News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruia88

^ Imi raspund tot mie, m-am uitat pe harta de pe Proinfrastructura si e mai clar acolo , arata mai bine si conecteaza mai usor Iasi-ul de A8 .

cosminn

"Primele două loturi din cele șase ale secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (A8) care vor fi scoase la licitație pentru proiectare și execuție sunt Miercurea Nirajului -Sărățeni (23 km.) și Pipirig-Vânători Neamț (Leghin) cu o lungime de 17 kilometri. Sunt practic ,,capetele" secțiunii de munte Miercurea Nirajului -Leghin (159 km.), două loturi care continuă loturile PNRR Târgu Mureș -Miercurea Nirajului respectiv Leghin -Târgu Neamț."

Sursa - Economedia

satanistu

Nu inteleg cine face chestiile astea - adica cine considera ca e prioritar sa faci doua loturi mai lungi (si probabil mai grele), decat sa faci cel mai important lucru/lot/drum : Boureni - Turbion A7.

Chiar nimeni nu vede ca acei cativa KM care trebuie sa lege A8 de A7 sunt lasati in gol?

naivu

1- cele două loturi sunt gata de licitație, pe Boureni-TurbionA7 Consitrans nu a predat SF-ul (îl va preda la pachet cu restul Moțca-Ungheni)
2- nu mi se pare un capăt de lume ca ceea ce vine dinspre TgNeamț și Suceava să mai meargă câțiva km pe DN2 până la Roman, până e gata și Moțca-Lețcani

satanistu

#4579
Da, nu e un capat de lume nici sa mergi cativa km pe E673 intre Margina si Holdea.

Lucruri facute fara cap.

pasadia

Fara suparare, dar daca e sa numim importante vreun segment din A8, cred ca Targu Frumos - Iasi bate la curul gol orice alta analiza. Si daca acceptam lipsa de SF, atunci as propune mai degraba Ditrau - Tulghes, macar pentru a disparea veriga lipsa de pe reteaua actuala de DN-uri.

carutasul

m-am gândit și eu la un moment dat că erau mai utile tronsoanele de la "câmpie" (nu e chiar câmpie) dar mă gândesc că ideea a fost că deocamdată avem fonduri europene în procentaj destul de bun și să le facem pe cele grele din aceste fonduri, iar pe cele ușoare le-om face ulterior chiar din fonduri proprii sau cu un procent mai redus de finanțare externă. E doar supoziția mea :)

pasadia

Eu zic ca principalul criteriu e dat de numărul de morți.

TibiV

Ar fi trebuit sa fie dat de numarul de morti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RazesIesean

Oricum pana va livra Consitransul proiectul (Q2 2025) + licitatie si constructie se ajunge 2029 sa fie facut sectorul iesean (daca se va mai face).
Pana atunci o sa fie bine, la orele de varf si asa e coada pana la intrare in Podul Iloaiei, poate pana in 2028 o sa fie pana la Tg. Frumos si se reduc numarul de accidente. :sarcasm:
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

P3trut

Cei de la Economedia dau deja 2 loturi din A8 montan ca aproape scoase la licitatie - probabil in martie.

QuoteLa jumătatea lunii februarie se așteaptă raportul de audit de siguranță rutieră pentru două loturi Miercurea Nirajului -Sărățeni de 24 kilometri și Leghin-Pipirig de 17 kilometri urmând ca după recepționare să se demareze etapa de licitație pentru proiectare și execuție.

Ce parere aveti de lotizare?

QuotePentru urmatoarea faza, etapa de Proiectare si Executie este prevazuta sectorizarea pe urmatoarele Loturi:

Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 -Miercurea Nirajului – Sărățeni;

Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni;

Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău;

Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Gințieș;

Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Gințieș – Pipirig;

Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

miszlik

Loturile Sarateni-Joseni si Ditrau-Grinties, sunt şi lungi,şi extraordinar de complexe. Daca ramane asa,trebuie atribuite pentru constructori foarte seriosi..

mirceaeliade

Lotul 2c parca nu are nod la final.  Sper ca se vor destepta sa il liciteze cu inca vreo 2 km din 2b.

naivu

Toate capetele de loturi par să fi fost alese intenționat în vecinătatea nodurilor (nu ca la A0); chiar dacă nu are nod la final, va fi ușor de făcut o descărcare provizorie (s-a scris pe forum că în contractele încheiate pe loturile de pe A7 e chiar prevăzută realizarea de descărcare temporară în caz că lotul vecin mai durează).

montaniardul

Cred ca nodul ala de la Sărățeni se putea face in zona unde autostrada traverseaza DN13A intre Sovata si Praid (Șașvereș).