[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduC


dr4qul4

doar pentru tramvaiele care au cauciucuri pentru a fi taiate.

Asta lasand la o parte ca pe unele linii nu mai circula tramvaiul
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Drumul spre casă a Primarului Gabriela Firea a "ruginit". Coloana de mașini rămâne, tramvaiului 21 trece

Cea mai bună soluție a primarului Gabriela Firea pentru revoluționarea traficului este montarea de panouri separatoare, care delimitează liniile tramvaiului 21 de carosabil, garduri care au ruginit după numai câteva luni de la instalare. De aici constatăm că primarul general al Capitalei, Gabriela Firea a ales să-i lase pe călătorii tramvaiului 21 să ajungă mai repede față de dumneaei, care parcurge drumul spre casă cu autoturismul, coloane de mașini formându-se pe kilometri întregi, paralel cu linia de tramvai.

Zilnic, zeci de mii de şoferi sunt blocaţi în coloană pe drumul care duce spre Moldova, traversând localitatea Voluntari, din cauza soluţiei implementate de Primăria Capitalei. În toamna anului trecut, fără să existe un studiu de trafic care să justifice montarea gardurilor pe linia tramvaiului 21, conducerea Primăriei Capitalei a decis montarea unor panouri, de-a lungul liniei de tramvai. În mare grabă, în noiembrie-decembrie 2017, de la capătul tramvaiului 21, în apropiere de pasajul Colentina, până la intersecţia cu Bulevardul Carol, s-au montat garduri care delimitează linia tramvaiului.

Astăzi, după şase luni de la finalizarea lucrărilor, o mare parte din aceste separatoare sunt ruginite şi nu prezintă siguranţă pentru şoferi. Dacă tot s-au montat gardurile în aproximativ 30 de zile, Primăria Capitalei a avut grijă ca toată procedura, achiziţie şi montaj să fie atribuită în mod direct.

Mai exact, pentru delimitarea amprizei liniei de tramvai 21 faţă de traficul auto, firma Tehnomontaj s-a ocupat de montarea acestor panouri, între B-dul Carol şi Str.D-na Ghica. Valoarea totală a acestor lucrări a fost de 412.000 lei, fără TVA. Restul panourilor, între Str. D-na Gica- Helitube, capătul tramvaiului 21, au fost montate de asocierea Strabag-Straco, cu 472.387 lei. Surprinzător, Tehnomotaj a câştigat un contract pentru lucrări panouri separatoare metalice, iar Strabag-Straco încheiat un contract pentru lucrări de instalare garduri. Tehnomontaj a avut un contract ferm în valoare de 412.000 lei, fără TVA, iar Strabag-Straco a avut 4.199 m de lucrări de instalare garduri la preţul de 112,5 lei/ml.
Aceste două contracte s-au parafat în baza legii 98/2016, art 7, alin. 5, unde este menţionat că "autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 441.730 lei". Primăria Capitalei a avut grijă să se încadreze în limita a 100.000 euro pentru aceste două contracte încredinţate în mod direct.


Gardurile montate pe alinimentul tramvaiului 21 au costat circa 24,4 euro/mp. Am cerut unei firme care dezvoltă şi fabrică produse din metal o ofertă pentru un panou-gard, conform descrierii celor montate de-a lungul tramvaiului 21. Costul unui astfel de panou plus transport şi montaj ajunge la circa 56 euro/ml. Probabil, diferenţa de bani a fost suportată de asocierea Strabag-Straco, aceleaşi firme care au asfaltat Șoseaua Colentina, exact la sfârşitul anului trecut.

A ruginit gardul cumpărat pe banii bucureştenilor


După ce s-au cheltuit aproximativ 200.000 euro, bani din buzunarele bucureştenilor, gardul a început să ruginească. Astăzi, o mare parte din panourile care delimitează linia tramvaiului 21 sunt ruginite. Conform unui raport aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în toamna anului trecut, "panourile ar fi trebuit să fie protejate anticoroziv prin grunduire şi vopsire". Am parcurs traseul tramvaiului 21 pentru a constata dacă s-au vopsit panourile ruginite. Coada de maşini începe din Voluntari, şoferii stau bară la bară cel puţin 35-40 min până la Piaţa Obor. În prezent, pe o porţiune de aproximativ 200 m s-au vopsit panourile, tot de către Strabag-Straco. Doar în apropierea Pieţei Obor, aceste panouri montate pe alinimentul tramvaiului 21 nu sunt ruginite.

Primăria Capitalei ascunde rugina sub preş

Am cerut, primarului general al Capitalei, Garbriela Firea, în luna martie şi aprilie, să ne spună dacă există un studiu de trafic care să justifice montarea gardurilor pe linia 21. Chiar dacă gardurile ruginite s-au cumpărat şi montat din banii bucureştenilor, nici astăzi nu am fost informaţi oficial cât a costat achiziţia gardurilor pe linia 21, cât a costat instalarea gardurilor, cine s-a ocupat de achiziţia şi instalarea acestor panouri şi care a fost procedura de achiziţie, dacă contractele de achizitie şi montaj au fost atribuite prin încredinţare directă. Mai mult, conducerea Primăriei Capitalei refuză să ne spună câte firme au depus oferte pentru instalarea gardurilor pe linia 21, care este garanţia acestora şi dacă vor exista şi alte linii de tramvai unde se vor instala garduri.

Cea mai mare problemă este că acest proiect, de a se monta separatoare care delimitează liniile de tramvai de partea carosabilă, continuă la o scară mult mai mare, ceea ce înseamnă un impact catastrofal asupra traficului din Bucureşti.

http://www.capital.ro/drumul-spre-casa-a-primarului-gabriela-firea-a-ruginit-coloana.html

GrmmrNzi

Ce mizerie de articol. Autorul e sigur vreun bizon ofticat că nu mai poate "şmecheri" el traficul.

voicul

Problemele apar doar la Carrefour pentru ca lumea intoarce acolo (spre Voluntari), pentru ca nu mai poate intoarce la capatul linii lui 21.
Putini isi imagineaza ca aceeasi manevra se poate face pe sub pasarela dintre B si Voluntari.

