[CJ] PMUD Cluj-Napoca

Started by StefanCelMare, December 23, 2015, 05:06:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Mobilitatea în Cluj cu ajutorul transportului în comun
Citește mai multe aici 👉 http://bit.ly/CleverChoicesCTP

https://www.facebook.com/clujlife/videos/768956723504266/

cristi5

#106
^

Quote
Ca idee, de la IRA până în Grigorescu am făcut aproape 40 de minute, iar la întoarcere tot cam atât. Beat that!

Nu inteleg, atata face un autobuz sau o masina?? O masina sper... (dar atunci nu inteleg folosirea expresiei "beat that"). Autobuzul pe banda dedicata cat face?

Quote
În primul rând, Clujul este un oraș universitar, iar majoritatea dintre cei care poposesc aici aduc și un autoturism. Dimineața e foarte aglomerat pentru că părinții insistă să-și ducă copii personal la școală, în ciuda faptului că Primăria a pus la dispoziția elevilor autobuzele școlare, unde nivelul de siguranță e foarte ridicat, există și polițist local, copii sunt lăsați în fața școlii, nu există niciun motiv de preocupare. (...) Mulți oameni nu realizează beneficiile folosirii mijloacelor de transport în comun.

La partea cu autobuzele scolare: un copil care e suficient de mic ca trebuie "dus" la scoala, ar trebui sa aiba scoala langa casa (sa poata ajunge pe jos/bici cu un parinte, in cel mai rau caz cu masina, care insa nu paraseste cartierul, vezi P+R mai jos). Acolo cred eu ca e problema, ca probabil scolile de cartier nu sunt percepute ca fiind suficient de bune...

Un copil mare dus cu masina este o problema de sustenabilitate, ii invatam pe copii sa fie individualisti si sa ocupe 10mp pe strada in loc de 1mp in autobuz sau pe bicicleta...

Oricum citatul de mai sus este o descriere buna pentru a ilustra "the tragedy of the commons" la un curs de sociologie. Fiecare incearca sa-si optimizeze viata lui cu confortul masinii, si rezultatul e ca toti stam (confortabil) ore intregi in trafic. Adica optimul global nu e suma optimelor locale.

Traiesc si am trait in orase care au rezolvat problema asta, parere mea este ca doar autobuze si tramvaie noi (excelente dealtfel) sau autobuze scolare, nu sunt de ajuns. Trebuie si altele, de exemplu
- scoli si gradinite bune in cartiere
- siguranta beton pt pietoni si biciclisti in cartiere. In conditiile in care jumatate din victimele rutiere sunt pietoni si ciclisti, suntem departe de asa ceva. E mai sigur in masina decat in afara ei!!!
- transport rapid prin centru (tren ar fi ideal pt Cluj, IRA-Grigorescu 10 minute, de exemplu prin Somes sau alta solutie)
- parcari P+R pt ca cei care insista sa-si duca copilul la gradi/scoala cu masina sa nu se duca cu masina in centru ci sa ia trenul sau un autobuz cu banda dedicata. Eu fac asta aproape zilnic, e asa de comod ca e nesanatos (nu mai iau bicicleta suficient de des)
- linii de transport adaptate nevoilor calatorilor. Sunt linii in Cluj care exista de cand ma stiu eu, chiar nu s-a schimbat de atunci dinamica orasului? OK Gruia-MV probabil va ramane...
- taxe pt intrarea in oras cu masina (poate doar dupa centura metropolitana)
- etc

Goldmund

"DE CE MERGE CLUJUL?"




Bravo Cluj!





ciprebbe

Nu merge mai  nicaieri, ramane tot acolo(aici) :))))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

marinul

Am retinut doua date din interviu deci centura in 2024 finalizata si metroul proiect pe 10 ani  :lol: daca se intampla asa eu ma mut in Floresti  :D

GML

Ai voie sa urci pe autobuz in garaj?

ciprebbe

#111
Garajele-s la mama naibii nu ai cum sa urci de acolo in bus.
Daca te referi la filmulet unde vezi oameni in bus inainte de prima statie e si normal :) ( sunt din primarie, de la CTP si din echipa Cavaleria a lui Buhnici).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GML

Ma refer la IRA.
Am incercat si eu sa urc pe autobuz la garajul de pe Brancusi, de ex., dar nu aveam voie.

ciprebbe

Nu se poate sa urci in bus decat in statie, exclus din garaj sau depou.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bogdan_Cluj

Atatea strategii avem... pe hartie :)))

Recent am mai descoperit un document strategic, pe zona metropolitana. Am inceput sa extrag portiuni din el, portiuni axate pe mobilitate:
Cluj Metropolitan - strategie integrata 2014-2020
https://clujeuropean.com/2019/03/09/zona-metropolitana-cluj-i-transport-mobilitate-accesibilitate/


Bogdan_Cluj

^ Si partea a doua, cu analiza SWOT pe mediul intern (mobilitate si accesibilitate).

Documentul a fost definitivat in noiembrie 2015. Au trecut aproape patru ani, suntem in august 2019 si proiectele incepute (ca sa nu zic finalizate) sunte foarte putine.
https://clujeuropean.com/2019/08/19/zona-metropolitana-cluj-ii-analiza-swot-mediul-intern/

Bogdan_Cluj


Bogdan_Cluj

Am agregat informatiile prezentate in 5 articole pe blogul Romania 594. Nu le-am vazut pe aici pe forum. Ma repet, contentul nu este al meu, eu doar am agregat informatia.
Pe langa aceste informatii mai gasiti si altele interesante pe acest blog, asa ca va invit sa il vizitati.

https://clujeuropean.com/2019/09/15/propunere-solutie-tehnica-pentru-descongestionare-trafic-cluj-napoca-via-romania-594/



RobertH

Interesant, doar ca cu DX Hoia-Baciu se rezolva prin Centura Metropolitana care va avea drum de legatura Floresti-Baciu. Cred ca e mai elegant asa.