Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Dacă era tren de noapte, avea garantat mai mult succes. Inclusiv ca "feeder" (dacă tot e să comparăm cu domeniul aviației), cu legături să zicem către Tirol, Bavaria, nordul Italiei etc. Era o concurență mult mai bună la autocar sau mașina mică (clar nu are cum să se bată cu transportul aerian).

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on October 26, 2018, 03:11:04 PM
Austriecii vor introduce trenuri directe între Cluj și Viena

Compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta.

Trenul se va numi Transilvania, va avea doar vagoane ale OBB și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor.

Noul tren va pleca la 10.42 din Viena (ora locală), va ajunge la 19.44 în Oradea și la 22.25 la Cluj. De la Cluj trenul pleacă la 7.40 și sosirea la Viena este programată pentru 17.21. Trenul are planificate 23 de opriri.

hotnews.ro  economica.net

Bucureşti, 26 octombrie 2018

Referitor la știrea apărută în mass-media despre faptul că  Austriecii de la ÖBB intră pe piaţa de transport călători din Romania, cu trenuri pe ruta Viena – Cluj Napoca,  CFR Călători face următoarele precizări  pentru o informare corectă a opiniei publice:

CFR Călători în colaborare cu MAV Start şi OBB au stabilit introducerea în circulaţie a unui nou tren pe ruta Cluj Napoca – Budapesta – Viena Hbf şi retur, începând cu planul de mers 2018 -2019.

Trenurile IR 144 şi IR 143 Cluj Napoca – Budapesta – Viena Hbf şi retur nu aparţin unui singur operator, compunerea acestora fiind asigurată de către CFR Călători şi MAV Start.

Circulaţia trenurilor pe teritoriile celor 3 state – România, Ungaria şi Austria este asigurată de operatorul naţional al fiecărui stat.

Trenurile IR 144 şi IR 143 vor circula zilnic, după următoarele orare:

    Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21)
    Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25).

cfrcalatori.ro

ciprebbe

Niste liste de preturi avem pe undeva pt trenul acesta?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tom_sawyer

Noul mers al trenurilor, incepand din 9 decembrie:

Legături noi

Este introdus în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel:
-IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21)

-IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25).

Este creată o nouă legătură directă între Budapesta și București (via Craiova, Timișoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel:
-IR 72 București Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50 )

-IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – București Nord (sos. 23.22)

Trenuri care revin pe ruta consacrată

    Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, orașul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 și IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât și cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaș cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 – Mediaș sos. 18.51).
    Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Brașov – Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Brașov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureș va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21.12.2018 – 05.01.2019, 18- 22.04.2019, 01.06 – 07.09.2019 și 31.10 – 03.11.2019 pentru dus, și pentru întors 22.12.2018 – 06.01.2019, 19-23.04.2019, 02.06 – 08.09.2019, 2-4.11.2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj Napoca (trenurile IR 1748/1749 Târgu Mureș – Cluj Napoca).

Oferte de călătorie

Pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) și Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.

De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta și din Timişoara (de la 15 Euro pe sens), Cluj Napoca (de la 15 Euro pe sens) şi Brașov (de la 19 Euro pe sens).

cfrcalatori.ro

Andi

Legatura noua IR 72/73 care de fapt nu e nimic nou, revine la acelasi numar dupa ce in mersul actual 2017-2018 a fost IR 1797/1798 Bucuresti-Timisoara iar la Timisoara vagoanele continuau la/de la Budapesta ca tren 72/73.

rota

Trenul Suceava-Cernăuți care urma să circule de la 1 ianuarie 2019 nu apare în noul mers al trenurilor. Ministerele de resort din România și Ucraina au semnat în luna mai un protocol privind funcționarea acestui tren.

In luna mai a avut loc, la Cernăuți, o întâlnire a grupului de lucru pentru Transport și Infrastructură între Ucraina și România sub coordonarea ministrului adjunct al Infrastructurii și pentru Integrare Europeană, Victor Dovgan, delegația română fiind condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Maria Magdalena Grigore.

În document se menționa că în ceea ce privește transportul pe calea ferată, cele două părți au convenit să introducă două perechi de trenuri, respectiv patru trenuri, între Suceava și Cernăuți cu transfer la Vadu Siret, începând de la 1 ianuarie 2019.

News Bucovina
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dan tm

#36
@Andi

nu, 72 se forma in Timisoara Nord din vagoanele sosite cu 1695.
Vagoanele sosite ca 1797 plecau la Bucuresti Nord cu 1696.

in fine vagoanele plecate la Budapesta ca 72 se intorceau ca 73 , atasau in Timisoara Nord grupa lui 1691 si continuau spre capitala ca 1798.

adeseori 72 nici macar nu astepta pe 1797.

frunzaverde

Quote from: rota on December 06, 2018, 10:24:06 AM
În document se menționa că în ceea ce privește transportul pe calea ferată, cele două părți au convenit să introducă două perechi de trenuri, respectiv patru trenuri, între Suceava și Cernăuți cu transfer la Vadu Siret, începând de la 1 ianuarie 2019.

Pai e vorba de trenuri cu transfer, adica un tren romanesc Suceava - Vadul Siretului si un altul, ucrainian, Vadul Siretului - Cernauti. Nici nu se poate altfel asa de din scurt, ecartamentul romanesc si cel ucrainian difera, si nici Romania si nici Ucraina nu au vagoane de scurt parcurs (cu scaune) care se pot transpune. In plus, echipamentul de la Vadul Siretului este de tip vechi, manual, unde transpunerea ia cu orele chiar si la cele mai scurte trenuri.

Probabil se vor ajusta orarele celor doua perechi romanesti (1384/5 si 380/1) si a trenurilor ucrainiene (sunt 3 perechi la numar) sa simplifice transferul, si cu asta basta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

CFR anunță că biletele de tren în trafic internațional pot fi cumpărate online. Cumpărătorii trebuie apoi să le ridice de la gară sau să le primească prin curier

CFR Călători informează că, de la începutul acestui an, a deschis vânzarea online pentru bilete de călătorie internațională. Pentru efectuarea călătoriei cu biletele internaționale cumpărate online, călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier, la alegerea călătorului în momentul efectuării comenzii. Achiziționarea biletelor pentru destinații internaționale se poate face de pe site-ul www.cfrcalatori.ro, prin aplicația Cumpără bilete de tren online / Trafic intențional.

Detalii pe Hotnews

Ionut

Trenurile directe spre Grecia şi Turcia vor reintra în circulaţie, de vineri

Trenurile directe care vor lega Capitala de Istanbul şi Salonic vor reintra în circulaţie începând de vineri, 7 iunie.

"Este vorba de o ofertă estivală de călătorie a CFR Călători, care se va desfăşura în perioada 7 iunie - 7 octombrie. Practic, trenurile vor lega Bucureştiul de trei mari destinaţii turistice. Vorbim, în ordine, de Sofia, de Istanbul şi de Salonic. Trenurile de Salonic vor circula o dată pe săptămână, cu plecare din Capitală în cursul zilei de vineri, la ora 12:40, şi sosire la Salonic sâmbăta, la ora 6:59, plecarea din Salonic făcându-se duminica, la ora 23:19, cu sosire în Bucureşti luni la ora 18:55. Acesta este un serviciu săptămânal, deoarece s-a constatat că nivelul de interes este în special în această perioadă de sfârşit de săptămână", a declarat, pentru AGERPRES, directorul de comunicare al companiei, Adrian Vlaicu.

Potrivit acestuia, trenul spre Sofia va circula zilnic, cu plecare din Bucureşti Nord la ora 12:40 şi sosire la ora 22:20. Din Sofia, plecarea este programată la ora 8:55, iar sosirea în capitala României este la ora 18:55. Trenul de Turcia va circula zilnic şi va pleca din Bucureşti la ora 12:40, cu sosire în staţia Halkali la ora 7:40. Returul se va face la ora 21:40 din Halkali, cu sosire în Gara de Nord a doua zi, la ora 18:55.

Agerpres

Ionut

Tot mai puține trenuri internaționale. Conexiuni deficitare din București către capitalele țărilor vecine

Dacă în urmă cu zece ani puteai să călătorești cu trenuri internaționale din București către capitalele țărilor vecine și chiar mai departe, în Germania sau Italia, în prezent numărul lor a scăzut drastic. Conexiuni feroviare sunt asigurate zilnic tot timpul anului doar către Budapesta, Viena și Chișinău.

Multe detalii si istorie pentru cei interesati pe ClubFeroviar.ro

dragos76

Un pic dubios cu ruta aia de Salonic. Stă garnitura acolo, nefolosită, 36 de ore (de sâmbătă dimineața până duminică seara)? E oare tren cu (în principal) vagoane grecești în componență?

Phenol

Si sa stea vagoanele grecesti in Bucuresti 4 zile. Nici vorba, sunt vagoane ale CFR Calatori care dupa parerea mea puteau sa se duca pana la Atena. Ar fi avut mai mult succes.

dan tm

#43
Deci doua zile de plaja pentru insotitor.

Sofia -Atena
http://p.bdz.bg/s/o/sofia-thessaloniki-1-12515.pdf

ghinion ca legatura de la Craiova nu prinde trenul in Sofia

http://p.bdz.bg/s/o/sofiia-kraiova-11254.pdf

frunzaverde

Quote from: Phenol on June 11, 2019, 09:28:39 AM
dupa parerea mea puteau sa se duca pana la Atena. Ar fi avut mai mult succes.

Salonic - Atena se merge cale libera - e inca santier, se circula partial pe un singur fir si nu merge semnalizarea. Se permit doar 5 perechi de trenuri de zi si o pereche de trenuri de noapte, se intarzie in draci - asa ca nici o sansa ca vagoanele venite din alta parte sa continue spre Atena pana nu e gata lucrarea (2020 se pare; trebuia sa fie gata in 2017 dar... reconstructie totala, stil balcanic).

Dar si Salonic - Kulata (BG), din cate stiu, e partial inchisa si se face transbordare cu autobuzul. Poate au terminat lucrarile - linia era groaznica...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!