Altii prefera sa intoarca direct pe pasareala. Eram a 7-a masina si am claxonat cat pentru 1 an (rar claxonez, da aici mi s-a parut nesimtire combinata cu prostie). Pentru ca avea 1 Spark nu a putut sa intoarca dintr-o miscare. Dupa vreo 3 reusise sa blocheze vreo 10 masini, pe fiecare din cele 2 benzi, si pe sensul celalalt.

Si asa am trait cu toti mai frustrati pana la adanci batrneti.

rizzuh

Quote from: voicul on June 19, 2018, 11:04:55 AM
Putini isi imagineaza ca aceeasi manevra se poate face pe sub pasarela dintre B si Voluntari.

Boss, ca sa intorci pe sub pasarela trebuie sa mergi 2 km, e prea mult.

Ionut

Bucuresti aloca 28 milioane lei pentru reabilitarea a 1,1 km cale de rulare

Consiliului General al Municipiului Bucuresti a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea a 1,1 kilometri (cale dubla) din linia pe care circula tramvaiele 1 si 10, de pe Bulevardul Vasile Milea. Astfel, Primaria Capitalei va fi responsabila de reabilitarea caii de rulare, iar suma estimata pentru acest proiect se ridica la 28 milioane lei. Investitia presupune si modernizarea retelei de contact precum si modernizarea a doua statii. De asemenea, se vor monta 93 de stalpi metalici pe buloane pentru sustinerea retelei de contact.

Bucuresti are cea mai lunga rețea de tramvaie din Romania (143 km cale dubla), retea administrata de catre RATB. In acest moment, in Bucuresti, exista 24 de linii de tramvai in functiune.

Potrivit proiectului de hotarare, se vor face lucrari la linia de tramvai, la reteaua de contact, precum si la peroanele liniilor de tramvai, acestea urmand sa fie inlocuite cu unele prevazute cu rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati, pasaje pietonale la capetele peroanelor, gard de protecţie si adaposturi pentru calatori, indicatori de statie si benzi reflectorizante. Peroanele vor fi echipate si cu marcaj rutier tactil, pentru persoanele cu deficienta de vedere.

Primaria Capitalei precizeaza ca linia de tramvai 1 este una din liniile eficiente, avand un numar mediu de 50.813 calatori pe zi, in timp ce linia de tramvai 10 are un numar mediu de 51.026 calatori pe zi.

ClubFeroviar.ro

Sorinus

Linia pe Vasile Milea arata modernizata...mi se pare mie?

Cristi N

Intre blvd-ul Timisoara si benzinaria OMV este linie veche Otelul Rosu. Iti poti sa seama destul de usor dupa placile de beton pe care este pusa sina.

dr4qul4

Mizerie de articol, mizerie de ziarist!

Acum se circula mai repede (cu masina) pe Sos Colentina, pentru ca nu mai sunt bizoni care sa se bage pe linia de tramvai si sa blocheze coloana la semafoare. Sau poate unii au renuntat la masina si au ales tramvaiul.
Probabil autorul este un bizon, pentru ca doar acestia merg mai incet.

Poate nu ar strica putina curatenie la Pasajul peste CF. Acolo sunt multi care parcheaza si blocheaza banda si asfaltul nu e perfect.

PS. Nu-mi amintesc cand am mers ultima data cu RATB-ul in schimb am trecut de 2 ori cu masina pe acolo saptamana trecuta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

RATB începe în iulie delimitarea liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul rutier.

'Primăria Capitalei dă undă verde lucrărilor de delimitare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul rutier general. RATB) va începe, în prima decadă a lunii iulie, lucrările de separare prin montarea de garduri, stâlpişori sau borduri între calea de rulare a tramvaielor şi carosabil. În aceste zile se derulează formalităţile pentru preluarea amplasamentului, urmând ca RATB să înceapă lucrările până la data de 10 iulie a.c.', se arată într-un comunicat al Regiei, transmis AGERPRES.

Lungimea traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului care urmează a fi delimitate este de 21,6 kilometri, din care 19,6 kilometri de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 kilometri va fi delimitat cu stâlpi flexibili. Costul total al investiţiei este de 6.281.261 lei (TVA inclus).

RATB va realiza lucrările în regie proprie pentru două dintre cele patru tronsoane ale traseului, în lungime totală de 8,16 kilometri, din care circa 2 kilometri - stâlpişori. Pentru restul traseului, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A.

economica.net

Sorinus

stalpisorii flexibili....au mai fost. de ce ii mai folosesc, sunt inutili.

voicul

Nu e nimic nou fata de articolul anterior decat animatia grafica.

Postez link-ul pentru ca m-a distrat:
"Pietonii au alte nemulţumiri. Li se par prea înalte gardurile pe care le escaladează fără să se gândească la consecinţe."

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/metrou-usor-in-capitala-gardurile-ii-nemultumesc-atat-pe-pietoni-cat-si-pe-soferi.html

voicul

^ De sambata incepe montarea de garduri/stalpisori pe linia lui 1/10.

tom_sawyer

Imagini cu lucrarile de delimitare a liniei de tramvai:

https://newsby.marianandrei.com/ratb-demarat-montarea-separatoare/

Zice ca stalpisori flexibili se monteaza numai acolo unde calea de tramvai deja e delimitata prin bordura. Problema e ca bordura aia e atat de joasa, de parca nici n-ar exista.