Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Documentația de participare la licitație pe FIDIC roșu e mai puțin stufoasă decât la FIDIC galben? Că nu mai ai partea de proiectare.

Să ne dăm seama dacă poate merge evaluarea mai repede.

vancouver

#6841
Nu conteaza cat de stufoasa e documentatia, conteaza doar cate criterii de evaluare exista si cat sunt de subiective / obiective / ciudate, etc

Daca exista doar un singur criteriu de evaluare, aka pretul, atunci treaba merge repede. N-ai ce sa contesti. Iar criteriile de excludere trebuie si ele sa fie simple si clare (experienta similara, inginer cu experienta etc.. si cam atat).

Legat de preturi, daca la 10.000 de articole de deviz stai sa intrebi 39 de firme sa justifice fiecare pret sau pe alea care i se par cuiva ca sunt prea joase, iarasi suntem doomed. Putem spera la o inaugurare prin 2050...

Deci evaluarea nu are nici o legatura cu FIDIC Rosu sau FIDIC Galben.

Avantajele pe rosu sunt:
1. Avem cantitati exacte de materiale si timpi necesari - deci risc infim sa apara neprevazute. Deci firmele nu trebuie sa mearga la ghici sau sa prevada rezerve. De aici rezulta pret teoretic mult mic sau - daca lucrarea chiar are cantitati mari - atunci pret nu asa de mic incat firmele sa dea apoi faliment pe lucrare. Deci pret mai mic si risc mai mic de faliment.
2. Pentru ca proiectul deja e gata, in timpul cat noi o frecam cu licitatia de executie, contestatii, etc., se pot face deja exproprierile, arheologia, deminare, mutarea utilitatilor, AM+AC, etc... care altfel dureaza ca. 3 ani dupa semnarea contractului de executie, aici se pot face inainte de semnarea executiei!

So: you save money, you save time and you reduce risks. Asta e teoria. Daca insa te complici aiurea la licitatie cu mii de criterii si mii de verificari totul e de pomana!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

Lista factori evaluare

- Metodologia de implementare a contractului si programul de lucrari (Graficul Gantt) in corelare cu resursele materiale, tehnice, financiare si umane utilizate.
Pondere  21 (21,00 %)
Descrierea, reprezentarea grafica si planificare executiei lucrarii (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in baza resurselor materiale, tehnice, financiare si umane utilizate.

- Perioada de garantie a lucrarilor
9 (9,00 %)
Autoritatea contractanta acorda punctaj pentru ofertarea unei perioade de garantie a lucrarilor suplimentara fata de perioada de garantie minim acceptata de 60 de luni.
Algoritm de calcul: Pentru oferta/ ofertele care prezinta o perioada de garantie a lucrarilor de 120 luni sau mai mare se va acorda punctajul maxim, respectiv 9 puncte. Se acorda punctaj intermediar pentru intervalul cuprins intre 61 luni (inclusiv) si 119 luni (inclusiv) cate 0,15 puncte pentru fiecare luna acordata suplimentar.
Nota 1: Nu se acorda punctaj intermediar pentru intervale mai mici de 1 luna. Pentru ofertele care prezinta perioada de garantie a lucrarilor exprimata in numar de zile sau daca numarul de luni prezentat este sub forma de zecimale se va lua in considerare doar numarul intreg de luni (ex 1: 2937 de zile = 2937 zile/30 zile = 97,9 luni - se puncteaza 97 de luni; ex. 2: 108,6 luni se puncteaza 108 luni).
Nota 2: Perioada de garantie ofertata va fi sustinuta prin specificarea in cadrul Propunerii Tehnice a materialelor si tehnologiilor pe care Ofertantul le va utiliza in vederea asigurarii calitatii lucrarii pe intreaga perioada de garantie ofertata.
In Propunerea Tehnica, ofertantul va descrie modul in care planul de management al calitatii va asigura nivelul necesar de calitate al rezultatelor sale si al proceselor de lucru, prin prezentarea abordarii generale si modalitatii pentru realizarea activitatilor din cadrul contractului (executarea lucrarilor), inclusiv prin descrierea detaliata a metodelor de lucru pentru componentele majore ale lucrarilor si a materialelor pe care le va pune in opera, astfel incat ofertarea unei garantii extinse a lucrarilor sa nu se faca doar la nivel declarativ in vederea obtinerii unui punctaj mare pentru acest factor de evaluare.
Neprezentarea acestor informatii in cadrul Propunerii Tehnice va conduce la neacordarea punctajului aferent factorului de evaluare ce vizeaza perioada de garantie a lucrarilor suplimentar ofertata.

