se reduce asa mult traficul. De multe ori ai impresia ca nu se reduce deloc.

Dar ce se reduce este intradevar traficul de camioane. Acolo as putea sa fiu de acord ca 80% din camioane si TIR_uri vor disparea.

Zona aceea e foarte densa dpdv a localitatilor (Tg-M, Ungheni, Iernut, legatura spre Tarnaveni, Aeroport) si fiindca totusi legatura spre autostrada nu va fi chiar foarte facila, traficul local intre aceste localitati va ramane tot pe DN 7).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nedcatalin

Cred ca am fi cu totii recunoscatori daca un coleg ar face o mica schita cu noile drumuri care se vor construi in zona: A3, noua intrare in targu mures si nodurile rutiere. Din ce am inteles eu, se va construi un nou drum paralel cu DN15 pana in zona Ungheni care va reprezenta capatul A3, apoi A3 va continua cu un semi-nod cu DJ 151D urmand mai apoi nodul de la Aeroport. Corect?

dr4qul4

@delacoix,
eu am spus doar o banda separata pe directia TgM - Aeroport. Chiar nu cred ca era greu de facut, cu minime exproprieri.
Nu prea inteleg conceptia noastra de a face orice cat mai ieftin. De multe ori cel mai ieftin nu este si cel mai eficient.

Oricum, am terminat polemica cu TgM. Probabil m-am infierbantat din cauza ca "teoretic" am ceva radacini prin zona. Practic nu am ajuns pe acolo decat cu munca de vreo 4-5 ori.



PS. Eu cred ca tu le-ai fi gandit si desenat mult mai bine.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

delacroix

#1638
Quote from: alecu26 on October 24, 2014, 12:00:14 PM
Zona aceea e foarte densa dpdv a localitatilor (Tg-M, Ungheni, Iernut, legatura spre Tarnaveni, Aeroport) si fiindca totusi legatura spre autostrada nu va fi chiar foarte facila, traficul local intre aceste localitati va ramane tot pe DN 7).
Total gresit. M-ai convinge daca ai avea studiul Plecare-Destinatie. Dar pentru ca nu-l ai tin sa-ti amintesc ca exista nod pe A3 dincolo de cimitir pe DJ si la Aeroport. Cel putin jumatate din trafic este in relatie directa cu TG-Mures. De ce sa preferi 11 treceri de pietoni in locul unui drum, relativ drept?
Cat despre traficul greu o sa fi surprins cata bere puternica si amaruie se exporta cu tirurile tocmai prin sensu giratoriu respectiv. De fapt aceste tiruri plus cateva auto ale localnicilor cu rude la Cerghid sau Gh.Doja vor ramane "fidele" DN-ului... Ah! si unchiul meu care nu mai are chef sa schimbe rutele.

alecu26

deci...eu mergand de la Tg Mures la Tarnaveni sau invers....(o naveta foarte folosita de altfel) voi urca pe autostrada inainte de iesire din TGM, pe straduta acea, mergem pana la viitoarea centura, dupa aia pe drumul de legatura si dupa aia cativa km pe autostrada si dupa aia jos la DJ-ul spre Tarnaveni?

Sau cine vine de la Iernut spre Ungheni?

in fine...e o discutie filosofica mai mult.

Ar trebui sa am ancheta origine-destinatie in proiectul pe baza caruia s-a facut licitatia si unde Search a determinat traficul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#1640
si cati km fac in total cu acest zig zag? chiar si timpul mi se pare mai mare.

2 ani si repararea dalelor de beton :D.

Asta e de exemplu alta masura care s-ar putea face: pe unde ai autostrazi, DN-uril DJ-uri si chiar DC-urile care duc spre nod intr-o raza de 5-10-20 km ar trebui reabilitate urgent pentru a incuraja drumul spre autostrada si nu a pierde timp aiurea pe ele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Banda cu circulatie reversibila, solutia pentru fluidizarea traficului din Floresti

"Vom merge pe banda alternativa. Sper ca undeva din 10 noiembrie sa fie implementata masura. In zona de aglomeratie, respectiv intre sensul giratoriu de la Primarie pana aproximativ la West City Hotel dimineata se va circula pe trei benzi din cele doua catre Cluj-Napoca, iar dupa amiaza invers, pe trei benzi catre Floresti. Desigur va fi nevoie de o mai mare disciplina in trafic si de o atentie sporita, dar mizez pe faptul ca 90% din soferi sunt din zona. "

Fara parapeti asta inseamna CRIMA !!!
Mai trebuiau 2 giratii acolo, interzis virajul la stanga si parapete median.  Asa o sa avem conflicte in trafic la greu si reportaje pt stirile serii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Cineva a bagat la cap solutia expusa ieri :D . Sa vedem cum vor trece de la partea teoretica la cea faptica.

http://www.stiridecluj.ro/politic/primarul-horia-sulea-explica-cum-vor-functiona-benzile-reversibile

Quote"Nu am uitat nici de sistemul inteligent de semaforizare, care va dirija circulația și va interzice virajul la stânga de pe DN1. Pentru implementarea acestuia avem însă nevoie de două sensuri giratorii, unul la ieșirea spre Gilău și unul în zona BMW", a spus primarul comunei Florești, Horia Șulea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

