Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

Din ce stiu eu semnalele sunt ultimul sistem de back-up cand toate celelalte pica...

cristi5

^ Pai da dar semnalele oricum nu mai pot fi distinse de mecanic la viteze mari, de-aia folosesc ETCS multe HSR. Deci de ce la 300 km/h e ok doar cu semnalizare in cabina iar la 80 km/h e neaparat nevoie de semnal pe stalp?

Pe de alta parte semnalele nu-s dependente de wireless. Le-a cazut la olandezi reteaua din motive de GSM/R


https://www.railtech.com/infrastructure/2021/06/02/how-a-communications-failure-crippled-the-dutch-rail-network/

motorzbh

E ușor de renunțat la Indusi, pentru ca e un sistem pus peste semnal ( adică e o cutie cu micro relee în cutia de semnal, și funcționează în funcție de ce indica semnalul) . Parte nașpa este ca nu știi niciodată daca funcționează sau nu, pana nu-l masor sau frânează trenul. ETCS-ul nivel 2 are feedback tot timpul la operator, acesta vede tot timpul unde este trenul, ce viteza are, modul in care este si poți sa oprești trenul daca vrei. Ca sa renunti la semnale trebuie sa umbli in schema, soft sau sa pui becurile in sala. Ori asta costa bani si aterizare. Plus ca nu avem experienta. De-aia am dat-o cotita. Din experienta mea de la teste , mecanicii sunt reticenți in a-și încalcă experienta vizuala a unui semnal pe rosu, chiar daca ETCS-ul te lasă sa o faci. Cu noi pe locomotiva, fara pasageri si tot intrebau" dar depasim pe rosu? " Probabil in timp se vor obișnui.
La Alstom semnalele sunt dependente de rețeaua MPLS. daca asta cade pierdem semnalele. In principiu pe o arie restrânsă.
La olandezi a fost se pare o problema in rutarea comunicațiilor , cred ca le-a căzut IN care este un serve in centrala GSM-R.

subway

^^
Ai senzatia ca la noi circula Shinkaisen pe linii cu restrictii de 5-10km/h???
:)

cristi5

@motorzbh
Stai sa vad daca am inteles. Daca te duci si demontezi semnalele pur si simplu, softul zice "ups, nu mai merge semnalul!!!" si opreste circulatia

Si ca sa rezolvi asta, trebuie sa refaci softul.

Dar nu v-ati gandit ca Comisia va cere asta, sa cereti in CRS un feature de dezactivat semnale?

Si cam in ce orizont de timp ar vrea Comisia sa se intample asta?

Marian Grigorescu

#7910

@cristi5
Pot da cota înălțime - adâncime cât vreau, faza este ca simulatorul nu prea se împacă bine cu  înclinații în scurt, o sa încerc eu ceva, nu știu ce o sa iasă, gen cobor terenul din împrejurul liniei nu ridic linia🤷‍♂️

motorzbh

Nu poți sa umbli in soft fără certificare si teste. Practic softul verifica daca becul este aprins, ca sa știe ca lumina verde s-a aprins. Nu știu cum sa facem asta în Etcs. Practic le-am promis ca atunci cand vom avea coridorul Arad Constanta gat full ETCS vom da un dead line când scoate magneți si ulterior semnalele. S-ar putea pana atunci sa schimbam instalația de doua ori. In cel mai optimist scenariu sunt 10 ani. Real 2035.

Cetatean

@Marian
Într un caz ideal, care este cel mai scurt timp ce îl poate scoate un tren de la Arad la Deva. Mers în blana ca să zic asa,aproape de 160. Cu limitările de rigoare în zonele unde din proiect sunt impuse asa. Mulțumesc!
Eu tot visez la Brașov-Arad în sub 4 ore. Simeria -Sighioara o ora jumate. Arad -Deva o ora și 15-20. Peste încă 5 ani? :D

Marian Grigorescu

#7913
@dojaalex
In simulator Arad-Simeria 1h,40 min. Cu 120 km/h

vancouver

Brasov - Arad in 4 ore e o imensa aberatie. Pe rutier cu A13 gata o sa se faca 3 ore Brasov-Arad, chiar si un camion o sa faca sub 4 ore. E aberant sa iei trenul in acest caz, ca doar in putine cazuri o sa ai treaba fix in centrul orasului celalalt - deci la tren trebuie adaugat timpul si costul pentru transport local. Trecem peste faptul ca gara Brasov nu este suficient de aproape de centru si de alte puncte de interes si nu exista vreun metrou sau tramvai rapid pana in centru, deci oricum atractivitatea scade inca o data.

