Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mariusbalasa

Deci, nici in 2023 unii secretari de stat nu inteleg mare lucru nici la politica, nici la economie, si nici la interesul national...
,,I-am mulțumit partenerului nostru din Bulgaria pentru rezultatele obținute până în prezent și am convenit că dialogul început să continue în aceeași notă de deschidere și respect reciproc." – Bogdan Mândrescu, secretar de stat.''
I-a multumit pentru ce?
Pentru a avea un pod la Turnu Magurele?
Cand a-i fost repetent la scoala la geografie si economie atunci poti sa tot multumesti partenerului bulgar pentru ca mai mult nu te duce capul. ;)

stangabriel

Podul peste raul Prahova, Dn1, este jumatate gata, azi curatau. Este de apreciat siguranta (fiecare zona de lucru-rost dilatare avea parapete de beton pe doua parti)  si rapiditatea, cate 10 zile o banda de pe fiecare sens de mers, mai au pana pe 11 septembrie restul.

Insa nu au lucrat la parapeti deloc, sper ca le schimba si pe acelea. La final o sa cobor si sub el sa vad daca au reperat armaturile expuse.

Adrian.TM

#3857
Pași concreți pentru reconstruirea podului de la Cenad, de peste Mureș, din jud. Timiș/granița HU.
S-a semnat un memorandum între România și Ungaria.Pe lângă acest subiect, s-a discutat deschiderea P.T.F. Beba Veche.

QuoteAl doilea demers, si al doilea memorandum semnat este important, se discuta de el, cei care aveti experienta stiti ca discutam de podul peste Mures de la Cenad. Memorandumul cred ca e un punct important in realizarea acestei investitii. Nu are doar o importanta simbolica acest pod, ci reprezinta o nevoie reala pentru a promova mai bine cooperarea dintre cele doua tari,,, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Finanțarea va fi probabil asigurată din programul transfrontalier Romania-Ungaria.

https://www.opiniatimisoarei.ro/puncte-noi-de-trecere-frontiera-spre-ungaria-la-beba-veche-si-la-podul-de-la-cenad-distrus-in-1940-ce-va-fi-reconstruit-ministrul-afacerilor-externe-din-ungaria-ii-invit-politicos-ca-sa-nu-zic-ca/01/09/2023

pasadia

Quote from: tom_sawyer on April 20, 2022, 02:22:40 PMA fost semnat contractul pentru Proiectarea și Execuția podului nou de la Cosmești, peste Siret

Marți, 19.04.2022, a avut loc la sediul CNAIR semnarea contractului având ca obiect: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE ,,Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de cca. 5,6 km)", între autoritatea contractantă și Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider al asocierii) – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.

Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA.

Durata de execuție este de 24 luni care include: 5 luni perioada de proiectare și 19 luni perioada de execuție lucrări, care începe sa curgă de la data obținerii autorizației de construire.

Apropo de plapuma intinsa, de eficientizare a resurselor si de piata care are un singur ofertant ce nu primeste niciodata bile negre, aduceti-mi aminte - PT-ul aici este gata? Caci au trecut cele 5 luni si inca un an peste... Iar PT-ul este pentru un pod si 5 km de drum, nu pentru autostrada montana. Si nu cred ca e nevoie de actualizare de preturi si pentru activitatea de proiectare.

shogom

Ar fi interesant de vazut daca padurea " de foreze de la DX6(Braila-Galati) se va muta la Cosmesti sau se vor concentra 100% pe A7.
Banuiesc ca asa ar trebui sa inceapa, piloti forati la greu.
Cred ca se disponibilizeaza cateva foreze si de pe A3( daca mai sunt acolo).


tom_sawyer

Lucrările de reparație ale podului 🇲🇩Leușeni - 🇷🇴Albița (punctul de frontieră) s-au finalizat. În anul 2022, acest pod a fost traversat de aproximativ 763.000 de autoturisme, 297.000 de camioane și 46.000 de autocare, iar numărul total de pasageri care au tranzitat podul a fost de aproximativ 3,8 milioane. Reabilitarea tuturor podurilor din țară este prioritate în Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+.

www.facebook.com/SpinuAndreiMD/




















Powered by API/PUM imgur uploader

Skynick

Elegant cat de cat podul asta.

tom_sawyer

#3863
La 20 de ani de la anunțul său, au început acțiunile reale pentru construirea Podului peste Dunăre 3

21.09.2023

La aproape 20 de ani de la anunțarea proiectului, Bulgaria și România au început acțiunea reală pentru construcția unui al treilea pod peste Dunăre. Cele două țări au depus un proiect comun la Comisia Europeană pentru un studiu de fezabilitate pentru un al doilea pod Ruse-Giurgiu. Prin aceasta, cele două țări încep efectiv procesul de construire a unui al doilea pod rutier și feroviar combinat peste Dunăre la Ruse.

Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Georgi Gvozdeykov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, prin care ambele țări confirmă poziția că proiectul este prioritar și că ambele guverne vor lucra pentru implementarea lui.