#1643
Problema NU e (numai) DN-ul si asta nu vad sau nu vor sa vada alesii locali din Floresti. Lasand la o parte lipsa de experienta a romanilor in general cu privire la benzile reversibile (doar pentru ca ciprebbbe a relevat-o mai sus)care va facilita aparitia unor evenimente deosebit de tragice (si insist pe tema asta deoarece principala "cauza" a eventualelor accidente va fi impactul frontal!), mai vreau sa aduc niste contra-argumente la aceasta solutie (cu remarca ca doresc sa ma insel asupra acestor lucruri si sub auspiciile unei persoane care e direct implicata in ambuteiajul din Floresti zilnic):

1. Dezvoltarea cu caracter imobiliar a Florestiului este aproape exclusiv pe verticala (literalmente). Eu insumi locuiesc intr-un ansamblu rezidential care contine 14 blocuri cu 2 scari a cate 18 apartamente. La un calcul sumar asta inseamna minim 1000 de persoane. Daca mai pui ca exista cel putin 7 ansambluri rezidentiale pe strada mea se ajunge la 7000 de persoane. Asta inseamna 4000 de masini minim!!!

2. Cele 3000 - 4000 de masini (de pe o strada!) au la dispozitie 3 iesiri in DN1 (sens giratoriu, cetatii, muncitorilor). Dar calea directa spre Cluj este ori pe cetatii, ori pe muncitorilor. Aici se mai aduna alte strazi (Ioan Rus, Poligonului, Tautiului, Florilor, Subcetate, etc.), fiecare cu ansamblurile lor imobiliare si cu cedare de trecere fata de strazile principale.

3. Bineinteles ca exista si partea cu Somesul a Florestiului unde se mai gasesc tot inca pe atatia cat pe partea sudica. Si toti "se infing" in DN prin intersectii nesemaforizate gatuind circulatia.

4. Primaria tocmai a mai complicat lucrurile prin instituirea unui sens unic pe strada Poligonului pentru a facilita circulatia liniilor de autobus metropolitane. O masura care are un substrat pozitiv, dar ca si in orice chestiune administrativa romaneasca nu s-au luat in considerare toti factorii. De exemplu cel cu care ma comfrunt eu: avand in vedere ca in Floresti NU EXISTA crese de stat (si eu nu imi permit sa dau 1000 de Ron lunar la o cresa privata) sunt nevoit sa duc copilul la cresa in Cluj. Ori asta implica un anumit grad de confort care trebuie asigurat copilului -> masina personala. Ati fi impresionati cat e de mare procentul de masini cu copii care merg la cresa din totalul masinilor din fiecare dimineata.

5. Cealalta masura care se intrevede in orizontul apropiat este mult dorita "centura" a Florestiului -> care din punctul meu de vedere va fi un mare esec. Asta deoarece nu este o centura propriu-zisa ci incepe...din centrul Florestiului si il strabate vest-est pe ....stradutele care deja sunt aglomerate si doar de strada Abatorului incepe noul tronson ce va fi construit/reabilitat. Mai mult dealul, respectiv groapa care desparte Florestiul de Cluj vor fi tranzitate la sol...adica cu serpentine. Deci ambuteiaj la orizont din nou.


Concluzia: Pana cand Florestiul si Clujul nu vor avea o strategie unitara de descarcare/preluare a traficului nu se va realiza nimic notabil nici cu benzile reversibile si nici cu asa zisa centura pe partea sudica.


dragos76

Mai mult, mi se pare dubios cum va functiona dimineata solutia cu 3 benzi pana la Best Western, care apoi se vor gatui in doar doua? Logic vorbind, nu vad cum poate creste asta fluenta.

ciprebbe

Hitler despre traficul Floresti - Cluj.

http://www.youtube.com/v/87Bt5g1MMhw

Cam asta e adevarul :(
Cred ca nu avem alta portiune de DN in tara mai aglomerata.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

^^^^^^^
Vroiam sa spun si asta in postul precedent dar nu am vrut sa par egocentric sau arogant. Dar nu cred ca exista loc in Romania in acest moment in care sa iti ia in jur de 45 de min sa faci 1.5 km ZILNIC intre 7.00 - 8.00. dar, problema aceasta taraganeaza din lipsa vizibilitatii. Daca s-ar comanda un studiu de trafic pe stradutele in cauza si nu pe DN, cred ca am bate orice record.

vladb

Quote from: dragos76 on October 29, 2014, 04:04:26 PM
Mai mult, mi se pare dubios cum va functiona dimineata solutia cu 3 benzi pana la Best Western, care apoi se vor gatui in doar doua? Logic vorbind, nu vad cum poate creste asta fluenta.

Eu am citit intr-un ziar de cj ca solutia cu benzile reversibile va fi inclusiv si pe calea Floresti pana la semaforul de la Billa!

stangabriel

Stati putin,dupa ce Gilau-Nadaselu A3 e gata,Relatia Cluj-Zalau se va face prin Floresti,nu? Poate atunci se va lua atitudine,apropo de vizibilitate. Am trecut de 2 ori pe acea portiune de drum si confirm aglomeratia.

ciprebbe

Quote from: vladb on October 29, 2014, 05:13:09 PM

Eu am citit intr-un ziar de cj ca solutia cu benzile reversibile va fi inclusiv si pe calea Floresti pana la semaforul de la Billa!

Nu este posibil, ai intrare la Metro care nu o poti modifica si intrarea de la Polus. Nu poti modifica pe DN astea.
Abereaza ziaristii daca ai citit asa ceva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe