News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

cristi5

#3000
Sa punem aici aceasta postare, sa nu se piarda.

https://www.facebook.com/1675548063/posts/10216400830608092/?d=n

Quote

20.09.2021 - Degringolada in CNAIR!

   Astazi a avut loc- si dupa cum v-am obisnuit in ultimul timp, ii voi spune in continuare- o noua sedinta de "REGRES".
   Schimbarile politice de la varful ministerului si a CNAIR,  nu cred ca sunt de bun augur. La intalnirea care s-a incheiat de cateva minute, am constatat o durere in spate generala fata de proiectele din Moldova.

   Reprezentantii contractantului Acciona, au refuzat sa participe la intalnire, chiar daca lunea trecuta au promis ca astazi ne vor prezenta un calendar clar pentru finalizarea SF-ULUI de pe tronsoanele Tg Neamț - Ditrau, Ditrau-Tg Mureș. Nimeni din CNAIR nu a stiut sa ne spuna cu ce s-a ocupat aceasta firma in saptamana care a trecut. Normal ar fi fost ca, un reprezentant al companiei sa fie pe teren si sa controleze activitatea Acciona, tinand cont de intarzaierile imense de pe aceste tronsoane.
     Nimeni din minister si companie, nu a gasit vreo solutie, pentru a determina firma spanola sa finalizeze in bune conditiuni contractul de "Completare studiu de fezabilitate", pe traseul Tg Neamț - Tg Mures, din A8.
      Staul roman este jucat pe degete de o firma care se da "cu ștaif", din cauza lipsei de decizie a institutiilor sale.Si cum statul este reprezentat de politicieni, se pare ca sunt mai importante pierderile politice decat transarea clara a problemei.

    Nerespectarea termenelor asumate, o intalnim si la contractantul CONSITRANS. Acestea au promis ca pana pe 20 sept. vor preda studiul geo-tehnic pe tronsonul Focsani-Bacau - lucru care nu s-a intamplat.
   
    Intreaga sedinta a avut o notă generala de lehamete si neputință. Pana si "RAZBOINICUL LUMINII", Dl Bulai, a schimbat discursul fata de contractantii spanioli, firma Acciona! Astazi a fost mult mai inpăciuitor si mai tolerant. Aprobarea PNRR - ului, ii face pe multi politicieni sa sufle si in iaurt !

#ÎmpreunăpentruA8
#ÎmpreunăpentruA7
#ImpreunapentruA13
#ÎmpreunăpentruMoldova

Vedeti si comentariul cu "ONGuri aservite". Cam radicali activistii astia. Vorba poetului:


Cei ce nu ard dezlantuiti ca noi
In flacarile noastre se destrama


Sunt curios cat ii va tine combustibilul sa mai arda, si cu cat folos. Si toata conspiratia cu "Moldova nu primeste nimic" cand A7 are cel mai complet SF si e in proces de licitare. In fine.

alin2pas

Ar fi bine să pună presiune cât mai mare, pentru a nu lăsa ca schimbările politice să întârzie mersul unor proiecte și lucrări, iar dacă aceste întârzieri apar, să le facă publice.


mirceaeliade

>Camera Deputaţilor a decis, marţi, ca termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirea să fie 31 decembrie 2030, faţă de 31 decembrie 2026, cum prevedea, iniţial, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 105/2020.

au dat lege ca sa intarzie cu 4 ani....

tom_sawyer

^^

Totodată, se introduce un nou articol care stipulează că, prin derogare de la prevederile OUG 57/2007, dezvoltarea investiţiei Autostrada Unirii, în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ km 75+000 – km 95+000 şi a podului peste Prut în zona Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi permisă pe raza ariilor naturale protejate de interes naţional, care vor fi scoase din circuitul agricol şi silvic.

TibiV

La fel de bine puteau sa dea o lege ca sa devanseze cu 4 ani.

Sau sa dea o lege ca in Romania acceleratia gravitaionala este 10 m/s^2, sa le fie mai usor copiilor la scoala... Sau ca apa are 2000 kg/mc, sa putem iriga dublu fata de fraierii care folosesc apa cu 1000 kg/mc...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RazesIesean

Nu stiu cu ce ajuta acest addendum, dar sa fie primit.
Oricum era bine stiut ca termenele initiale nu aveau cum sa fie respectate. Totusi aceste noi date limita sunt oarecum rezonabile (in opinia mea ar fi si mai realist +3 ani) datorita:
- Acciona si predarea SF-urilor pe portiunea montana (sigur o sa aiba loc o relicitare, nu vad dorinta sau capacitate din partea spaniolilor)
- Tg. Neamt - Iasi - Ungheni, predare SF+ PT Consitrans 2023 (sper sa nu aiba loc intarziere, dar premisele sunt ca o sa aiba loc, dat fiind intarzierea pe tronsonul din A7).

