Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Simplon, un tunel de legendă - O poveste cu temperaturi mari, viziune, curaj și...James Bond

Timp de mai bine de 70 de ani a fost cel mai lung tunel de cale ferată și încă de la început a schimbat modul în care se călătorea în Alpi și a ajutat enorm turismul. Tunelul Simplon de la granița dintre Elveția și Italia, a fost construit repede pentru vremea aceea, deși au fost dificultăți, iar utilajele hidraulice de foraj erau cele mai moderne pentru vremea aceea. Tunelul apare și într-un roman cu James Bond, iar despre cum a fost construit și cât de important este puteți citi mai jos.

https://www.youtube.com/watch?v=r8qrE1Qvdd4&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=3PxriOCsz4M&feature=emb_title

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24232029-simplon-tunel-legenda-poveste-temperaturi-mari-viziune-curaj-james-bond.htm

RobertN

#376
"În Elveția a fost inaugurat tunelul Ceneri, al treilea dintr-un proiect gigantic care a fost gândit să transforme pentru totdeauna modul în care se circulă prin Alpi. Elveția a inaugurat în 2007 tunelul Lotschberg de 35 km, iar în 2016 a fost dat circulației și cel mai lung tunel din lume, Gothard Base (57 km). Proiectul numit Nouvelle Ligne Ferroviaire à travers les Alpes (NLFA) își propune să fluidizeze traficul de marfă pe axa Rotterdam - Genova.
[...]
Tunelul atinge altitudinea maximă de 329 m peste nivelul mării și va putea primi 180 de trenuri de pasageri și 170 de trenuri de marfă pe zi.
[...]Tunelul Ceneri are 15,4 km lungime, este dublu, iar în total lungimea tuturor galeriilor este de 38 km. Tunelul a fost acum predat de constructor către operatorul elvețian de stat SBB, iar primele trenuri de pasageri vor circula din 13 decembrie."

Preluat de aici






Mulțumesc.



Wadan

Am observat ca pe o pagina anterioara a fost mentionat proiectul Rail Baltica. Las aici un link catre info centre-ul proiectului pentru cine e curios sa vada si cateva vizualizari cu viitoarele sectiuni de linie, precum si o harta interactiva a proiectului.

https://www.railbaltica.org/info/en

Cu siguranta unul dintre cele mai ambitioase proiecte de cale ferata de mare viteza din Europa. :)

rota

Cel mai mare proiect de investiţii în infrastructură va accelera revenirea economică a ţării. 8 mld. euro pentru un nou aeroport şi reclădirea reţelei de cale ferată

Prima fază a construcţiei Solidarity Transport Hub (STH/CPK)) din Polonia, cel mai amplu proiect de investiţii în infrastructură din această ţară, un hub major aerian, feroviar şi rutier, va costa 12,8 miliarde de zloţi (2,77 miliarde de euro), iar lucrările vor fi predominant finanţate prin emisiuni de obligaţiuni, a anunţat guvernul polonez, potrivit The First News. SURSA
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!



cristi5

#381
Inlandsbanan, calea ferata neelectrificata care trece prin mijlocul Suediei pe directia nord-sud. Segmentele Mora-Östersund (321 km) si Östersund-Gälivare (740 km) sunt intretinute si exploatate de o firma privata.



Vara este un tren de calatori pe zi (automotor deseori o singura unitate), care are pauze de cafea de pana la o ora in unele statii.

Cu toate pauzele de cafea, face 740 km in 13h20min, comparabil cu Dacia (11h 43min pe 607 km)

Iarna circula Mora-Östersund, cu legaturi spre statiunile de schi (unde l-am si folosit)

Firma are in total 3 automotoare pe care iarna le ruleaza pe rand, sa se uzeze la fel...


RaduG

Nu știu la topic se încadrează mai bine clipul despre proiectele importante de infrastructură ale Europei, cred că își poate găsi locul și la naval, și la rutier, si la aerian (mai mult spațiu decât aerian), dar mie mi se pare că aici la feroviar ar fi la el acasă dacă îl primiți:



nenea_hartia

Câteva poze cu gara Liège-Guillemins din Belgia. Proiectul arhitectonic îi aparține faimosului Santiago Calatrava, iar cel structural uneia din cele mai importante companii europene din domeniu, biroul belgian de proiectare Greisch.












nenea_hartia

Gara a fost reconstruită în forma actuală odată cu proiectul liniei de mare viteză Bruxelles−Liège−Aachen (DE) (LGV2 și LGV3).





Calatrava a proiectat cu grijă până și cele mai mici detalii, arcele, grinzile, stâlpii de susținere și scările îmbinându-se armonios în structura gării.








nenea_hartia

Arhitectul nu a uitat nici de elementele de suspensie a firului de contact, care au forme elegante:









Clădirea este construită pe trei niveluri. În cel de la nivelul străzii (care dă mai degrabă impresia unui nivel subteran) sunt amplasate birourile gării, casele și automatele de bilete, săli de așteptare, magazine, patiserii și restaurante. Acest nivel permite traversarea liniilor și accesul la fiecare peron. Peste el este construit nivelul +1, cel al liniilor și peroanelor. Deasupra, nivelul +2, care permite și el traversarea liniilor, dar și accesul către cartierul Cointe, aflat pe dealul vecin. La acest nivel se află și o incintă care adăpostește expoziții istorice sau de artă temporare. Mai jos, o vedere a nivelului +2:



Și alte vederi generale ale gării. În prima, în partea dreaptă, se observă turnul monumentului aliaților din Primul Război Mondial, amplasat pe dealul din cartierul Cointe:




nenea_hartia

Evident, gara Liège-Guillemins este și un important nod de transport intermodal. În apropiere se află un terminal de autobuze, cu peroane numerotate de la A la F. În poza de mai jos am surprins câteva din ele, acolo unde sunt oprite cele trei autobuze. În Liège nu există deocamdată tramvai, dar o rețea lungă se află în acest moment în construcție, iar tramvaiele vor ajunge și la gară.



Întreaga infrastructură rutieră a fost și ea reconfigurată odată cu realizarea gării. Au fost construite viaducte lungi și înalte, spre exemplu autostrada A602, care se vede în fotografia de mai jos, este construită pe un viaduct continuu:





O bretea de acces la gară dinspre Cointe, cu un pod foarte frumos, proiectat de același Bureau Greisch:






nenea_hartia

În următoarea poză se observă trei proiecte ale Bureau Greisch: podul despre care am vorbit anterior, gara (în dreapta) și turnul Paradis (clădirea în formă de velă din stânga):



Complexitatea structurii gării are și un neajuns, o face mai greu de întreținut. A nu se înțelege că e murdar, dimpotrivă, dar un ochi atent poate observa și locuri în care ploaia sau vântul depun praf sau alte particule: