News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarianD

Problema e când dai de unul sau mai multe camioane pe relația Toplița-Borsec și Poiana Largului-Leghin. Sunt foarte puține zone unde poți depăși și acelea foarte periculoase. La cum o vad eu, A3 până la nod Gheorghieni ar fi foarte utilă, de acolo te poți duce cu autoturism via Toplița ori via Cheile Bicazului.

Și secțiunea Leghin-Moțca e foarte utilă in sensul că face centură la Vânători Neamț si Târgu Neamț, dar trebuie musai înțepată atât în DN2 cât și A7.

Excepție camioanele, Cluj-Iasi e lejer.


naivu

Quote from: MarianD on January 08, 2024, 03:53:07 PM... A3 până la nod Gheorghieni ar fi foarte utilă, de acolo ...
Ar fi suficient până la Sovata, pt că DN13B Praid-Joseni e un drum destul de bun, aproape fără localități, care ar putea suplini temporar viitoarea A8 (părerea mea).

26ld

La o prima vedere a memoriului de prezentare, mie (ca non expert) mi se pare un numar enorm de poduri/viaducte/pasaje si de o lungime mare. Doar pe tronsonul 1 incepe in forta: 520m, 930m, 360m, 640m, 520m, 420m, 860m, 930m, 480m plus cele "mici" sub 300 de metri. Deja avem aproape 6 km de poduri/viaducte/pasaje doar pe primul tronson fara cele "mici". Pe al doilea tronson sunt poduri de peste 1 km. Pe al treilea iarasi sunt cateva si pe al 4 lea ceva mai putine. Sunt curios de unde se vor gasi bani pentru finantare si la ce preturi pe km cu atatea lucrari de arta.

a.l.x

#4474
Tuneluri în lungime totală de 6840 metri,cel mai lung fiind de 1760 metri.

,,Valoarea investiției pentru proiectul analizat este de 17,633 miliarde de lei (3,546 miliarde de euro), valoare cu TVA."

RazesIesean

#4475
Din nefericire cam asa e in acea zona de la Motca (bine nu e chiar Motca, ci mai degraba Boureni) se trece peste dealuri, hopuri, vai care mai tot timpul fug.
QuoteTraseul autostrăzii se desfășoară in zona Moldovei, relieful fiind in principal cel de tip podiș, cu zone cu diferențe relativ mari de cotă. Conform studiului geotehnic preliminar, mai mult de o treime din traseu străbate zone cu risc mare de alunecări de teren, pământurile din aceasta zona fiind de tip argile contractile (PUCM) sau/si cu sensibilitate mare la umezire
Acolo e ceva asemanator cu ce face UMB-ul pe A3 din aceasta cauza sunt multe structuri.
De asemenea de la Pascani pana la Tg Frumos trebuie trecuta lunca Siretului > viaducte mari si teren deluros.

@26ld de la metroul din Cluj  :lol: . Aici e sarcina guvernului sa gaseasca surse de finantare.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

26ld

^^Mersi, inca nu ajunsesem la tuneluri sau la costuri. Deci 7,5 miliarde cu tva partea montana si 3.5 miliarde partea spre Iasi. Chiar sunt curios de unde vor veni banii astia si cand vor demara efectiv constructia.

GIV

din acelasi loc din care au venit pana acum si pentru comarnic brasov :lol:  :troll:

Bachus01

@naivu , ai circulat pe Praid - Joseni? Asfaltul este foarte bun, nu sunt multe localități singura inconvenient geometria.  Dacă ai bafta de un camion sau de un melc care merge cu 30-40 km/h (si sunt destui din ambele categori) .

Eu inca susțin prelungirea A3/A8 pana la Gheogheni.  Este win-win pt toată lumea.

Stef

Am tot urlat pe toate paginile ,,reprezentanților" atât locali, cât și naționali, despre faptul că drumul de legătură A8 - VO28D NU se mai poate lega în girația existentă fiindcă s-au construit nu unu, ci două terenuri de fotbal/stadion în comuna Uricani. Văd că pe la Lețcani s-a făcut o revizuire, la Uricani, nu.