- Pretul ofertei
70 (70,00 %)
Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel:
a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat;
b) Pentru celelalte preturi ofertate punctajul P(n) se calculeaza proportional, astfel: P(n) = (Pret minim ofertat / Pret n) x punctaj maxim alocat.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100156899/100568082



mirceaeliade

daca intzeleg eu bine, cei 5 extra ani de garantie valoreaza cam 6% mai putin la pretul castigator

RaduG

^^ completez lista de factori de evaluare pentru cele 21%, care n-au încăput în descrierea de pe SEAP (sunt în anexa 1 a documentației):

QuotePENTRU LOTUL 1, LOTUL 2 SI LOTUL 3
II.2.5 Criterii de atribuire Cel mai bun raport calitate – pret [...]
Metodologia de implementare a contractului si programul de lucrari (Graficul Gantt) in corelare cu resursele materiale, tehnice, financiare si umane utilizate. Descrierea, reprezentarea grafica si planificare executiei lucrarii (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in baza resurselor materiale, tehnice, financiare si umane utilizate. 21 %

Punctaj maxim factor 21

Algoritm de calcul:

1. Autoritatea Contractanta acorda 21 de puncte pentru ofertantii care prezinta o metodologie de implementare a contractului care demonstreaza o foarte buna intelegere a lucrarilor stabilite in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate) insotita de un Program de lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) bine realizat.

In vederea obtinerii celor 21 de puncte acordate, metodologia de implementare a contractului precum si Programul de lucrari va trebui sa contina cel putin urmatoarele elemente:

a) descrierea TUTUROR activitatilor si sub-activitatilor care compun executia lucrarilor prevazute in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate), in succesiunea si/sau ordinea normala a acestora, si in corelare INTEGRALA cu resursele tehnice, materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei
lucrarilor, prezentandu-se si urmatoarele informatii:

- numarul, specialitatile personalului propus (cel putin personalul solicitat prin Specificatii precum si orice alt personal necesar realizarii contractului) precum si rolul acestora;

- resursele tehnice (echipamentele/ utilaje/aparatele/instalatiile) necesare realizarii executiei Lucrarilor (cel putin echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele minim solicitate prin Specificatii) precum si prezentarea randamentului real al acestora.

- prezentarea traseelor de la sursa la santier pentru principalele materiale utilizate si anume : bitum, agregate, materiale de umplutura pentru terasamente, ciment, fier-beton, elemente prefabricate, armaturi, beton, prin modalitati de transport nepoluante care conduc la reducerea impactului asupra mediului;

- prezentarea managementului general al contractului, prin prisma interactiunii cu personalul de management al Autoritatii Contractante, cu personalul Supervizorului si cu personalul Autoritatilor publice

b) reprezentarea grafica a Programului de Lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in corelare cu resursele tehnice (echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele) raportat la randamentul real al acestora si in corelare cu resursele materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei lucrarilor;

c) Prezentarea "Curbei S" de progres fizic si valoric cumulat al lucrarilor (avand ca Data de Incepere 04.04.2022), precum si prezentarea a inca o noua "Curba S" de progres fizic si valoric dar avand ca Data de Incepere 04.06.2022, insotite de documente justificative/edificatoare din care sa rezulte acoperirea diferentei maxime dintre cele doua curbe S;

d) descrierea riscurilor care vor fi intampinate precum si modalitatea de depasire a acestora sau de minimizare a efectelor acestor riscuri astfel incat sa nu se ajunga la o intarzieri substantiale in realizarea lucrarilor peste cele 20 de luni stabilite prin Contract


2. Autoritatea Contractanta acorda 15 puncte pentru ofertantii care prezinta o metodologie de implementare a contractului care demonstreaza o buna intelegere a lucrarilor stabilite in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate) insotita de un Program de lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) satisfacator.

In vederea obtinerii celor 15 puncte acordate, metodologia de implementare a contractului precum si Programul de lucrari va trebui sa contina cel putin urmatoarele elemente:

a) descrierea MAJORITATII activitatilor si sub-activitatilor care compun executia lucrarilor prevazute in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate), in succesiunea si/sau ordinea normala a acestora, si in corelare PARTIALA cu resursele tehnice, materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei lucrarilor, prezentandu-se si urmatoarele informatii:

- numarul, specialitatile personalului propus (cel putin personalul solicitat prin Specificatii precum si orice alt personal necesar realizarii contractului) precum si rolul acestora;

- resursele tehnice (echipamentele/ utilaje/aparatele/instalatiile) necesare realizarii executiei Lucrarilor (cel putin echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele minim solicitate prin Specificatii) precum si prezentarea randamentului real al acestora.

b) reprezentarea grafica a Programului de Lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in corelare partiala cu resursele tehnice (echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele) raportat la randamentul real al acestora si in corelare partiala cu resursele materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei lucrarilor

c) Prezentarea "Curbei S" de progres fizic si valoric cumulat al lucrarilor (avand ca Data de Incepere 04.04.2022), precum si prezentarea a inca o noua "Curba S" de progres fizic si valoric dar avand ca Data de Incepere 04.06.2022, insotite de documente justificative/edificatoare din care sa rezulte acoperirea diferentei maxime dintre cele doua curbe S;

d) descrierea riscurilor care vor fi intampinate precum si modalitatea de depasire a acstora sau de minimizare a efectelor acestor riscuri astfel incat sa nu se ajunga la o intarzieri substantiale in realizarea lucrarilor peste cele 20 de luni stabilite prin Contract


3. Autoritatea Contractanta acorda 10 puncte pentru ofertantii care prezinta o metodologie de implementare a contractului care demonstreaza o intelegere suficienta a lucrarilor stabilite in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate) insotita de Programul de lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt).

In vederea obtinerii celor 10 puncte acordate, metodologia de implementare a contractului precum si Programul de lucrari va trebui sa contina cel putin urmatoarele elemente:

a) descrierea PRINCIPALELOR activitati si sub-activitati care compun executia lucrarilor prevazute in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate), in succesiunea si/sau ordinea normala a acestora, si in corelare PARTIALA cu resursele tehnice, materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei lucrarilor, prezentandu-se si urmatoarele informatii:

- numarul, specialitatile personalului propus (cel putin personalul solicitat prin Specificatii precum si orice alt personal necesar realizarii contractului) precum si rolul acestora;

- resursele tehnice (echipamentele/ utilaje/aparatele/instalatiile) necesare realizarii executiei Lucrarilor (cel putin echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele minim solicitate prin Specificatii).

b) reprezentarea grafica a Programului de Lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in corelare partiala cu resursele tehnice (echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele), materiale, financiare si umane (forta de munca) necesare realizarii executiei lucrarilor

4. Autoritatea Contractanta acorda 5 puncte pentru ofertantii care prezinta o metodologie de implementare a contractului care demonstreaza o intelegere limitata a lucrarilor stabilite in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate) insotita de Programul de lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt).

In vederea obtinerii celor 5 puncte acordate, metodologia de implementare a contractului precum si Programul de lucrari va trebui sa contina cel putin urmatoarele elemente:

a) descrierea PRINCIPALELOR activitati si sub-activitati care compun executia lucrarilor prevazute in Documentatia Tehnica (Specificatii, Specificatii Tehnice - Caiete de Sarcini si Piese desenate), in succesiunea si/sau ordinea normala a acestora, si in corelare PARTIALA cu resursele tehnice (cel putin echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele minim solicitate prin Specificatii) si materiale necesare realizarii executiei lucrarilor, prezentandu-se si urmatoarele informatii:

b) reprezentarea grafica a Programului de Lucrari (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in corelare partiala cu resursele tehnice (echipamentele/ utilajele/ instalatiile/aparatele) si materiale necesare realizarii executiei lucrarilor

dr4qul4

Intrebare: Dupa atribuirea contractului, cand se observa ca prestatorul incalca cele descrise aici, pot sa-i penalizeze pt lipsa lor? Daca da, cat, cum si cand?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#6846
Pai toate "cele descrise aici" nu au nici cea mai vaga legatura cu executia, asa ca ce sa incalce prestatorul? Toate criteriile astea alambicate si subcriteriile se refera doar la o promisiune (garantia) - oricine, oricat de varza e poate sa promita orice - si in rest se refera la oferta in sine, adica masura in care oferta este intocmita serios, pe bune, cu citirea si intelegerea tuturor cerintelor. E un fel de extemporal - ia sa vedem dragii tatii ce ati inteles voi din ce va cerem noi sa facem.

In sine intentia e buna. Rezultatul este o catastrofa. Timp mult necesar a fi investit de catre fiecare firma. Asta va face ca firmele sa fie incrancenate, sa faca contestatii, ca sa nu fie de pomana banii investiti. Iar analiza a 39 de oferta la modul atat de detaliat ia timp. Muuuuuult timp.

Ce e cel mai important: toate criteriile astea nu garanteaza in absolut nici un fel reusita executiei, seriozitatea executiei etc. Garanteaza doar ca firmele mici, cu staf tehnic insuficient, nu au nici o sansa. Asa rezulta tot felul de asocieri mai mult sau mai putin sanatoase, cu posibile conflicte pe durata de executie intre parteneri...

