Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 16 Guests are viewing this topic.

hvm

Asa o fi. Atat timp cat acest fentat al legii ne ajuta pe noi pe toti si ne da in avans ceva ce o sa salveze niste vieti, fara a face nici un rabat de la calitate si fara a rezulta altceva decat se cere prin contract si ne astpetam noi sa fie, eu zic ca e ok sa fie facut mai din timp decat sa tragem de timp.

Si desi toata lumea o sa imi sara in cap, eu cred ca unele firme care acum nu prea mai lucreaza pentru ca s-au amanat anumite lucruri la infinit o fac tocmai pentru ca nu s-a putut reduce birocratia. Pentru cei care nu sunt deacord cu intratul in teren si decopertatul in avans, Voi stiti cat costa 1000 de muncitori si 100 de echipamente (a se citi aici basculanta, buldozer, excavator, macara, etc... si nu lopata, tarnacop, roaba, etc...) care stau degeaba o zi pentru ca statul  o falfaie? Calculul e simplu. la un salariu net de 4000 ron/luna asta inseamna 200 ron pe zi costul omului plus 100 ron taxele (punem groso/modo ca sa fie usor de calculat), Avme 300 ron/om pe zi. Apoi fiecare masina se amortizeaza de regula in maxim 5 ani. Asa ca hai sa punem perioada maxima. Un camion sa zicem ca UMB il cumpara la super discountcu 50000E / 60Luni = 832 euro/luna /20 zile = 41E/zi - adica 200 ron. punem si un excavator hai sa zicem super discount 200000E (desi eu parca stiu ca sunt mai scumpe astea pe care le are UMB) dar zicem asa= pe zi vine vix 164E - vreo 800ron. la macarale e cam la fel. dar hai sa facem un calcul simplu: 1000 muncitori x 300 = 300000ron, 50 basculante x 200 ron = 10000Ron, 10 escavatoare x 800 = 8000 ron. Total cam 320000 ron - vreo 75000E/zi. Asta e un calcul facut la birou la caldurica. Dar stiu ca in camp cand bate vantul si stai e si mai scump mai ales daca alea mai si merg.

Un om normal si-ar cumpara cate o casa pe zi cu bani astia, dar UMB trebuie sa ii puan la munca ca sa ii si poata factura, ca daca stau nu ii plateste nimeni. Mai crezi ca ar trebui sa punem piedica la firmele astea de constructii si sa ii punem sa isi stranga oameni si apoi sa le dam OIL dupa 4 luni in loc de 1-2, sau sa relocam utilitatile dupa 5 ani in loc de 3 luni? Crezi ca ei o s areziste daca nu cer compensatii sau amana angajarea acestor oameni pana au hartia in mana? La urma urmei singurul care risca in cazul in care lucreaza in avans este cosntructorul, si cei mai avantajati de aceasta suntem noi muritorii de rand care o sa utilizam autostrada aia poate si de doua ori mai repede.

si asta e doar asa daca gandesti la un nivel grosolan de macro din birou de la caldurica. Asa ca revin cu intrebarea, vrei sa aiba cu ce sa lucreze si sa lucreze, sau vrei sa stea dupa partenerul serios.

Si nu, nu lucrez la nici o astfel de firma de constructii, dar am background in economie... Un angajat cat a incasat patronul pentru munca lui zice: moama cat de mult castiga patronul si mie imi da doar 10-20-30-40%, ar putea sa imi dea dublu, dar nu se gandeste nici o secunda ce alte cheltuieli are patronul, incluzi (ma refer la patronii seriosi, nu la cei care umbla la dat tepe si la angajati si la beneficiari si la toti altii..).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vladel

Mâine voi pleca spre Piatra Neamț din București, ocazie cu care voi face o mare cruce și mă voi ruga ca această autostradă să fie gata cât mai repde și de la Buzău la Pașcani să fie semnate contractele de execuție cu UMB. Îmi doresc ca CNAIR să ajute și să sprijine din toate punctele de vedere UMB, iar UMB la rândul său să înceapă lucrul mai repede și să facă lucraările care se pot face fără OIL. De asemenea, prefer să închid ochii la unele lucruri pe care UMB le face la limita sau chiar cu depășirea legii, atâta timp cât voi merge pe A7, iar DN2 (E85) să devină istorie. Vă doresc tuturor sărbători fericite și să se alinieze planetele să înceapă lucrul cât mai repede pe toate loturile din A7.

florin.ciubotariu

QuoteUMB Spedition a câștigat contractul pentru construcția unui nou lot al A7 (Autostrada Moldovei), finanțat prin PNRR!
Pentru cei 30,3 km ai lotului 1 al sectorului de autostradă Bacău-Pascani (Săucești-Trifești), constructorul român are la dispoziție 30 de luni și 1,63 de miliarde de lei (fără TVA).
Contractul include constructia a 34 de poduri și pasaje dar și a unui viaduct de o complexitate tehnica ridicata (567 metri) și poate fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Sursa: FB Cristian Pistol

alexandru_m

Stai linistit ca stiu foarte bine ce inseamna sa manageriezi un business. Da, nu sunt nici pe departe la nivelul UMB dar fix asta sunt, un antreprenor.

