[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Da, se pare ca "sa-au razgandit" in urma cu vreo doua luni...
Informatiile mele erau legate de licitatia initiala.

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/cum-arata-noile-autobuze-electrice-vor-circula-premiera-romania-vehicul-costa-jumatate-milion-euro-1_5ac22adfdf52022f7555d135/index.html

Quote
Primăria Cluj-Napoca  a organizat deja o licitaţie pentru 30 de autobuze electrice şi a semnat în vara anului trecut un acord-cadru cu firma Solaris, care va livra în luna aprilie primele 11 vehicule. Banii pentru acestea provin din fondurile puse la dispoziţia Clujului de Guvernul Elveţiei.

Celelalte autobuze vor fi cumpărate din fonduri europene. Preţul unui singur autobuz electric ajunge la o jumătate de milion de euro, fără TVA.   

Între timp, reprezentanţii municipalităţii s-au răzgândit şi au anunţat că vor suplimenta următoarele comenzi. Astfel, în loc de 19 autobuze, câte urmau să ajungă în următoarele loturi, vor fi achiziţionate 30.   
,,Noi am decis să luăm mai multe autobuze electrice pe fonduri europene. Iniţial a fost vorba să luăm într-o primă fază 11, apoi încă 19, dar până la urmă am decis să mai luăm încă 30", a explicat viceprimarul Dan Tarcea.


Care va sa zica reiese ca 11 autobuze "nu intra" in licitatia initiala, de 11+19=30 bucati...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Două nedumeriri la pozele de mai sus:

1. Tabela aia electronică arată aşa pentru că a prins-o aparatul foto când se schimba, sau e defectă?
2. Se merge cu farurile aprinse ziua pentru că e bateria prea puternică sau ca să fie vizibilă ditamai barabafta?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Bogdan_Cluj

Mi-a raspuns si mie:
"În total ne dorim să achizitionam 41, din care 11 din fonduri elvețiene și 30 din fonduri europene."

neobluenet

1. Tabela electronica este led cu PWM, drept urmare unele leduri in poze / video pot aparea stinse sau palpaite datorita felului in care functioneaza. Ochiul uman nu distinge acel flicker pentru ca are o frecventa ridicata.
2. Farurile de care zici nu sunt de fapt DRL - lumini de zi? La acest model sunt amplasate in partea de jos sub forma unei dungi LED.

kitsune

Dungile cu led le-am văzut. Dar mai sunt aprinse si farurile rotunde. Si chiar si asa, ce nevoie are de DRL, atâta timp cât circulă in oraş?
E doar o observatie, nu mi-o lua in nume de rau, dar ce sens are sa tii aprinse niste lumini, chiar si led, atata timp cat cauti sa eficientizezi la maxim consumul (si implicit autonomia)?
Sunt curios de altceva. Acum, ca s-au bagat autobuze electrice, soferii lor or sa-si vanda masinile diesel de acasa si or sa cumpere electrice? Sau nu merge sa fure curent?  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduC

Conform legii, vehiculele noi trebuie sa aibă lumini de zi. Toate. Nu se face diferențiere in funcție de utilizarea, combustibilul utilizat și ruta pe care vehiculul se deplasează

nicolaem

am testat autobuzele eletrice pot zice fara dubiu ca au un nivel calitativ ridicat. materiale bune in interior.
marea temere e legata de durata de viata a bateriei.
sincer as vrea sa nu mai cumpere nici unul in urmatorii 2-3 ani si sa foloseasca acei bani europeni pt troleibuze/tramvaie.
daca peste cativa ani trebuie achizitionata alta baterie (200k euro) din banii primariei va fi un dezastru sa ai in flota 30-40 bucati.

ciprebbe

Peste cativa ani pretul acelei baterii va fi sub 100k. 3 ani ar trebui sa mearga cu actualele baterii apoi la reciclat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mihaihedes

#143
Se pare că până la urmă vor schimba toate troleibuzele din Cluj Napoca .

Mai cumpăra 50 de bucăți.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100001713

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 20, 2018, 09:21:14 PM
^ numar licitatie pe noul SEAP: CN1000290 / 09.05.2018 - ACORD-CADRU DE FURNIZARE A 50 BUCATI TROLEIBUZE articulate

Unic ofertant: SOLARIS BUS & COACH (ca informatie, a fost cumparat recent de CAF)

Harry

^^ Trollino 18 - capacitate de doar 52 de persoane




yetiman

#147
Cred ca te referi la numarul de locuri pe scaune. :)
Conform Wikipedia are 35-49 (+1) locuri pe scaune si 175 locuri in picioare (la 6 persoane/mp)

Si, din Wikiwand, aceleasi valori:
QuoteSolaris Trollino 18
Hersteller    Solaris / Ganz bzw.
Solaris / Cegelec

Solaris / Kiepe
Achsen    3
Türen    3 oder 4
Motoren    1 oder 2 (+ optional Hilfsmotor Diesel/Batterie)
Motortyp    Dreiphasen-Asynchron
Nennleistung    165–320 kW
Höchstgeschwindigkeit    60 bzw. 65 km/h
Länge    18,00 - 18,75 m
Breite    2,55 m
Höhe    3,50 m
Radstand    5,13 / 6,77 m
Achslast    7,1 / 11,5 / 10 t
Sitzplätze    35–49 (+1)
Stehplätze    175 (6 P./m²)

Betriebsspannung    600 bzw. 750 Volt
Beschleunigung    max. 1,4 m/s²
zul. Gesamtmasse    28,0 t
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Harry

ah ok, la ei pe site scria 52+1 nu precizeaza pe scaune sau in picioare.

Bogdan_Cluj

Modernizarea liniei de tramvai pe ruta Manastur(Bucium) - Piata Garii ,
... proiect finalizat deja de multi ani, dar am sesizat ca nu avem aceste informatii pe forum, asa ca le las aici:





Powered by API/PUM imgur uploader