News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Proiectul ,,Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT", la final
A fost finalizată o nouă stație de tratare a apelor uzate colectate de la nave, reprezentând ultima etapă a proiectului ,,Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT". Stația este amplasată pe o platformă nou creată în cadrul proiectului.
Proiectul ,,Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT" este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).
Bugetul total al proiectului este de 15,03 milioane euro din care: 85% rata de finanțare CEF și 15% contribuție de la bugetul de stat.
Prin intermediul proiectului au fost realizate:
a. Modernizarea infrastructurii portului Constanța prin prelungirea în aliniament a cheului de acostare existent, aferent Danei DA2, cu o lungime de 130 metri și crearea unei platforme în spatele noului front de acostare, cu o suprafață de 4.370 metri pătrați, pentru echiparea cu diverse utilități necesare proceselor tehnologice specifice navelor tehnice;
b. Amplasarea de echipamente și utilități pe platforma nou creată, inclusiv o nouă instalație de tratare a apelor uzate colectate de la nave, în scopul separării și tratării acestora;
c. Îmbunătățirea accesului maritim în Portul Constanța prin înnoirea și modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare și a șenalului navigabil;
d. Modernizarea parcului de nave tehnice al Portului Constanța prin achiziția unei nave tanc autopropulsat 500 TDW multifuncționale, pentru colectarea deșeurilor de la nave. Nava multifuncțională Nereus are 500 tone deadweight, o viteză de 11 noduri, performanțe de navigație ridicate și asigură preluarea reziduurilor petroliere și a apelor uzate de la navele aflate în porturile maritime românești și în rada acestora.
,,Proiectul PROTECT îmbunătățește accesul maritim în portul Constanța, CN APM SA înnoind și modernizând sistemul de semnalizare aferent bazinelor portuare și șenalului navigabil. Necesitatea implementării acestui proiect a rezultat din obligația CN APM de a asigura, în calitate de administrație portuară, o serie de facilități privind infrastructura, condițiile de mediu și de siguranță a navigației" a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA.
Protecția mediului în domeniul transporturilor este o prioritate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ministrul Sorin Grindeanu susținând implementarea acestui proiect în portul Constanța, cu impact și în siguranța navigației.

Harry

   C.N.ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME S.A. CONSTANȚA   STRADA INCINTA PORT nr. DANA PL7, bl. PARCELA 90, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România   CONSTRUIRE DOUĂ IMOBILE -HALE DEPOZITARE INVESTIȚIA VA FI REALIZATĂ DE BARTER PORT OPERATOR S.R.L.

Harry

Ministerul Transporturilor a aprobat o investiție majoră pentru modernizarea și digitalizarea Portului Constanța cu fonduri europene : 700 de milioane lei pentru reparații la drumuri și pasaje în cel mai important port de la Marea Neagră /Aplicație pentru programarea accesului camioanelor.

https://economedia.ro/ministerul-transporturilor-a-aprobat-o-investitie-majora-pentru-modernizarea-si-digitalizarea-portului-constanta-cu-fonduri-europene-700-de-milioane-lei-pentru-reparatiile-la-drumuri-si-pasaje-in-ce.html

Harry


Harry

C. STEINWEG ROMANIA a semnat contractul pentru Execuție lucrări de infrastructură portuară prevăzute prin proiectul "Modernizarea si dezvoltarea Portului Constanta Sud, prin crearea de facilități de operare a containerelor si mărfurilor in zona administrată de către C. Steinweg Romania S.R.L." cu ALMMA CONTRACTORS GROUP S.R.L. pentru suma de 25.629.315,76 lei + tva.

Conform documentatiei:
Investitia isi propune sa contribuie la diminuarea deficientelor existente la nivelul Portul Constanta din perspectiva capacitatilor de operare prin amenajarea unei platforme prevazuta cu acces la utilitati.
Terenul pe care se va realiza investitia este neamenajat si nu dispune de utilitati, dar beneficiaza de o pozitie avantajoasa in incinta Portului Constanta - Sud.
Capacitati:
" lucrari de platforma portuara, S=23.050.00mp
" Corp C2 - Atelier reparatii auto;
" Corp C3 - Copertina colectare europubele;
" Corp C4 - Cabina poarta intrare si iesire;
" Corp C5 - Rampa control vamal;
" Platforma portuara cu multiple functionalitati (Depozitare containere, marfuri generale, marfuri agabaritice, marfuri vrac; Parcare autovehicule, auto-trenuri si utilaje;
Platforma depozitare deseuri, Platforma pentru incarcare marfuri in containere)
" Platformă - cântar auto-vehicule-2 bucati;
" Post trafo;
" Bazine retentie ape pluviale-2 bucati;
" Bariere acces intrare si iesire;
" Instalatii electrice exterioare;
" Statie mobila carburant containerizat;
" Totem publicitar;
" Imprejmuirea.