Da, e nasol cand firma sta din cauza statului. Dar asta nu este o scuza pentru a fenta legea. De asta se fac licitatii, sa fie selectati constructori are pot face fata unui santier de autostrada cu tot ce deriva din asta. A construi o autostrada nu e egal cu a ridica o anexa la o casa. Nu te tin balamalele, nu te bagi. Daca te bagi fara sa te tina balamalele si crapi este vina ta si cu asta basta. Santierele sunt pline de momente de "shit happens", inclusiv in tari cu apa calda unde se lucreaza pe studii facute pe bune.

Pentru timp pierdut si bani pierduti strict din vina statului exista claimuri si unii au facut chiar sute de milioane din aceste claimuri. Din ce am inteles nici UMB-ul nu e strain de lucrurile astea. Lucruri care sunt perfect normale cat timp sunt justificate.

In nici un caz nu ma vei convinge ca e corect sa indrepti un rau (infrastructura deficitara) facand alt rau (lucrand ilegal). Cum poate neamtul sa stea pe craca lui cu 60 kmh pe national in spatele camionului si romanul nu poate? Chiar suntem 19 milioane de neurochirurgi pe care ii asteapta pacientul pe masa? Toti transportam inimi pentru transplanturi?

Da, se pierd bani pe lipsa de infrastructura, dar in acelasi timp nici toti oamenii de pe sosea nu fac bani daca ajung mai repede. Din cozile alea de pe DN1 VP 99,99% se grabesc sa manance mici sau sa bea sampanie.

CătălinL

Eu nu înțeleg de ce își are rostul această discuție. În cazul de față vorbim de un contract ce are ca obiect exclusiv execuția lucrării, nu și proiectarea acesteia. Deci, în teorie, UMB a lucrat pe amplasamentul prevăzut în proiectul furnizat de beneficiar. Faptul că prin proiect traseul autostrăzii putea fi stabilit astfel încât să evite imobilul respectiv, asta este o altă discuție. Terenul și construcția care au generat subiectul de dispută vor fi cu siguranță expropriate. Oricum ai lua-o, la acest moment nu se mai poate face nimic.

NoWords


RobertH

QuoteCNAIR a desemnat câștigătorul pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Bacău – Pașcani!

Joi, 22.12.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, pentru Lotul 1, Săuceşti (jud. Bacău) - Trifeşti (jud. Neamţ) din autostrada Bacău - Pașcani, parte a A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, cu preţul de 1.638.322.250,22 Lei fara TVA

Durata de execuție a contractelor este de 30 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR.

Lungimea acestui lot este de 30,3 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire

Sursa CNAIR

pbh

Se pot gasi si alte solutii...


Sau dupa 10 ani de procese, solutia finala.



Powered by API/PUM imgur uploader

Fred

Din pacate nu doar se greseste, dar se si minte ca sa iasa cum trebuie.

1. Decopertarile nu necesita autorizatie de constructie.
2. Cu acordul proprietarilor se pot face decopertari. Dupa cum spune si proprietarul casutei, el nu si-a dat acordul si nu a intrat nimeni pe terenul lui, pe terenurile unde s-a intrat a fost cu acordul proprietarilor.

Din 1 si 2 rezulta ca nu e nimic ilegal. UMB nu poate face oficial lucrari fara ordin de incepere, tot ce fac e pe banii lor, nedecontabil pana la OIL, dar decontabil dupa aceea.
 
Proprietarul bate un pic campii: a intrebat CNAIR daca poate amplasa un container pe proprietate, CNAIR a zis ca "colturile terenului sunt in afara zonei de protectie a autostrazii" si ca il poate amplasa, presupunand ca il amplaseaza pe proprietatea cu coordonatele respective. Nu spune nimic de faptul ca acea casa e in drum si nu intreaba ce se intampla cu casa, intreaba de un "container procesare fructe". S-au intalnit mutul cu surdul?

Da, sunt probleme cu casa, exproprierea si comunicarea CNAIR, dar de la asta si pana la ce s-a scris pe forum in ultimele zile e cale lunga. Unii au crize de whataboutism, altii de ipocrizie, dar se bucura cand autostrazile progreseaza - chiar daca e mai mult in ciuda, decat cu ajutorul autoritatilor. Ne plangem ca nu exista autostrazi, dar inventam probleme care nu exista si gasim paralele inegale cu Olanda si Parisul? De rasul curcilor.


pasadia

Va prefaceti ca discutia este despre altceva. Desi am spus clar - discutia ar trebui sa fie despre dubla masura - unora le impunem sa respecte legea, ba chiar le punem in cale diverse obstacole (ma gandesc la aia care sunt nevoiti sa care balast de la 80km distanta si au parte de controale ADR), iar altii lucreaza de zor (inclusiv cu material excavat ilegal, dupa cum v-a aratat o ancheta recorder de curand) fara sa ii controleze nimeni (caci ce sa controlezi daca nu exista OIL? Sau inginer desemnat - ca doar nu credeti ca DRDP-urile chiar controleaza ce face UMB-ul)?

