DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

L-au facut ca sa poata fura lemne din padurea vecinilor O:-) 
ei sunt "padureni" , nu-si taie padurea lor  :lol:

drumul of fi util, dar de la ultimul sat si pana la padure devine ridicol.

imi si imaginez un turist ratacit, care furat de peisaj cu ochii la google maps se trezeste in mijlocul padurii,, eventual noaptea ca sa nu mai poata oprii la timp.

apropo, vreun semn ca se termina drumul au pus?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ashbird

Drumul nu se termina brusc .. ci Asfaltul se termina brusc... se poate continua cu 4x4 sau cu caruta ...sau cu piciorul.

Ridiculizati o investitie pe fonduri europene necesara zonei.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

Eu nu am nimic împotriva celor din HD. Poate au exagerat puțin cu "sfârșitul restricției de depasire".
Am ceva cu cei din CS, din cauza cărora s-a ajuns la aceasta situație ridicola.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

doryan93

#364
Au fost recepţionate lucrările de modernizare a 2,5 km din Drumul Judeţean 172 C, Leşu – Ilva Mică(Judetul B-N), valoarea investiţiei (asfaltare, parapeţi metalici, ziduri de sprijin, podeţe, amenajare de torent) ridicându-se la 1,1 milioane lei din bugetul CJ.




Pentru articol Click aci.

ciprebbe

Receptionat si fara pic de marcaj?
Semne de circulatie pe acolo? Fara?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Cand l-au receptioonat era alb de la zapada si nu puteau distinge marcajele.  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NordKapp

Ce cauta stalpul acela intre parapet si partea carosabila? Daca tot nu puteau muta stalpul, din motiv de costuri si de birocratie, de ce nu au tras parapelele pe langa el?  :gaah:


bogdymol

Vreau sa va prezint o problema, din punctul meu de vedere, a Drumurilor Judetene din Romania. Conform wikipedia, lungimea totala a Drumurilor Judetene din Romania este de 35.048 km, din care 24.100 sunt cu imbracaminte rutiera moderna (asfalt sau beton rutier), iar 10.948 km sunt neasfaltati. Pentru cei care nu stiu, intretinerea si modernizarea Drumurilor Judetene din Romania intra in sarcina Consiliului Judetean pe raza caruia sa afla respectivul Drum Judetean.

Problema mea este legata de calitatea acestor drumuri care, chiar daca pe harta arata toate la fel (ca Drum Judetean), in realitate sunt extrem de diferite. Si am sa exemplific:

Drum Judetean de calitate foarte buna, cu 4 benzi. Sunt putine ce-i drept, dar ele exista. Exemplu: DJ682



Drum Judetean de calitate foarte buna cu 2 benzi (1 pe sens). Exemplu: DJ709B



Drum Judetean intr-o zona mai greu accesibila (deal/munte) de calitate buna, cu 2 benzi. Exemplu: DJ708



Drum Judetean in zona mai greu accesibila (deal) de calitate buna, dar doar cu 1 banda. Exemplu:



Drum Judetean la care vechimea structurii rutiere, lipsa intretinerii si traficul greu isi spun cuvantul. Exemplu: DJ709



Drum Judetean cu 2 benzi, dar cu platforma drumului mai mica (drum mai ingust), plus intretinere necorespunzatoare. Exemplu: DJ793



Drum Judetean, teoretic cu 2 benzi si tot teoretic asfaltat, dar care se afla intr-o stare deplorabila. Exemplu: DJ708



Drum judetean recent reabilitate si asfaltat, dar la care asfaltul se termina brusc si fara avertisment, continuand cu acelasi Drum Judetean, dar pietruit. Exemplu: DJ708



Drum Judetean cu pavaj din piatra cubica. Exemplu: DJ708



Drum Judetean neasfaltat (pietruit). Exemplu: DJ708



Drum Judetean din zona montana. Exemplu: DJ750



Observati varietatea foarte mare a Drumurilor Judetene din Romania. Nu intamplator am dat exemplu de multe ori Drumul Judetean 708, a carui calitate variaza de la "proaspat asfaltat" la "drum pietruit", trecand prin "pavaj din piatra cubica" sau "drum 'teoretic' asfaltat".