La acestea se adauga capacitatea CNAIR de a lansa licitatiile, rezolvarea contestantiilor si desemnarea castigatorilor (minimum 1 an).

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

vancouver

Nu se poate stabili prin lege cand e gata o autostrada. E de domeniul absurdului si neconstitutional.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RaduG

FB Covăsnianu Adrian www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10215569278144874

QuoteAutostrăzile Moldovei! Încotro?
Sedinta tehnica pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Astăzi, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR și membrii societății civile și diverși politicieni.
Particip de peste 14 luni cu o frecvență săptămânală fiind prezent atât fizic cât și online în diverse calități (membru al societății civile, consilier onorific al MT, secretar de stat al MT, membru de partid).
Redau în cele ce urmează un raport al ședinței de azi:
1) Autostrada A7
Cu PNRR-ul ce urmează a fi aprobat săptămâna viitoare tronsoanele de la Ploiești la Pașcani necesită o accelerare considerabilă.
a) Ploiești-Buzău (63,25 km)
Tip licitație : Execuție
Pe 16.09.2021 s-au depus oferte pentru cele 3 loturi. Urmează în lunile următoare analiza celor 39 de ofertanti ce vor sa construiasca primii kilometri de autostrada spre Moldova!
În perioada de analiză a ofertelor Ministerul Transporturilor trebuie să lucreze la foc continuu pentru a transmite documentațiile în vederea obținerii Autorizației de Construire și implicit a elabora/semna/aviza/autoriza HG pentru exproprieri. Date fiind condițiile de instabilitate politică, din propria experiență, consider că se vor întârzia minim 3 săptămâni deoarece trebuie reconfirmate semnăturile pe documente, reluate documentele cu noii ministri (interimari) etc.
b) Buzău-Focșani (82,44 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Studiul geotehnic a fost transmis spre analiză către CNAIR. Săptămâna aceasta CNAIR finalizează analiza.
Studiul de Fezabilitate este transmis către CNAIR.
Procedurile pentru obținerea Acordului de Mediu sunt in desfăsurare. O primă variantă în format draft a documentațiilor au ajuns la CNAIR. SEA (Studiu de Evaluare Adecvată) + RIM (Raport de Impact asupra Mediului) se transmit săptămâna această către CNAIR din partea proiectantului. AM (Acordul de Mediu) este conditionat de avizul de GA (Gospodarirea Apelor) din partea Apelor Române. Pentru a se obține avizul de GA e nevoie de SEICA (Studiu de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de Apă). La începutul lunii octombrie în varianta optimistă se poate obține avizul de GA și ulterior, la câteva zile și Acordul de Mediu.
În scenariul în care lucrurile se desfășoară într-o manieră accelerată se poate depune și Proiectul Tehnic către finalul lunii octombrie 2021.
Între timp având SF complet și predictibilitate pe obținerea Acordului de Mediu se poate solicita un document oficial de la ANPM care să constituie o premiză pentru a continua avizarea proiectului. Pe acest calendar urmeaza avizul CTE CNAIR, ulterior aviz CTE MT și aviz CIALP (Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice) de la MDRAP. Din experienta (am fost presedinte CTE la MT si vicepresedinte la CIALP de la MDRAP) consider ca avizarea se poate desfasura rapid in 2-3 saptamani daca toate fortele implicate "trag la aceeasi caruta". In concluzie pana la finele anului 2021, cu un aparat de guvernanta nationala care sa se miste CEAS se poate maturiza acest proiect.
c) Focșani-Bacău (96,05 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Campania de foraje geotehnice este incheiata si se lucreaza la intepretarea probelor in laborator. La finalul lunii septembrie studiul geotehnic va fi predat.
Dupa analiza si confirmarea CNAIR pe studiul geotehnic se poate preda si Studiul de Fezabilitate preconizat pentru luna octombrie 2021.
Daca proiectantul depune RIM (Raport de Impact asupra Mediului)+ SEA (Studiu de Evaluare Adecvata) + SEICA (Studiu de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de Apa) spre finalul lunii septembrie 2021, procedural si fara oprelisti in luna noiembrie 2021 se poate obtine Acordul de Mediu. Ulterior într-o manieră super accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici si in trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitatia de executie.
d) Bacău-Pașcani (77 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Studiul de fezabilitate depus in iulie 2021 a necesitat o serie de corectii.
