Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

@oc7avian și @Ovii Stîngaciu Mulțumesc multe pentru filmări și fotografii, sunt foarte lămuritoare! :cheers:


@rezin Nu doar că stâlpii mediani permit deplasarea facilă a călătorilor, dar au și rolul esențial de a separa fluxurile de călători de pe cele două părți ale peronului. Din păcate, proiectele cu două rânduri de stâlpi se întind ca pecinginea, pentru că sunt concepute de aceeași firmă de ,,experți cheie" (citat dintr-o foaie de capăt a ,,experților") care câștigă licitații pe bandă rulantă. Au mai fost criticate aici, dar fără folos.

TVlad

E posibil sa aiba legatura si cu noile normative privind rezistenta. Imi spunea un coleg constructor ca sint foarte restrictive si peste noapte, din pix, constructii care pina ieri erau perfect conforme devin "nesigure" si cu ocazia oricarei modificari trebuie consolidate, cu costuri enorme.

E posibil deci ca astazi sa nu mai poti proiecta sau construi cu costuri acceptabile copertine cu un singur rind de stilpi mediani.

Ma gindesc ca aceesi problema e si la poduri, ca tot se discuta despre ele in chestiunea reconstructie totala/ "quick wins". Uitati-va ce mastodonti de beton sau otel ies la noi pentru trenuri cu citeva vagoane si comparati, de exemplu, cu podurile americane din lemn. In America lemnul poate sustine tonaje adevarate, noua ne trebuie buncare pentru convoaie de citeva sute de tone.

rezin

@nenea_hartia,

 adevărat ce spuneți, după cum se poate observa și vizibilitatea în lungul peronului este obstrucționată;în plus acei stâlpi nu sunt nici rotunzi, ci în porfil dreptunghiular cu multe colțuri ascuțite, așa ca dacă se merge în gabă, se joacă copii, este ud sau gheață pe jos și se alunecă și se cade un impact cu un astfel de stâlp, poate fi fatal.

 Mai avem și acele pasarele între linii, peste  catenară, prin urmare foarte înalte,si prin urmare greu de urcat și coborât pentru oameni în vârstă, bolnavi , femei cu copii, etc. ,  în loc de tuneluri.


rezin

peron în construcție la Sighișoara  în 2024



Powered by API/PUM imgur uploader   Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

rezin

#664
peron în construție la Deva 2024 



Powered by API/PUM imgur uploader  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


 @ TVlad, deci, nu poate fi vorba despre nici o regulă nouă , doarece acestea se constuiesc concomitent.

TVlad

Atunci sint doar incapabili. E evident pentru orice om normal la cap ca un suport central e preferabil din toate punctele de vedere.

Cetatean

#666
Se construiesc concomitent doar ca alea de la Deva s-au facut acum...aproape 5 ani si alea de la Sighisoara anul trecut.

A si daca nu ma lasa memoria,la Alba Iulia  sunt parca mai "slim" ca alea din Sighisoara. Deci in 180 de km avem 3 tipuri de stalpi de sustinere la pistele alea de aterizare pentru avioane,ca numa peroane nu poti sa le numesti. Nu mai vorbesc de asflat...

Alta "regionala" alta abordare,mai client friendly...
Doar asa ca o paranteza,desi nereabilitate,liniile spre Sibiu,aduc/duc zilnic foarte multi navetisti,scolari.





Powered by API/PUM imgur uploader

rezin

#667
stâlpi de catenară , cu profilul lor cu dungi ascuțite,folosiți la peron !



Powered by API/PUM imgur uploader  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

 Stâlpi de catenară, cu profilul lor cu dungi ascuțite , extrem de periculoase, în caz de contact cu astfel de stâlp,în dispreț total față de utilizatorii trenului ca mijloc de transport, utilizați la peroane,și plasați pe zona de ineres pentru călători,la coborâre și urcare în tren!

rezin

Priviți unde este limita pe peron pentru călători, și cât mai au până la stâlpi!



Powered by API/PUM imgur uploader   Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

rezin

#669
Stâlpi corecți , rotunzi, plasați pe linia mediană longitudinală a peronului.



Powered by API/PUM imgur uploader  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

  Acești stâlpi s-au utilizat până prin 2015 , pe secțiunea Sighișoara - Simeria de toate firmele care au lucrat pe acea secțiune.

cristi5

#670
@rezin de acord ca sunt foarte prost facute copertinele (si inestetic), dar ma gandesc ca Savarsin (de ex) nu avea copertine deloc, si acum are. Tot e ceva. Eu nu cred ca calatorii vor avea mari probleme in a ocoli un stalp, indiferent cat este de prost pus si ce forma proasta are.

