Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

panzer

Din cele 3 poduri mari pe care le au de facut, doua ar fi "muzeu", nu? Cernica este inutil fara lotul CCC. Buzau este aproape inutil fara lotul care nici nu are constructor Ploiesti Buzau Lot 3. La Galati sunt deja suficiente foreze.

Dar inclin ca cred ca @horatiu.cosma are din nou dreptate. Vedem toate loturile ca un intreg, cu evolutia unui singur lot: intai fundatiile, toate in acelasi timp. In acest scenariu, cum vor asfalta 250+ km in 2026? Atunci nu vor fi finisoare. Dar foreze garla. :)

Nu o sa fie asa, nici nu e normal sa fie asa. Vom vedea asfaltari incepand cu 2023 pana in 2026. Vom vedea structuri din 2023 pana in 2026. Nu exclud ca unele structuri la capete sa depaseasca termenele.

Vom vedea si intelegere din partea statului Roman. Ar fi chiar culmea. Aktor "proiecteaza" un rahat de nod si 2 poduri simple in 2 ani, Alsim primeste 6 luni de amanari ca au avut un director corupt, Pizza sta 6 luni cu arheologii ca au gasit un cal ingropat, dar UMB nu?

Uitandu-ma pe filmari, eu unul nu mi-as fi bagat basculantele noi in noroaie. Nici pe Pitesti-Craiova, nici pe A3 si nici pe A7. Daca ploua 2 luni la rand, asta e. Ca fiu de taran eu ma bucur cand ploua. E "embeded" in mine chit ca sunt la plaja. Dar de foreze se mai invarte UMB, de basculante nu are de unde. Poate doar din BG ca aia par batuti rau de Dumnezeu.


TibiV

Quote from: panzer on May 13, 2023, 10:02:48 PMCernica este inutil fara lotul CCC.

Pai la Cernica au AC doar pentru o culee si 2 pile. Adica 3 deschideri din vreo... 50?!
De ce plm s-ar apuca de 3 dechideri fara sa stie cand se vor aproba celelalte?!?!?...

Cum a spus un coleg: plimbatul forezelor este o treaba costisitoare!
(transportul este agabaritic - deci scump; in timpul transportului foreza nu produce nimic - este doar obiect de inventar....)

Valabil si pe A7.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mike_us

UMB are numai pe A7 aproximativ 260km. Chiar daca unele loturi o sa aibă niște întârzieri de câteva luni dar termina totul pina la sfârșit de 2026 e o performantă unica. Avem pe A0 loturi care se licitează de 4 ani si o sa fie așa mare problema daca UMB întârzie sa zicem 6 luni pe câteva loturi?

mirceaeliade

#9618
UMB a castigat contestatiile lui Danlin pe Bacau-Focsani, unde era acuzata ca nu are destule utilaje pentru cate contracte are.  Asta inseamna ca cel putin in instanta a demonstrat ca are un plan pentru utilaje.  Problema e ca cei de pe forum sunt obisnuiti cu un UMB gen ce e pe A0N2 acum.  In realitate, atata timp cat fac A7 "cam la timp", nu avem de ce sa ne plangem.  Pana la dovada contrarie, probabil ca merita UMB un 'assume good faith'. 

Poate chiar nu vor termina la timp, dar la ce se intampla pe Ploiesti-Buzau, eu zic sa ne bucuram ca au reusit sa elimine competitia din tribunale si s-au semnat contractele probabil cam juma de an-un an mai repede decat s-au facut mai peste tot in alte locuri.  Macar de 'jumatea asta de an' care au cam castigat-o pentru Statul Roman in termenele PNRR cred ca au dreptul sa se impiedice in partea de ambalat motoarele pe santierele A7.  Faptul ca au standarde inalte la angajare e chiar incurajator, ca inseamna ca punctual vor fi evitate multe mici probleme in viitor cauzate de angajati delasatori.  Si utilaje sigur se gasesc prin Ucraina, Ungaria, Serbia, si proabil si Bulgaria de unde se pot cumpara/imprumuta pentru santierele de acum.

pelan87

Autostrada A7, Buzău - Focșani, Lot 2 (UMB) - S-au așternut încă 2 km de asfalt 12.05.2023


panzer

@TibiV - eu am raspuns un pic la comentariul colegului @dr4qul4 care se referea cred la podul peste CF pe acelasi lot cu Cernica. Acolo au AC.
Dar povestea este aceeasi. Degeaba AC la podul CF, daca nu au pe podul Cernica iar CCC abia s-a apucat de proiectare. (desi eu n-am vazut vreun comunicat ca s-a dat OIL la proiectare pt chinezi.)

Revenind un pic on-topic: il inteleg si pe @Ionut: nu vedem aceeasi concetrare de forte la podul peste Buzau cum a fost la cel peste Olt.