Ca urmare a includerii nodului de mare viteza dintre autostrazile A7 si A8 in acest tronson sunt necesare studii geotehnice aditionale. In acelasi timp a aparut si necesitatea realizarii unui studiu hidrogeologic privind redimensionarea, prin modelare matematica, a frontului de captare Pildesti-Simionesti. Elaborarea acestui studiu aditional a aparut datorită suprapunerii aliniamentului A7 cu zona fronturilor de captare a apei necesare alimentarii municipiului Roman.
Dupa obtinerea avizului operatorului regional de apa, actualizarea Studiului de Fezabilitate si implicit a Studiului Geotehnic se pot continua procedurile pentru obtinerea Acordului de Mediu. Luna noiembrie 2021 preconizata pentru obtinerea Acordului de Mediu va fi probabil decalată.
Calendarul actualizat "impinge" acest proiect catre inceputul anului 2022. Cu toate acestea, pe măsură ce se maturizează proiectul se pot suprapune etapele și convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP in vederea avizarii.
Ulterior in trimestrul I/II al anului 2022 se poate lansa licitatia de EXECUTIE a acestui tronson propus spre finantare prin PNRR.
2) Autostrada/Drumul Expres A7/DX Pașcani-Suceava-Siret? (101 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Recent a fost finalizat zborul necesar ridicării topografice.
Pe secțiunea Suceava-Siret campania de foraje geotehnice este demarată fiind mobilizate 2 foreze.
Pe Pașcani-Suceava deși forajele geotehnice se desfășoară cu 1 foreză, utilajul mobilizat lucrează 24 h în 3 schimburi.
Data contractuală de finalizare a proiectării este luna octombrie 2022.
3) Autostrada A8
a) podul de la Ungheni.
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate (1,1 km)
Procedura de obtinere a Acordului de Mediu este in desfășurare.
S-a depus SEA (Studiul de Evaluare Adecvată) actualizat la APM Iași. APM Iași analizează documentația și a solicitat punct de vedere de la ANANP. Sunt în contact direct cu ANANP și am solicitat accelerarea procedurilor. Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu.
Ulterior către finalul anului 2022 se poate lansa licitația de Proiectare+Execuție.
b) Ungheni-Iași-Tg. Neamț (100,14 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Săptămâna aceasta demarează campania de foraje geotehnice. Se va mobiliza pentru început 1 foreză. E nevoie de o mobilizare crescută pentru campania de foraje geotehnice pentru a respecta termenii contractuali. 
c) Tg. Neamț-Tg. Mureș (211 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un contract cu "cântec" subfinanțat, defectuos din perspectivă contractuală și cu grave deservicii asupra intereselor Statului Român. 
M-am exprimat public încă din mai 2019 (cand am participat la semnarea oficială a contractului la Prefectura Iași) vis-a-vis de asta si am semnalat in repetate randuri acest aspect. Info aici : https://www.ziaruldeiasi.ro/.../analiza-mva-toate...
Date fiind aceste condiții am căutat să identific elemente de "maturitate" pe sectorul montan din A8 și le-am găsit pe secțiunile mai usoare de abordat in zona de podiș/depresionară/de luncă. Astfel, la finele anului 2020 am propus includerea capetelor Moțca-Leghin (autostrada mănăstirilor) și Tg. Mureș-Miercurea Nirajului în PNRR. Mai multe detalii aici - https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10214112658010281.
În același timp am încercat din diferite posturi (membru al asociației Moldova Vrea Autostradă, consilier onorific al MT, Secretar de Stat al MT, membru USR Iași) să deblochez proiectul, să susțin proiectantul în etapa de elaborare/avizare dar și să critic constructiv. Totul într-o manieră echilibrată, transparentă și colaborativă. Scopul final a fost și este de a continua și "trage" de proiectant.
În 2021 ne aflăm într-un moment de "cumpănă". Soluția constructivă, pro-implementare A8 este de a salva acest proiect și implicit ca CNAIR să recepționeze Studiul de Fezabilitate într-o manieră cât mai completă. Ulterior conform calendarului agreat (info aici: https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10215560500525439) la viitoarea licitație de Proiectare+Execuție se poate actualiza în manieră calitativă și cantitativă studiul geotehnic și proiectarea.
4) Autostrada A13 (165 km)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
S-au efectuat studii geotehnice preliminarii.
AMC 2 - Analiza Multi-Criterială a fost finalizată și înaintată spre verificare către JASPERS.
Termen estimat pentru finalizare - 2023.
#autostradaA8
#autostradaA7
#autostradaA13
#PNRR









