Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: Marius Ion on December 03, 2021, 07:07:34 PM
CNAIR a avizat astăzi indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău – Focșani, sector al A7 -Autostrada Moldovei.

În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.

Proiectantul Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.

...și se pot face toatea astea până la finalul anului? Mai e nevoie și de aprobarea ANAP pentru licitație.

dr4qul4

Quote from: horatiu.cosma on December 04, 2021, 12:57:11 PM
Eu bine pusa, dinspre stânga (Rusia) bate crivățul.
In randare este pusa total aiurea, fiind la vest de A7. Sper ca nu e asa si in planuri ca ar fi tot timpul inzapezita!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Ploiesti-Buzau-Focsani are o orientare preponderent între est-vest (90-270) și 45-225. Pe orientarea asta, când ai un crivat care bate preponderent nord-sud, cel mai ok e sa pui perdeaua forestiera pe partea stângă, care uneori într-adevăr e mai spre munte. După Focșani orientarea e nord-sud și nu mai sunt probleme cu înzăpezirea. Iarna in general arterele perpendiculare pe crivat sunt cu probleme, gen A2, nu DN2-ul.

pasadia

Și eu tind sa cred că e mai normal in zona aia că perdelele sa fie la nord sau la est de obiectivul protejat, NU la vest. Dar sincer sa fiu nu A7 mă aștept să se inzapezeasca ci acel/acele DX-uri ce merg spre Brăila. Iar în cazul acelora sper că e clar că perdeaua ar trebui sa fie la nord, nu la sud.

Morosanu

Si de ce ma rog nu pot planta perdeaua pe ambele parti? Sau nu permite normativu'?
Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

#6965
Sunt constient ca drumurile cu risc ridicat de inzapezire sunt cele pe directia VNV-ESE (vantul bate dinspre Basarabia, nu dinspre Mare) iar DN2 este in mare parte protejat.
Dar A7 doar pana pe la Ramnicul Sarat avea nevoie de perderele pe Vest.
Dupa Ramnicu Sarat ar fi trebuit mutate pe Vest, dar aici poate fi contestat de unii.

In schimb, explica-mi te rog ce rol are perdeaua forestiera pe partea stanga a A7, in nordul cocoasei de la Focsani? De fapt de la Nord de Slobozia Ciorasti, sunt cateva zone expuse direct crivatului si acolo padurea trebuia pe partea cealalta. Bine macar ca avem padurea aia la Petresti.

Sper insa ca de la nord de Focsani, padurea va fi pe partea dreapta. Altfel la Garoafa, Marasesti si tot ce e de la nord de Adjud va fi tot timpul inzapezit
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Quest

Mersi @Horatiu. Acum e clar. Circulatia pe timp de iarna a maselor de aer polar la nivelul solului nu e E->V cum spuneam ci N->S, ceea ce justifica plasarea perdelei pina la Focsani pe partea stinga a soselei care merge pe directia SV->NE.
Dar pe acest rationament ma gindesc ca pe Adjud->Bacau perdeaua forestiera va fi pe partea dreapta, caci A7 acolo e pe directia SE->NV.
Common sense will get you far !

pelan87

^^
Randarea este gresita: in jumatatea nordica a cocoasei de la Focsani perdeaua forestiera va fi pe dreapta, adica pe partea de nord, conform acestui document: Completări la Raportul privind impactul asupra mediului, pentru proiectul "Autostrada Buzău-Focșani" – Titular CNAIR SA

pasadia

Pe bune, sunt pe aici câteva afirmații contrazise de manualul de geografie din gimnaziu. Nici un vânt nu are o direcție unica (gen "bate numai de la nord la sud") ci aceasta se modifica pe măsura deplasării ciclonului care le generează. Prin urmare direcția vântului depinde de punctul in care ne aflam in raport cu centru ciclonului.  In cadrul ciclonurilor din emisfera nordica mișcarea maselor de aer este in sens invers acelor de ceasornic.

Revenind la zona A7, trebuie sa facem diferența intre situațiile in care ciclonul aduce precipitații sub forma de lapoviță / ninsoare si momentele in care nu avem parte de precipitații. Si diferența e simpla si data doar de un singur element - daca ochiul ciclonului e deasupra Marii Negre, încărcându-se de acolo cu aer umed pe care apoi îl varsă in cursul mișcării sale. Altfel spus daca ochiul ciclonului e la est  de Varna  sau Constanta atunci avem condiții de viscol pentru ca se incarca cu umezeala pe care o varsă apoi in sudul Basarabiei, sudul Moldovei si Bărăgan. Iar in aceasta situație direcția vântului (in zona străbătuta de A7) este
- de la nord est (daca ochiul ciclonului e la sud, in apele bulgare)
- de la est (daca ochiul ciclonului e mai la nord, in dreptul Sulinei sau spre Constanta).

Daca ciclonul urca mai sus, spre Bugeac si Nistru (de obicei direcția de deplasare a acestuia e de la sud spre nord, dinspre Egee peste Bosfor prin Marea Neagra, fiind generat de masele de aer cald dinspre Africa) atunci avem o direcție preponderentă de la nord spre sud DAR încărcarea cu umezeala este deja redusa (practic avem un vant rece dar uscat, cunoscut drept Crivăț).

Revenind la perdele, dpmdv e greșit sa afirmam ca trebuie sa avem parte de ele EXCLUSIV pe o parte (sau alta). Efectiv e posibil ca o simplă curba, chiar si cu o raza mare precum in cazul unei autostrăzi, sa genereze o situație in care in raport cu o anumita direcție a vântului sa existe riscul înzăpezirii de pe cealaltă parte, lipsita de perdea forestiera. Ma gândesc mai ales la zone precum cele din preajma Buzăului sau a nodurilor, acolo unde chiar si A7 va avea câteva schimbări de direcție.

Feri

#6969
Costul e un posibil factor pentru care nu s-au prevazut pe ambele parti.
Iar acolo unde sunt localitati in imediata aproriere a autostrazii, acele localitati vor beneficia de o bariera antifonica naturala daca au perdeaua pe partea lor. Poate si asta a fost un considerent in anumite cazuri.

Quote from: Quest on December 04, 2021, 03:06:32 PM
Mersi @Horatiu. Acum e clar. Circulatia pe timp de iarna a maselor de aer polar la nivelul solului nu e E->V cum spuneam ci N->S, ceea ce justifica plasarea perdelei pina la Focsani pe partea stinga a soselei care merge pe directia SV->NE.
Dar pe acest rationament ma gindesc ca pe Adjud->Bacau perdeaua forestiera va fi pe partea dreapta, caci A7 acolo e pe directia SE->NV.
^^^




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

A7 centura Bacău 15:33-15:44. 11 minute. Șoferii patriei mulțumesc.








Powered by API/PUM imgur uploader

rota

Comunicat de presă 09.12.2021 Proiectele pentru regiunea Moldovei și Bucovinei - Precizări CNAIR

Autostrada Buzău – Focșani
Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A.

Autostrada Focșani – Bacău
Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.

În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.
De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.


Autostrada Bacău – Pașcani
În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.
Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.
sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Allex

Quoteurmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.

mda...
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

tom_sawyer

Proiectul tehnic al tronsonului Buzău - Focșani din Autostrada Moldovei (A7) a fost avizat, a anunțat vineri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu.

,,Comisia Tehnică de la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat proiectul tehnic pentru cei 82,4 km, sectorul de autostradă dintre Buzău și Focșani, care cuprinde și realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focșani, în zona de Est, între DN 2 și DN 2D", a scris secretarul de stat pe pagina proprie de Facebook.

economica.net

horatiu.cosma

S-au avizat indicatorii tehnico-economici, nu proiectul tehnic. Proiectul tehnic îl avizează doar CNAIR și încă nu s-a întâmplat.