Activitățile vor fi coordonate de Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Bulgaria și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România. Ministerul bulgar, împreună cu partenerii săi asociați NKJI [Compania Naţională de Infrastructură Feroviară] și API [Agenţia de Infrastructură Rutieră], va realiza studiul privind infrastructura de legătură din țară. Contribuția financiară a Bulgariei la proiect este de 1,4 milioane EUR (2,73 milioane BGN), din care se preconizează că până la 50 % va fi un grant în cadrul Mecanismului Conectarea Europei.

Studiile vor analiza diferitele aliniamente și punctele din care va porni podul în Ruse și, respectiv, Giurgiu și vor sprijini selecția unei soluții tehnice.

La începutul anului 2024 se așteaptă să se știe dacă proiectul a fost aprobat pentru finanțare. Calendarul prevede semnarea unui contract cu CE până la jumătatea anului 2024 și punerea în aplicare până la sfârșitul anului 2026, când cele două părți vor decide asupra locației și a metodei de finanțare a facilității de infrastructură.

De asemenea, va fi analizată posibilitatea de a utiliza mecanisme de parteneriat public-privat pentru construirea facilității. Acest lucru ar reduce în mod semnificativ perioada de timp pentru implementarea completă a podului și ar atrage finanțare suplimentară din alte surse.

https://www.mtc.government.bg/bg/category/1/20-godini-sled-obyavyavaneto-mu-zapochnakha-realni-deystviya-za-stroitelstvoto-na-dunav-most-3
[tradus cu DeepL]

tom_sawyer

#3864
12.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind podul rutier peste râul Prut, la frontiera între cele două state, între localităţile Sculeni (România) - Sculeni (Republica Moldova), semnat la Chişinău, la 9 mai 2023

Acordul prevede modernizarea podului peste Prut care face legătura între localitățile Sculeni (România) şi Sculeni (Republica Moldova). 

În prezent, acest pod se află într-o stare de degradare, fiind construit în anul 1964, pe amplasamentul unui pod vechi.

Pe durata executării lucrărilor, circulația se va executa pe o variantă provizorie de circulație, propusă a fi realizată în aval de podul existent.

Finanţarea lucrărilor de modernizare şi întreținere a podului propriu-zis, împreună cu infrastructura conexă de pe teritoriul său vor fi asigurate de la bugetul României și de la cel al Republicii Moldova.

Acordul convenit cu Republica Moldova a fost semnat de către cele două părți în cadrul ceremoniei de semnare care a avut loc la Chişinău, la 9 mai 2023.


13.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind podul rutier peste râul Prut, la frontiera între cele două state, între localităţile Oancea (România) - Cahul (Republica Moldova), semnat la Chişinău, la 9 mai 2023

Podul rutier peste râul Prut, între localitățile Oancea (România) și Cahul (Republica Moldova), la frontiera între cele două state, va fi modernizat, a hotărât Guvernul, aprobând Acordul semnat în acest sens, la Chișinău, la 9 mai 2023.

Podul a fost construit în anul 1964 pe amplasamentul unui pod vechi. În luna martie 2022 a fost realizată o expertiză tehnică, în urma căreia s-a constatat că podul se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare, fiind necesare lucrări de reabilitare și consolidare.

Pe durata executării lucrărilor, circulația se va face pe un pod provizoriu, situat pe o variantă de circulație locală, în amonte de podul existent. Vor fi luate măsuri care să asigure fluidizarea traficului de-a lungul infrastructurii rutiere de acces de pe teritoriul fiecăruia dintre cele două state.

Guvernul României asigură finanțarea lucrărilor pentru modernizarea și întreținerea podului propriu-zis, împreună cu infrastructura conexă de pe teritoriul său.


14.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind podul rutier peste râul Prut, la frontiera între cele două state, între localităţile Albiţa (România) - Leuşeni (Republica Moldova), semnat la Chişinău, la 9 mai 2023

Prin Hotărârea adoptată de Guvern, se aprobă Acordul între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova pentru construirea unui nou pod rutier peste Prut, între localitățile Albița și Leușeni.

În prezent, între cele două localități există un pod construit în anul 1958, care nu a fost consolidat la o clasă superioară de încărcare.

Noul pod va corespunde cerințelor determinate de creșterea traficului înregistrat la acest punct de trecere a frontierei între localitățile Albița (România) și Leușeni (Republica Moldova,) în concordanță cu actualele norme tehnice în construcții, prin asigurarea gabaritului de liberă trecere la nivelul căii, a capacității portante la clasa de încărcare actuală, a circulației rutiere în regim de siguranță și confort, la vitezele recomandate pentru condițiile date, cu asigurarea durabilității pe durata de exploatare.

