Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 41 Guests are viewing this topic.

costica1234

Quote from: miahi on April 30, 2024, 05:29:50 PM@costica1234 Podetul nou de pe breteaua noua spre Bucuresti a nodului e cumva la o cota mai mare decat e acum DN7 ?
Da, este putin inaltat fata de strada Serelor / DN7.

costica1234

#60676
Un rezumat al lucrărilor de la Bascov din ultimele 3 săptămâni.


Cetatean

Cand ma uit la drumurile alea tehnologice,pe pro infrastructura la traseu sper doar ca turcii isi vor aduce vreo 4000-5000 de spahii,ca altfel...nu stiu cum o sa faca km aia de viaducte de ii au de facut in 4-5 ani.

Ionut

Păi e clar că nu o să facă în 4-5 ani. De-ar face măcar în 7-8...

marius.firtonea

La cum se prezintă in momentul de fata, cred ca esti foarte optimist cu 7-8 ani.
Sper sa rupă gura târgului si sa ne surprindă, dar tare ma inndoiesc.

ijwtsh

Transport excepțional cu tablier metalic parcat cu 15 km înainte de Râmnicu Vâlcea zărit mai înainte. Erau parcați și nu m-am uitat la direcția de mers. Cred că mergeau pe direcția Sibiu. Poate trebuie schimbat thread-ul.

tom_sawyer

Quote from: Scrioșteanuavem 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗳𝗼𝗿𝗮𝘁, fiind executați în total 1010 metri pe ambele fire, din care 580 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 430 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina);

Sub 3 m/zi. În Polonia au făcut în medie 5 m/zi.

rocklee

#60682
am fost pana la margina sa vad cum mai sta treaba pe santier ...daca tot au primit AC pe sectiunea de E1.....AU inceput cu cteva forari facute de cei de la ZUBLIN ...Langa utilajele de perforat tunelurile ....am fost luat in primire de un paznic ...foarte RAU ... >:( .....si pus pe scandal ca i-am fotografat obiectivul.....
iar la holdea au facut drumul tehnologic ...spre zona tunelurilor ... :D

 (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)





(GPS)


(GPS)




Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

din ce am vazut pe filmarea complecta lui TATU A....facuta pe lotul 5 PI.SI...se pare ca cei de la WEBULID...Au probleme cu terasamentul ..minutul 5,25 si 5,45.... :o  >:(

voicul

^Nu strica niste optimism:
Fata de restul de tuneluri de pe autostrazi, la care se lucreaza cu maxim 0 m pe zi, pe PISI4 s-a ajuns la 3m pe zi.

Ca altfel se poate intelege:
La ce dracu le mai facem daca oricum suntem mai slabi ca altii si oricum in Germania sunt autostrazi din 1930?

Ionut

#60685
E normal să fie viteza mai mică decât în proiectul din Polonia.

I-am întrebat direct pe cei de la Porr când am fost în prima vizită la tunel dacă aici se așteaptă să fie mai ușor sau mai greu ca în Polonia (dpdv săpătură/dificultate teren), fix ca să înțeleg cât de relevantă e viteza de-acolo. Au zis că la noi va fi MAI GREU ca în Polonia, deci viteza mai redusă nu mă miră deloc.

Oricum avansează foarte bine. Frica mea nu e terenul, ci CNAIR. Pentru că inginerii de la Porr mi-au confirmat că proiectarea are o anumită "marjă de eroare", o anumită "flexibilitate", ca să acomodeze realitatea din subteran. Că până nu intri acolo nu știi exact peste ce dai (am mai dat metafora stomatologului care îți face radiografie dar până când nu-ți deschide cu freza caria, nu știe exact cum trebuie să repare). La fel și aici.

Dar dacă stomatologul nu are nevoie de aprobarea clientului (ce poți zice, ai habar ce-ți face acolo?), Porr are nevoie de aprobarea clientului (CNAIR) pentru schimbări - ancore în plus, alte sprijiniri/consolidări, te miri ce apare.

Și știm cu toții cum poate fi CNAIR... cum fuge de răspundere și de semnătură... mai ceva ca dracu' de tămâie.

Așa că eu sper ca deștepții CNAIR să-și vadă lungul nasului și să fie ca la stomatolog: dacă medicul Porr recomandă ceva, să zică "da, domn' doctor".

alecu26

#60686
Din pacate noile etape de proiectare din Romania cam asa sunt. In felul acesta au facut sa se piarda orice avantaj al design&build...unde se putea merge cu proiectarea relativ un pic in fata executiei (ma refer la proiectarea de detaliu).
Acum avem asa numitul DTAC...la care nu sunt multe cerinte si detalii....si dupa acea o singura etapa numita PTE (prouect tehnic executie), unde ai (teoretic cel putin) tot proiectul gata. Si fara PTE nu poti incepe in santier. Asa ca si pentru design&build cand ai detaliile de fundatie gata, trebuie sa ai gata si detaliil de la.marcaje si ultimul surub de la parapet.
O cretinatate absoluta, care mai ales la proiectele de infrastructura unde ai multe multe necunoscute ( chiar pana la final) face ca multe lucruri sa se desfasoare cu frana de mana trasa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