Iar referitor la garantie, aceasta trebuie reglementata prin lege: 5 ani lucrari normale in constructii, 10 ani poduri (si 100 de ani pentru structura de rezistenta a podului, daca este intretinut corespunzator de catre beneficiar), 10 ani infiltrari de apa (valabil si la tunele). In acest caz toata partea asta dispare ca subiect de discutie la licitatii. Orice alta perioada - mai scurta sau mai lunga - sa fie lovita de nulitate (legea primeaza asupra contractelor).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

pai daca ofertezi ca ai nevoie de x oameni, Y utilaje si Z zile pt fiecare etapa, nu ar trebui sa existe si penalitati pentru cand isi vor incalca promisiunile?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Aia ar mai lipsi. O armata de controlori care sa stea sa numere angajatii iesiti la lucru in fiecare zi, numarul de utilaje etc.. Nu conteaza ca freaca menta din cauza vreunui teren neexpropiat sau a unui stalp nerelocat sau ca tocmai a ramas vaporul cu polistiren blocat in canalul de suez. Important sa fie cum s-a prevazut.

Si daca nu respecta promisiunea ce faci, aplici amenzi. Adica distrugi acea firma, o bagi in faliment, blochezi santierul. Bravo! Adica in numele unui principiu, ca sa ne simtim noi bine ca n-am fost trasi pe sfoara platim armate de oameni sa faca controale si blocam imediat santierele daca nu e cum s-a prevazut teoretic.

De cate ori ai fost la cumparaturi si ai cumparat numai exact exact ceea ce ti-ai propus si ai ajuns inapoi acasa exact in timpul prevazut? Un santier e cat zeci sau sute de mii de ture de cumparaturi. Cum crezi ca se poate respecta la milimetru "socoteala de acasa"?

Pentru toate astea exista penalitati de intarziere, care sunt limitate la 5% din valoarea contractului. Altceva nu e necesar.

Ar fi culmea ca , dupa ce bagam niste criterii aberante la evaluare si o facem sa dureze cu anii si sa inversunam companiile sa se certe in instanta, sa mai inventam si mecanisme sa controlam promisiunile, ocazie cu care generam alte costuri si alte intarzieri, iar constructorii seriosi chiar ca-i alungam definitiv.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Cand te duci la magazin cumperi intotdeauna mai mult decat ti-ai propus si ceva mai ieftin, ca mai gasesti "la oferta".
La autostrazi cumperi mai putin (si mai scump, "cu spaga" - a se citi claimuri), de parca ar fi magazine de pe vremea lui 'ceasca...   
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Quote from: RaduG on September 18, 2021, 09:50:23 AM
^^ completez lista de factori de evaluare pentru cele 21%, care n-au încăput în descrierea de pe SEAP (sunt în anexa 1 a documentației):

QuotePENTRU LOTUL 1, LOTUL 2 SI LOTUL 3
- prezentarea traseelor de la sursa la santier pentru principalele materiale utilizate si anume : bitum, agregate, materiale de umplutura pentru terasamente, ciment, fier-beton, elemente prefabricate, armaturi, beton, prin modalitati de transport nepoluante care conduc la reducerea impactului asupra mediului;


Sa promita ca le transporta cu caruta cu cai si cu roaba ... ca nu polueaza deloc   :lol: >:(
Politica distruge tot ce atinge.

MCI

Exista un termen pentru evaluarea celor 39 de oferte sau ne putem intinde si pentru anul viitor?

hvm

24.10.2021 si teoretic conform OUG din august ar putea si extins cu maxim 30 sau 50 de zile (nu sunt sigur in care categorie se afla) dar asta inseamna ca pana cel tarziu in 10.12.2021 ar trebui sa avem lista castigatorilor.

termenul de 24.10.2021 este preluat de aici http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/A7%20PLOIE%C8%98TI%20-%20BUZ%C4%82U.pdf
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alex8

Merg în continuare la licitații pe un punctaj ca la școală. Cât de tocilar ești ca să scrii la fel cum e în carte. Puteau sa puncteze garanția la anumite lucrări importante sau timpul de execuție la o etapă sau cash flow. După ce ca au doar 30% din punctaj disponibil pentru alte criterii decât cel financiar, ei merg pe o abordare care în timp nu ajuta cu absolut nimic. Vine Pizza și povestește cum ar vrea ei sa facă lucrările în 2 ani dar după aceea le fac în 5 ani.

mirceaeliade

#6854
ar fi frumos daca se semneaza ceva anul asta, dar la 12 oferte rejectate pt fiecare castigator nu au cum sa nu fie contestatii ce vor intarzia startul macar jumatate de an.  eu zic ca orice utilaj intrat inainte de iunie anul viitor e un miracol

cat despre intarzieri la constructii, nu s-a schimbat ceva in noile contracte facute de CNAIR?  parca acum cativa ani le era greu sa penalizeze un constructor, dar parca anul trecut au fript putin pe aia din coada la A0S