Pe durata executării lucrărilor la noul pod, circulația se va executa pe un pod provizoriu situat pe o variantă de circulație locală, amplasată în amonte de podul existent. [aici cred că e o greșeală, tocmai au reparat podul vechi]

Guvernul României asigură finanțarea lucrărilor de construire și întreținere a podului propriu-zis și a celor de modernizare și întreținere a infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul României.


https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-actele-normative-aprobate-in-cadrul-edintei-guvernului-romaniei-din-14-septembrie-2023

JohannDB

          DN 2A, Km 63+300, la Slobozia după Kaufland, pe "centura Slobozia"....... Subtraversarea căii ferate, Slobozia - Drajna/M800, intră în linie dreaptă la rezolvarea problemei de gabarit de înălțime..... Vechiul pod cu grinzi de beton ce asigura un maxim 4,94 m pe sensul spre Țăndărei/Constanța, 5,16 m la axul drumului și 5,28 m pe sensul spre Urziceni, a devenit amintire în perioada 6 - 12.09.2023 prin demolarea lui....
 Actualele culee se vor supraînălța cu 1,25 m și se va instala noul tablier, gata fabricat și depozitat chiar pe amplasament, paralel cu drumul.....
          Noul pod va avea  gabarit de trecere pe înălțime de 6,28 m ....
          Rămâne însă marea problemă a podului din capătul dinspre Lidl, ieșirea spre Țăndărei, care rămâne jalnic de jos, pod ce aduce DN 21 de la Drajna spre Bărăganul - Brăila.... Și ca să  ocolești podul trebuie să intrii în oraș cca. 500m și să treci prin parc pentru a ieși "pe centură" (sau invers), lucru pentru care îți trebuie autorizație de oraș (au mai și pus camere pe sectorul respectiv - dehhh "foame"; nu scapă nimeni) !!

              Imaginea de jos este podul nou.

                Podul vechi











Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Deșteaptă-te române!

Adrian.TM

Noi informații legate de podul de la Cenad, de peste râul Mureș:

QuoteConsiliul Județean Timiș nu poate face singur podul peste Mureș de la Cenad, dar poate face cu bani europeni studiul de fezabilitate al investiției. Ministrul Sorin Grindeanu a semnat, de curând, la Timișoara, acordul de realizare al acestui pod, iar acum autoritățile județene depun cerere pentru realizarea studiului de fezabilitate

Pe lista proiectelor care vor fi votate de consilierii județeni se va afla la următoarea ședință de plen și cel prin care se aprobă solicitarea de fonduri europene prin Programului INTERREG Romania-Ungaria 2021-2027 al Comisiei Europene. În luna iunie a fost lansat primul apel de proiecte cu termen limită de depunere a proiectelor 27 septembrie 2023. În cadrul Priorităţii 1 — "Cooperare pentru o zonă transfrontalieră verde şi mai rezistentă între România si Ungaria", programul finanţează proiecte cu impact transfrontalier care nu includ infrastructură.

Deci, a apărut o excelentă oportunitate de finanțare a acestui SF.

Prin această finanțare se va realiza Studiul de fezabilitate integrat pentru obiectivul de investiție "Stabilirea conexiunii rutiere printr-un pod peste răul Mureș intre localitățile Cenad și Magyarcsanad" cu soluții de interconectare Ia infrastructura rutieră majoră DN6 România și A43 în Ungaria. UAT Județ Timiș va fi lider de proiect, iar județul Csongrad Csanad partener proiect.

Valoarea studiului este apreciată la 700.000 de euro, din care CJT va suporta 14.000 de euro, finanțare europeană 560.000, guvernul României 126.000 de euro.

https://debanat.ro/2023/09/consiliul-judetean-timis-pregateste-studiul-de-fezabilitate-pentru-viitorul-pod-peste-mures-de-la-cenad_402007.html

mirceaeliade

QuoteCNAIR a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul ,,Proiectare si executie Pod Albita- Leuseni" in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.
src

mirceaeliade

#3869
QuoteRomania si Ucraina vor beneficia de o finantare europeana de 1,2 miliarde euro pentru investitii in punctele de trecere a frontierei de la granita comuna prin modernizarea a 6 puncte de trecere a frontierei si amenajarea a altor 8 puncte noi. De asemenea, un pod peste Dunare intre Romania si Ucraina ar putea fi construit la Isaccea (judetul Tulcea) – Orlivka (raionul Reni). La Isaccea, trecerea Dunarii se face cu Bac-ul Navrom, iar timpul de asteptare al camioanelor este de cateva ore, insa dupa ultimul atac cu drone al Rusiei vama Isaccea a fost inchisa si traficul deviat pe la Galati – Giurgiulesti cu trecerea Podului peste Prut Romania – Republica Moldova.
src

QuotePoduri vechi de jumatate de secol sunt reabilitate si modernizate de la zero. Se lucreaza în acest moment la podurile de la Tiganesti, Ungureni si Ghidigeni din judetul Galati. Sunt lucrari ample, care înseamna consolidarea si refacerea integrala a suprastructurii podului, inclusiv largirea partii carosabile, acolo unde se impune acest lucru.

Cele trei poduri fac parte din ampla investitie de modernizare a drumului judetean 240, pe ruta Munteni – Tiganesti – Ungureni- Slobozia Blaneasa – Negrilesti – Slobozia Corni – Talpigi – Gura Garbovatului – Taplau – Ghidigeni – Gefu – intersectia cu DN24.
src