2 intrebari de final:
1. Daca eu doresc sa imi planific o calatorie cu masina si am ca variante si Drumuri Judetene, de unde stiu eu care este calitatea acelui Drum Judetean?
2. Nu s-ar putea face o re-catalogare a drumurilor din Romania (DN/DJ/DC) astfel incat sa tina cont si de starea lor?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Dan74

#369
Eu unul chiar prefer sa circul pe un DJ decat pe un DN aglomerat . Am cautat informatii despre cateva DJ si am ramas neplacut surprins sa constat ca pe site-urile Consiliilor Judetene nu gasesti informatii legate de starea DJ.
Consiliile Judetene ar trebui sa puna la dispozitia oricui o situatie actualizata cu starea DJ si consider ca ar fi extrem de necesara o re-catalogare, mai ales ca momentan avem DC mult mai bune decat unele DJ.
Momentan informatii cat de cat actualizate despre DJ poti afla doar de pe diferite forumuri.

ovicor

Problema reala. Solutia, in opinia mea, ar fi ca pe indicatorul de intrare pe drumul respectiv sa se prezinte astfel: I DJ 708, unde acel I sa reprezinte drumul, partea de jos - cea mai apropiata, partea de sus - cea mai indepartata. El va fi constituit din segmente de culori diferite - albastru, verde, galben, rosu-  dupa modelul hartii calitatii drumurilor, cu care toti suntem familiarizati. Segmentele ar putea fi reprezentate si pe teava de sustinere a indicatorului, in aceeasi ordine, de jos in sus. E drept ca acest cod nu poate da informatii detailate despre latimea drumului si alte detalii foarte importante, foarte bine subliniate de BOGDIMOL, dar atat m-a dus capul. Poate sunt altii mai IDIOTI ( a se citi CU IDEI ). La intrarea pe al 2-lea tronson calitativ al drumului, nu va mai aparea primul tronson, cel pe care il parasim, cel mai jos va fi  cel pe care urmeaza sa intram. Segmentele vor fi reprezentate LA SCARA, spre a intelege ponderea si zona fiecarui segment. Am zis, n-am dat cu parul !
PS Am o problema cu BOGDIMOL si altii ca el : Nu pot sa le dau atatea like- uri cate ar merita. Multumesc ! 

Sargon1806

#371
In acest moment, cel mai bine poti sa afli care este calitatea drumurilor consultand harta pusa la dispozitia noastra pe acest forum. In mod normal aceasta harta ar fi trebuit elaborata de CNADNR sau macar de ACR (care spre deosebire de ADAC-ul din Germania, habar n-am cu ce se ocupa), actualizata saptamanal sau cel mult lunar, in functie de informatiile din teritoriu, si postata pe site-urile lor oficiale si oferita la cerere si contra cost si in format fizic.

Nu vad cum ar putea fi recatalogate drumurile din Romania in functie de starea in care se afla. Catalogarea lor in DN/DJ/DC se face in functie de relevanta lor, care poate fi nationala, cum e cazul DN1, de exemplu, sau doar locala, cum e cazul drumurilor judetene. Deci, daca vrei sa ajungi in vest, la un moment dat tot vei urca pe DN1, DN6 sau DN7, indiferent de starea in care se afla. Apoi, daca se rupe un drum pe timp de iarna? Il facem DC? Si apoi daca il repara? Il facem DN? Mi se pare ca asta ar crea confuzie destul de mare. Ideea cu culorile iarasi nu vad cum se poate aplica. In Romania deja se folosesc culori, dar tot pe criterii de relevanta: verde - A, rosu - DN, albastru - DJ, galben - DC. Daca s-ar picta altfel, din nou cred ca s-ar crea confuzie. Mult mai simplu ar fi sa semnalizeze problemele acelui drum, prin indicatoare, in punctele prin care se intra cel mai des. De exemplu, la intersectia DN73 cu DN73A din Rasnov, soferii sunt avertizati ca la capatul DN73A se afla DN1, un drum aglomerat. La fel de bine poti semnaliza un drum de calitate proasta, prin semnul exclamarii si mentiunea "drum dificil" sau orice alta mentiune pertinenta. Poti semnaliza un drum ingust prin indicatorul deja consacrat, etc. Si ca sa se distinga de celelalte indicatoare, acesta poate fi pus pe un panou mare cu textul "Atentie, soferi!". Mi se pare mai la indemana sa semnalizam problemele provizoriu, pana la rezolvarea lor, decat sa recatalogam drumurile in functie de cat de grea e iarna. Unii nu cunosc drumurile si se ghideaza dupa GPS sau harti si probabil ar face niste fete foarte nevinovate vazand pe GPS DN*X si pe indicatoare DJ*YY.