Sau voi uitati vremurile bune, cand DRDP-urile "controlau" lucrarile UMB-ului de modernizare a DN-ului iar UMB-ul declara (oficial) cota de profit de 40%. Cota de profit!!!! Antreprenori ce sunteti, chiar vi se pare normal 40%?

Da, stiu ca pe undeva exista si alte declaratii, unele facute de Hrebenciuc pe vremea cand era cineva in statul asta si insista ca trebuie sa sprijinim constructorii romani sa faca repede expertiza pentru a se lupta de la egal cu cei straini. Si stiu ca astfel justifica profiturile imense ale acestora. Si aproape ca i-as fi dat dreptate daca nu s-ar fi dovedit ulterior ca mai toti cei sprijini sa se imbogateasca s-au pierdut in desfrau si coruptie marunta. De vremurile alea, pline de coruptie imi e frica. Iar faptul ca CNAIR-ul tot incompetent ramane, faptul ca voi gasiti scuze pentru indolenta lor ("nu face actele CNADNR-ul dar macar UMB-ul lucreaza") e trist.

Ionut

Hai să revenim la A7 dacă se poate. Mulțumesc!

Fred

Concret, constructorii pot face orice e legal si in limitele contractului, indiferent cine sunt ei; nu doar UMB, ci toti. Se pot face decopertari legal fara OIL si AC? Sa le faca, daca vor. Nu pot face terasamente fara supervizare, ca nu le factura, nu pot intra pe terenuri care nu sunt expropriate fara acordul proprietarului, e destul de grava situatia cu balastiera de care s-a pomenit (e vina proprietarilor? a constructorului? din ce se stie public, e problema proprietarilor balastierei, nu stiu cat stia sau nu UMB despre asta), dar chestiile pe care le pot face sa le faca, daca vor, pe banii lor. Ar trebui sa fie foarte clara situatia, ce se poate si ce nu se poate, si atunci discutiile nu isi mai au rostul.

Avem aproape 300 de kilometri de autostrada de facut in Moldova contra timp, ceasul bate, tic-tac, tic-tac, haideti sa vedem ce se poate face, nu cautat nod in papura si atunci cand nu exista papura prin zona. Daca ceva e ilegal atunci spuneti cu subiect si predicat ce e ilegal, dar nu aluzii si presupuneri despre suspiciuni de banuieli de vina.

Allex

Vad ca se vorbeste de decopertari fara AC si OIL daca sunt legale sau nu sunt legale sau ca sunt la limita legalitatii sau undeva pe acolo. Dar daca tot nu s-a emis AC si OIL ce cauta forezele in santier? Decoperteaza? Ne convine sau nu, UMB lucreaza ilegal pe acest santier, cel putin cu forezele. Cel cu casa in mijlocul traseului... cu siguranta se va rezolva ok si pentru el in timp, important e sa nu cedeze si sa primeasca ce i se cuvine legal. Din astea s-au cam inatamplat mai peste tot la autostrazi.

Revenind la noutatea de azi de pe A7 Bacau - Pascani lot 1 - desemnare castigator, aveti idee cum de loturile 2 si 3 inca nu au fost anuntate?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NoWords

In momentul asta lotul 4 din Buzau - Focsani are AC emisa, puteti vedea acest lucru pe harta api..

mateisn

Quote from: Fred on December 22, 2022, 08:36:10 PMProprietarul bate un pic campii: a intrebat CNAIR daca poate amplasa un container pe proprietate, CNAIR a zis ca "colturile terenului sunt in afara zonei de protectie a autostrazii" si ca il poate amplasa, presupunand ca il amplaseaza pe proprietatea cu coordonatele respective. Nu spune nimic de faptul ca acea casa e in drum si nu intreaba ce se intampla cu casa, intreaba de un "container procesare fructe". S-au intalnit mutul cu surdul?
what?  ???

Proprietarul a vrut sa arate ca CNAIR habar n-are de traseul autostrazii, drept pentru care ii raspunde ca el si acum poate construi linistit o anexa pe acel teren, in conditiile in care jumate din el (implicit si casa care e pe acel teren) e chiar in mijlocul autostrazii. Cine bate campii?
Asta pe langa faptul ca facem ditamai cocoasa ca sa nu deranjam constructiile din apropierea metropolei si ajungem cu traseul fix intr-o cladire de birouri, fie ea amplasata si "in the middle of nowhere"