Si abia astept specialistii sa se uite cu un ochi critic la podul asta. Albia minora se plimba stanga dreapta, cam cum vrea raul. Balastierele de acolo sunt in functiune de zeci de ani. (cand eram copii, ne jucam "la balastiera"). Chiar si fundat la -27m n-o sa stea in picioare fara amenajarea patului albiei. Avem 2 km in amonte povestea podului de la Maracineni (asta din auzite) si a podului nou de la Vadu Paşii, unde le-a luat Buzaul catrafusele macar odata (asta si pe video).

Daca un coleg cu drona ne aude, ar fi utila o filmare de-a lungul albiei de la Balastiera pana mai sus de Maracineni. Ar fi un show case interesant. Amenajarea albiei nu este un subiect pe care il vezi des pe la noi. Un ochi de specialist ar putea identifica bazinele de depuneri, praguri/caderi pentru limitarea aluviunilor, etc. Mai invatam si noi una alta.

Podul de la Olt e protejat de barajul din amonte. Asta de la Buzau trebuie protejat mult mai bine. Sper ca proiectantii sa fi inteles greselile din 1982 si 1999 de la Maracineni.

Ionut

N-ar strica niște apărări (romburi pe direcția aval-amonte) la pile. Că e doar o problemă de timp până când Buzăul va izbi cu sete pilele. Siriul e degeaba, de la Siriu până la A7 râul adună multă putere. Iar în cazuri rare când trebuie să dai drumul apei la Siriu, Dumnezeu cu mila.

Sincer nu am văzut proiectul Consitrans dacă sunt prevăzute astfel de apărări pe pile. Dar chiar dacă nu sunt, poate n-ar strica să le pună cei de la UMB (CC: CNAIR).

GAC

Problema modificarii in timp a albiei minore este cat se poate de serioasa; a se vedea povestea podului de la Cateasca peste Arges. La Buzau trebuie un stavilar in aval de pod in asa fel incat apa sa nu erodeze prundul si sa sape pe sub radiere. Pentru moment sa speram ca UMB are destul simt pragmatic cat sa foloseasca capetele pilotilor ca stabilopozi improvizati.

Ionut

Apărărișe de maluri și apărările de pile sunt prietenii tăi.

panzer

Intrebarea mai logica ar fi: apararea pilonilor e la CNAIR sau la Apele Romane? Contractual ma refer.

O remarca: nu suntem corul bocitoarelor si nici nu vorbim de drob-ul de sare, adica nu suntem fatalisti.
Podul de la Maracineni a fost inaugurat in 1932 (bucata facuta de armata germana) in 1982 largirea si a cazut in 2005. Deci nu cad podurile chiar asa de usor.
In plus, la podul nou de la Vadu Pasii s-a amenajat si albia.

Puneam si noi intrebari, sa mai invatam cate ceva.

pelan87

In Raportul privind impactul asupra mediului , in ceea ce priveste podul peste Raul Buzau, este specificat faptul ca:

[...] Pilele au elevație casetată și riglă. Cele din albie sunt prevăzute cu avanbec. Suprafețele elevațiilor pilelor și culeelor aflate la vedere se vor proteja anticoroziv. [...]

Ionut

Voilà.

Bine, nu înseamnă că a desenat așa Consitrans, dar sunt șanse mari să da, dacă se cere expres în AM.

Muc Cel Mic

#9627
E trist daca asta e formularea......termenul corect tehnic este avantbec.

JohannDB

   PRECIZARE la "avantbec"................

Curs Elementele Componente Ale Podurilor; autori Prof. dr. ing. Radu Băncilă & Conf. dr. ing. Edward Petzek   Curs de poduri An II – INGINERIE CIVILA -2006

   În plan forma pilelor poate fi dreptunghiulară sau în cazul pilelor amplasate în cursurile
unor ape, pot avea alte forme, care să răspundă mai bine d.p.d.v. al scurgerilor de ape – forme
hidrodinamice. Prin aceste forme se înlătură producerea unor turbulenţe ale apelor, vârtejuri prin
care au loc eroziuni ale albiei în zona pilelor. În aceste condiţii pilele sunt alcătuite din trei părţi
principale, în lungul cursului de apă:
o avantbec – situat în amonte reprezintă o racordare ogivală pentru a permite
scurgerea uşoară a flotanţilor respectiv spargerea uşoară a gheţurilor iarna; se
poate dispune şi o cornieră în vârf;
o corpul pilei ;
o arierbec – în aval, prezintă o racordare semicirculară.



Powered by API/PUM imgur uploader


mirceaeliade

#9629
^my 2 cents:  ma cam indoiesc ca diagrama asta e cea optima.  Contraintuitiv, cel putin teoretic, forma de peshte/submarin sau de picatura de apa e cea mai hidrodinamica.  In diagrama de mai sus, daca inteleg bine, DUPA picior se vor produce vartejuri semificative care vor sapa sub picior.  Literalmente diagrama ar trebui rotita 180 de grade.