hvm

#3009
Foarte frumos prezentat. Situatia e clara. Ce ma dexamageste pe mine este faptul ca Adrian a iesit cu aceasta prezentare abia in momentul in care nu se mai afla in postura de a putea face sa mearga ceas toate angrenajele in MT. :(

Ar fi fost asa de frumos daca cei din MT ar fi iesit cu astfel de comunicate transparente o data pe trimestru ca sa stim si noi ceilalti unde se afla, ce mai e de facut si care e estimarea optimista de a avea ceva real, si eventual si o estimare pesimista avand apoi posibilitatea de a judeca pe baza termenului real cum au decurs lucrurile. Aceasta ar fi fost cu adevarat superb.

Tinand cont de aceasta observatie, sper din tot sufletul sa nu fie doar o declaratie politica. Oricum ar fi se pare ca abia la anul daca o sa mai avem vreo licitatie deschisa, si e asa cum ma temeam eu (nu cred ca o sa fie posibil sa fie semnate toate contractele pe A7 pana la anul in 31.12.2022.

LE: sa nu ma intelegeti gresit. Apreciez munca depusa, doar ca as fi dorit o transparenta mai mare in legatura cu etapele planificate precum si o estimare referitoare la completarea acestor etape. In rest nu am alte comentarii.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

Quote from: tom_sawyer on September 21, 2021, 01:02:04 PM
^^

Totodată, se introduce un nou articol care stipulează că, prin derogare de la prevederile OUG 57/2007, dezvoltarea investiţiei Autostrada Unirii, în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ km 75+000 – km 95+000 şi a podului peste Prut în zona Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi permisă pe raza ariilor naturale protejate de interes naţional, care vor fi scoase din circuitul agricol şi silvic.

Exact ce ziceam.

hefaistos

#3011
Daca o fi pe bune



1. Prima parere: Tichie de margaritar. Facem ditamai nodul undeva la un "capat de de linie". Ar fi mers o trefla.
2. A doua parere: Pana la urma daca legaturile UE cu R. Moldova si Ucraina se vor consolida, in 10-15-30 de ani nodul ar putea fi exploatat aproape de valoarea lui.
3. Nodul asta poate fi el insusi un "lot de autostrada". Cred ca are o valoare pe la 100 mil E.

Nu dat cu pietre, harta e preluata de aici:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25081065-autostrazile-moldovei-cum-arata-nodul-mare-viteza-dintre-a7-a8-update-stadiul-fiecarui-proiect-autostrada-din-moldova.htm
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Bachus01

Noroc ca nu avem niciun DN prin zona . Mai făceam si acolo 2 descărcari  :lol: :lol: :lol:

La intersecția A1 cu A0 facem un nod de tot râsul,  iar aici ....... >:(

Xander

^Ala macar se face. Asta e carioca pt moment si pentru multi ani. Intre timp putem filozofa cand asteptam la coada in Podul Iloaiei.

Mai este vorba si de locatie si terenul disponibil. Daca se poate face un nod mai sigur (nu neaparat mai iesftin) decat o trefla, de ce nu am face-o?
Erau discutii despre A1-A10 la Sebes, ca de ce bretelele sunt limitate la 80 ... etc.
Acum ca se proiecteaza cu bretele mai largi si automat cu viteza de proiectare mai mare, nu e bine?

vancouver

Bravo. Arata excelent nodul. Sunt incantat. Asa DA. Mai ales ca este loc aici, nu exista nici un motiv sa nu se faca.

Lugimea bretelelor nu cred ca este mai mare decat cumulate cele de la A1-A10 la Sebes, si asta desi la Sebes este doar triunghi si nu intersectie de autostrazi. Deci nici vorba de 100 de milioane cost, poate ceva gen 10 milioane (fara cele 2 autostrazi principale, care oricum trec pe acolo si se intersecteaza).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.