Deci, conluzie la problema lui bogdymol: pana CNADNR-ul sau ACR-ul vor face ceva util in sensul asta, traiasca vancouver si harta lui.

radutm

#372
Intrebarea - pentru cei mai avizati - este daca exista un set de caracteristici standard la nivel national pentru ca un drum sa fie de categoria "judetean" si cum se raporteaza acest standard la celelalte categorii de drumuri - national, comunal (exceptand autostrazi si drumuri expres). Deocamdata, structura dj-urilor din teritoriu este foarte eterogena, in sensul aratat si de bogdymol. Latimi diferite, semnalizare diferita, structura diferita. Singurul lucru unitar este modul in care sunt semnalizate si numerotate. Si mai stim ca sunt in administrarea consiliilor judetene.

Concluzia ar fi urmatoarea: avand in vedere starea drumurilor judetene, care este strategia statului pentru aceasta categorie de drumuri? Exista macar intentia unei revizuiri - in sus - a caracteristicilor standard? In Occident am mers pe drumuri de categorie similara dj-urilor noastre care au latimea unui dn modernizat de la noi, in timp ce unul similar dn-ului nostru este la un nivel mult superior - adeseori fara intersectii, ocolind orasele, cu pante reduse, fara curbe periculoase etc.

Cred ca trebui intervenit mai mult la nivelul drumurilor judetene pentru ca uneori sunt dezastruoase - si asta nu are neaparat legatura cu cat s-a investit in ele sau daca sunt asfaltate. Sunt portiuni complet impracticabile, existente doar pe harti, dar sunt si drumuri judetene inguste, cu zone foarte periculoase, fara parapeti sau santuri de scurgere a apelor pluviale, altele sunt ramase pe aceeasi trama pe care existau drumurile comerciale de sute de ani, fara mari modificari. Altele trebuiesc asfaltate anual pentru ca nu au niciun fel de fundatie...altele au fost modernizate dupa ureche sau in functie de cati bani a avut la dispozitie consiliul judetean. E o tema ce ar trebui luata in serios pe la ministere, unde se stabilesc politicile in materie de infrastructura, dar merita discutata in detaliu si pe forum.
cont inchis

Dan74

Quote from: Sargon1806 on December 11, 2013, 11:02:03 PM

Deci, conluzie la problema lui bogdymol: pana CNADNR-ul sau ACR-ul vor face ceva util in sensul asta, traiasca vancouver si harta lui.

Eu as vedea o solutie ca o parte a DJ sa se transforme intr-o alta categorie, exemplu "drum regional", care sa fie denumite DRxxxx, in noua categorie sa intre toate DJ cu exceptia celor asfaltate si in stare buna. In momentul in care un drum din categoria noua este reabilitat va trece din nou la categoria DJ. Sincer nu cred ca nu este realizabila o astfel de solutie, astfel si Consiliile Judetene vor fi obligate sa-si actualizeze reteaua de drumuri.

ovicor

Mai degraba invers, Dan74. Cele bune sa primeasca indicativul "DR", avand in vedere viitoarea organizare teritoriala pe regiuni. Dar s-ar crea confuzii, tinand cont ca indicativele se dau functie de importanta drumurilor si de cine le au in administrare, deci nu de calitatea acestora. Vezi si obiectiile la propunerea mea cu tronsoanele de culori, tocmai din cauza riscului de confuzii. Evident ca harta calitatii drumurilor este foarte utila, dar trebuie intens mediatizata si aprofundata la nivel micro, adica sa prezinte starea drumurilor pe tronsoane mai mici si sa fie extinsa la nivel DJ toate si cat mai multe DC. Asta presupune mult mai multa munca si, mai ales, mult mai multe informatii din teren. Si n-ar trebui lasata doar in grija unor oameni pasionati, dedicati, ci ar trebui sa se implice structurile statului!!!!!!!!!!!!!!