Scopul unui sistem feroviar in anul 2021 trebuie sa fie timpi sub cei care se pot obtine pe rutier sau la limita timpi asemanatori. Asta evident intre orase mari. Deocamdata doar Bucuresti - Constanta si Bacau - Suceava se incadreaza cat de cat.


Legat de ERTMS si ETCS, Romania trebuie sa traga frana pe aceste proiecte, trebuie sa renunte complet la ele deocamdata. Totul inapoi pe baza de BLA si indusi pentru inca 30-40 de ani,
Vmax 140-150 la trenurile obisnuite si cateva perechi pe zi la 160-170 pe coridor (eventual 200 km/h pe M500), cu rame special cumparate, care sa aibe coeficient de franare f. bun si confort de tren de lung parcurs + business.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cetatean

Multumesc. Foarte mult. De la Simeria la km 614 sunt aprox 140 km nu? De la km 614 Arad încă vreo 20? Vorbim de aprox 160 de km parcurși intr-o ora și 40! După multe miliarde și ani grei...
As vrea sa înțeleagă toți care zic "cale ferata de mare viteza" ca nici un tren nu va parcurge distanta asta cu o viteza medie de 160km/h când avem multe zone cu restricții constructive de 100-120 km/ h unde trenul sigur va circula cu 20km/h mai puțin.
Totuși un 1:20-1:25 Simeria-Arad tre' sa se poată, altfel e păcat de podurile alea și de atâta munca.

Cetatean

@vancouver am zis sub 4 ore deoarece cred și sper ca o sa se apropie de 3 ore. Dar acum,cu lucrări aproape gata pe Simeria Sighișoara pe 169 km IR face 2:20. Da știu, fără semnalizare.

vancouver

Da stiu. Sunt enervat pe abordarea autoritatilor, care nu sunt orientate spre un timp anume cat mai mic. Nu au nici un obiectiv. Si de asemenea pe abordarea unora, care sustin ca nu e cazul sa ne grabim, ca nu castigam mare lucru daca facem cu 10 min mai putin pe un tronson de 100-150 km.

Realist, e greu de crezut ca chiar va exista un tren "direct" Brasov-Arad care sa faca doar 3:30, cu opriri la Sighisoara, Alba Iulia si Deva. Ar insemna sa mearga "snur" cu 150 (cu Vmax 160, dar trasat cu 150, precum cele de pe Buc-Cta). Deci obiectivul "timp sub cel de pe autostrada" va fi ratat grosolan, cu exceptia cazului ca pe autostrada o sa apara ambuteiaje in fiecare zi si atunci totusi sa se merite trenul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@motorzbh
Curtici-Constanta in ideea ca instalati ERTMS2 pe Predeal-Constanta? Ca banui ca nu vrea nimeni sa recupereze ERTMS nivel 1 care a fost instalat acolo?

Inteleg (n-am verificat pe harta) ca multe din statiile de pe Predeal-Constanta nici nu au centralizare electronica. Nu inteleg cum functioneaza CED cu ERTMS1.

@vancouver comisia conditioneaza finantarea de ERTMS. Si daca Romania ar lua ERTMS in serios (nu "o porcarie impusa de Bruxel") ar fi mult mai castigata. Oricum, suntem tot mai seriosi se pare... Vezi pe ertms.net stadiul implementarii. Romania nu sta chiar asa rau, dar poate diferenta e la seriozitate.

dan tm

Quote from: dojaalex on June 14, 2021, 11:06:50 PM
Multumesc. Foarte mult. De la Simeria la km 614 sunt aprox 140 km nu? De la km 614 Arad încă vreo 20? Vorbim de aprox 160 de km parcurși intr-o ora și 40! După multe miliarde și ani grei...
As vrea sa înțeleagă toți care zic "cale ferata de mare viteza" ca nici un tren nu va parcurge distanta asta cu o viteza medie de 160km/h când avem multe zone cu restricții constructive de 100-120 km/ h unde trenul sigur va circula cu 20km/h mai puțin.
Totuși un 1:20-1:25 Simeria-Arad tre' sa se poată, altfel e păcat de podurile alea și de atâta munca.

1977

Deva 06.50-Arad 08.48  :-[


Arad 02.55 - Deva 04.58