RaduG

FB Constanta Port https://www.facebook.com/ConstantaPort

Începând din data de 16 octombrie, accesul camioanelor de marfă în portul Constanța se va face doar pe baza rezervării în aplicația dedicată
Începând de luni, 16 octombrie 2023, accesul în portul Constanța al autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă ce depășeste 12 tone va fi permis doar în baza rezervării realizate în cadrul aplicației informatice Soluție completă de management și automatizare acces camioane în Portul Constanța, conform prevederilor Regulamentului portuar al porturilor maritime românești aflate în administrarea CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
Scopul acestei aplicații îl reprezintă managementul traficului auto greu, precum și soluționarea adecvată a situațiilor neconforme, de natură să perturbe mișcarea eficientă a autocamioanelor în incinta portului.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța pune la dispoziție, cu titlu gratuit, atât soluția informatică, cât și posibilitatea de integrare/interconectare API cu soluțiile informatice existente în portofoliul operatorilor portuari.
Până în acest moment, 177 companii care își desfășoară activitatea în portul Constanța (Zona Constanța, Zona Midia, Zona Mangalia și Zona Basarabi) sunt înregistrate în cadrul aplicației.
Astfel, toți transportatorii cu activitate în Portul Constanța își rezervă prin intermediul acestei aplicații intervalul orar pentru activitatea de încărcare sau descărcare la operatorul către care se îndreaptă, accesul fiind validat ulterior de către operatorul portuar respectiv. 
Soluția informatică respectivă a intrat în faza de testare, din luna august 2023, perioadă în care au fost operate mai multe ajustări, conform propunerilor venite din partea comunității portuare și a celor constatate de echipa CN APM.
Rezervările în aplicație pot fi făcute pe pagina principală a website-ului portului Constanța, accesând www.portofconstantza.com – rubrica Acces Constanța Port sau la următorul link: https://booking.portofconstantza.com.

mirceaeliade

QuoteConstanța sub vânt puternic - Aproape toate bărcile ancorate la marginea falezei unde se află terasele din portul Tomis s-au scufundat  src

Harry


    Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare revizuite pentru proiectul ,,CONSTRUIRE TERMINAL DE CEREALE LA DANA 38 SI ORGANIZAREA EXECUTARII LUCRARILOR" , amplasat in mun. Constanta, incinta Port Constanta, danele 38-39, jud. Constanta , titular UMEX SA.

tom_sawyer

#488
Portul Constanța va depăși 90 milioane de tone de marfă tranzitate în 2023. Un alt record după cele din 2022 (75 mil. t), 2021 (67), 2019 (66), 1989 (62).

În noiembrie erau deja 84 mil. t.
ct100.ro

tom_sawyer

Constanţa: Peste 92 milioane tone de mărfuri, volum record operat anul trecut

Traficul de mărfuri înregistrat în portul Constanţa anul trecut este de peste 92 milioane tone, reprezentând cel mai mare volum operat până în prezent, a anunţat miercuri conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM).

Conform sursei menţionate, pe relaţia Ucraina, traficul total de mărfuri a fost de 25 milioane tone în 2023. Cerealele ucrainene care au tranzitat portul Constanţa au reprezentat peste 14 milioane tone.

"Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat, în anul 2023, conform datelor operative la acest moment, peste 92,5 milioane tone, o creştere de 22,5% faţă de 75,5 milioane tone în 2022, reprezentând o performanţă istorică a portului Constanţa", se arată într-un comunicat de presă transmis de CN APM Constanţa.

Traficul maritim a crescut cu 18% faţă de 2022, la valoarea de 71 milioane tone, iar cel fluvial a crescut cu 40% faţă de anul anterior, ajungând la 22 milioane tone.

