Magistrala M900 | Bucuresti-Craiova

Started by Sorinus, February 05, 2019, 10:07:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Am citit raportul, si am gasit la Observatii asta:

pe distanța Grădinari – Vadu Lat la trecerea prin
dreptul semnalului de trecere a blocului de linie automat Bl13 indicația "OPREŞTE fără a depăși
semnalul! – o unitate luminoasă de culoare roșie spre tren", mecanicul a manipulat în mod
nejustificat butonul "Depășire Ordonată" ;


Deci omul depasise in aceeasi tura un semnal de bloc pe rosu? Nu prea inteleg ce rol are butonul respectiv (poate doar daca e de fapt cale libera?)

Asta pe langa faptul ca a incalcat tot ce se putea la Carcea.

frunzaverde

Depasirea ordonata e un buton care-ti permite sa treci de un semnal pe rosu fara ca autostopul Indusi sa se actioneze. Actiunea se inregistreaza, si utilizarea incorecta se pedepseste crunt (e caz penal). Un astfel de buton are sens sa existe. De exemplu, s-a stricat complet un semnal de bloc, si e capabil sa afiseze doar rosu; atunci poti da un ordin de circulatie (via radio sau via ordin scris).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dragos76

Ok, dar în cazul ăsta al unei depășiri ordonate, sigur deplasarea trebuie să se facă cu viteză redusă, nu?
Asta e doar în reglementări, sau e rezolvată și tehnic (în sensul că acel buton va permite continuarea deplasării, dar cu maxim 15km/h, sau cât e regula)?

frunzaverde

Exista diverse motive pentru care se permite depasirea ordonata; in multe cazuri nu este nevoie sa se circule cu viteza redusa.

Imagineaza-ti, de exemplu, ca s-a stricat un semnal de bloc pe Bucuresti - Ploiesti, si a intrat in modul lui de avarie (fail-safe), adica "rosu" cu inductorul activ. Si nu raspunde la nimic din centralizare (s-a taiat cablul sau s-a rupt izolatia sau a avut loc un scurt sau-sau-sau). Toata lumea stie de defectiune, echipa de reparatii e pe drum. In timpul asta, poti ordona tuturor locomotivelor sa continue parcursul normal, ca si cum semnalul ar fi pe verde. In centralizare poti sa izolezi pozitia respectiva, si sa consideri cele doua blocuri din centralizare ca unul singur. Si in timpul asta, dai ordin de circulatie sa se treaca peste semnal cu depasire ordonata, la viteza stabilita. Si mai sunt multe motive pentru care e necesar butonul.

Butonul "depasire ordonata" nu face altceva decat sa dezactiveze inductorul de pe locomotiva temporar, sa inregistreze actiunea pe inregistratorul de bord, si sa sune o alarma. Nimic altceva.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

Toate ca toate dar, desi viaductul de la Cîrcea era in reabilitare la data accidentului, de atunci nu s-a mai ocupat nimeni de el. Au adunat fierul vechi rezultat si cam asta a fost. Totusi, cind or avea de gind sa il repuna complet in functiune?

cavver

Quote from: Sorinus on January 08, 2021, 01:30:11 PM
Am citit raportul, si am gasit la Observatii asta:

Asta pe langa faptul ca a incalcat tot ce se putea la Carcea.
QuoteRezultatul alcoolemiei înregistrată după producerea accidentului, la ora 11:01 și la ora 12:01, conform buletinului de analiză toxicologică nr.436/2018 emis de Institutul de Medicină Legală Craiova, a fost de 1,40‰ și respectiv 1,30‰.
Din raport eu inteleg ca mecanicul era beat manga ; dar nu sunt specialist in toxicologie. Probabil ca pe vremea lui Dej atat el cat si seful de tren erau executati.

antonelu

O fi uitat CFR ca bucata asta face parte din Coridorul Rin-Dunare? Ca nu am auzit de nici un SF pornit pe aici, ca sa fie reabilitata din fonduri UE! Rugam d-nul ministru Drula sa ii trezeasca din somn pe strategii CFR Infrastructura!!

alinuttt

#22
Bucata asta nu face parte din coridor. Poate Calafat-Lugoj-Timișoara-Arad-Curtici. Acolo tronsonul Timișoara-Arad e scos la licitație pentru execuție.

antonelu

Conform Regulamentului UE 1316/2013, Craiova - Bucuresti face parte din Coridorul Rin-Dunare:
Strasbourg-Stuttgart-München-Salzburg-Wels-Wien-Brati­slava-Budapest-Arad-Brașov/Craiova-București-Constanța

A se vedea si site-ul CFR: http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-4/ct-menu-item-58/ct-menu-item-72

frunzaverde

#24
Coridoarele nu sunt doar feroviare, ci multimodale, pentru transport marfa. Pentru Craiova - Bucuresti, pe feroviar, sunt prinse doar "studii si lucrari legate de studii" in lista proiectelor identificate. Va trebui o negociere cu comisia, mai ales ca s-a (supra-)finantat ramura cealalta.

@antonelu - sterge-ti / schimba-ti poza de profil. Nu este acceptabila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Balto

Anunt de participare: [CN1028723] - ,,Studiu de fezabilitate si Proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Craiova Subsectiunea 1: Bucuresti Nord-Rosiori"
DATA PUBLICARE: 26.02.2021 01:35
Data de deschidere a ofertelor:05.04.2021 ora 15:00
Valoarea totala estimata:45,555,581.25 RON

Anunt de participare: [CN1028713] - Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord - Craiova"
DATA PUBLICARE: 26.02.2021 01:35
Data de deschidere a ofertelor:05.04.2021 ora 15:00
Valoarea totala estimata:51,724,566 RON
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

bogdanstancu


frunzaverde

Cum ziceau latinii : verba volant scripta manent. Odata ce s-au pornit SF-urile astea, finantate din bani europeni, e de 10.000 de ori mai greu sa convingi UE sa bage bani in altceva...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Demolam si Bucuresti - Craiova, fix cum am facut pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Ploiesti? Caci "castigurile" de viteza fix ca la alea vor fi. Adica zero barat.

E greu al dracului pt. CFR sa schimbe sina si sa repare niste podete. Bucuresti - Craiova e cea mai noua magistrala din tara...

TVlad

 Acum, cu toata sinceritatea, dupa ce am citit argumentele lui frunzaverde legate de aceste reconstructii tip coridor, nu imi mai vine nici sa ma uit la pozele de pe santier. Ma intristeaza cum cheltuim putinii bani, atit de necesari in alta parte, pe niste lucrari cu plusvaloare zero. Sint foarte dezamagit de rezultate. Cind, dupa trei ani de agonie, a fost gata Bucuresti - Ploiesti, mi se parea extraordinar comfortul noii linii dar suspecti timpii, aceiasi ca inante, am zis "lasa ca e in teste si o sa mergem si cu 160". Pe urma, spre Predeal am facut o gramada de fotoreportaje in timpul lucrarilor, incintat de progres. Dubioasa a fost atunci renuntarea la multe abatute din statii. "Stiu ei de ce" mi-am zis. Aiurea, frunzaverde a explicat foarte bine si pe intelesul profanilor ca mine ca toate aceste lucrari sint paguboase. E ingrozitor sa vedem in continuare ca ai nostri conducatori persista in greseala.