Spadan

https://www.economica.net/cea-mai-scumpa-autostrada-a8-autostrada-unirii-a8-tg-neamt-iasi-ungheni-va-avea-93-de-kilometri-si-va-costa-35-miliarde-de-euro-memoriu-mediu_716996.html?fbclid=IwAR3kXcMvHY7dEb7jXnzASW_HKqI59DXON_XVgsl8NLinF0MCFErq0EThO-w

Autostrada Tg Neamț - Iași - Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8) va avea un traseu de 93 de kilometri și o valoare totală a investiției estimată la 17,63 miliarde de lei (3,5 miliarde de euro), inclusiv TVA, potrivit memoriului de prezentare depus la Autoritatea Națională pentru Protecția Mediului (ANPM).

Traseul tronsonului de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni străbate strict teritoriul administrativ al județului Iași. Punctul de început al traseului autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni este localizat la sud de comuna Boureni, respectiv pe partea estică a râului Moldova, iar punctul final al traseului se află în apropierea graniței naturale cu Republica Moldova, reprezentată de râul Prut, mai exact la est de satul Podu Jijiei din comuna Golăiești și la nord vest de satul Zagarancea, reședința comunei cu același nume, din raionul Ungheni din Republica Moldova.

Lungimea totală a traseului este de cca 93,27 km și se împarte în 4 tronsoane distincte, după cum urmează:
– Tronson 1 Km 0+000 – km 31+500, respectiv Târgu Neamț (zona Moţca – DN2) – Târgu Frumos (DN28B)
– Tronson 2 Km 31+500 – km 60+100, respectiv Târgu Frumos- DN28 (zona Lețcani)
– Tronson 3 Km 60+100 – km 77+800, respectiv DN28 (zona Lețcani) – DN24 (zona cât mai apropiată de municipiul Iași)
– Tronson 4 Km 77+800 – km 93+270 (sfârşitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni, amplasat în UAT Golăieşti)

Traseul autostrăzii se desfășoară in zona Moldovei, relieful fiind in principal cel de tip podiș, cu zone cu diferențe relativ mari de cotă. Conform studiului geotehnic preliminar, mai mult de o treime din traseu străbate zone cu risc mare de alunecări de teren, pământurile din aceasta zona fiind de tip argile contractile (PUCM) sau/si cu sensibilitate mare la umezire, mai spun autorii memoriului de prezentare menționat.

Traseul propus al proiectului se suprapune cu următoarele situri Natura 2000:
– ROSCI0213 Râul Prut,
– ROSPA0168 Râul Prut,
– ROSAC0221 Sărăturile din Valea Ilenei,
– ROSCI0265 Valea lui David,
– ROSCI0378 Râul Siret între Pașcani și Roman,
respectiv se suprapune cu două arii naturale protejate de interes național:
– RONPA0568 Sărăturile din Valea Ilenei, supratraversată prin intermediul unui pod/ viaduct, și
– RONPA0573 Râul Prut.

În urmă cu aproape un an, Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat varianta finală de traseu a Autostrăzii Tg Neamț – Iași – Ungheni (A8), a anunțat atunci Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Potrivit lui, pe traseul autostrăzii ar urma să fie construite 55 de poduri, 2 tuneluri și 9 noduri rutiere.

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni va descongestiona traficul rutier din orașele Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Iași și din comunitățile învecinate.

CNAIR a emis pe 7 mai 2021 ordinul de începere pentru contractul privind completarea/revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8).

Amintim că, pentru acest tronson din A8, CNAIR a semnat contract cu firma CONSITRANS în data de 8 aprilie 2021.



Stefan27

Salut, aveți idee de ce a depus Strabag constestație la CNSC?

shift2rail

^ construim in podis/deal la pret de sectiune montana?

Se introdusesera la un moment dat asa-numitele 'standarde de cost' per km de A, ptr campie/deal/munte, probabil nu mai intereseaza pe nimeni in entuziasmul general.

horatiu.cosma

Dacă chiar s-ar fi utilizat acele standarde de cost, nu mai venea nimeni la nicio licitație de autostrăzi lansată în ultimii 4-5 ani. Oricum, dacă acest preț "de secțiune montană" e dat de 10 ofertanți, înseamnă că o fi știind ei costurile reale, greu de crezut că toată piața s-a "înțeles" să meargă sus și aici și la celelalte n proiecte contractate recent. Mai degrabă aceste costuri au de-a face cu complexitatea unor proiecte care nu se vede din avion, cu inflația galopantă la materiale de construcție, cererea care a crescut exponențial, iar oferta (de forță de muncă, subcontractori, materiale etc) nu a făcut față, riscurile de a lucra cu statul și alte cauze de genul.

gabim

Pana la urma cum a ramas in jurul Iasiului? Parca intr-un timp se vehicula ideea cu trei tunele.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.