Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

zone_rider

E vorba despre obisnuinta de a lua trenul din Gara de Nord catre orice directie, plus faptul ca odata urcat in tren mai stai pe telefon/citesti o carte etc. Nu conteaza ca dureaza calatoria cu 15 min in plus. Pentru cine vrea cea mai rapida varianta, merge si combinatia metrou + tren.

misiekwas

#886
^^^Nu exista conexiunea rapida și TP mai eficient pentru ca pana acum Gară Progresu n-avea trafic, deci nici n-avea pasageri. Întrebare care se pune este - pentru ce va folosi lumea linia asta? Dacă va fi navetă la munca pana București (ceea ce mi se pare mie), atunci terminus mai potrivit este aia la Progresu. Dacă țintă va fi aeroportul-legătură mai departe cu tren, atunci GdN. Poți sa amesteci regio pana la progresu și Re pana la GdN (fără Progresu atunci) și sincer, nu știu de ce nu s-a făcut. Dar sa duci pe toți pana la GdN mi se pare prostie.
Și @shift2rail, București Vest nu-i "locația necunoscuta" pe viitor, ci o stație care chiar exista și acum și nu-i noua. Adevărat, este în poziția în care ai garantat ca n-o sa aibă pasageri (acces numai din centura), dar asta nu schimba cu nimic existenta ei.

cristi5

#887
Reamintesc ce-am auzit de la ARF

- Va fi un tren metropolitan Gara de Nord- Progresu. Cu tariful specific pt metropolitan etc

- Apoi un tren regio Progresu-Giurgiu Oras

- Cele doua vor fi facute cu acelasi automotor, deci confortul ca nu trebuie coborit/urcat etc.

@AndreiB cred ca trenuri GdN-Progresu/Jilava se vor tot incerca,
- parte din trenul metropolitan.
- E linie dubla Chiajna-Jilava
- se va electrifica in faza 2 a Bucuresti-Giurgiu (SF mai sus pe topic)
- se va moderniza (inclusiv ETCS) in proiectul "complexul feroviar Bucuresti"
- dupa toate astea, SFul Buc-Giurgiu preconizeaza o reducere de cel putin 10 minute  fata de 1995 (la 25 min), ceea ce il face comparabil cu un eventual M4 GdN-Progresu (14 statii). Cum am scris in comunicatul API:

QuoteDacă timpii Progresu-Giurgiu vor rămâne neschimbați, surpriza din studiul de fezabilitate pentru Faza 2 vine pe București Nord-Giurgiu: 68 de minute cu o oprire (la Giurgiu Nord probabil). Ne apropiem de visul bulgăresc de 50 min!

Se așteaptă deci reducerea tranzitului pe centura feroviară, între București Nord și Jilava (cam 30 km), de la vreo 35 de minute azi la aproximativ 25. Dar se "vinde blana ursului din pădure" deoarece modernizarea centurii nu face obiectul studiului, fiind inclusă doar electrificarea

Daca aceste trenuri pe centura vestica vor avea pasageri sau nu, e alta discutie

Konter

Deci prin 2030 o sa fie utilizabila linia cap-coada. 25 de ani de la prabusirea podului si pana la redarea in folosinta ESTIMATA.

"Din cauza neutilizării liniei de cale ferată dintre Jilava și Grădiștea timp de atâta amar de ani, infrastructura, suprastructura, instalațiile și semnalizările feroviare au suferit degradări însemnate. În vederea reluării circulației în condiții optime de siguranță a fost necesar să se facă lucrări de reparații și întreținere pe restul liniei, pe tronsoanele București Nord-Vidra și Comana-Giurgiu Nord.
Însă chiar și după inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005, pe aici nu vor circula decât automotoare. Trenul "România", care va lega Bucureștiul de Varna și Istanbul, va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va întâmpla și cu trenurile de marfă.

"Vor fi restricții de tonaj, pentru că la Daia s-a constatat că terenul este slăbit, așa că pe ruta directă se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotivă și vagoane este mult mai greu", declara recent pentru Club Feroviar Ionuț Săvoiu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor responsabil cu coordonarea sectorului feroviar.
Problema de la Daia, de pe porțiunea de traseu care nu a intrat în proiectul de modernizare derulat de compania Porr Construct, va fi rezolvată abia în faza a doua a proiectului, când se va moderniza și restul liniei ferate. Cu acel prilej va fi construit un viaduct care să rezolve problema terenului slăbit. În consecință, va mai dura cel puțin patru ani până când pe calea ferată București-Giurgiu, secția 102, se va putea circula fără restricții.

Vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci, s-a prăbușit pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al Transporturilor al ceferistului Gheorghe Dobre.
Licitația pentru lucrările de construcție a fost lansată în august 2019, când ministru era Răzvan Cuc, iar la finele anului 2020, în mandatul lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor și al lui Ludovic Orban la Palatul Victoria, s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. "
https://clubferoviar.ro/primul-tren-pe-podul-gradistea/


cristi5

Mersul e in articolul de mai sus, il pun si aici direct



Sorinus

Nu e f mult, pe Giurgiu-> Progresu?

misiekwas

#892
Ținând cont circumstantele, nu-i chiar asa de rău, chiar dacă chiar lipsește un regio express București-Giurgiu (mi lipsește și o pereche după ora 8 spre Giurgiu și un tren care ar ajungea la București în intervalul 7-8). Dar pentru navetă e ok. Mi se pare o alegere ok sa fie direcționat la Gr. B: pana la urma, ceea ce au propus este trenul de naveta, Basarab e nod mai comod decât GdN.
Acum CFR ar putea sa propună niște stații nepenibile pentru linia asta.