In stadiul asta al proiectului nu se poate schimba absolut nimic. Aceste decizii au fost luate cu multi ani in urma, in stadiul de SF+PT, deci nu in contractul actual. Proiectul este pe internet de prin 2015 cand a fost scos la licitatie (este in fosta documentatie de licitatie, actualmente arhiva de proiecte pe cfr.ro, iar e stricat link-ul dar de obicei merge). Poate in 2015 se mai putea face ceva, acum este din pacate tardiv.

Unde vor avea probleme serioase calatorii, si le va pune viata in pericol
- pasarela care ii invita sa urce la 8m fara lift functional. Ce vor face? Vor cobori de pe peronul ala inalt pe CF, prin saritura, sau vezi mai jos
- la capatul peronului nu exista gard. Calatorul poate sa cada linistit pe-acolo, sau sa coboare la nivelul CF.
- ba mai mult, la unul din capete exista un plan inclinat care ii invita sa coboare lin la nivelul CF. Evident acolo e necesar un gard care sa impiedice accesul calatorilor la acel plan inclinat

CFR ma intreaba cum sa schimbe comportamentul calatorilor, sa nu-si mai puna viata in pericol, le-am zis ca ei ii "invita" prin design (affordance se cheama in Human Factors) ilogic. Pasarele care urca la 8m, planuri inclinate care arata calatorului "solutia" logica dpdv calator, adica (din pacate) coborirea la nivelul sinei.

rezin

#671
Sâlpii aceia de catenară folosți la peron sunt un adevărat pericol: dacă e ud, dacă e polei, nea, sau se jocă copii și aluneci, un contact cu un astfel de stâlp poate fi fatal!

  Nu numai la Săvârșin,ci și la Deva e același peron ,,canguru și girafa" , (canguru, că el sare pe două picioare ca cele două rânduri de stâlpi de catenară de la peron, și girafa de la acele pasarele înalte).

  Decât să dai cu capul într-un așa stâlp de fier de catenară folosit la peron , mai bine fără.

Dacă trenul staționează 1 minut ,cum poți să te orientezi și să te miști cu grabă printre acești stâlpi fără să te accidentezi?

Și dacă sunt mulți oameni, din care unii coboară și alții urcă , nu prea mai poți vedea stâlpii aceștia în aglomerație.

Cum să folosești stâlpi de fier profilați,utilizați la catenară, să-i pui la peron?

Unde în Europa mai se construiesc peroanele cu stâlpi de catenară ?
Unde în Europa mai sunt peroane canguru și girafa?


Avem modelul de peron bine conceput care s-a folosit până la Simeria. De ce s-a renunțat la el și s-a înlocuit cu aceste peroane canguru și girafa?


rezin

#672
@cristi5,

de unde s-a importat acest model de peron canguru și girafa? Din Germania , Franța , Spania, Italia, Norvegia, Marea Britanie, Eveția, sau de unde de altundeva?

Nu aveam nici o trebuință să iventăm ceva, căci căile ferate au o oarecare vechime și există multă experiență și modele în domeniu acesta; trebuia să păstrăm modelul care a fost până la Simeria , sau măcar să ne  fi inspirat de la peroanele comuniste din Brașov, Cluj-Napoca , Oradea ,etc.

Cu ce s-a făcut, nu mai avem ce întoarce, decât să cerem că astfel de model să nu mai fie utilizat de acum înainte.

rezin

peron în Fetești 2024, proiect mai nou



Powered by API/PUM imgur uploader   Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


 Acest peron de la  Fetești,este un proiect mai nou. Deci nu ne lecuim, ci din contră, vedem cum peronul schilod canguru și girafa, devie normă pe țară, nu numai pe Regionala Timișoara.

cristi5

#674
@rezin Nu e deloc proiect nou. Contractul de executie este mai nou, pt ca la precedentul contract (anii 2010) antreprenorul a dar faliment inainte sa poata termina statiile Fetesti si Ciulnita.

Proiectul tehnic e chiar mai vechi decat Sighisoara-Simeria.

Fireste asta nu inseamna ca proiectele mai noi sunt mai bune. De-asta ziceam ca trebuie verificate *proiectele*. Daca e in poza, e tardiv.