Cerealele s-au menţinut în topul creşterilor de trafic, cu peste 50%, depăşind 36 milioane tone în 2023, faţă de 2022 când s-au înregistrat 24 milioane tone.

agerpres.ro

Xed

Sursa: Facebook

Quote𝐁𝐀𝐖𝐈 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐎𝐍 – 𝟏𝟐.𝟎𝟏.𝟐𝟎𝟐𝟒
Continuam activitățile în Portul Constanța prin execuția lucrărilor aferente Priorității 3. În cadrul contractului vor fi executate:
- 𝟏𝟒𝟓𝟎 m linii CF cu suprastructură noua tip 49;
- 𝟏𝟎 aparate de cale (9 schimbătoare tip 49-1/9-300 si o bretea combinată din 3 SS + 1 TDJ);
- 𝟒 aparate de cale cu set nou de traverse de lemn;
- 𝟑.𝟑𝟐𝟓 m drenuri noi;
- 𝟖𝟔𝟑 m rigole noi;
𝐀𝐬̦𝐚 𝐜𝐮𝐦 𝐯-𝐚𝐦 𝐨𝐛𝐢𝐬̦𝐧𝐮𝐢𝐭 𝐢̂𝐧 𝐮𝐥𝐭𝐢𝐦𝐢𝐢 𝟐𝟏 𝐝𝐞 𝐚𝐧𝐢, 𝐯𝐚̆ 𝐚𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚̆𝐦 𝐜𝐚̆ 𝐯𝐨𝐦 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐧𝐞 𝐚𝐜𝐞𝐥𝐞𝐚𝐬̦𝐢 𝐞𝐟𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐜𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐞𝐧𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞.




















Cetatean

Intreb pentru un prieten,e ok ca se face drenul DUPA ce au burat linia? E ceva tehnica noua asta sau?
Am inteles ca au dat linia la gata repede,da nu ma gandeam ca fac lucrari de infrastructura,dupa buraj?
E permis asa ceva?

Sper ca pozele sunt din decembrie,cand nu era ger :))

TVlad

#492
Eu zic ca nu are importanta daca drenul e facut inainte sau dupa atita timp cit materialul din sapatura nu ajunge sa contamineze balastul proaspat. Trebuie doar sa lucreze mai atent.

In alta ordine de idei, daca va uitati in Google Earth la cele mai recente imagini satelitare, o sa observati ca procentul de linii modernizate e foarte mic, mult sub jumatate - ochiometric. Vazind atitea fotografii cu noile linii, ma asteptam sa le fi inlocuit aproape pe toate. O dezamagire.

Harry

               Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: "LUCRĂRI DE STABILIZARE A VERSANTULUI ÎN ZONA DE SIGURANȚĂ A CĂII FERATE NR.9-GR.A1 PORT CONSTANȚA. LUCRĂRILE VOR FI EXECUTATE DE SRCF CONSTANȚA", propus a fi amplasat în județul Constanța, municipiul Constanța, Incintă Port, Zona de Nord, Linia CF nr.9-gr.A1, titular: SRCF CONSTANȚA.

***************************************
               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: PROIECT DE EXTINDERE A TERMINALULUI DE CEREALE CHS-SILOTRANS(SGT) CU SISTEM DE RECEPTIE(AUTO SI CF) A CAMIOANELOR SI VAGOANELOR, SISTEM DE STOCARE SILOZ, FACILITARE INCARCARE NAVE, SISTEM GRAVITY SCREENER CU ELEVATOR, CANTARIRE IN VRAC, SILOZ PENTRU DESEURI SI LINIE EBC DE INCARCARE A NAVEI, EXPERTIZARE CALE RULARE, CONSTRUIRE CLADIRE MCC, CLADIRE LABORATOR, ANEXA POST TRAFO SI ORGANIZARE SANTIER; INVESTITOR: SILOTRANS S.R.L.,  propus a fi amplasat in municipiul Constanta, Incinta Port- Constanta Sud, MOL I S, DANA 114, judetul Constanta.
*****************************************
               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: LUCRARI DE RECONVERSIE INSTALATII EXPORT CLINKER IN INSTALATII IMPORT MATRII PRIME, MODERNIZARE INSTALATII DE DESCARCARE/INCARCARE CIMENT, REACTIVARE LINII CF LA DANELE 67-68, APLICARE BRAND PE SILOZ BETON; INVESTITIE REALIZATA DE ROMCIM S.A.,  propus a fi amplasat in municipiul Constanta, Incinta Port, DANA 68, judetul Constanta.

MrConnaisseur

Ultimele imagini din Earth sunt din luna mai 2023. De atunci s-au mai dat loturi gata.