Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Nu e vorba numai de stalpi. Surse de curent, transformatoare, banuiesc ca si pe semnalizare se modifica, plus infrastructura (cale de rulare, poduri, eventual corectari de traseu). Eu cel putin asa sper sa fie  :)

Valoarea nu mi se pare chiar asa de mare, a fost cea de la PISI mult prea mica  :lol:

TibiV

Păi clar că vor fi corectări de traseu.
Că nu e doar electrificare, este şi reabilitare...

Apropo, va fi reabilitare la viteza de proiectare sau la 160 ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Nu cred. Mai degraba 120.  Tinand cont si de relief, ar trebui  corecturi de traseu semnificative, tuneluri si poduri la greu.
Suma prevazuta e de 474 mil. euro, distanta cred ca e de 165-170 km (sunt 152 de la Cluj la Oradea).

Alte proiecte ce urmeaza a fi demarate :

- reabilitare pod Gradistea si imbunatatirea parametrilor tehnici pe Bucuresti-Giurgiu-Frontiera : 70 mil euro
- Timisoara -Arad : 23 mil 
- Bucuresti -Brasov : 28 mil euro (posibil pe Predeal-Brasov)
- Bucuresti Buzau - 33 mil euro
- Bucuresti Craiova - 68 mil euro
- Pascani -Iasi - 25,7 mil euro
-Bucuresti Constanta - 32 mil euro
- Bucuresti Pitesti - 38 mil

Dupa sume, cred ca vor fi proiecte de reparatii si/sau de eliminare punctelor "negre" de pe traseu, pentru cresterea vitezei de deplasare. Daca si proiectele actuale de lucrari la poduri, podete  si tuneluri vor fi finalizate, cred ca se va ajunge la niste viteze relativ normale de deplasare pe principalele magistrale.

SIngura nedumerire este cu Bucuresti -Constanta, as fi vrut mai degraba sa se mearga de la Buzau sprea Suceava.

frunzaverde

#138
Quote from: florin74 on January 22, 2016, 10:31:47 PM
Nu e vorba numai de stalpi. Surse de curent, transformatoare, banuiesc ca si pe semnalizare se modifica, plus infrastructura (cale de rulare, poduri, eventual corectari de traseu). Eu cel putin asa sper sa fie.

Toate astea plus lucrari de adaptare gabarit la tuneluri si substatii de tractiune. In general CFR face SF+proiect intr-unul, pare rezonabila suma.

Quote from: florin74 on January 23, 2016, 01:22:58 PM
SIngura nedumerire este cu Bucuresti -Constanta, as fi vrut mai degraba sa se mearga de la Buzau sprea Suceava.

Banii ar trebui sa fie pentru garile Fetesti si Ciulnita, care trebuie finalizate (sunt lucrari incepute).
Pe Buzau - Suceava e problematica situatia pana la Adjud. Dincolo se merge cu 120 si s-au facut lucrari inclusiv anul trecut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

istvan78

Quote from: florin74 on January 23, 2016, 01:22:58 PM
Nu cred. Mai degraba 120. 

E realist asa ceva? Prin defileul Crisului nu vad cum fara un numar mare de tuneluri noi... Cred ca cel putin aceasta portiune va ramane mai lenta. Nu-i catastrofa.

Dar daca se folosesc tunele existente, au ele gabarit pt. linia de alimentare? Daca nu, cum se poate adapta tunelul? Se sparge si inalta bolta? Sau se coboara poadeaua?

cristi5

Vitezele de acum se pot vedea pe harta lui @frunzaverde
http://i.imgur.com/PgiLzY5.png

Am comparat mersul trenurilor de acum cu cel din 1988 si am fost suprins sa constant ca acceleratul de dimineata Timisoara-Iasi (via Oradea) ajunge la Cluj la aceeeasi ora ca in epoca de aur. Si chiar ajunge bine, ca mi-a spus cineva si asta m-a facut sa verific... E o mare bucurie, daca comparam cu Sighisoara-Brasov, unde se face cu o ora mai mult.

Eu cred ca accentul va fi pe electrificare...  Chiar si la est de Ciucea unde valea Crisului e un pic mai larga, sunt curbe destul de stranse, cum ar fi asta
http://www.openstreetmap.org/#map=16/46.8864/22.8996
Romanii si-au pus acolo castrul ca sa controleze intrarea in defileu :) Iar mai tarziu maghiarii au facut o cetate in zona.

In partea dintre Huedin si Cluj, unde M300 se muta intre valea Crisului si a Somesului, viteza max e acum 60-70.

Sunt foarte curios sa vad daca vor imbunatati traseul facut de austro-ungari...

TibiV

Cristi, interesant linkul cu harta.
Nu am realizat cât de sinuos este traseul...
Acolo dacă vrei să ridici viteza la 160 trebuie să faci "festivalul tunelurilor".

Nu cunosc Oradea, dar poţi să îmi spui ce este aici: http://www.openstreetmap.org/#map=19/47.05040/21.95779

Sunt două poduri, din care unul pentru o linie care nu duce nicăieri ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia


ioandorin

...dar Utvinisul Nou-Oradea ? Nimic? Ca totusi este o linie importanta,acum fiind nevoie de SMR in Utvinis pentru trenurile de marfa,iar in Arad pentru trenurile de calatori !

florin74

Quote from: frunzaverde on January 25, 2016, 05:36:45 AM
Pe Buzau - Suceava e problematica situatia pana la Adjud. Dincolo se merge cu 120 si s-au facut lucrari inclusiv anul trecut.

Este prins la finantare din fonduri UE tronsonul  Focsani-Roman 588 mil euro (2018-2023)
La asistenta tehnica sunt prevazute 19 mil euro pt "Modernizare Ploiesti-Buzau-Adjud- Focsani-Bacau -Roman- Pascani- Iasi-Frontiera"

NGC

Dupa modelul dat de CNADNR, avem acum ceva asemanator si de la CFR.

forum.mt.ro

NGC

""Programul de investiţii, dotări şi sursele de finanţare" le gasiti in anexa 5 de aici (Ianuarie 2016).


NGC

A fost lansata licitatia [165687] / 28.01.2016, "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor".

QuoteObiectivul specific al acestei investitii consta in: electrificarea si modernizarea liniilor de cale ferata existente, pentru a permite viteze maxime de 80 km/ora (pentru trenurile de marfa) si 120 km/ora (pentru trenurile de calatori), in conformitate cu previziunile cererii de trafic de calatori si de marfa national si international.

Valoare estimata : 8,353,831.70 RON fara TVA
Deschidere oferte: 17.03.2016
Termen realizare SF: 9 luni







planiolro

120 km/h este destul de modest in conditiile in care in tarile vest europene trenurile de calatori circula frecvent cu viteze de aprox 300 KM/H. Nu e nici macar jumatate.
160 km/h asa cum este pe magistrala 800 ar fi ceva mai potrivit tinand cont ca vb aici de o linie de cale ferata ce leaga municipiul Cluj-Napoca unul din cele mai importante orase din Transilvania. Ca sa pui Clujul pe harta CFR trebuie sa faci astfel incat cel putin pe magistralele CFR vitezele sa fie de cel putin 160 km. Din punct de vedere feroviar municipiul Cluj Napoca este un oras izolat de capitala tarii precum si de celelalte orase importante din tara trenurile mergand cu viteze reduse.

Poate pana la urma se realizeaza scenariul 3 maximal desi la modul cum se desfasoara la noi licitatiile este putin probabil.