PaulS

Irinel Ionel Scriosteanu

"𝐌𝐨𝐛𝐢𝐥𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 𝐛𝐮𝐧𝐚̆, 𝐫𝐞𝐳𝐮𝐥𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐦𝐚̆𝐬𝐮𝐫𝐚̆
Am luat la pas toți cei 32 km ai șantierului Autostrăzii Sibiu-Pitești, Secțiunea 5, iar progresul fizic a trecut de 67%, fiind un progres încurajator  putem spune că ne menținem intenția de a da în trafic acest lot până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual.
Lucrările aflate în curs de desfășurare sunt următoarele:
Lucrări de terasamente și consolidări:
✅ Se lucrează la umpluturi, unde s-au realizat 3,904,500 mc care reprezintă 99.44% din volumul total;
✅ Se lucrează la suprastructura drumului la balast stabilizat cu ciment (progresul 77.19%);
✅ Continuă așternerea asfaltului, stratul de baza AB31.5, unde progresul general este de 72.61% (record în data de 29.04.2024 – 785 metri de AB 31.5 pe o singură cale);
✅ Continuă montarea casiurilor (progres 65.77%);
✅ Continuă execuția sistemul de transport inteligent (ITS);
✅ Continuă execuția drenajului longitudinal (progres 50.00%);
✅ Continuă realizarea sistemului de iluminat public, a început inclusiv montarea corpurilor de iluminat;
Lucrări la structurile principale / poduri:
✅ Se lucrează la fundațiile pentru culeele de la podul peste canal amenajat râul Arges km 111+362, având un progres de 60%;
✅ S-a finalizat ultima fundație și elevație de la pasajul peste DN7, nod rutier BASCOV, km 121+305;
✅ S-au montat grinzile prefabricate, în întregime, pentru podul peste râul Argeș de la km 99+398 (24 buc.) și pasajul peste DN 7 (nod rutier Bascov) de la km 121+305 (40 buc.);
✅ Continuă montarea tablierelor metalice pentru podul peste canal amenajat râul Argeș  de la km 92+814 (progres 65% - 3536 tone);
✅ S-a început montarea tablierelor metalice pentru podul peste râul Argeș și canal amenajat râul Argeș de la km 103+666 (progres 17.70% - 680 tone);
✅ S-au finalizat montarea predalelor și execuția plăcii suprabetonate la pasajul peste DN 7C de la km 104+865;
✅ Se lucrează la montarea predalelor pentru podul peste râul Argeș de la km 99+398 (progres 74.00%) și pasajul peste DN 7 (nod rutier Bascov) de la km 121+305 (progres 68%);
✅ S-a finalizat montarea liselor prefabricate la viaductul pentru evitarea zonei de siguranță cale ferată și zona dig Lac Budeasa de la km 115+240;
✅ Se execută montarea liselor prefabricate la podul peste râul Argeș de la km 110+565 (progres 41.00%);
✅ S-au finalizat lucrările pentru sfert de con, incluzând scări și casiuri, la podul peste râul Valsan de la km 109+383 (culeea 1 si culeea 2) și la pasajul peste DN 7C  de la km 104+865 (culeea 2);
✅ S-a început execuția grinzii parapet la podul peste zona mlastinoasă de la km 111+780 (progres 52.00%);
✅ S-a început execuția banchetelor la podul peste drumul de exploatare de la km 111+260 (progres 60.00%);
Continuă lucrările pentru realizarea Centrelor de întreținere și control (CIC).
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀
✅ Se lucrează la terasamente pe bretelele de acces 1,2,3 și 4 (progres 59.00%), strat de formă (progres 27.00%) și fundație din balast (progres 11.00%);
✅ Sunt finalizate podetele casetate PC47 (km 1+300) și PC48 (km 2+432) amplasate pe breteaua 1;
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗶𝗰𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶
✅ S-a finalizat asfaltarea stratului de baza AB 31.5 pe bretelele 1, 2, 3, 4.
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝘀𝗰𝗼𝘃
✅ Se lucrează la consola betonată a zidurilor de sprijin și la umplutura din pământ.
✅ S-au finalizat montajul grinzilor prefabricate (30 buc.) și placa de suparabetonare la extinderea podului existent peste canal pe DN 7 – str. Serelor, de la km 0+162;
✅ S-a finalizat placa de suprabetonare la podul peste canal de la km 121+560;
✅ Se lucreaza la podețul casetat PC54, fundația fiind deja finalizată.
Personalul mobilizat în șantier a ajuns la aproximativ 1052 de persoane și 250 de utilaje."

Link video
Sibiu-Pitești, Secțiunea 5

Ionut

La cât de bine se mișcă ăștia, chiar îi cred că au 1000 de oameni în șantier pe 30 km. Cam așa arată progres cu 30-40 oameni per km și cu productivitate, că una e să lucrezi cu profesioniști motivați, alta e să lucrezi cu semi-amatori și cu oameni plătiți prost și/sau din an în Paște.

tom_sawyer

Legat de tunelul PORR, eu rămăsesem cu impresia că va fi săpat într-un an, dar am revăzut ce zicea reprezentantul constructorului în vară:
- 2 ani săpătură;
- 1 an căptușeală;
- 6-8 luni instalare echipamente și testare.
Exact 44 luni contractuale.

Deci sunt puțin înaintați de fapt.