News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


Ionut

N-am mai zis? Daca n-am mai zis, spun acum: va rog puneti stiri/comentarii despre fondurile UE legate de infrastructura/mobilitate sau care au macar legatura/sunt conexe cu infrastructura/mobilitatea. :)


tigrel58

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=293
Pare ca se misca lucrurile, dar ce scrie MT nu prea se pupa cu ce scrie MFE:
http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/rezultate/std_abs/Raportare_PO_30.iunie.2013.pdf
Probabil ca diferenta este din corectii financiare aplicate de CE.
Totusi, sa nu fim prea carcotasi, inca un efort in perioada septembrie - decembrie si se poate ajunge la 34 %, respectiv evitarea dezangajarii automate.

doryan93

România a transmis Comisiei Europene documentele pentru rambursarea a încă 135 de milioane de euro prin intermediul Programului Operaţional Sectorial Transport: http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/rata-de-absorbtie-a-fondurilor-europene-a-trecut-de-19-la-inceputul-lunii-647213.html

doryan93

?S-a dat drumul la autostrăzi?
Proiectele majore din cadrul Programului Operaţional Sectorial - Transport finanţate de la bugetul de stat care nu au fost încă aprobate de Comisia Europeană sunt considerate eligibile, dacă a fost emis ordinul de aprobare a proiectului major, conform unei hotărâri adoptate în şedinţa de miercuri a Guvernului. 'Guvernul a adoptat această Hotărâre prin care, în cadrul Programului Operaţional Sectorial - Transport, proiectele majore finanţate de la bugetul de stat care nu au fost încă aprobate de Comisie sunt considerate eligibile, se pot autoriza/certifica şi se rambursează din Program, dacă a fost emis ordinul de aprobare a proiectului major. Acest fapt va permite realizarea de venituri la bugetul de stat mai rapid decât în prezent', se precizează într-un comunicat transmis de Biroul de presă al Guvernului.Potrivit sursei, având în vedere că, în teorie, există posibilitatea respingerii proiectului de către CE, în HG s-a introdus un prag de 50% din valoarea eligibilă ce poate fi decontată până la emiterea deciziei de către CE. Comunicatul precizează că Autoritatea de Management pentru POS-T nu a avut până în prezent vreun proiect major refuzat de CE. Hotărârea modifică şi completează Hotărârea Guvernului nr.759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/veste-buna-s-a-dat-drumul-la-autostrazi-184361.html

ciprebbe

Quote
Principalele nevoi de dezvoltare
Pentru perioada 2014‐2020, dezvoltarea tuturor proiectelor se va baza pe MPGT, care are o viziune
pentru dezvoltarea sectorului transport din România până în 2030. De asemenea, în perioada 2014‐
2020 se va aloca anual 2% din PIB pentru întreținere și proiecte de investiții în sectorul transport. De
asemenea,se va crea o unitate specială în cadrul Ministerului Transporturilor, pentru monitorizarea
implementării MPGT. MPGT va fi în concordanță cu planurile regionale de dezvoltare și planurile de
mobilitate urbană pentru fiecare dintre cei șapte poli de creștere și Municipiul București, pentru a se
asigura necesitățile de conectivitate și promovarea dezvoltării economice.
Legătura rutieră  dintre granița de vest  și portul Constanța este o prioritate pentru România în
perioada 2014‐2020, alături de dezvoltarea  și modernizarea rețelei naționale de drumuri, inclusiv
variantele de ocolire  și conexiunile cu rețeaua TEN‐T. România are un număr redus de kilometri de
autostradă, reprezentând un obstacol în calea accesibilității internaționale  și conectivității
interregionale, iar rata victimelor și a blocajelor în trafic este ridicată. În plus, drumurile județene și
cele comunale trebuie să fie dezvoltate și modernizate pentru îmbunătățirea mobilitățiiregionale și a
oportunităților de dezvoltare. Siguranța rutieră necesită strategiispecifice și eforturispeciale pentru
a se îmbunătăți.
sursa Acordul de Parteneriat 2014-2020
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

deficiențe de conectivitate pentru fiecare mod de transport, ca urmare a investițiilor întârziate și a
ineficienței administrative în întreținerea și operarea infrastructurii.
În plus, lipsa unei strategii pentru dezvoltarea infrastructurii bazată pe o analiză a nevoilor de
dezvoltare și pe o prognoză realistă a volumului de mărfuri și pasageri a condus la o dezvoltare
inconsecventă, în rețea existând încă blocaje care cresc durata timpilor de călătorie și reduc
accesibilitatea între regiunile țării.



Asta e o alta spicuire din raport. Ministerul Fondurilor Europene recunoaste ca greselile care le facem sunt greseli.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Master Planul General de Transport – prima variantă, de lucru

De asta se stie?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut


doryan93

POS Transport, gestionat de AM de la Ministerul Transporturilor, a adus in septembrie 2013 peste 69 de milioane de euro, urcand pana la o rata de totala de absorbtie de 15,85% in perioada ianuarie 2007-septembrie 2013.
http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-15712916-bilant-oficial-romania-absorbit-septembrie-peste-200-milioane-euro-fonduri-structurale-coeziune.htm

doryan93


CE a aprobat noua politica privind infrastructura de transport a UE in perioada 2014-2020, urmand ca doua dintre cele noua coridoare principale europene sa traverseze Romania, unde pot primi finantare mai multe proiecte, precum calea ferata Arad-Brasov-Bucuresti-Constanta si portul Constanta.
http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/ce-a-aprobat-strategia-privind-transporturile-pana-in-2020-romania-are-proiecte-pe-doua-coridoare-81010

marisRO

Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de titular pentru Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, anunţă publicul interesat asupra elaborării primei versiuni a acestui program, pentru care s-a declanşat etapa de încadrare, pentru a se decide dacă se supune evaluării strategice de mediu conform H.G. nr.1076/2004. Prima versiune a programului poate fi consultată pe web site-ul MFE şi la sediul din Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17, de luni până vineri între orele 10.00-16.00.

Comentariile publicului se primesc la sediul Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice din b-dul Libertăţii nr.12, în termen de 18 zile, începând cu data de 28 ianuarie 2014.

Document: http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/Informative/anunturi/29.01.2014/POIM-primul.draft.SEA.pdf

alecu26

potrivit ultimilor rapoarte s-a ajuns la 45% absorbtie pana la sfarsitul anului si mai sunt de primit inca veo 500 miliaone..pe lucari facute si facturate.
V-am zis ca se va ingrasa porcul in ajun. Luna decembrie a fost mai mare ca si absorbtie decat multi ani intregi precendeti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Este absorbtia totala, pe toate programele? Sau doar pe transporturi?